شرکت آاگ، بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی، توانسته است با تولید دستگاه‌های با کیفیت بالا جزو معتبرترین برندها قرار گیرد. لباسشویی آاگ نیز جزء بهترین محصولا این شرکت می باشد. این شرکت که یک برند آلمانی است به صورت مستمر در حال تکمیل و به روز کردن امکانات دستگاه‌های خود می‌باشد.
به همین دلیل توانسته است از طریق امکانات و ویژگی‌های خاص موجود در ماشین لباسشویی‌ها، همسو با نیازهای کاربران و مشتریان خود پیش برود.

در این مطلب قصد داریم که به این سوال کاربران که، آیا لباسشويي آاگ انتخاب خوبی برای خرید است، پاسخ دهیم.

مدل‌های ماشین لباسشویی آاگ

لباسشویی آاگ

 

ماشین لباسشویی‌های آاگ جزو اولین مدل‌های لباسشویی است که وارد ایران شده است. شاید اگر دستگاه شما برای ۲۰ سال قبل باشد، مطمئنا برند آاگ است. چرا که در آن زمان، برند آاگ بیشترین سهم بازار ایران را داشته و برندهای دیگر مانند بوش فعالیت محدودی داشتند.

اولین مدل برند آاگ که بسیار معروف نیز بود، آاگ Lavamat SL بود که یک درب پوششی بر روی دستگاه داشت. این مدل ماشین لباسشویی آاگ به شدت دستگاه سنگینی بود و به همین خاطر کیفیت بدنه فوق‌العاده بالایی داشت.

بعد از این مدل شرکت آاگ سری F400 را تولید و عرضه بازار کرد. AEG Lavamat 400F و بعد از آن 402F جزو معروف‌ترین و بهترین دستگاه‌های ماشین لباسشویی‌های آاگ سری 402F می‌باشد. چراکه قطعات دستگاه تقریباً دردسترس مشترکان بود و تعمیرات آن نیز راحت و روتین بود.
از طرف دیگر نیز عمر مفید دستگاه به شدت بالا بود و بیش از ۲۰ سال( ۲۰ الی ۲۵ سال) کارکرد مطلوب داشت.

بعد از این مدل، سیستم‌های فناوری ماشین لباسشویی‌های آاگ متفاوت شد و سری ۵ وارد بازار ایران شد. دستگاه‌هایی مثل 508 آاگ، ‏528 آاگ، 538 آاگ متفاوت از مدل‌های قبلی تولید شدند. تفاوت این مدل‌ها در ورژن پمپ دستگاه‌ها بود که مجهز به ورژن جدیدتر و به روزتری شدند که همچنان نیز در حال تولید می‌باشد.

نکته بعدی، تغییر در دیگ و بلبرینگ ماشین لباسشویی بود. به این معنا که قطعه بلبرینگ که قبلا در داخل دیگ تعبیه می‌شد به بیرون دیگ منتقل شد که این مورد تعمیرات دستگاه را بسیار راحت‌تر کرد.

مدل پیشرفته‌تر ماشین لباسشویی آاگ، سری ۶ بود که معروف‌ترین آن مدل ۶۱۰ می‌باشد. مدل ۶۱۰، ورژن به‌روز شده سری ۵ دستگاه آاگ است. این مدل ماشین لباسشویی آاگ در زمان عرضه به بازار از نظر ظاهر و کارایی بسیار برتر و عالی بود. عمر مفید آن بالای ۲۵ سال بود و قطعات و تعمیرات آن نیز دردسترس و راحت بود.

سپس مدل‌های متنوع دیگر مثل 12C و  10Cآاگ نیز با تغییر در تایمر دستگاه تولید شد. به این صورت که دستگاه نیمه دیجیتال شد و به حالت تایمر برد تبدیل شد.

 

لباسشویی آاگ

بعد از این مدل‌ها، دستگاه‌های متنوع دیگری مثل 62610، 62650 و به خصوص سری ۷ ماشین لباسشویی آاگ که معروفترین دستگاه آن 74850 بود تولید شد. تغییرات و به‌روز شدن ماشین لباسشویی آاگ همچنان ادامه دارد. به‌گونه‌ای که امروزه سری‌های ۸ و ۹ ماشین لباسشویی آاگ تولید و عرضه می‌شود.

در سری‌های 9 دستگاه به ویژگی‌ها و آپشن‌های خیلی خوبی از جمله سنسور وزن، سنسور حرارتی، سنسور کیفیت شستشو، بزرگتر بودن دیگ دستگاه، وجود سیستم گردش آب وغیره مجهز شده است.

در کنار تمام امکانات و نقطه قوت‌های ماشین لباسشویی آاگ چون عمر مفید بالا، قطعات باکیفیت، زیبایی ظاهری، امکانات پیشرفته و به‌روز، سابقه و تجربه بالا و راحتی عملکرد؛ اما نقطه ضعف‌هایی نیز دارد.

اول اینکه قطعات ماشین لباسشویی‌های جدید نسبت به گذشته در دسترس نمی‌باشد و این امر تعمیرات ماشین لباسشویی و تعویض قطعات را مشکل می‌کند. دوم اینکه قیمت قطعات نیز بالا است و صرف هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. نکته آخر این که برطرف کردن بعضی از ایرادات و مشکلات دستگاه زمان‌بر می‌باشد و دشواری‌های خاصی دارد.

 

امکانات و قابلیت‌های ماشین لباسشویی آاگ

لباسشویی آاگ
وجود برنامه‌های مختلف شستشو

وجود برنامه‌های مختلف شستشوی ماشین لباسشویی آاگ، مدیریت دستگاه را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. شما می‌توانید فرآیند شستشو را برای هر نوع لباس و پارچه‌های مختلف تعیین کنید. وجود قابلیت تاخیر در زمان شستشو و همچنین وجود نمایشگر زمان باعث می‌شود که در هر موقعیتی فرآیند شستشو را تغییر دهید و دستگاه را متوقف کنید.

مصرف انرژی پایین

سطح بهره‌وری انرژی در ماشین لباسشویی‌های آاگ A+++ می‌باشد که کمترین مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت. همچنین فناوری ProSense  در لباسشویی‌های آاگ میزان مصرف انرژی و آب مورد نیاز برای هر چرخه شستشو را به صورت خودکار تنظیم می‌کند. بنابراین روند ذخیره سازی انرژی و آب برای هر میزان شستشوی دستگاه به صورت موثر و کارا صورت می‌گیرد.

دارا بودن صفحه نمایشگر خودکار

وجود صفحه نمایش LED در ماشین لباسشویی‌های  آاگ ظاهر لوکسی به دستگاه داده است. علاوه بر بهبود ظاهر دستگاه، این آپشن ماشین لباسشویی با عملکرد لمسی یک نقطه قوت بسیار خوب قلمداد خواهد شد.

انتخاب ظرفیت‌های گوناگون دستگاه

وجود ظرفیت‌های گوناگون ماشین لباسشویی آاگ، طیف گسترده‌ای را در اختیار کاربران برای انتخاب مدل دلخواه قرار می‌دهد. ماشین لباسشویی آاگ برای خانواده‌های پرجمعیت نیز ظرفیت ۱۰ کیلوگرم را نیز تولید و عرضه می‌کند. بنابراین تنوع این حجم ماشین لباسشویی باعث شده است تا گزینه های زیادی وجود داشته باشد.

از دیگر امکانات ماشین لباسشویی آاگ می‌توان به میزان صدای کم دستگاه، وجود قفل کودک، حداکثر سرعت شستشو تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه، قابلیت ضدآلرژی و ضدچروک لباس‌ها، سنسور کنترل آب، مجهز به فناوری Softplus، تکنولوژی موتور اینورتر دیجیتال و لرزش شکم، تکنولوژی بخار وغیره اشاره کرد.

در پایان شما می توانید با ورود به صفحه مقالات و یا با ارتباط با مرکز تعمیر لباسشویی آاگ اطلاعات بیشتری درباره ماشین لباسشویی آاگ بدانید.