آیا می‌دانستید استفاده از نمک ظرفشویی تقلبی به صدماتی به دستگاه وارد می‌کند؟ بسیاری از افراد بدون توجه به اهمیت اصالت محصول، هر برند نمک ظرفشویی را از مغازه‌های نامعتبر خریداری می‌کنند. ولی باید بدانید که استفاده از نمک ظرفشویی غیر‌اورجینال مشکلات متعددی را به‌همراه دارد. البته به‌دلیل سودجویی افراد، نمک ظرفشویی تقلبی برند‌های محبوب مانند فینیش در بازار زیاد شده است. ما در این مقاله به بررسی راه‌های تشخیص نمک اصل از تقلبی می‌پردازیم. پس از مطالعه این مقاله می‌توانید به راحتی بهترین نمک ماشین ظرفشویی اصل را از در بین برند‌های تقلبی پیدا کنید.

1- رنگ و شکل نمک؛ نمک ماشین ظرفشویی ریز یا درشت؟

نمک ماشین ظرفشویی برای از بین بردن سختی آب و جلوگیری از ایجاد رسوب در داخل دستگاه و روی ظروف استفاده می‌شود. نمک ظرفشویی هیچ جایگزینی ندارد و شما نمی‌توانید از نمک معمولی برای ماشین ظرفشویی استفاده کنید. رنگ و شکل نمک ماشین ظرفشویی اولین موردی است که برای تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی کاربرد دارد. برای مثال نمک ماشین ظرفشویی ریز یا درشت اولین موردی است که برای تشخیص اصالت محصول کمک‌کننده است. نمک ظرفشویی دانه‌های درشت و سفید رنگی دارد. در‌حالی که نمک ریز و کدر، تقلبی بوده و در ماشین ظرفشویی رسوب خواهد کرد.

در واقع افراد سودجو در بسته‌بندی نمک ماشین ظرفشویی فینیش یا فیری را با سنگ نمک دریایی پر می‌کنند که به شدت برای سلامتی مضر است. استفاده از نمک تقلبی خطر رسوب‌گرفتگی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی می‌شود و شما مجبور می‌شوید در مدت زمان کوتاهی برای تعمیر ماشین ظرفشویی به تکنسین مراجعه کنید.

شکل و رنگ نمک؛ بهترین راه تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی

2- میزان حل شوندگی؛ ویژگی بهترین نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی با حل شدن به صورت تدریجی، یون‌های منفی کلسیم و منیزیم آب را خنثی می‌کند و آب اصطلاحا نرم می‌شود. این عمل از خط و خش افتادن روی ظروف جلوگیری کرده و عمر ماشین ظرفشویی را نیز افزایش می‌دهد. بسیاری از افرادی که برای تعمیر ظرفشویی ال جی مراجعه می‌کنند، از ایجاد رسوب در دستگاه خود شکایت دارند که دلیل اصلی آن استفاده از نمک ظرفشویی تقلبی است.

نمک‌های تقلبی حلالیت بیشتری در آب دارند و باعث کدر شدن رنگ آب و رسوب املاح موجود در آن می‌شوند. این در حالی است که نمک اصل، آب را درخشان‌تر می‌کند. فقط کافی است دو قاشق از نمک خریداری شده را در آب تمیز بریزید و با یک قاشق اندکی آن را هم بزنید. پس از چند دقیقه کیفیت آب و میزان حل‌شوندگی نمک گویای اصلی یا تقلبی بودن محصول خواهد بود.

3- بررسی ظاهری جعبه؛ کیفیت بسته‌بندی و اصالت محصول

معمولا ابعاد، رنگ و کیفیت جعبه‌های نمک ماشین ظرفشویی گویای اصالت محصول است. برای مثال، بسته‌بندی نمک فینیش تقلبی بسیار بی‌کیفیت تولید می‌شود. برای جلوگیری از خرید محصول تقلبی باید تاریخ انقضا، کشور تولیدکننده، نقطه‌چین باز‌شونده بسته‌بندی نمک را با محصول اصل موجود در فروشگاه‌های معتبر مقایسه کنید. این راه تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی مربوط به قرص ماشین ظرفشویی هم می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این محصول، مقاله مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید.

بررسی شکل ظاهری بسته‌بندی مهم‌ترین راه خرید نمک ظرفشویی فینیش اصل

4- وزن جعبه نمک را بررسی کنید!

یکی از اولین اقدامات قبل از خرید مواد شوینده ماشین ظرفشویی مشخصات مربوط به آن است. برای مثال باید در‌مورد نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی یا میزان آن آگاه باشید. مقدار مصرف متناسب با برند نمک روی جعبه آن درج شده. علاوه‌بر این، هر برند تولید‌کننده نمک ماشین ظرفشویی، محصولات خود را در وزن خاصی ارائه می‌کند که روی جعبه درج شده است. در حالی که برخی از تولیدکنندگان متقلب برای فروش بیشتر، محصولات غیر‌اصل خود را در انواع وزن‌ها عرضه می‌کنند. به‌همین دلیل مقایسه وزن معمول بهترین نمک ماشین ظرفشویی از برند‌های فینیش و فیری ساده‌ترین راه تشخیص محصول اصل محسوب می‌شود.

5- قیمت؛ مقایسه قیمت نمک ظرفشویی اورجینال در سایت‌های خارجی

همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست. پس اگر به صورت اتفاقی نمک ظرفشویی برند شناخته‌شده با قیمت بسیار پایین‌تر از سایر فروشگاه‌ها روبه‌رو شدید، باید به اصالت آن شک کنید. همیشه قیمت روز نمک ماشین ظرفشویی اصل در فروشگاه‌های معتبر وجود دارد و شما با مقایسه آن می‌توانید از اصل بودن محصول مطمئن‌ شوید. برای مثال قیمت نمک ماشین ظرفشویی فینیش اصل 5 کیلوگرمی در سایت آمازون معادل 36 دلار است.

در‌هر صورت اگر از مواد شوینده تقلبی استفاده کرده و متوجه شدید که ماشین ظرفشویی روشن میشود ولی کار نمی کند؛ حتما با تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید تا قبل از آسیب بیشتر به برد یا موتور دستگاه، مشکل رفع شود.

6- آشنایی با نام برند و ویژگی‌های ظاهری محصول

برخی از تولیدکنندگان سودجو با تغییر جزئی در نام برند مشهور به تولید نمک ماشین ظرفشویی بی‌کیفیت می‌پردازند. از این رو، در هنگام خرید از املای درست و دقیق برند محصول مورد نظر خود اطمینان حاصل کرده و از خرید برندهای ناشناخته نیز خودداری کنید. به عنوان مثال، نمک فینیش تقلبی رنگ و فونت متفاوتی نسبت به محصول اصل آن دارد.

آشنایی با شکل ظاهری نمک ظرفشویی اصل؛ مهم‌ترین راه برای خرید مواد شوینده غیرتقلبی

خرید از فروشگاه‌های معتبر تنها راه تهیه نمک ظرفشویی اصل

متاسفانه در حال حاضر بازار کشور از نمک‌های تقلبی با جعبه برندهای معروف پر شده است.  یکی از بهترین روش‌های تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی جستجوی آن به انگلیسی در سایت‌های خارجی است. برای این منظور باید نام برند و مشخصات آن را در اینترنت سرچ کنید و محصول را در فروشگاه‌های معتبری چون آمازون پیدا کرده و ظاهر جعبه، وزن و قیمت آن را به‌خاطر بسپارید و برای خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

استفاده از محصولات تقلبی نمک و سایر شوینده‌های ظرفشویی باعث می‌شود تا عمر دستگاه شما کاهش یافته و ظروف چینی و کریستال شفافیت و زیبایی خود را از دست بدهند. در‌صورتی که به‌دلیل نداشتن آگاهی، دستگاه شما آسیب دیده است، اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید با تیم تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا تکنسین‌های ما در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل شما را رفع کنند.