آیا علت گرم نشدن آب لباسشویی را می‌دانید؟ به نظر شما چه فاکتورهایی باعث بروز چنین مشکلی می‌شود؟ لباس‌ها برای شست‌وشو در ماشین لباسشویی به آب گرم نیاز دارند تا کاملا پاک و تمیز شوند. ایجاد اختلال در عملکرد برخی از قطعات دستگاه، باعث داغ نشدن آب لباسشویی می‌شود. اگر شما نیز تا به حال با این مشکل برخورد کرده‌اید و راه چاره‌ای برای آن نداشته‌اید، خبر خوبی برایتان داریم.

در این مقاله ۶ علت گرم نشدن آب ورودی ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم و راهکارهایی برای برطرف کردن آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم. با مطالعه مطلب پیش‌ رو مشکل داغ نشدن آب لباسشویی خود را هرچه سریع‌تر برطرف خواهید کرد.

۱. خرابی المنت؛ یکی از دلایل اصلی داغ نشدن آب لباسشویی

المنت یا هیتر یکی از قطعات بسیار مهم ماشین لباسشویی است که آب را به دمای مورد‌نظر می‌رساند. یک علت گرم نشدن آب لباسشویی، می‌تواند عملکرد نامناسب این قطعه باشد. از رایج‌ترین دلایل خرابی المنت، فرسایش و خوردگی این قطعه به علت اسیدی بودن آب شهری و وجود جرم روی آن است. اغلب ماشین‌های لباسشویی در صورت خرابی المنت، کدهای ارور نمایش می‌دهند. برای اطمینان از سلامت این قطعه ضروری می‌توانید آن را با استفاده از اهم‌متر آزمایش کنید. المنت‌های سالم، مقاومتی بین ۲۰ تا ۵۰ اهم دارند.

درجه آب گرم ماشین لباسشویی اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا شستن لباس با آب سرد یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی به شمار می‌رود. پس باید از سلامت المنت یا هیتر ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. در صورت نداشتن تجربه کافی حتما از افراد مجرب همچون کارشناسان حاضر در تعمیر آنلاین کمک بگیرید.

خرابی المنت؛ یکی از دلایل اصلی گرم نشدن آب لباسشویی

۲. اختلال در عملکرد برد یا تایمر، باعث گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می‌شود

برد و تایمر ماشین لباسشویی نقش مغز در این دستگاه را ایفا می‌کنند و وظیفه ارسال فرمان به اجزای مختلف ماشین را بر عهده دارند. یکی از اصلی‌ترین دلایل سرد بودن آب لباسشویی، خرابی برد یا تایمر دستگاه است. حتی کوچک‌ترین آسیب به این قطعه‌ها می‌تواند باعث خاموش شدن ماشین لباسشویی شود.

تایمر زمان موردنیاز برای شست‌وشوی پارچه‌های مختلف در ماشین لباسشویی را تعیین می‌کند. شاید تا به حال با این مشکل مواجه شده باشید که هنگام تنظیم تایمر برای شست‌وشوی دستی، آب لباسشویی به خوبی گرم شود، اما برای شستن لباس‌های کتان، آب کاملا سرد باشد. در این مواقع تایمر ماشین لباسشویی با مشکل مواجه شده و نیاز به تعمیر دارد.

عملکرد نامناسب تایمر یا برد؛ یکی از دلایل رایج گرم نشدن آب لباسشویی

۳. خرابی و کثیفی سنسور؛ علت گرم و سرد شدن ناگهانی آب ماشین لباسشویی

سنسورهای خاصی در ماشین لباسشویی تعبیه شده‌اند که وظیفه تشخیص دمای واقعی آب را دارند. درصورتی‌که دما بیشتر یا کمتر از حد نیاز شست‌وشو باشد، سنسور این وضعیت را به برد دستگاه منتقل می‌کند و برد نیز با ارسال فرمان خاموش یا روشن شدن المنت، دما را به حد موردنیاز می‌رساند. خرابی یا کثیفی سنسور یا ترموستات باعث ارسال اطلاعات نادرست به برد می‌شود؛ بنابراین در دمای آب سرد و گرم ماشین لباسشویی اختلال ایجاد خواهد شد؛ یعنی آب بیش از حد داغ یا بیش از اندازه سرد می‌شود. تنظیم آب گرم لباسشویی پاکشوما، ال جی، سامسونگ و سایر برندهای ماشین لباسشویی بر عهده این قطعه ضروری است.

شستشو با آب سرد در ماشین لباسشویی یکی بزرگترین اشتباهات رایج در استفاده از لباسشویی است که به مرور زمان به دستگاه آسیب می‌رساند. نحوه تست ترموستات لباسشویی کار ساده‌ای نیست و باید آن را به یک متخصص بسپارید. در صورت مشاهده هرگونه تغییر دما یا گرم نشدن آب لباسشویی حتما با کارشناسان ما در تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

خرابی ترموستات؛ باعث ایجاد اختلال در تنظیم درجه آب گرم ماشین لباسشویی

۴. سرد شدن آب ماشین لباسشویی به‌دلیل آسیب‌دیدگی هیدروستات

هنگامی که آب‌گیری ماشین لباسشویی به میزان مورد‌نیاز برسد، هیدروستات این فرآیند را متوقف می‌کند. هرگونه اختلال در تنظیمات هیدروستات باعث بروز مشکلاتی از جمله سردی آب لباسشویی می‌شود. تنظیمات این قطعه از ماشین لباسشویی در برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و باید این موضوع را جدی بگیرید. برای تعمیر ماشین لباسشویی باید تخصص کافی داشته باشید تا دستگاه شما دچار مشکل نشود.

۵. پوسیدگی شلنگ‌های ورودی آب؛ عاملی موثر در درجه حرارت آب لباسشویی

شلنگ‌های ورودی آب در پشت لباسشویی تعبیه شده‌اند و هرگونه اختلال در آن‌ها می‌تواند علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. اگر شلنگ‌های ورودی دچار ساییدگی شوند یا مانعی جلوی فیلتر آن‌ها را گرفته باشد، ورود آب با مشکل مواجه خواهد شد. همچنین کج یا خم بودن لوله این شلنگ‌ها، علت نیامدن آب در ماشین لباسشویی نیز به شمار می‌رود.

شلنگ‌های ورود آب مقاومت بسیار بالایی دارند و به‌سادگی دچار پارگی نمی‌شوند. اگر مشکلی در آب‌گیری ماشین لباسشویی مشاهده کردید، در ابتدا اتصالات این شلنگ‌ها را بررسی کنید و سپس از تمیز بودن فیلتر آن‌ها مطمئن شوید. کثیفی موجود در فیلترها علت گرفتگی لوله آب ورودی ماشین لباسشویی است. کارشناسان تعمیر آنلاین برای هرگونه راهنمایی به شما در این زمینه آماده هستند.

اختلال در شلنگ‌های ورودی؛ یک دلیل سرد بودن آب لباسشویی

۶. گرم نشدن آب لباسشویی به دلیل خرابی شیر برقی ورودی

شیر برقی، اجازه ورود آب به ماشین لباسشویی را می‌دهد. در صورت بروز مشکل در این شیر ورودی، آب لباسشویی گرم نمی‌شود.

شیر برقی، ترموستات، المنت، هیدروستات، تایمر، شلنگ‌های ورودی و سایر اجزای ماشین لباسشویی مانند تکه‌های پازل هستند که با اتصال به یکدیگر، فرآیند شست‌وشوی لباس را انجام می‌دهند. اگر هریک از این قطعات دچار مشکل شوند، در عملکرد ماشین لباسشویی نیز اختلال ایجاد می‌شود.

آشنایی با روش‌های اشتباه در تشخیص گرم یا سرد بودن آب ماشین لباسشویی

بسیاری از افراد در تشخیص گرم بودن آب ماشین لباسشویی از روش‌های اشتباه استفاده می‌کنند. برخی از مواردی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، دلایل موجهی برای داغ شدن آب لباسشویی نیستند.

  • وجود چربی و لکه روی لباس‌ها: بسیاری از افراد چربی و لکه موجود روی لباس‌ پس از شست‌وشو را به گرم نبودن آب ماشین لباسشویی نسبت می‌دهند؛ اما این موضوع دلیل موجهی برای سردی آب نیست و ارتباطی با آن ندارد.
  • گرم نبودن لباس‌های شسته‌شده: مرحله آب‌کشی در کلیه ماشین‌ها با استفاده از آب سرد انجام می‌شود. پس گرم نبودن لباس‌های شسته‌شده نیز دلیل خوبی برای سردی آب لباسشویی نیست.
  • دمای شیشه در ماشین لباسشویی: دمای طبیعی بدن ۳۷ درجه است و اغلب لباس‌ها با دمای ۴۰ درجه در ماشین شسته می‌شوند؛ ازاین‌رو لمس شیشه ماشین لباسشویی و حس نکردن گرما در فرایند شست‌وشو، دلیلی بر گرم نبودن آب آن نیست.

هیچ‌کدام از دلایل ذکرشده در بالا علت اصلی سرد بودن آب لباسشویی نیست. حتی ممکن است دستگاه شما کاملا سالم بوده و دلیلی برای نگرانی وجود نداشته باشد؛ بنابراین در چنین مواقعی حتما با کارشناس‌های ما تماس بگیرید و مشورت بخواهید.

تعمیر تخصصی انواع ماشین لباسشویی توسط کارشناسان حرفه‌ای تعمیر آنلاین

در این مقاله ۶ دلیل گرم نشدن آب لباسشویی را بررسی کردیم و راهکارهای مفیدی برای رفع آن‌ها در اختیار شما قرار دادیم. باتوجه‌به نکات ذکرشده در مقاله بسیار سریع‌تر متوجه مشکل ماشین لباسشویی خواهید شد و با استفاده از روش‌های اصولی اقدام به تعمیر آن خواهید کرد.

کارشناسان تعمیر آنلاین در کنار شما هستند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای انواع ماشین‌های لباسشویی و سایر لوازم برقی منزل به‌سرعت آن را برطرف کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده صحیح از لوازم برقی منزل، سایر مقالات موجود در این سایت را مشاهده کنید و در صورت نیاز به هرگونه تعمیرات با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید.