ممکن است در هنگام انتخاب پاکت جارو برقی مناسب، با اسم‌های مختلف و مدل‌های متنوع رو‌به‌رو شوید و  حس سردرگمی پیدا کنید. انواع پاکت جاروبرقی برای برند‌های مختلف در بازار یافت می‌شود. ولی همه این مدل‌ها در ۴ دسته مشخص قابل تقسیم‌بندی هستند. هر یک از انواع پاکت جارو برقی، ویژگی‌های خاصی دارد که با شناخت آن‌ها، انتخاب و خرید کیسه مناسب ساده‌تر خواهد شد. ما در این مقاله، ویژگی انواع پاکت جاروبرقی برند‌های مختلف را بررسی کرده و بهترین نوع کیسه جاروبرقی برای افزایش عمر موتور را معرفی خواهیم کرد. اگر قصد دارید، یکبار برای همیشه با مدل‌های پاکت جاروبرقی آشنا شوید، این مقاله را مطالعه کنید.

پاکت جاروبرقی دائمی؛ بدون نیاز به تعویض مداوم

پاکت جاروبرقی دائمی همان‌طور که از اسمش پیدا است، نیازی به تعویض ندارد. این پاکت‌ها از جنس نانو ساخته می‌شوند. پس از پر شدن پاکت جاروبرقی دائمی، باید آن را تخلیه کرد تا مجددا قبل استفاده باشد. این پاکت‌ها به دلیل منافذ باز‌تری که نسبت به پاکت جاروبرقی یکبار مصرف دارند، باعث عبور گرد و خاک به داخل موتور می‌شوند. همین امر یکی از دلایل کاهش مکش جاروبرقی بوش یا سامسونگ است. شاید تصور کنید که به دلیل هزینه کمتر، پاکت جاروبرقی دائمی بهتر از سایر مدل‌ها باشد؛ ولی این پاکت‌ها علاوه‌بر افزایش فشار به موتور، هنگام تخلیه، موجب بروز حساسیت و آلرژی نیز خواهد شد.

پاکت جاروبرقی Type G؛ ظرفیت بالا برای افزایش مکش جارو

پاکت جاروبرقی تایپ G، بزرگ‌ترین کیسه جاروبرقی موجود در بازار است. این مدل برای پاکت جاروبرقی سامسونگ یا پاکت جاروبرقی آاگ و سایر برند‌ها به‌راحتی یافت می‌شود. بالا بودن ظرفیت این کیسه‌ها، باعث افزایش قدرت مکش جارو شده و از وارد شدن فشار به موتور جلوگیری می‌کند. برای خرید پاکت جاروبرقی تایپ G، حتما باید مدل دستگاه خود را بدانید تا با ابعاد مناسب، خریدتان را انجام دهید. هیچگاه نباید از پاکت جاروبرقی که برای مدل دستگاه شما ساخته نشده است، استفاده کنید. این کار در طولانی‌مدت به موتور آسیب می‌رساند. برای مثال، هنگامی که از پاکت جاروبرقی غیراستاندارد بوش استفاده شود، به موتور دستگاه فشار بالایی وارد خواهد شد. به همین دلیل، بعد از مدتی نیاز به تعمیر جاروبرقی بوش خواهید داشت.

افزایش قدرت مکش جاروبرقی؛ استفاده از پاکت های بزرگ تایپ g

پاکت جاروبرقی Type P؛ قوی‌ترین فیلتراسیون برای جلوگیری از عبور گرد‌و‌خاک

نوع خاصی از پاکت‌های جاروبرقی که به type P معروف‌اند، فقط در برخی از مدل‌های جاروبرقی قابل‌استفاده هستند. این جاروبرقی ۵ لایه میکروفیلتری دارد که مانع عبور کوچک‌ترین ذرات غبار می‌شود. همچنین، این کیسه‌ها به دلیل گنجایش بالایی که دارند، باعث کاهش مکش جاروبرقی یا وارد شدن فشار به موتور نخواهند شد. به‌همین دلیل، با استفاده از این پاکت‌ها، نیازی به تعمیر جاروبرقی نخواهید داشت.

فیلتر و لایه‌های مخصوص پاکت تایپ p؛ جلوگیری از خروج غبار و آلودگی

پاکت جاروبرقی یکبار مصرف؛ کاهش آلرژی و حساسیت

پاکت جاروبرقی یکبار مصرف را می‌توان فقط تا هنگام پر‌ شدن آن استفاده کرد. بعد از پر‌شدن کیسه جاروبرقی، باید درپوش آن را ببندید و خیلی راحت کیسه را خارج کنید. استفاده از کیسه‌های یکبار مصرف بسیار ساده است. زیرا دیگر نیازی به تخلیه و نظافت کیسه نیست و با وجود درپوش‌هایی که برای جلوگیری از خروج گرد و خاک روی آن تعبیه شده است، کاملا بهداشتی هستند. یکی دیگر از مزایای پاکت یکبار مصرف جارو برقی، جلوگیری از عبور خاک به موتور است. به دلیل تعویض آسان و کیفیت پاکت، فشار کمتری به موتور جاروبرقی وارد می‌شود و عمر مفید آن را افزایش می‌دهد. کیسه‌های یکبار مصرف جاروبرقی مطابق با مدل‌های هر برند در بازار یافت می‌شود. برای خرید این کیسه‌ها باید به برند و مدل جاروبرقی خود توجه کنید.

پاکت یکبار مصرف؛ تعویض مداوم و جلوگیری از تجمع باکتری

چرا نباید از پاکت دائمی جاروبرقی استفاده کرد؟

برخی از افراد تصور می‌کنند که به‌دلیل یکبار پرداخت هزینه برای خرید پاکت دائمی، این کیسه‌ها بسیار به‌صرفه هستند. با این‌وجود، معایب کیسه دائمی جاروبرقی، بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. جنس این پاکت‌ها ضخیم است و همین امر موجب افزایش فشار به موتور می‌شود. همچنین، با وجود حفره‌هایی که روی کیسه قرار دارد، خاک و غبار از آن عبور کرده و به موتور می‌رسد. همین امر بعد از مدتی، باعث آسیب به آن خواهد شد. تعمیر موتور جاروبرقی یا تعویض آن، بسیار پر‌هزینه است. به‌همین دلیل، با خرید پاکت جاروبرقی متناسب با مدل دستگاه، به افزایش عمر آن کمک خواهید کرد.

خرید کیسه جاروبرقی با‌کیفیت؛ تضمین عمر بالای جاروبرقی

در این مقاله به بررسی انواع پاکت جاروبرقی برند‌های مختلف پرداختیم. فرقی ندارد به دنبال پاکت جاروبرقی پاناسونیک هستید یا سامسونگ؛ کیسه‌های مخصوص این برند‌ها در ۴ دسته بر‌اساس ویژگی تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید براساس نیاز خود، کیسه جاروبرقی را مطابق با مدل دستگاه خریداری کنید. کیفیت و اصالت جنس پاکت جاروبرقی، در افزایش عمر دستگاه و قدرت مکش آن تاثیر‌گذار است. در تعمیر آنلاین، انواع پاکت جاروبرقی مدل‌های مختلف با ضمانت کیفیت محصول عرضه می‌شود.