تامین آب گرم ساختمان‌ها، مسئله حائز اهمیتی است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. در واقع بدون آب گرم، روند زندگی تا حدودی مختل می‌شود. انواع مختلفی، آبگرمکن وجود دارد که در دو دسته دیواری و زمینی قرار می‌گیرند و ایجاد مشکل در هر یک از آن‌ها، ما را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد. علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری یکی از ایرادات آبگرمکن است.

در ادامه درباره علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، نکاتی را بیان کرده ایم. بنابراین اگر با مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، مواجه شده‌اید، ادامه این مطلب از وب سایت تعمیر لوازم خانگی تعمیر آنلاین را از دست ندهید.

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری یکی از سایع ترین مشکلات مربوط به این دستگاه است

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری چیست؟

همانطور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، یکی از انواع آبگرمکن‌ها، آبگرمکن دیواری است که امروزه طرفداران بیشتری از نوع زمینی آن دارد. اما شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که آب آبگرمن دیواری منزلتان دچار مشکل شده باشد. برای یافتن علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری، باید عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

در وهله اول که با مشکل مربوط به گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری مواجه می‌شوید، درجه تنظیم دمای آب را مورد بررسی قرار دهید. گاهی اتفاق می‌افتد که بدون اینکه دستی در کار باشد، درجه دما، کاهش می‌یابد و تنها راه‌حل رفع مشکل این است که دمای آن را مجددا، تنظیم نمایید؛ به همین سادگی!

اما اگر آب داخل حمام سرد باشد، ممکن است که علت گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، رسوب گرفتگی لوله‌های آب باشد که انتقال آب گرم را دچار مشکل کرده است؛ بنابراین حتما سردوش حمام را بررسی کنید و مطمئن شوید که دچار گرفتگی نشده باشد؛ اگر هم پس از بررسی سردوش حمام، متوجه شدید که دچار مشکل شده است، تنها کافیست که نسبت به تمیز کردن و یا تعویض سردوش حمام، اقدام نمایید.

لازم به ذکر است که برای اینکه مطمئن شوید، تنها مشکل گرم نشدن آب داخل حمام، رسوب و جرم گرفتگی سردوش آن است، شیر آب گرم دیگر قسمت‌های منزل خود را چک کنید و در صورت گرم بودن آب آن‌ها، می‌توانید از اینکه تنها مشکل گرم نشدن آب داخل حمام، جرم گرفتن سردوش آن است، اطمینان حاصل فرمایید.

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری بوتان چیست؟

یکی دیگر از مواردی که میتواند موجب گرم نکردن آبگرمکن دیواری شود، رسوب‌گیری مبدل حرارتی است. در واقع آب لوله‌کشی، حاوی مواد معدنی است و این امر باعث شده که با گذر زمان در لوله‌های آب، رسوب دهند و این رسوب حاصل از مواد معدنی داخل آ‌ب‌های لوله‌کشی ساختمان در آبگرمکن و مخزن آب نیز ایجاد می‌شود.

از آنجایی که آبگرمکن به طور مداوم در حال کار است و هم‌چنین دمای زیاد، موجب می‌شود که مبدل حرارتی به سرعت رسوب بگیرد که امری کاملا طبیعی است. هنگامی که مبدل حرارتی، رسوب می‌گیرد، خروج آب گرم از داخل آن به سختی صورت می‌گیرد و گاهی اصلا امکان خروج آب گرم از داخل آن وجود ندارد و همین امر، موجب گرم نشدن آب آبگرمن دیواری می‌شود.

برای اینکه از شر این مشکل رها شوید، حتما نسبت به رسوب‌زدایی آبگرمکن منزل خود اقدام نمایید؛ بدین منظور در صورت داشتن تجربه و مهارت باید محفظه آب را به خوبی بشویید، در غیر این صورت از یک فردی که در این زمینه، مهارت کافی دارد، درخواست کنید تا به شما در حل این مشکل، کمک نماید.

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری، هم‌چنین می‌تواند در اثر روشن نشدن پیلوت باشد. لازم به ذکر است که در مجموع، تمامی مشکلاتی که به نحوی به شعله، ارتباط دارد در اثر بروز مشکل در پیلوت است. در پیلوت ممکن است مشکلات مختلفی اعم از گرفتگی، کثیفی و خرابی صورت گیرد که ابتدا باید مشکل را تشخیص داده و سپس نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری اگر در اثر روشن نشدن پیلوت باشد، به راحتی می‌توانید نسبت به رفع مشکل آن اقدام نمایید. در غیر این صورت باید علل دیگر آن را بررسی کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری میتواند کم بودن فشار گاز باشد

علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری؛ ایجاد مشکل در ترموکوبل

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری باشد، بروز اشکال در ترموکوبل است. ترموکوبل یکی از لوازم مهم سیستم‌های گرمایشی به شمار می‌رود و برای شعله‌ور شدن مشعل، لازم است که ترموکوبل آبگرمکن، سالم باشد.

زمانی که این قطعه، دچار مشکل می‌شود، می‌توانید با توجه به نوع مشکل آن نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کرده و مشکل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری منزل خود را رفع نمایید. یکی از مشکلات رایج مربوط به ترموکوبل آبگرمکن‌ها، شل بودن مهره مربوط به آن‌هاست که رفع مشکل مربوطه به تخصص و مهارت کافی نیاز دارد.

کاهش فشار گاز

کاهش فشار گاز، یکی دیگر از رایج‌ترین علل گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری است. دو علت رایج افت فشار گاز، شامل لوله‌کشی گاز منطقه و نشتی در لوله‌کشی گاز ساختمان است. همانطور که می‌دانید، برای علت اول افت فشار گاز، کاری از دست صاحبان ملک برنمی‌آید و تمامی اهالی منطقه مورد نظر از مشکل مربوطه، رنج می‌برند.

اما اگر افت فشار گاز در اثر نشتی در لوله‌کشی گاز ساختمان صورت گرفته باشد، باید به سرعت برای تعمیر آن به به تعیمرکار ماهر، مراجعه نمایید و مشکل را با او در میان گذاشته تا نسبت به رفع ان اقدام کند. به هیچ عنوان بی‌تفاوت از کنار این مشکل رد نشوید، زیرا ممکن است که مشکلات جدی‌تری را پدید آورد.

نحوه لوله‌کشی ساختمان

نحوه لوله‌کشی یک ساختمان در عملکرد آن، تاثیر مستقیمی دارد و در صورتی که لوله‌کشی ساختمان دارای مشکل باشد، می‌تواند به عنوان علت گرم نکردن آبگرمکن دیواری شناخته شود. منظور از مشکل در لوله‌کشی ساختمان، وجود پیچ و خم زیاد، استفاده از لوله‌های کم قطر و انشعابات فرعی می‌باشد که رفع چنین مشکلاتی، بدون حضور یک متخصص ماهر، ممکن نیست.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم هر آنچه که می‌تواند در گرم نشدن آب آبگرمکن دیواری، تاثیرگذار باشد را ذکر نماییم. حال که با علل مختلف گرم نشدن آب آبگرمکن‌های دیواری آشنا شدید، می‌توانید در صورت بروز مشکل به سرعت آن را تشخیص دهید. چنانچه نیاز به تعمیر آب گرم کن داشتید می توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید.