نصب تلویزیون به دیوار یکی از اقداماتی است که ممکن است پس از خرید یا برای ایجاد تنوع در دکور محل زندگی مان، خواهان آن باشیم. پیش از آنکه به فکر نصب تلویزیون روی دیوار بیفتید، لازم است بدانید این کار آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست!

پیش از نصب تلویزیون به دیوار این موارد را فراموش نکنید!

برای انجام این کار معمولاً دفترچه راهنمایی به شما داده می‌شود که طی گام‌های مرحله به مرحله آن، می‌توانید به خواسته تان برسید. اما نکته مهم اینجاست که در آن دفترچه راهنما، نکاتی که قرار است در این مطلب بخوانید را به شما نمی‌گویند.

در واقع پیش از انجام نصب، برای رسیدن به حداکثر زیبایی و استفاده از محیط، لازم است این نکات را بدانید. با تعمیر آنلاین همراه باشید.

نصب تلویزیون بر دیوار

به‌طور کلی برای آنکه از تلویزیون و کارایی‌هایش روی دیوار بهترین استفاده را داشته باشیم، لازم است به سه نکته مهم توجه کنیم، که عبارتند از: محل نصب، سطح دید و فاصله دید کاربر.

کدام محل برای نصب تلویزیون روی دیوار مناسب است؟

منظور از انتخاب محل بدین معنا نیست که تلویزیون را در پذیرایی نصب کنیم یا اتاق خواب ها! مطمئناً محل نصب را از قبل مشخص کرده‌اید. منظور ما انتخاب دیوار مناسب است.

دقت داشته باشید که دیوار انتخابی تان، انعکاس نور ایجاد نکند.

برخی اوقات صفحه تلوزیون سیاه نمایش داده میشه و یا نور آن بسیار کم است. برای رفع این مشکل می‌توانید دیواری را انتخاب کنید که زاویه نود درجه با پنجره داشته باشد. در این صورت تنها نوری ملایم ممکن است صفحه نمایش تلویزیون را تحت تأثیر قرار دهد.
اگر بازهم با این نور مشکل دارید، نیاز به استفاده از پرده ضخیم خواهید داشت. در صورتی که باز هم اینمشکل برطرف نشد از یک متخصص تعمیر تلویزیون سامسونگ کمک بگیرید.

نکاتی که پیش از نصب تلوزیون

 

ارتفاع تلویزیون روی دیوار چقدر باید باشد؟

یکی از مهمترین نکاتی که درباره نحوه نصب تلویزیون به دیوار از قبل باید بدانید، ارتفاع مناسب است. این اندازه معمولاً متناسب با سایز تلویزیون و کاناپه شما می‌باشد؛ اما به‌طور کلی ارتفاع تلویزیون از سطح زمین باید چیزی در حدود 105 سانتی‌متر باشد.

همچنین فاصله کاناپه ای که شما و اعضای خانواده برای مشاهده تلویزیون از آن استفاده می‌کنید، باید در فاصله 3ونیم متری از تلویزیون باشد. دقت داشته باشید این اعداد تقریبی، اما رایج و پراستفاده هستند. ممکن است قرار گرفتن تلویزیون در ارتفاع زیاد در زمان استفاده از HTMI مشکلاتی را ایجاد نماید. به عنوان مثال نیاز به سیم با طول بیشتر و خرابی فیش HTMI به دلیل کوتاه بودن سیم ایجاد نماید. در صورتی که در زمان استفاده از HTMI تصویر بر در تلوزیون نمایش داده نمی شود از کارشناس تعمیر تلویزیون ال جی کمک گرفته شود.

از تصویر زیر می‌توانید فاصله را به درستی متناسب با ابعاد تلویزیونتان انتخاب کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله “تلویزیون چند اینچی مناسب خانه من است؟” ما را از دست ندهید.

آیا از فضا نهایت استفاده را می‌برید؟

یکی از مهمترین فوایدی که نصب تلویزیون به دیوار برای شما دربردارد، استفاده مفیدتر از فضا است. مسلماً قرار گرفتن تلویزیون روی دیوار، بخشی از فضای خانه را آزاد می‌کند که می‌توانید از آن استفاده‌های بهتر کنید و جلوه ای ویژه به دکوراسیون منزلتان ببخشید.

این کار به بهداشت هر چه بیشتر خانه تان هم کمک می‌کند. در نظر داشته باشید برای نصب تلویزیون به دیوار فاصله ای بین دستگاه و دیوار نباشد؛ چرا که تمیز کردن گرد و غبار جمع شده در آن فضا کار راحتی نخواهد بود.

همچنین اتصال تلویزیون به دیوار سبب می‌شود بهم ریختگی سیم‌ها از بین برود و فضایی مرتب را به منزلتان هدیه دهید!

نصب تلویزیون به دیوار

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

نصب تلویزیون روی دیوار با توجه به مزایای بسیاری که دارد مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی جامع مزایا و معایب نصب تلویزیون به دیوار میپردازیم.

مزایای نصب تلویزیون روی دیوار

  • با نصب تلویزیون روی دیوار دیگر نیازی به میز تلویزیون ندارید در نتیجه این عمل باعث کاهش چشم گیری در هزینه های شما خواهد شد.
  • اگر فرزند کوچک دارید یا رفت و آمد کودکان در منزل شما زیاد است نصب تلویزیون روی دیوار انتخاب ایده الی برای شما است. با قرار دادن تلویزیون روی دیوار این دستگاه از دسترس کودکان دور مانده و خطر سقوط و آسیب آن کاهش یافته و هم چنین خطر برق گرفتگی به دلیل اتصالات نادرست نیز کاهش می یابد.
  • با نصب تلویزیون روی دیوار فضای بیشتری در اختیار دارید. در منازل کوچک و آپارتمانی که فضای کمی دارند با نصب تلویزیون روی دیوار فضا بازتر و منزل شما بزرگتر به نظر می رسد. این مدل از نصب تلویزیون تاثیر مستقیمی در زیبایی دکوراسیون منزل شما دارد.

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

  • در اتاقی که در آن شومینه دارید تلویزیون را روی دیوار نصب نکنید. اگر در اتاقی که در آن شومینه روشن است تلویزیون را روی دیوار قرار دهید به دلیل جریان هوای گرم در بالای اتاق پس از مدتی شاهد افت کیفیت تصویر تلویزیون خود خواهید شد همچنین عمر مفید دستگاه نیز کاهش خواهد یافت.
  • نصب تلویزیون روی دیوار ممکن است باعث فشار بر ستون فقرات و گردن شما شود. اگر تلویزیون را در فاصله این نامناسب از مرکز چشم خود و بالای دیوار قرار دهید پس از مدتی دچار درد و آسیب در ستون فقزات خواهید شد. برای رفع این مشکل بهتر است تناسب فاصله محل نصب دستگاه و مرکز چشم خود را رعایت نمایید.

علاوه بر تعمیرات تلویزیون می توانید تعمیر ظرفشویی ، تعمیر جاروبرقی و تعمیرات لباسشویی خود را نیز به ما بسپارید.

  • در هنگام نصب تلویزیون روی دیوار به زاویه تابش نور دقت کنید. حتی بهترین تلویزیون ایرانی خارجی هم در نور نامناسب محیط کیفیت مناسبی از تصویر را ارئه نمی دهند. اگر تلویزیون را در اتاق خواب و یا نشیمن دارای پنجره نصب کنید حتما متوجه خواهید شد که انعکاس نور روی صفحه دستگاه مانع دید درست می شود و اگر تلویزیون روی پایه ی ثابت نصب شده باشد مجبور خواهید شد با متحمل شدن هزینه دوباره دستگاه را روی میز تلویزیون قرار داده و دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید.
  • اگر در مناطق مرطوب و شرجی هستید حتما با وسواس بیشتری کانال ها و کابل ها را بررسی نمایید. برای اتصال و نصب تلویزیون روی دیوار باید سیم ها را به وسیله کانال ها مخفی کنید. آسیب دیدگی و پارگی سیم ها می تواند سبب آتش سوزی و خسارات بزرگ شود.
  • برای اتصال تلویزیون به دیوار احتیاج به سوراخ کردن دیوار در امتداد پریز برق و نصب کانال سطحی برای مخفی کردن سیم ها و اتصالات خواهید داشت.

انواع پایه جهت اتصال تلویزیون به دیوار

  1. پایه های ثابت و ایستا
  2. پایه های دیواری متحرک در دو مدل یک جهت و تمام جهت
  3. پایه های سقفی

با این سه قدم تلویزیون را به سادگی به دیوار نصب کنید!

اگر قصد نصب تلویزیون به دیوار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کسی که در این زمینه تجربه دارد، استفاده کنید. در غیر این صورت، اگر باز هم خودتان می‌خواهید کار را به عهده بگیرید، باید این تجهیزات و وسایل لازم برای نصب تلویزیون به دیوار را داشته باشید و برای جلوگیری از حوادث احتمالی مثل افتادن تلویزیون، شکستن ال سی دی تلویزیون و… دقت لازم را داشته باشید. البته این را هم در نظر داشته باشید در صورت خرابی یا شکستن ال سی دی از یک متخصص برای تعمیر ال سی دی تلویزیون کمک بگیرید.

قلاب دیواری (اغلب همراه با خود تلویزیون موجود است)، پیچ و رول پلاک مناسب، تراز، دریل، متر، پیچ گوشتی، مداد و سیم چین!

آماده هستید کار را شروع کنیم؟

  • گام اول

اولین قدم آن است که محل دقیق تلویزیون را روی دیوار مشخص کنید. برای این کار لازم است دو نفر تلویزیون را نگه دارند و افراد دیگر نظر خود را ارائه دهند. در محل انتخابی تان قلاب دیواری را قرار دهید و همراه با مداد جای پیچ‌ها را مشخص کنید.

  • گام دوم

دقت داشته باشید محل‌هایی که قصد سوراخ کردن را دارید، از زیر آن سیم‌های برق رد نشده باشد! سپس متناسب با پیچ و رول پلاکی که در جعبه قلاب دیواری وجود دارد، سر مته مناسب را انتخاب کنید. با استفاده از دریل سوراخ‌ها را ایجاد کنید.

نصب تلویزیون در منزل
  • گام سوم

رول پلاک و قلاب دیواری را در جای خود محکم ببندید و پشت تلویزیون را هم به آن متصل کنید. دقت داشته باشید پیچ‌ها را کاملاً در محل سفت کرده باشید. این اقدام به گونه ای نباشد که زیادی به پیچ‌ها فشار وارد کند. در نهایت تلویزیون را روی قلاب نصب کنید و لذت ببرید.

سخن آخر

تلویزیون های دیجیتال و هوشمند امروزی غالبا با امکان نصب روی دیوار طراحی شده و با سوراخ هایی که در پشت دستگاه قرار دارد امکان نصب تلویزیون روی دیوار به وسیله پایه ها، براکت ها و بست ها امکان پذیر است. با توجه به مزایا و موارد گفته شده و بیان طریقه نصب تلویزیون به دیوار در مقاله و با در نظر گرفتن نکات ایمنی در این باره میتوانید تلویزیون خود را روی دیوار نصب کرده و از آن لذت ببرید.

 

 

  • چه نوع دیواری برای نصب تلویزیون بهتر است؟
    • اگر می‌خواهید تلویزیون را به دیوار نصب کنید، دیوارهای خشک و تخت (معمولاً دیوارهای گیپسیوم یا سیمانی) مناسب‌تر هستند. دیوارهای تخت به شما اجازه می‌دهند تلویزیون را به طور مستقیم و مطمئن به دیوار بچسبانید.
  • آیا نیاز به تجهیزات خاصی برای نصب تلویزیون داریم؟
    • بله، برای نصب تلویزیون به دیوار نیاز به اجزایی مانند پشتیبان دیواری (Wall Mount)، مهره و پیچ مناسب، دریچه‌ها برای کابل‌ها و ابزارهای اساسی نصب دارید. از تجهیزات معتبر و مناسب برای وزن تلویزیون خود استفاده کنید.
  • چگونه موقعیت مناسب برای نصب تلویزیون را انتخاب کنیم؟
    • برای انتخاب موقعیت مناسب برای تلویزیون باید به عواملی مانند ارتفاع نصب، موقعیت نمایش، انتخاب محل مناسب برای اتصال‌های برق و کابل‌ها، و ایجاد نظم در دکوراسیون داخلی دقت کنید. همچنین به محل‌های معتبری برای نصب ویژگی‌های امنیتی مانند استفاده از دیوار چمنی نگاه کنید.