یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است هر کاربری با آن مواجه شود، گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ است. اگر آب مورد نیاز دستگاه جهت تمیز کردن ظروف به اندازه کافی گرم نشود ظرف‌ها کثیف باقی می‌مانند و تمیز نمی‌شوند.  اگر با دلایل داغ نشدن آب ماشین ظرفشویی آشنایی ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این دلایل را با شما در میان بگذاریم.

دلیل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

ماشین ظرفشویی با اسپری کردن آب بر روی ظروف و به کمک مواد شوینده قادر است چربی‌ها و کثیفی‌های روی ظروف را کاملا برطرف کند. تمیز شدن کامل چربی‌های سرسخت مشروط به گرم بودن آب داخل دستگاه است. در برخی از مواقع کاربر با تمیز نشستن ظروف ظرفشویی مواجه می‌شوند این مساله احتمالا  به کم بودن دمای آب بازمی‌گردد. از مهم‌ترین دلایل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. خرابی المنت

المنت یا هیتر قطعه‌ای فلزی در کف ماشین ظرفشویی است که با استفاده از نیروی برق داغ می‌شود و دمای اب داخل مخزن را بالا می‌برد. خراب شدن این قطعه می‌تواند باعث سرد ماندن آب شود و بدین ترتیب ظروف کثیف باقی بمانند.
 از مهم‌ترین دلایل خرابی المنت می‌توان به جابه جایی غیراصولی ماشین ظرفشویی و ضربه خوردن به این قطعه اشاره کرد. البته در برخی از مواقع چسبیدن بیش از حد رسوبات آب به بدنه المنت علت داغ نشدن آن و گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ است. جرم گیری ماشین ظرفشویی به صورت منظم و مستمر می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

2. خرابی پمپ حرارتی

گرم شدن آب داخل ماشین ظرفشویی تنها با کمک المنت انجام نمی‌شود و پمپ حرارتی در ثابت ماندن دمای آب در نقطه دمای مورد نظر نقش بسیار مهمی دارد. زمانی که آب در درون مخزن ظرفشویی به دمای مورد نظر برنامه شستشو می‌رسد، دستور اسپری شدن آب بر روی ظروف توسط برد داده می‌شود. اسپری شدن آب و جابه جایی‌اش در قطعات پخش کننده آب باعث کاهش دما می‌شود.
پمپ حرارتی وظیفه دارد دمای آب در هنگام چرخش در دستگاه را ثابت نگه دارد و از سرد شدن آن جلوگیری نماید.
خرابی این قطعه باعث می‌شود که دمای آب در حین شستشو تا حد زیادی کاهش پیدا کند و بر روی کیفیت تمیزی ظروف تاثیر بگذارد. این مشکل در اغلب موارد با استفاده از ارور ماشین ظرفشویی سامسونگ به اطلاع کاربر می‌رسد و برای رفع آن پیشنهاد می‌شود از یک تعمیرکار مجرب جهت تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید.
دلایل گرم نشدن آب ظرفشویی سامسونگ

3. خرابی سنسور دمای آب

پس از اینکه المنت روشن شد و شروع به گرم کردن آب کرد، سنسورهای موجود در این قسمت فعال می‌شوند تا دمای آب را اندازه‌گیری کنند و این اطلاعات را به برد برسانند. در برخی از مواقع سنسورها اطلاعات را به صورت اشتباه مخابره می‌کنند و برد به اشتباه دمای آب را گرم و مناسب می‌داند. در این حالت آب هنوز هم سرد است اما شستشو شروع می‌شود.
اگر خرابی سنسورها علت گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ شماست پیشنهاد می‌شود که برای تعمیر آن از یک تکنسین خبره در این زمینه کمک بخواهید. چرا که تعمیر ظرفشویی سامسونگ نیاز به اطلاعات و ابزار خاصی دارد که در صورت نبود آن ممکن است آسیب بیشتر و جدی‌تری به دستگاه وارد شود.

4. خرابی برد

برد قطعه‌ای کوچک و حساس در ماشین ظرفشویی است که همانند مغز عمل می‌کند. این قطعه به وسیله اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات داخلی دارد، فعالیت آنها را کنترل و مدیریت می‌کند تا برنامه شستشوی منتخب کاربر به درستی و با دقت بالایی اجرا شود و نتیجه نهایی عالی باشد. در برخی از  مواقع خرابی برد می‌تواند باعث شود که پیش از داغ شدن آب به اندازه کافی، برنامه شستشو شروع شود و بدین ترتیب ظروف با آب سرد شسته شوند. برای رفع گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ نیاز است که برد را تعمیر یا تعویض کنید.
با توجه به اینکه برد قطعه بسیار حساسی است جهت جلوگیری از خرابی و نیم سوز شدن زود هنگام آن پیشنهاد می‌شود که دستگاه خود را در زمان کم باری برق روشن کنید تا نوسانات آن به کمترین حالت خود برسد و باعث سوختن خازن و دیگر قطعات حساس آن نشود. البته استفاده از محافظ برق مخصوص ماشین ظرفشویی نیز تا حد زیادی می‌تواند از ورود این نوسانات به دستگاه جلوگیری کند.

چند نکته مهم درباره گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ

برای جلوگیری از مشکل گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ بهتر است چند نکته مهم را رعایت کنید تا احتمال برخورد با این مشکل کمتر شود:

• استفاده از جرم گیر ظرفشویی

بهتر است هر 6 ماه یک بار از جرم گیر ظرفشویی سامسونگ استفاده کنید تا تمامی رسوبات چسبیده به قطعات داخلی و چربی‌های سرسخت از بدنه جدا شوند. این مساله می‌تواند تاثیر مثبت زیادی در عملکرد بهتر المنت، پمپ حرارتی و سنسور دما داشته باشد. اکثر جرمگیرهای مورد تایید برای ماشین ظرفشویی سامسونگ به صورت دوفاز مایع هستند و برای استفاده از آنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:
1. ابتدا تمامی ظروف داخل دستگاه را خارج کنید.
2. برچسب اولیه روی جرمگیر را بکنید و آن را به صورت وارونه در طبقه بالای دستگاه بگذارید. به طوری که در جای خود ثابت باقی بماند.
3. درب ماشین ظرفشویی را ببندید و بلندمدت‌ترین برنامه با بالاترین دمای آب را انتخاب کنید تا شروع به کار کند.
4. پس از اتمام برنامه شستشو درب دستگاه را باز کنید تا کاملا خشک و خنک شود.
گرم نشدن آب ظرفشویی سامسونگ

• ایجاد فاصله زمانی بین هر برنامه شستشو

برخی از کاربران از دستگاه خود به صورت پی در پی و بدون استراحت استفاده می‌کنند. این مساله می‌تواند به قطعات داخلی آسیب برساند و در عملکرد آنها تاثیر بدی داشته باشد. گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ  یکی از مواردی است که ممکن است در این مواقع برای دستگاه شما پیش آید.
به همین دلیل توصیه می‌شود پس از هر بار استفاده از دستگاه درب آن را برای مدتی باز بگذارید تا ظروف و دستگاه خنک شوند. بهتر است بین هر برنامه شستشو حدود 60 دقیقه وقفه ایجاد کنید تا دستگاه آمادگی بیشتری پیدا کند.

• استفاده از نمک و شوینده با کیفیت

اگرچه جرم گیر ماشین ظرفشویی سامسونگ می‌تواند تا حد زیادی تاثیر رسوبات موجود در آب را خنثی کند اما این موضوع کافی نیست. جهت کاهش سختی آب و جلوگیری از چسبیدن رسوبات به قطعات داخلی باید از نمک ماشین ظرفشویی باکیفیت و اصل استفاده کنید تا سختی آب را به کمترین حالت خود برساند. لازم به ذکر است که اگر از شوینده بی‌کیفیت استفاده کنید سختی آب افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌تواند قطعات را خراب و فرسوده کند و به گرم نشدن آب ماشین ظرفشویی سامسونگ بیانجامد.