در میان انواع ارور لباسشویی بوش ارور E18 لباسشویی بوش یکی از اصلی ترین کد خطاها در این ستگاه است و در اکثر موراد مربوط به تخلیه آب ماشین لباسشویی بوش می باشد. توجه داشته باشید که در برخی مدل های لباسشویی BOSCH ، به جای ارور E18، ارور F18 در لباسشویی بوش ظاهر می شود که هیچ تفاوتی با هم ندارد.

زمانی که این ارور بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود، لباس ها در آب غوطه ور بوده و خشک نشده است و علاوه بر آن در لباسشویی بوش باز نمی شود.
در این مقاله به صورت تخصصی ابتدا دلایل بروز این عیب را بررسی کرده و راه حل های احتمالی را به شما نشان می دهیم. علاوه بر آن به شما راه باز کردن درب لباسشویی را آموزش می دهیم تا لباس ها را از داخل دستگاه خارج نمایید.

 

ماشین لباسشویی بوش

 

تفاوت ارور E18 با ارور F18 لباسشویی بوش در چیست؟

هر دو این ارورها به یک معنا بوده و هیچگونه تفاوتی ندارد. ارور E18 در لباسشویی های سری جدید از جمله سری 4 و سری 8 ظاهر می شود اما ارور F18 لباسشویی بوش در لباسشویی های قدیمی تر، سری های 7 کیلویی و سری لوجیکس 8 ظاهر می شود.

 

ارور E18 به چه معناست؟

اگر به هر دلیلی در خروج آب از داخل ماشین لباسشویی بوش، اختلالی ایجاد شود ارور E18 بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود.

حال این دلایل می تواند از جمله گرفتگی مسیر خروج آب فاضلاب، گرفتگی شلنگ خروجی آب، گرفتگی خرطومی انتقال آب از دیگ به فیلتر، گرفتگی فیلتر و سوختگی پمپ باشد.

در تمامی موارد بالا، آب داخل لباسشویی مانده و ارور E18 یا F18 بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. توجه کنید که در هنگام مشاهده این کد خطا درب لباسشویی باز نمی شود. پس به دستگیره فشار مضاعف وارد نکنید زیرا این کار باعث آسیب جدی به دستگیره و درب می شود.

 

دلایل نمایش ارور E18 و راه های رفع عیب:

1- فاضلاب دچار گرفتگی شده است:

اگر مسیری که آب لباسشویی در آن جا تخلیه می شود دچار گرفتگی شده باشد، آب تخلیه نمی شود. معمولا این اتفاق زمانی می افتد که شلنگ خروج آب به زیر سینک و اتصالات زیر سینک ظرفشویی وصل شده باشد.

 

اتصالات سینک ظرفشویی

 

2- شلنگ خروجی لباسشویی دچار گرفتگی شده است:

اگر شلنگ خروج لباسشویی به هر دلیلی دچار گرفتگی شود و آب از داخل لباسشویی خارج نشود ارور E18 ماشین لباسشویی بوش ظاهر می شود. البته در ماشین لباسشویی های جدید به علت وجود فیلترهای متعدد، این حالت بسیار کم پیس مس آید.

 

شلنگ ماشین ظرفشویی

 

3- فیلتر ماشین لباسشویی بوش کثیف شده است

همواره آب ماشین لباسشویی قبل از ورود به داخل پمپ لباسشویی و تخلیه آب، از یک فیلتر رد می شود و در صورتی که این فیلتر پر شده باشد و به عبارتی کثیف باشد، آب لباسشویی به درستی تخلیه نمی شود و ارور E18 در ماشین لباسشویی بوش BOSCH ظاهر می شود. (ارور F18 ماشین لباسشویی بوش )
به کمک یک ویدئو آموزشی از طرف مرکز تعمیرات بوش، به شما آموزش می دهیم که چگونه فیلتر ماشین لباسشویی بوش را تمیز کنید.

4- پمپ ماشین لباسشویی بوش نیاز به تعویض دارد.

در مرحله آخر نیز احتمالا پمپ لباسشویی بوش سوخته است و نیاز به تعویض دارد که حتما به تعمیر ماشین لباسشویی احتیاج دارید. عمر مفید پمپ های لباسشویی بوش 5 الی 7 سال می باشد. لازم به ذکر است که اکثر پمپ های ماشین لباسشویی بوش ایتالیایی بوده و برق مصرفی آن 220 ولت می باشد. ست کامل پمپ ماشین لباسشویی بوش شامل یک پوسته پمپ به همراه پک پروانه و محفظه و روتور می باشد.

پمپ ماشین لباسشویی

5- خراب بودن سنسور سطح آب

وظیفه این سنسور جلوگیری از سر رفتن آب داخل ماشین لباسشویی میباشد. در کنترل پنل دستگاه قسمتی برای تنظیم میزان سطح آب وجود دارد، اگر این سنسور دچار مشکل شود، سطح آب به درستی تشخیص داده نمیشود و ارور E18 ظاهر می‌شود.

6- خرابی برد الکتریکی ماشین لباسشویی

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از برد های الکتریکی و تخصصی در لوازم خانگی رواج پیدا کرده است. برد الکتریکی ماشین لباسشویی وظیفه کنترل و هدایت فرمان از دکمه استارت تنظیم تایم شست و شو و بخش های مختلف ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. اگر این قسمت خراب باشد، قادر به استفاده از ماشین لباسشویی خود را نخواهید بود و دستگاه شما روشن نمیشود.

راه حل اضطراری باز کردن درب لباسشویی زمانی که لباسشویی بوش ارور E18 را نشان می دهد.

اگر نتوانستید عیب ناشی از ارور F18 بوش را حل کنید و نیاز به اعزام تکنسین است، توصیه می کنیم لباس ها را از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید تا به لباس ها آسیب وارد نشود بدین منظور در کنار فیلتر ماشین لباسشویی نواری طوسی یا قرمز رنگ تعبیه شده است که با کشیدن آن به سمت پایین و هم زمان با آن کشیدن دستگیره، درب لباسشویی بوش باز خواهد شد.

ارور e18 ماشین لباسشویی بوش

 

رفع بهتر مشکل و تعمیر لباسشویی بوش خود میتوانید روی تعمیرآنلاین حساب کنید. کافی است با شماره 45396-021تماس گرفته تا کارشناسان تعمیر آنلاین در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.