شرکت شیائومی (Xiaomi)، یک شرکت چینی فعال در حوزه تولید گوشی‌های تلفن همراه بوده است که چندی پیش با توسعه فعالیت خود، به تولید لوازم خانگی نیز می‌پردازد. امکانات و کارایی بالای محصولات این برند و به خصوص کیفیت تلویزیون شیائومی باعث رقابت آن با سایر برندهای معروف تلویزیون در دنیا چون سامسونگ و ال جی شده است.

از این رو انواع تلویزیون‌های شیائومی با قابلیت‌های بالا و مناسب در بازار ایران توانسته است سهم فروش عالی و محبوبیت بالایی را در میان کاربران کسب نماید. در این مطلب قصد داریم که به بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی و معرفی امکانات و قابلیت‌های آن بپردازیم و مزایا و معایب مدل‌های آن را ذکر کنیم.

تا انتهای این مطلب همراه تعمیر آنلاین باشید.

بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی

بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی

معمولاً دغدغه اکثر افراد در زمان خرید تلویزیون، در مورد کیفیت نمایش و طراحی مدرن آن می‌باشد. از این رو کیفیت تلویزیون شیائومی با دارا بودن قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی چون سیستم عامل اندروید، کیفیت تصویر 4k و زاویه دید گسترده، تکنولوژی‌های قوی صوتی چون Dolby Atmos و DTS، ریموت کنترل هوشمند و… توانسته است نظر بسیاری از کاربران را جلب نماید.

توجه به مزایا و معایب تلویزیون شیائومی و بررسی کیفیت هر یک از مدل‌های آن، جزو اطلاعات لازمه در زمان خرید این محصول است.

اولین نکته در مورد بررسی تلویزیون‌های شیائومی، کیفیت بالای تصویر و وضوح نمایشگر آن می‌باشد.

تلویزیون‌های شیائومی دارای پنل IPS بوده که این فناوری زاویه دید بالایی را فراهم خواهد کرد. در واقع مهندسان ارشد کمپانی از ابتدا بیان کرده‌اند که تامین پنل مورد استفاده این تلویزیون‌ها، از کمپانی ال ‌جی و سامسونگ می‌باشد. از این رو کیفیت تصویر و پنل نمایشگر تلویزیون‌های شیائومی برای تمام کاربران تثبیت شده است.

تلویزیون‌های شیائومی از کیفیت تصویر 4K و همچنین عملکرد HDR10 پشتیبانی می‌کند. این پنل 4K تصاویر باکیفیت به همراه رنگ‌های اشباع شده با دامنه داینامیکی عالی را نمایش می‌دهند.

از این رو می‌توان گفت که سطح کنتراست و کیفیت تلویزیون شیائومی در حد معقول و رضایت‌بخش بوده، اما هنوز در سطح برندهای برتر چون سامسونگ و سونی حرفی برای گفتن ندارد. البته می‌توان این کیفیت تلویزیون‌های شیائومی را در مقایسه با قیمت مناسب و معقول آن نیز که با قیمت‌های چند برابری سامسونگ قابل مقایسه نمی‌باشد، در نظر کلی مثبت تلقی کرد.

ضخامت تلویزیون‌های شیائومی نیز ظریف و باریک بوده و قاب دور آلومینیوم براق آن، طراحی منحصربفرد و خاصی را ایجاد کرده است. در واقع به صورت دقیق می‌توان گفت که ضخامت لبه‌های نمایشگر تلویزیون‌های شیائومی از پایین ۲ سانتی‌متر و از طرفین ۱ سانتی‌متر بوده که این امر حس مثبتی در کیفیت برتر ظاهری دستگاه به مخاطبان القا می‌کند.

سیستم عامل اندروید تلویزیون‌های شیائومی، امکان نصب انواع برنامه‌های مورد علاقه شما را بر روی دستگاه فراهم خواهد کرد. از این رو می‌توانید به راحتی با استفاده از آیتم Google Assistant جدیدترین و بروزترین محتواها، بازی‌های آنلاین، موسیقی و انواع برنامه‌های زنده اینترنت را تماشا کرده و سرگرم شوید.

وجود دو پایه فلزی جهت پایداری دستگاه بر روی میز بسیار مناسب بوده و نگرانی بابت تکان و ضربه به دستگاه را کاملاً از بین برده است. اندازه و ابعاد متفاوت هر یک از مدل‌های مختلف تلویزیون‌های شیائومی چون ۳۲ اینچ، ۴۳ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ و… با توجه به رزولوشن و فناوری‌های پنل IPS مزیت‌های رقابتی این برند و کیفیت تلویزیون شیائومی را برجسته‌تر کرده است.

این دستگاه دو کاناله با دارا بودن ۲ اسپیکر در قسمت پایینی تلویزیون، توان صدای ۲۰ واتی را فراهم کرده است. استفاده از فناوری‌های صوتی دالبی و DTS HD در تلویزیون‌های شیائومی، کیفیت بالای دستگاه را در این حوزه نیز تکمیل کرده است.

معایب تلویزیون شیائومی

در حوزه بررسی پورت‌های تلویزیون نیز باید بگوییم که این دستگاه دارای پورت USB 2.0، پورت HDMI، ورودی AV، خروجی هدفون، خروجی صدای پیشرفته S/PDIF، دو ورودی آنتن و… می‌باشد.

رابط کاربری تلویزیون‌های شیائومی برای استفاده به ۲ بخش جدا تقسیم شده است:

  1. بخش اول انتخاب سریع و راحت ورودی‌ها، بازی‌ها، نرم‌افزارهای تلویزیون و مخصوصا نرم‌افزارهای اخیر استفاده شده از دستگاه
  2. بخش دوم صفحه آشنای اندروید تلویزیون‌های شیائومی که اپلیکیشن‌ها و نوار اختصاصی قابلیت‌های برنامه تی وی، امکانات جستجو و آیکون تنظیمات دستگاه موجود می‌باشد.

با توجه به قابلیت و سیستم عامل اندروید تلویزیون‌های شیائومی می‌توان به راحتی بیان کرد که به دلیل آشنایی اولیه اکثر افراد با این سیستم عامل، کار با دستگاه بسیار راحت و آسان خواهد بود و مشکلی بابت پیچیدگی منو و تنظیمات دستگاه نخواهد بود.

تنظیمات در تلویزیون‌های شیائومی به شکل نوار کناری در دستگاه طراحی شده است و به همین دلیل در زمان اجرا و استفاده از آنها، بخش پس زمینه دستگاه دیده خواهد شد و مشکلی از این بابت نخواهد بود. البته تعداد اپلیکیشن‌های دستگاه نیز زیاد نبوده و اکثر اپلیکیشن‌های اندروید به صورت APK بر روی دستگاه نصب شده‌اند.

در مورد ریموت کنترل تلویزیونهای شیائومی نیز که از طریق بلوتوث به دستگاه وصل می‌شود، راحتی استفاده و عدم تناسب فاصله برای عملکرد دکمه‌های کنترل را به دنبال خواهد داشت. از این رو می‌توانید بدون نگه داشتن مستقیم ریموت کنترل به تلویزیونهای شیائومی از این رابط استفاده نمایید.

البته این ریموت کنترل با وزن بسیار سبک و ضخامت ۱ سانتی‌متری که طراحی و ساخته شده است، حس کالای باکیفیت و مناسب را در ضمن راحتی استفاده القا خواهد کرد. اما در این مورد نیز باید بگوییم که این قابلیت تلویزیون‌های شیائومی در مقایسه با کلیدهای لمسی و کنترل حرکتی تلویزیون‌های ال جی و سامسونگ، محدودتر بوده است و برتری را در این پنل ارتباطی نتوانسته است به وجود آورد.

شاید به جرات بتوان گفت که بهترین مدل‌های تلویزیون شیائومی محدود به این ۴ مدل می‌باشد:

  • تلویزیون LED شیائومی 4S-2019
  • تلویزیون LED شیائومی مدل 4A
  • تلویزیون هوشمند شیائومی 4 A-L32M5 GLOBAL
  • تلویزیون شیائومی pro

البته تلویزیون‌های شیائومی در اندازه و ابعاد کوچک و بزرگ به عنوان مثال ۳۲ اینچ تا ۶۵ اینچ تولید و عرضه بازار شده است. اما می‌توان گفت که این ۴ مدل به دلیل برخورداری از امکانات و قابلیت‌های برتر و تکمیل شده در این چند سال اخیر که کمپانی شیائومی در حوزه لوازم خانگی فعالیت می‌کند، باعث انتخاب و ترجیح بیشتر مشتریان و در مجموع محبوبیت بالای این مدل‌ها شده است.

در مجموع می‌توان گفت که در بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی با طراحی ظاهری به‌روز و لوکس، صفحه نمایش بزرگ و کیفیت عالی تصاویر 4k، سیستم عامل اندروید، کیفیت صدای مناسب، رم ۲ گیگابایت و سایر امکانات و قابلیت‌های دستگاه، یک گزینه بسیار عالی برای خرید می‌باشد. از این رو توجه به مزایا و معایب تلویزیون شیائومی می‌تواند شما را در انتخاب هر یک از مدل‌های این برند چینی برای خرید راحت‌تر دستگاه کمک نماید.

مزایای تلویزیون شیائومی

مزایا و معایب تلویزیون شیائومی

در مورد بررسی تلویزیون شیائومی و مزایا و معایب آن، چون مدل‌های مختلف و متنوعی از این برند در بازار موجود نمی‌باشد، بررسی‌های صورت گرفته هم محدود بوده و هم مشکل و سخت می‌باشد. از این رو با توجه به چند مدل محدود از تلویزیون شیائومی عرضه شده به بازار به بیان مزایا و معایب آنها به صورت کلی می‌پردازیم.

مزایای تلویزیون شیائومی

  • وجود سیستم عامل اندروید
  • کیفیت تصاویر 4k و پنل IPS
  • طراحی ظاهری باریک و صفحه تخت
  • قیمت معقول و مناسب
  • رابط کاربری مناسب و راحت
  • سخت افزار داخلی قوی

 

معایب تلویزیون شیائومی

  • حجم صدای محدود و کم
  • محدودیت پورت‌های تلویزیون در برخی مدل‌ها
  • مناسب نبودن محل قرارگیری پورت‌های کناری
  • دسترسی سخت و مشکل به درگاه‌های تلویزیون
کیفیت تلویزیون شیائومی

بهترین تلویزیون شیائومی

در حوزه بررسی تلویزیون‌ شیائومی، شاید بتوان بهترین مدل آن را تلویزیون LED شیائومی 4S-2019 معرفی کرد. تلویزیون شیائومی 4S، ابتدا در دو مدل ۴۳ و ۵۵ اینچ و سپس در مدل ۶۵ اینچ تولید و روانه بازار شدند.

این تلویزیون هوشمند دارای سیستم عامل اندروید ۹ بوده که قابلیت نصب اپلیکیشن و بازی را فراهم می‌کند. این دستگاه دارای پردازنده ARM Cortex-A53 و پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی با پردازنده گرافیکی ARM Malu-450 و همراه با ۲ گیگ حافظه رم و ۱۶ گیگ حافظه داخلی دستگاه می‌باشد.

جذاب‌ترین ویژگی که باعث انتخاب این مدل برند به عنوان بهترین تلویزیون شیائومی شده است، طراحی مینیمالیستی آن می‌باشد.

طراحی این تلویزیون با حاشیه ظریف و باریک از جنس آلومینیوم براق، زیبایی و اطمینان لازمه را به دستگاه بخشیده است. اندازه این تلویزیون در طول ۱۴۸ سانتی‌متر و ارتفاع ۸۴ سانتی‌متر بوده که یک دستگاه تمام صفحه با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۴ درصد را فراهم کرده است.

پنل تلویزیون شیائومی از نوع IPS با زاویه دید ۱۷۸ درجه بوده که نمایش با کیفیت تصاویر را فراهم می‌کند. وضوح تصویر نمایشگر ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسل و 4K با نرخ نوسازی مرسوم ۶۰ هرتزی و عمق رنگ bit-10 می‌باشد. از نظر تعداد پورت‌ها نیز این مدل تلویزیون شیائومی دارای سه پورت USB2، سه پورت HDMI، یک ورودی AV، دو ورودی آنتن که یکی برای گیرنده دیجیتال نوع S و دیگری برای نوع T می‌باشد، در پشت دستگاه طراحی شده است.

کیفیت صدای تلویزیون شیائومی k4 با برخورداری از تکنولوژی‌های دالبی، DTS، Bass Reflex، پشتیبانی از کدک‌های صوتی OGG ،AAC ،FLAC ، کنترل صوتی و جستجوی صوتی برتری این مدل را تکمیل کرده است. این مدل دستگاه دو عدد بلندگو داشته که توان هر یک ۸ وات است و در مجموع توان خروجی کلی ۱۶ وات صدا را فراهم می‌کند.

کلام آخر
در مجموع می‌توان گفت که در بررسی کیفیت تلویزیون شیائومی و تکمیل مرحله‌ای قابلیت‌ها و امکانات این دستگاه را باید مظهر عملی ضرب‌المثل آهسته و پیوسته عمل کردن این کمپانی دانست. چرا که در اصل این کمپانی معروف چینی با عرضه محصولاتی چون هدست، پاوربانک و گوشی شروع به فعالیت کرده و به مرور توانسته است به عرضه لوازم خانگی باکیفیت و حتی رقابت با برندهای مطرح دنیا چون سامسونگ و ال جی بپردازد. از این رو مزایا و معایب بیان شده در مورد تلویزیون‌های شیائومی که در این مطلب ذکر شد، موفقیت قابل توجه و درخشان این شرکت مطرح خارجی را تایید و اثبات خواهد کرد.