ارور e07 ظرفشویی بوش یکی از کد خطاهایی است که به ندرت اتفاق می‌افتد. این ارور در اکثر موارد به فن گرمایشی دستگاه مربوط می‌شود و دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

اگر تا به حال با این ارور در ماشین ظرفشویی‌های برند bosch مواجه نشده‌اید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دلایل بروز ارور e07 ظرفشویی بوش

تولیدکنندگان ماشین ظرفشویی bosch با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا سعی دارند دستگاهی را بسازند که شستشوی ظروف کثیف را با سرعت و کیفیت بالاتری انجام دهد. پنل نمایشگر موجود بر روی درب دستگاه می‌تواند در هنگام بروز مشکل با استفاده از کد خطاهایی از پیش تعیین شده محدوده بروز مشکل را به شما اطلاع دهد تا فرآیند تشخیص و تعمیر تا حد زیادی کاهش یابد.

از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور و نحوه رفع ارور e07 ظرفشویی بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

4 علت مهم ارور e07 ظرفشویی بوش

خرابی فن گرمایشی

فن گرمایشی، قطعه‌ای چند پره در ماشین ظرفشویی است که در آخرین دقایق کار دستگاه روشن می‌شود. این قطعه با انتقال هوای گرم به داخل دستگاه، آب اضافی موجود بر روی ظروف و نواحی داخل دستگاه را کاملا خشک می‌کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که مرحله خشک کن عمل نکند و تمامی ظروف کاملا خیس تحویل داده شوند. این مساله باعث می‌شود که ارور e07 بر روی نمایشگر ظاهر شود.

برای رفع این ارور به دلیل خرابی فن، باید تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود را به تکنسین‌های متخصص و مجرب بسپارید. تکنسین با بررسی صدای فن و تکان دادن پره‌های از سالم یا معیوب بودن فن گرماشی اظلاع پیدا می‌کند. در برخی از مواقع این مشکل با تعمیری جزئی قابل رفع است اما ممکن است دستگاه شما نیاز به تعمیر کلی فن گرمایشی داشته باشد.

 

عدم چینش درست ظروف

یکی دیگر از مواردی که از نظر برخی از متخصصان منجر به روشن شدن ارور e07 ظرفشویی بوش می‌شود، درست نچیدن ظروف کثیف در داخل دستگاه است. این مشکل باعث می‌شود که کار فن برای خشک کردن کامل ظروف سخت شود. برای رفع این ارور نیاز است که در هنگام چیدن ظرف‌ها در ماشن ظرفشویی بوش به موارد زیر توجه کنید:

  • انواع بشقاب‌ها باید در سبد پایینی و به صورت عمود قرار بگیرند. به صورتی که داخل بشقاب‌ها به طرف پایین باشند.
  • تمامی لیوان‌ها، فنجان‌ها و کریستال‌ها در سبد بالایی و به صورت وارونه قرار بگیرد به صورتی که آب در آنها جمع نشود.
  • جهت جلوگیری از ذوب شدن ظروف حساس پلاستیکی، تمامی آنها ر ادر سبد بالایی قرار دهید تا از المنت‌های گرمایشی کف دستگاه دور باشند.
  • از قرار دادن ظروف بزرگ مانند دیس و بشقاب‌های بزرگ در مقابل فن گرمایشی خودداری کنید.
راه حل ارور e07 ظرفشویی بوش

خرابی برد

برد به عنوان مغز ماشین ظرفشویی عمل می‌کند و با اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات داخلی دارد، فرآیند شستشو را به نحو احسن مدیریت می‌کند. لذا برای داشتن آب با دمای مناسب، شستشوی عالی و با کیفیت و خشک شدن کامل ظروف، نیاز به سلامت کامل برد خواهید داشت.

سوختن یا خرابی برد باعث می‌شود که فن دستگاه دستور شروع به کار را دریافت نکند و ظروف به صورت خیس تحویل داده شوند. از طرفی در برخی از مواقع، برد به اشتباه تصور می‌کند که فن گرمایشی خراب شده است و ارور e07 ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. برای رفع این کد خطا نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی است. توصیه می‌شود برای انجام تعمیر برد ماشین ظرفشویی از تکنسین‌های مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

 

برای جلوگیری از سوختگی یا خرابی زودرس برد پیشنهاد می‌شود نکات زیر را در هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی رعایت کنید:

  • عدم روشن کردن دستگاه در زمان اوج مصرف برق مانند اوایل شب یا اواسط ظهر در فصل تابستان
  • کاهش نوسانات برق ورودی به دستگاه با استفاده از محافظ برق مخصوص
  • عدم خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه
  • جلوگیری از ضربه خوردن به برد و نمایشگر در حین جابه جایی
ارور e07 ماشین ظرفشویی بوش

وجود جرم و کثیفی در قطعات داخلی

بر اساس نظر برخی از متخصصین، یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن ارور e07 ظرفشویی بوش وجود جرم و کثیفی در قطعات داخلی مانند فن و آب پاش‌های دستگاه است. این مساله باعث می‌شود که عمل خشک کردن ظروف با مشکل روبرو شود. برای رفع این مشکل باید به صورت تخصصی ماشین ظرفشویی خود را جرم‌گیری کنید.

 

جهت جلوگیری و رفع ارور e07 ظرفشویی بوش می‌توانید به صورت منظم به جرم‌گیری دستگاه با استفاده مواد جرم‌گیر مخصوص ماشین ظرفشویی بپردازید.

برای اینکار تنها لازم مراحل زیر را هر 6 ماه یک بار انجام دهید:

  • درب جرم گیر را باز کنید و برچسب روی آن را بکنید.
  • بدون کندن لایه نازک، بطری را به صورت وارونه در سبد بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • دستگاه را روشن کرده و بر روی بلندمدت‌ترین برنامه شستشو تنظیم نمایید. این برنامه باید بالاترین درجه آب را داشته باشد.
  • پس از تمام شدن شستشو درب دستگاه را باز کرده و اجازه دهید دستگاه خنک شود.

 

چند نکته درباره ارور e07 ظرفشویی بوش

ارور e07 یکی از این کد خطاهای پیش فرض در ماشین ظرفشویی است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در مدل‌های جدید bosch، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. لذا احتمال کمی وجود دارد که این کد خطا بر روی نمایشگر دستگاه شما روشن شود.
این کد خطا در اغلب مواقع به مدل‌هایی بازمی‌گردد که در آن از تکنولوژی فن گرمایشی استفاده شده است. برای رفع ارور e07 ماشین ظرفشویی بوش بهتر است با نمایندگی‌های رسمی برند bosch تماس بگیرید چرا که نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد.