ارور یخچال ویرپول، به عنوان یک راهنما جهت اطلاع از وجود نقص و خرابی قطعات دستگاه کاربرد دارد. از این رو شناخت و بررسی این کد خطاهای یخچال Whirpool می‌تواند تا حد زیادی در رفع مشکل و آسیب وارد شده به دستگاه شما را کمک نماید تا بتوانید با تعمیر قطعه معیوب شده، خیلی سریع‌تر و راحت مشکلات یخچال ویرپول را برطرف نمایید.

در واقع اگر برای هر یک از قطعات یخچال ویرپول ایراد و نقصی رخ دهد، برد الکترونیکی دستگاه که وظیفه کنترل عملکرد تمام قطعات را برعهده دارد، نقص موجود را به صورت یک کد خطا معین بر روی صفحه نمایشگر یخچال ظاهر خواهد کرد تا تکنسین‌کاران با مشاهده این ارور یخچال ویرپول، سریعا به تعمیر یخچال و رفع مشکل بپردازند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی تمام ارورهای یخچال ویرپول بپردازیم و در نهایت نحوه رفع هر یک از کد خطاها را بیان کنیم.

 

ارور یخچال ویرپول

 

انواع کد خطاهای یخچال Whirpool

کد خطای 01 یخچال ویرپول

این ارور یخچال ویرپول بیانگر وجود مشکل و ایراد در مخزن آب و یا برد کنترل اصلی دستگاه می‌باشد. بهتر است که ابتدا اتصالات مخزن آب را چک و بررسی نمایید تا در صورت وجود ایراد به رفع آن بپردازید. اگر مشکلی در این قطعه وجود نداشت، باید برد الکترونیکی دستگاه توسط تکنسین‌کار چک و بررسی شود.

 

کد خطای 02 یخچال ویرپول

کد خطای 02 یخچال ویرپول، نشان‌دهنده خراب بودن و کار نکردن عایق هوا دستگاه می‌باشد. در برخی از مواقع گرفتگی مسیر جریان هوا یخچال باعث نمایش این ارور خواهد شد. از این رو باید اتصالات بخش عایق هوا را چک و بررسی نمایید تا در صورت وجود مشکل به رفع آن بپردازید.

 

کد خطاهای 03 و 04 یخچال ویرپول

علت نمایش این کد خطاهای یخچال Whirpool، خرابی فن کندانسور می‌باشد. معمولا این ایراد و مشکل در یخچال به خاطر گذشت طول عمر دستگاه و استفاده زیاد رخ می‌دهد. از این رو باید فن کندانسور یخچال چک و بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد تا مشکلات یخچال ویرپول رفع شود.

 

کد خطاهای 05 و 06 یخچال ویرپول

این کد خطاهای یخچال Whirpool، بیانگر خرابی سنسور دمایی دستگاه می‌باشد. از این رو این قطعه باید چک و بررسی شده و در صورت لزوم تعویض گردد.

 

کد خطای 07 یخچال ویرپول

این ارور یخچال ویرپول به معنای وجود ایراد و نقص در قطعه هیتر سیستم یخ‌زدایی یخچال و همچنین برد اصلی می‌باشد. از این رو باید تمام بخش‌های قطعه هیتر و اتصالات آن را چک کرده تا در صورت وجود ایراد در هر قسمت به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید. در صورت سالم بودن این قطعه، برد اصلی دستگاه باید چک و بررسی شود و اگر نیاز به تعویض بود، تکنسین‌کار انجام دهد.

 

کد خطای 08 یخچال ویرپول

خطرناک‌ترین و مهمترین ارور یخچال ویرپول، کد خطای 08 می‌باشد. این کد خطا به معنای وجود ایراد و نقص در برد کنترل اصلی یخچال می‌باشد. در صورت مشاهده این کد خطا سریعا دستگاه را خاموش کرده و با نمایندگی جهت تعمیر این قطعه اصلی و رفع مشکل تماس بگیرید.

خرابی یخساز یخچال ویرپول

کد خطای E0 یخچال ویرپول

کد خطای E0 یخچال ویرپول، بیانگر وجود مشکل در خرابی یخساز دستگاه می‌باشد. از این رو باید قطعات داخلی یخساز یخچال را چک و بررسی نمایید و در صورت معیوب بودن هر یک، آن را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

کد خطای E1 یخچال ویرپول

این ارور یخچال ویرپول نشان‌دهنده وجود ایراد و خرابی سنسور دستگاه می‌باشد. برای برطرف کردن این کد خطا باید سیم‌کشی‌ها را چک کنید و در صورت وجود ایراد سنسور را تعویض نمایید.

 

کد خطاهای E3, E4 و E5 یخچال ویرپول

این کد خطاهای یخچال Whirpool به معنای خرابی و معیوب شدن سیستم دیفراست دستگاه بوده که باعث خنک نشدن یخچال می‌شود. برای رفع این مشکلات یخچال ویرپول باید قطعات معیوب این قسمت را چون سنسور دیفراست، المنت، ترموفیوز و برد را چک و بررسی کرده و در صورت وجود ایراد و خرابی در هر یک، آنها را تعمیر و یا تعویض کنید.

 

کد خطای E6 یخچال ویرپول

کد خطای E6 یخچال ویرپول بیانگر وجود ایراد و مشکل در برد الکترونیکی دستگاه می‌باشد. به دلیل حساسیت این قطعه و نیاز به دانش و تجربه فنی که انجام این امر خواهد داشت، توصیه می‌کنیم که یک تکنسین‌کار دستگاه را چک کرده تا مشکلات یخچال ویرپول را سریع‌تر رفع نماید.

 

کد خطاهای E7 و E8 یخچال ویرپول

این کد خطاها به معنای وجود ایراد در سنسور محیطی دستگاه و یا برد الکترونیکی می‌باشد. برای رفع این مشکلات یخچال ویرپول، باید قطعات سنسور محیطی، ترمودیسک، ترموفیوز و برد الکترونیکی را چک و بررسی نمایید تا در صورت وجود ایراد در هر یک به تعویض آنها بپردازید.

خرابی برد یخچال ویرپول

کد خطای _ یخچال ویرپول

نمایش این نوع کد خطا بر روی صفحه نمایشگر یخچال ویرپول، به معنای خرابی و ایراد فن کمپرسور و یا فن داخل دستگاه می‌باشد. باید هر دو قطعه را چک نمایید و در صورت وجود ایراد در هر یک به تعویض آن بپردازید. در واقع اگر با روشن بودن موتور یخچال، فن کمپرسور در حال کار کردن باشد، ایراد از فن داخل یخچال بوده که باید آن را تعویض کنید.

 

کد خطای 7 یخچال ویرپول

این ارور یخچال ویرپول، نشان‌دهنده وجود مشکل در ولتاژ برق ورودی دستگاه می‌باشد. توصیه می‌کنیم که حتما از محافظ برق برای دستگاه خود استفاده کنید تا از وارد شدن آسیب به یخچال جلوگیری کند. برای رفع این کد خطای دستگاه نیز تنها لازم است که دکمه آلارم یخچال را به مدت ۴ تا ۵ ثانیه فشار دهید تا دستگاه ریست شده و ارور پاک شود.

 

کد خطای AL01 یخچال ویرپول

این ارور یخچال ویرپول نشان‌دهنده خرابی و معیوب شدن سنسور دمایی دستگاه می‌باشد که باعث عدم نمایش درست درجه یخچال خواهد شد. برای رفع این کد خطا باید سنسور دمایی یخچال را چک و بررسی کرده و در صورت خرابی این قطعه به تعویض آن بپردازید.

 

کد خطای AL02 یخچال ویرپول

کد خطای AL02 یخچال ویرپول بیانگر وجود مشکل در سنسور دمای NTC دستگاه می‌باشد. در صورت معیوب شدن این قطعه، باید تکنسین‌کار آن را تعویض کند تا ارور یخچال رفع شود.

نمایندگی تعمیر آنلاین

در این مطلب به بررسی تمام کد خطاهای یخچال Whirpool پرداختیم و ارورهای شایع این برند یخچال را بیان کردیم. برخی از این کد خطاها را می‌توانید خودتان در منزل نیز بررسی و رفع نمایید. اما برخی دیگر از مشکلات یخچال ویرپول چون وجود نقص و خرابی برد الکترونیکی دستگاه و یا ایراد در سنسورهای یخچال باید حتماً توسط تکنیسین‌کار چک و بررسی شده و در صورت وجود ایراد و خرابی، تعویض قطعات معیوب با قطعات فابریک و اصل برند دستگاه انجام گیرد.