شاید برای شما هم پیش آمده باشد که متوجه شده باشید که هوای خانه به صورت ناگهانی کاهش پیدا کرده است و یا اینکه آب گرم مناسبی ندارید. در چنین موقعیت هایی اکثر افراد به این موضوع فکر می‌کنند که شاید برای پکیج منزل یا محل کار آن‌ها مشکلی پیش آمده است.

پکیج‌ها سیستم‌هایی هستند که معمولا دو وظیفه به عهده دارند؛ وظیفه نخست آن ها کنترل دمای خانه از طریق شوفاژهایی است که در نقاط مختلف خانه قرار داده شده‌اند می‌باشد. وظیفه دوم نیز گرم کردن آب در مواقعی است که شما به آن نیاز دارید و شیر آب گرم را در آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی باز می کنید.

امروزه یکی از مشهور ترین برندهای تولید پکیج‌های دیواری و شوفاژهای موجود در بازار، گروه صنعتی بوتان است. هر چند این مشکل ممکن است برای مشتری‌ها و خریداران این شرکت نیز پیش بیاید. در این مقاله قصد داریم تا به علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه بپردازیم.

 

اگر شما نیز تا به امروز با این مشکل دست و پنجه نرم کرده اید پیشنهاد می کنیم مطلب امروز را از دست ندهید. با تعمیر آنلاین همراه باشید.

علت خاموش شدن پکیج بوتان چیست؟

علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان چیست؟

از آن جایی که این مشکلی بسیار رایج برای تمامی مصرف کنندگان است، می تواند ریشه در علت‌های مختلفی داشته باشد. در ادامه، لیستی از علت‌های گوناگونی که باعث خاموشی پکیج های بوتان می شوند را برای شما آورده ایم که به شرح زیر می باشند:

 

قطعی برق و یا گاز

چیزی که واضح است این است که تمامی پکیج‌های گرمایشی که شامل پکیج‌های بوتان نیز می‌شوند به وسیله برق و گاز کار می‌کنند. بنابراین در صورتی که متوجه می‌شوید که آب دیگر گرم نیست یا هوای خانه کمی سردتر شده است، در اولین قدم مطمئن شوید که برق و گاز منزل وصل است و قطع نشده است.

 

هوا گرفتگی مدار گرمایش

حتما از قبل با این مسئله آشنایی دارید. هوا گرفتن پکیج ها و سیستم های گرمایشی یکی از اتفاقاتی است که برای این دستگاه‌ها می‌افتد. زمانی که سیستم هوا گرفته است به جای آب، هوا در لوله ها و فضای درون پکیج جریان پیدا می‌کند که این باعث وجود اختلالاتی خواهد شد. در نتیجه پکیج هشدار خواهد داد که آب کافی در مدار وجود ندارد و سیستم را خاموش خواهد کرد. این مورد، رایج ترین علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه است.

 

رسوب گرفتگی در مدار گرمایش

با جمع شدن رسوب در لوله‌های پکیج و شوفاژ، حرکت آب دچار مشکل می‌شود و در نهایت منجر به این خواهد شد که پکیج خاموش شود. زیاد بودن حجم آب و بد بودن جنس لوله از مهم‌ترین علت‌های جمع شدن رسوب در مدار گرمایشی هستند.

 

کار نکردن ترموستات اتاقی

ترموستات اتاقی این وظیفه را بر عهده دارد که دمای اتاق را زیر نظر بگیرد و در زمان لازم دستور روشن شدن پکیج را بدهد. طبیعی است که در صورت خراب شدن این قطعه، دستوری برای روشن شدن صادر نمی‌شود و این موضوع علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه است.

 

کافی نبودن آب در مدار

یکی از اساسی‌ترین نکاتی که می‌تواند علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان باشد کم بودن آب مدار پکیج است. دلیل این مسئله نیز این می‌باشد که زمانی که آب کافی در مدار پکیج موجود نباشد، کلید نیم بار پکیج از روشن شدن مجدد و راه اندازی آن جلوگیری می کند. در چنین مواقعی در اولین قدم، علت کم شدن آب را پیدا کنید. این مسئله معمولا ریشه در خرابی لوله‌ها و شیرها و یا نشتی آب دارد.

خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه

تنظیم شدن درجه ی گرمایش در دمای پاییی

این که درجه گرمایش را از درجه‌ای مانند ۸۰ سیلسیوس کمتر تنظیم کنید، می‌تواند علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه باشد. در حالت زمستانه، پکیج برای روشن باقی ماندن به درجه ی بالاتری نیاز خواهد داشت.

 

کمبود هوا در سیستم

هوا و اکسیژن یکی از عنصرهای ضروری برای روشن کردن و همچنین روشن نگه داشتن آتش است. به همین دلیل، در صورتی که برای لوله‌ها و مجراهای پکیج مشکلی به وجود بیاید و هوای کافی وارد پکیج نشود، شعله روشن نخواهد ماند و در نتیجه پکیج نیز خاموش خواهد شد.

 

عدم تخلیه ی دود از پکیج

این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا دود و سایر موادی که از احتراق دستگاه به وجود می‌آیند از طریق دودکش و‌‌‌… از پکیج خارج می‌شوند. در صورتی که اجزا و بخش‌های مربوط به این زمینه کار خود را به درستی انجام ندهند و دود از پکیج خارج نشود، سنسورهای پکیج اخطار می‌دهند و جهت جلوگیری از هر گونه خطر یا حادثه‌ای جلوی روشن شدن پکیج را می‌گیرند.

 

خراب شدن پمپ پکیج

وظیفه پمپ پکیج این است که آب را با فشار مناسب در مدارهای پکیج به گردش در آورد. بنابراین پمپ نقش بسیار مهمی را در عملکرد پکیج‌ها ایفا می‌کند. پس در صورتی که هر گونه مشکلی برای پمپ پیش بیاید و آن را از ادامه کارش بازدارد، مدار با کمبود آب مواجه می‌شود و پکیج خاموش می‌شود.

 

خراب شدن فن پکیج

وظیفه این قطعه در پکیج‌های فن دار، کمک به سایر قطعات در خارج کردن دود از سیستم است. از آن جا که این قطعه وظیفه اصلی را در این فرایند ایفا می‌کند؛ بنابراین، در صورتی که فن پکیج خراب شود حجم بیشتر دود در فضای داخلی پکیج باقی می‌ماند و مانع از روشن شدن آن می‌شود.

 

باز بودن شیر بای پاس

شیر بای پاس به شیری گفته می‌شود که جلوی چرخش آب گرم را در پکیج می‌گیرد. با باز بودن این شیر، آب داغ در سیستم به چرخش در می‌آید و سیستم داغ می‌شود و منجر به خاموشی پکیج می‌شود.

امیدوار هستیم که توانسته باشیم تمامی مطلب‌های مورد نیاز و مهم را در خصوص ۱۱ علت خاموش شدن پکیج بوتان در حالت زمستانه و همچنین علت خاموش و روشن شدن پکیج بوتان را برای شما به خوبی توضیح داده باشیم. لطفا این موضوع را از یاد نبرید که تعمیر و عیب یابی شوفاژ و پکیج‌ها کاری تخصصی است و در صورتی که تجربه ای در این کار ندارید، این کار را به اهل آن بسپارید و از مشاوره ی یک تعمیرکار متخصص نیز بهره بگیرید. از همراهی شما سپاسگزاریم.