ارور E20 لباسشویی AEG که در برخی از مدل‌های جدید این برند با کد خطای E21 نیز شناخته می‌شود، یکی از ارورهای جدی ماشین لباسشویی است که باید به سرعت آن را بررسی و رفع نمود.

این ارور به وجود مشکل در محدوده تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اشاره دارد. به طور معمول لباس‌ها در آب غوطه‌ور هستند اما درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود. عوامل مختلفی می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی و ظاهر شدن این خطا بر روی نمایشگر شود.

اگر تمایل دارید درباره این کد خطا بیشتر بدانید و نحوه رفع آن را بدانید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معنی ارورE20 در ماشین لباسشویی AEG

معنی ارور E20 در ماشین لباسشویی AEG

برند AEG جهت تسهیل استفاده از ماشین لباسشویی و انتخاب راحت‌تر برنامه‌های شستشو توسط کاربر، یک نمایشگر LCD کوچک بر روی ماشین لباسشویی خود تعبیه کرده است. از دیگر کاربردهای این نمایشگر ارسال کد خطا یا همان ارور است که با حروف انگلیسی و اعداد بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند.

هریک از کدها معنای خاصی دارند و محدوده بروز مشکل را به اطلاع کاربر می‌رسانند. از مهم‌ترین دلایل بروز ارورE20 در ماشین لباسشویی آاگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

• گرفتگی مسیر خروجی آب

با دیدن ارور E20 لباسشویی AEG ، ابتدا مسیر خروجی آب به فاضلاب را چک کنید. هرگونه گرفتگی در این مسیر می‌تواند از خروج آب از دستگاه جلوگیری کند. گرفتگی لوله فاضلاب نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند منجر به بروز ارور E20 لباسشویی AEG شود.

با خارج کردن جسم خارجی از این مسیر مشکل به راحتی حل می‌شود و نیازی به مراجعه تکنسین نیست. لازم به ذکر است که در صورتی که در پیدا کردن و رفع علت گرفتگی دچار مشکل شدید می‌توانید درخواست کارشناس از از مرکز تعمیرات لباسشویی آاگ کنید که به تعمیرات ماشین دستگاه شما بپردازد.

ارور E20 ماشین لباسشویی

• گرفتگی خرطومی ماشین لباسشویی

گرفتگی خرطومی ماشین لباسشویی از دیگر دلایل رایج بروز ارور E20 لباسشویی AEG است. خرطومی را از فاضلاب جدا کنید و داخل آن را بررسی کنید تا آشغال و لباس‌های کوچک مانند لنگه جوراب در آن گیر نکرده باشد.

• کثیف بودن بیش از حد فیلتر ماشین لباسشویی

فیلتر ماشین لباسشویی قطعه کوچک در قسمت پایین ماشین لباسشویی است که آشغال‌های کوچک موجود در ماشین لباسشویی را به خود جذب می‌کند. کثیفی بیش از حد فیلتر باعث بو گرفتن ماشین لباسشویی و عدم تخلیه آب موجود در دیگ می‌شود.

برای رفع این مشکل تنها کافیست مراحل زیر را در پیش بگیرید:

  1. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از برق بکشید.
  2. حوله مناسبی در جلوی دستگاه و زیر دریچه فیلتر پهن کنید تا از هرگونه خیس شدن احتمالی جلوگیری شود.
  3. درپوش را با کمک یه وسیله باریک مانند کارت یا چاقو باز کنید.
  4. مخزن تخلیه اضطراری ماشین لباسشویی را خارج کنید و اجازه دهید تا تمام آب موجود در آن خارج شود. در این مرحله می‌توانید از ظرفی کوچک کمک بگیرید.
  5. از دریچه خروج آب، فیلترها را برخلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و آن را خارج کنید.
  6. با استفاده از کمی سرکه سفید فیلترها را تمیز کنید.
  7. قبل از نصب فیلترها داخل فیلتر را بررسی کنید و آشغال‌های آن را خارج کنید.
  8. فیلتر را دوباره نصب کنید و دریچه را ببندید.
ارور E20 در ماشین لباسشویی AEG

• سوختگی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی قطعه‌ای الکترونیکی است که در زیر مخزن لباسشویی قرار دارد. این قطعه به تخلیه آب از داخل دیگ به فاضلاب کمک می‌کند. خرابی یا سوختگی این قطعه باعث می‌شود تا ارور E20 در ماشین لباسشویی AEG بر روی نمایشگر ظاهر شود.

رفع این مشکل نیاز به اطلاعات و تجربیات تخصصی دارد. لذا توصیه می‌شود برای تعمیر و تعویض پمپ خود با نمایندگی ماشین لباسشویی AEG تماس بگیرید.