علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی چیست؟

تعمیرات ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است برای دستگاه پیش می‌آید. این معضل دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به‌طور کامل توضیح داده شده است. با خواندن این مقاله روش‌های حل مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی را یاد خواهید گرفت.

مدت مطالعه : 8 دقیقه
دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی در تعمیر آنلاین
تعمیر ماشین لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی در تهران
تعمیرات ماشین لباسشویی در محل با گارانتی شش ماهه تعمیر آنلاین برای انواع برند

تخلیه آب ماشین لباسشویی از مهم‌ترین مراحلی است که نظافت لباس‌ها را به‌ارمغان خواهد آورد. حال تصور کنید که آب کثیف به‌همراه حجم بالایی از کف تخلیه نشود. در این‌صورت دردسر عظیمی برای همه پیش خواهد آمد. متاسفانه تخلیه نشدن آب لباسشویی از مشکلات متداول محسوب می‌شود که برند‌های مختلف ماشین لباسشویی این مشکل را با کدهای متفاوتی روی صفحه نشان می‌دهند؛ ولی علت اصلی آن در همه برند‌ها یکسان خواهد بود. با مطالعه این مطلب می‌توانید با اصلی‌ترین علت تخلیه نکردن آب لباسشویی آشنا شوید.

1. مسدود شدن پمپ تخلیه؛ اولین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

اولین و رایج‌ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، مسدود بودن پمپ تخلیه است. در برخی از اوقات این امکان وجود دارد که اشیاء از فیلتر لباسشویی رد شده و به پمپ تخلیه رسیده باشند. با تجمع این اشیا و گرفتگی پمپ، خروج آب به‌درستی صورت نخواهد گرفت. در این صورت با تمیز کردن پمپ و گرفتن آشغال‌هایی که باعث انسداد آن شده است، مشکل به‌راحتی رفع خواهد شد. به‌طور‌کل، متخصص‌های تعمیر ماشین لباسشویی، نظافت پمپ تخلیه را یکی از راه‌های افزایش طول عمر دستگاه می‌دانند.

مسدود شدن پمپ تخلیه؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی بوش

2. علت تخلیه نکردن آب لباسشویی؛ خرابی پمپ تخليه

پمپ تخلیه وظیفه خالی کردن آب ماشین لباسشویی را بر‌عهده دارد. گاهی اوقات بر اثر خروج بعضی اشیا از لباس‌ها از این فیلتر، پمپ آسیب می‌بیند و باعث شکستگی پره‌های پمپ و یا آسیب‌های جدی‌تر می‌شود. در نتیجه دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی می‌تواند مربوط به خراب شدن پمپ تخلیه باشد.

گاهی اوقات هم به‌دلیل فرسایش زیاد و طول عمر بالای دستگاه، پمپ از کار می‌افتاد. در این‌صورت پمپ حتما باید تعویض شود. برای تعویض این قطعه باید حتماً با مراکز تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

یکی از مراحل تعمیر لباسشویی بوش برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی، تعویض پمپ است. برای این‌کار ابتدا برق دستگاه را قطع کنید؛ زیرا در تعویض پمپ تخلیه لباسشویی با سیم‌های برق ارتباط خواهید داشت.

سپس در صورتی‌که داخل دیگ ماشین لباسشویی آب جمع شده باشد، آن را با کمک شلنگ تخلیه خارج کنید. در مرحله بعد پنل بالایی دستگاه باید باز شود. پیچ‌های آن معمولا در پشت لباسشویی قرار دارد. پس از باز کردن پنل بالایی، پنل کنترلی را هم باز کنید.در این بخش باید پمپ تخلیه خارج شود. برای این کار ابتدا شیلنگ‌های متصل به پمپ و بعد اتصالات را از آن باز کنید. پس از خارج کردن پمپ قدیمی، پمپ جدید باید جایگزین شود.

اگر این کار برای شما دشوار است، می توانید با سایت تعمیر لوازم برقی تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا در سریع‌ترین زمان مشکل شما را رفع کنند.

3. گرفتگی محل خروج آب در لباسشویی

گرفتگی محل خروج آب نیز دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی است. گاهی اوقات محل تخلیه آب ماشین لباسشویی به وسیله اجسام و یا لباس‌های کوچک و جوراب گرفته شده و همین باعث تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی می‌شود.

حتی در برخی از اوقات پرزهای جمع‌شده از لباس‌ها، رسوبات آب و شوینده‌های استفاده‌شده دلیل این مشکل خواهد بود. در این صورت حتماً شلنگ تخلیه لباسشویی، فیلتر تخلیه دستگاه و لوله فاضلاب ماشین را چک کنید. البته در بعضی مواقع شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی از دستگاه جدا می‌شود. به‌همین خاطر، طول شلنگ تخلیه آب دستگاه نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد. دقت داشته باشید که طول شلنگ خرطومی تخلیه آب نباید بیشتر از 3 متر باشد. این مشکل در اکثر ماشین لباسشویی‌ها مخصوصا در برند سامسونگ دیده می‌شود.

در صورتی که نتوانستید گرفتگی محل خروج آب را برطرف کنید، با مرکز تعمیرات لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید.

گرفتگی لوله تخلیه آب؛ اصلی‌ترین علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو

4. گرفتگی فیلتر دستگاه

فیلتر ماشین لباسشویی یا کوین تراپ مخزنی برای جمع شدن پرز لباس‌ها یا اجسام خارجی داخل لباس‌ها، مثل سوزن و سکه است. گیر کردن هر یک از این موارد می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. به همین دلیل حتماً باید به‌صورت دوره‌ای و مستمر این قطعه از ماشین لباسشویی را بررسی و تمیز کنید. گرفتگی فیلتر‌ها نیز در ماشین لباسشویی کنوود یکی از ارور‌های متداول در این برند است.

در صورتی که فیلتر بیش از حد پر شود به مرور زمان کیفیت تخلیه کاهش می‌یابد تا جایی که دیگر آب تخلیه نخواهد شد. یکی از دلایل ارور 5E ماشین لباسشویی سامسونگ به‌دلیل گرفتگی فیلتر است که باید حتماً بررسی شود. معمولا فیلتر لباسشویی در پایین کابین در قسمت راست و یا چپ قرار دارد. برای باز کردن فیلتر نیز باید آن را خلاف عقربه‌های ساعت بچرخانیم.

در ویدئوی زیر به‌صورت کامل تمیز کردن فیلتر لباسشویی را به شما آموزش داده‌ایم.

5. آسیب دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی

سیستم میکروسوئیچ از چرخش ماشین لباسشویی در زمان باز بودن در جلوگیری می‌کند. به‌همین‌دلیل، خراب شدن این سیستم می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی شود. اگر در دستگاه بسته نشود، ماشین لباسشویی نیز شروع به کار و شستن لباس‌ها نخواهد کرد. ایراد قفل در دستگاه ممکن است الکتریکی و یا مکانیکی باشد. برای رفع ایراد الکتریکی سیستم ابتدا نمودار سیم‌کشی دستگاه باید چک شود. در صورت قطع اتصال هر یک از کلیدهای در باید آن را تعویض کنید.

سیستم میکروسوئیچ در برند حایر و دوو باعث مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی است. البته سایر دلایل گفته‌شده نیز در این مشکل دخیل خواهد بود. به‌همین دللی، عیب‌یابی دقیق آن باید توسط تکنسین‌ها باشد.
درصورت بروز این مشکل در لباسشویی زیمنس یا دیگر مشکلات میتوانید از صفحه تعمیر لباسشویی زیمنس اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

6. خرابی شیر الکتریکی

یکی دیگر از علت های تخلیه نکردن لباسشویی و جمع شدن آب، خرابی شیر الکتریکی (شیر برقی) دستگاه است. شیر الکتریکی ماشین لباسشویی میزان لازم آب برای شستشو لباس‌ها را تعیین می‌کند. خراب شدن این قطعه از ماشین لباسشویی یا به دلیل انسداد فیلتر دستگاه است یا به دلیل مشکل برق‌رسانی و یا بویین شیر الکتریکی خواهد بود. یکی از دلایل نشتی آب یا آب نگرفتن ماشین لباسشویی آبسال نیز آسیب این قطعه است.

در صورت خرابی شیر الکتریکی ماشین لباسشویی می‌توانید دستگاه را از برق جدا کرده و پنل عقب ماشین لباسشویی را باز کنید. شیر الکتریکی دستگاه را چک کرده و اگر نشتی و یا رسوب گرفتگی داشت مشکل آن را رفع کنید.  اگر از برند ااگ استفاده می‌کند و با این مشکل مواجه شدید مشاهده‌ی صفحه تعمیرات لباسشویی ااگ می‌تواند برایتان کمک‌کننده باشد.

7. استفاده اشتباه از مواد شوینده

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد، استفاده زیاد و اشتباه از مواد شوینده لباسشویی است. برای اینکه لباس‌های تمیزتری داشته باشید، نباید مقدار ماده شوینده را بیشتر کنید. چرا که کف زیاد باعث اختلال در عملکرد پنل ماشین لباسشویی شما می‌شود. محل ریختن مایع لباسشویی و انتخاب شوینده مناسب نکات مهمی است که باید به آن ها دقت و توجه لازم را داشته باشید.

8. تخلیه نشدن آب لباسشویی با خرابی برد یا تایمر ماشین لباسشویی

خرابی برد لباسشویی از علت عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. زیرا این قطعه به عنوان مغز لباسشویی عمل می‌کند و وظیفه آن ارسال دستورات به سایر بخش‌های لباسشویی است. به یاد داشته باشید خرابی برد و تایمر حتما باید توسط تعمیر کار تست شود.

بررسی برد دستگاه؛ علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اسنوا

چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم ؟

پس از آنکه علت تخلیه نکردن آب لباسشویی خود را پیدا کردید، احتمالا سوال مهمی که در ذهن شما ایجاد می‌شود این است که «چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم؟». شما با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید برای برطرف کردن مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی اقدامات لازم را انجام دهید:

  1. شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را از پشت دستگاه جدا کرده و داخل آن را با جریان فشار آب تمیز کنید. اگر شلنگ تخلیه با پرزها و مواد شوینده مسدود شده باشد، با این کار مشکل رفع می‌شود.
  2. اگر با تمیز کردن شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی مشکل دستگاه رفع نشد و همچنان آب در ماشین لباسشویی شما جمع شده بود، حتماً باید پمپ دستگاه بررسی شود.
  3. اگر بخش بیضی پلاستیکی پمپ از آشغال گرفته شده بود، می‌توانید با شستشوی آن مشکل را رفع کنید.

اما اگر با تمیز کردن پمپ و بررسی شلنگ تخلیه، مشکل رفع نشد، باید پمپ را تعویض کنید. در این شرایط حتماً از یک متخصص ماهر کمک بخواهید. این مشکل بیشتر در ماشین لباسشویی‌های کنوود اتفاق می‌افتد. برای آشنایی بیشتر با همه خطاهای کنوود مقاله «ارور لباسشویی کنوود» را از دست ندهید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پرداختیم. به‌طور‌کل، دلیل تخلیه نکردن آب لباسشویی را در 8 مورد بررسی کردیم. اگر مشکل مربوط به تمیز بودن فیلتر و پمپ تخلیه نباشد، پس حتماً باید به تکنسین مراجعه کنید.

کارشناسان و تکنسین‌های آموزش‌دیده تعمیر آنلاین، به شما کمک می کنند علت تخلیه نکردن آب لباسشویی و جمع شدن آب در آن را پیدا کنید و اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام می‌دهند. شما می‌توانید از طریق تماس با تعمیر آنلاین از خدمات تعمیرات انواع لباسشویی مانند تعمیر ماشین لباسشویی بکو بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

01چگونه آب ماشین لباسشویی را تخلیه کنیم؟

برای تخلیه کردن آب ماشین لباسشویی ابتدا باید شلنگی درون مخزن قرار دهید، سپس انتهای آن را درون یک تشت قرار دهید.

02علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اتوماتیک چیست؟

خرابی سوییچ در ماشین لباسشویی و برد دستگاه از عمده علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی اتوماتیک محسوب می‌شوند.

03آیا علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی، پاکشوما، آبسال، سامسونگ و بسیاری از برند‌های دیگر با یکدیگر یکسان است. تنها تفاوت آن‌ها در ارور روی دستگاه خواهد بود.

04علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو حایر چیست؟

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو حایر ممکن است به مشکلاتی نظیر مسدود شدن لوله تخلیه، خرابی پمپ تخلیه، خرابی مدار ها و اتصالات برقی مربوط باشد.ر صورتی که مشکل تخلیه آب در ماشین لباسشویی دوقلو حایر شما ادامه دار بود، توصیه می‌شود به یک تعمیرکار متخصص تعمیرات لباسشویی مراجعه کنید.

05علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

از علت های اصلی تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی الجی میتوان به توزیع نامتعادل بار ( سنگین بودن زیاد از حد بار)، استفاده از شوینده اشتباه، احتمال گرفتگی لوله تخلیه، خرابی پمپ تخلیه و مشکلات برقی در مدار ها اشاره کرد.

06علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ چیست؟

تخلیه نکردن آب ماشین لباسشویی سامسونگ دلایل متعددی دارد. این دلایل می‌تواند به خرابی موتور دستگاه، مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه، احتمال خرابی در سیم کشی دستگاه، گرفتگی و پر شدن فاضلاب و خرابی پمپ تخلیه دستگاه باشد که باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای و متخصص مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • fateme 2022/05/07

    سلام ممنون. بابت انتشار مطالب مفیدتون. علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ چیه؟ میتونه به دلایل مواردی که ذکر کردید باشه؟

    پاسخ
  • fateme 2022/05/07

    سلام خسته نباشید.
    علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی حایر چی میتونه باشه؟

    پاسخ
  • ارسلان 2021/10/25

    سلام لباسشویی اکتو اسنوا دارم
    بجایی اینکه از شلنگ تخلیه اب کنه از زیر دستگاه تخلیه میشه مشکل کجاست

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/10/28

      احتمالا شلنگ رابط بین پمپ تخلیه و دیگ پاره شده است و نیاز به تعویض دارد. با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ
  • مجتبی اسدی 2021/09/19

    سلام خسته نباشید.لباسشویی پاکشوما ۷کیلو هست مشکلش عدم تخلیه اب هست
    زمانی که شیر تخلیه در قسمت پایینه لباسشویی رو باز میکنم تا اب رو تخلیه کنم بعد از بستن اب شیر تخلیه سر جاش لباسشویی اب رو تخلیه میکنه ولی بعد از یکی دوبار باز از کار میافته و دیگه تخلیه نمیکنه.البته داخل شیر تخلیه یا همون فیلتر هیچ اشغالی وجود نداره واب تمیز هست همش.ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/09/20

      به احتمال زیاد پمپ لباسشویی شما دچار ایراد شده و نیاز به سرویس و یا تعویض داره. جهت ثبت سفارش تعمیرات با ما در ارتباط باشید.

      پاسخ
  • سمیه عباسی 2021/08/14

    سلام لباسشویی پاکشوما نه کیلویی دارم وازدیروزآبش تخلیه نمیشه چکارکنم ممنون

    پاسخ
  • سمیه عباسی 2021/08/14

    سلام من لباسشویی پاکشوما نه کیلویی دارم دیروزآبش تخلیه نشدمشکل چیه ممنون

    پاسخ
  • مهین 2021/08/13

    سلام خسته نباشید
    ببخشید ماشین لباسشویی مدیا۶ کیلویی دارم وقتی روشن میکنم فقط صدای جمع شدن اب میاد و یکسره اب پرمیشه ولی نمیچرخه و اب تخلیه نمیشه میشه لطف کنیدو بگید مشکلش چیه ؟؟

    پاسخ
  • ناشناس 2021/08/02

    با سلام بعد از چند روز از آخرین استفاده از لباسشویی ناگهان متوجه جمع شدن آب داخل لباسشویی شدم علت چیست؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/08/02

      احتمالا شیربرقی لباسشویی شما دچار ایراد شده است و نیاز به سرویس و یا تعمیر دارد.

      پاسخ
  • مهدی کمالی 2021/08/01

    سلام خسته نباشید بنده در منزل لباسشویی 5کیلویی هایر دارم امروز به یکباره آب تخلیه نمی کنه نکته جالب اینه که آب خالی تخلیه می کنه ولی وقتی لباس داره تخلیه نمی کنه علت چیه ممنون اگه راهنمایی کنید

    پاسخ
  • رضا صادقی 2021/06/30

    لباسشویی اسنوا آب تخلیه نمیکند

    پاسخ
  • ناشناس 2021/06/29

    سلام خسته نباشی ما ماشین لباسشویی اسنوادارم ازدیروزاب تخلیه نمیکنه بایدچکارکنیم تاتخلیه بشه

    پاسخ
  • مصطفی رئوف 2021/06/28

    لباسشویی بوش من یه وقتایی آب رو تخلیه نمیکنه ! وقتی شیر زیر لباسشویی را باز میکنم تخلیه میشه! البته زمانی که آب لباسشویی تخلیه نمیشه یه صدایی هم از دستگاه میاد و اگر یه مدت بگذره و آب در لباسشویی باقی بمونه بوی نامطبوعی هم تولید میشه

    یک بار سرویس کردیم ولی دوباره بعد ار حدود 2 هفته همون مشکل پیش اومد، چیکار کنم، هزینه های تعمیر هم خیلی بالاست متاسفانه بایدمطمئن بشم درست میشه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/29

      عمر مفید پمپ های لباسشویی بوش 7 سال بوده و معمولا باید هر 7 سال یکبار تعویض شود. علت اینکه بعضی مواقع کار می کند این است که پمپ های مگنتی به یکباره از کار نمی افتد و اختلال در عملکرد به صورت نامنظم از علائم سوختگی پمپ است. با تعویض پمپ مشکل لباسشویی شما حل خواهد شد. جهت درخواست اعزام تعمیرکار و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
    • ناشناس 2021/07/29

      سلام لباسشویی سامسونگ ۶کیلویی دارم نمی دونم چرا امروز تخلیه کر د به بیرو ن لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ
  • هلیا 2021/06/26

    سلام من لباسشویی ال جی دارم موقع تخلیه اب از زیر ماشین بیرون میریزه علت چیه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/28

      شلنگ های مربوط به خروج آب لباسشویی دچار پارگی شده است و یا اینکه از جای خود خارج شده است. اگر از مسیر فاضلاب لباسشویی خود مطمئن هستید نیاز به مراجعه تعمیرکار می باشد.

      پاسخ
  • علی سبحانی 2021/06/25

    سلام ،لباسشویی آبسال مشکل پیدا کرده و تخلیه آب گاهی اوقات انجام میشه و گاهی اوقات انجام نمیشه ،تمیز هم کردم پمب تخلیه رو هم تست کردم سالم بود احتمالا مشکل از کجا میتونه باشه با تشکر

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/27

      پمپ لباسشویی شما از مدل های مگنتی می باشد. زمانی که عمر پمپ های مگنتی به پایان برسد در ابتدا زمانی تخلیه می کند و زمانی این کار را انجام نمی دهد. توصیه میکنیم که پمپ لباسشویی خود را عوض کنید. با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • رضا کیهانفر 2021/06/13

    سلام وقتی بعد از شستن لباسها خواستم درب ماشین باز کنم نشود سرویس کار آمد بازش کرد بعد از اون دکمه ماشین زدم شروع به آب ریختن کرد وپر از آب شد اما کار نکرد باز هم سرویس کار آمد گفت میکرو سویچ خرابه عوضش کردیم اما الان وقتی کلید روشن خاموش میزنیم روشن نمیشه کنتور از برق میزنه بیرون

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/16

      دلایل متنوعی باعث بروز این ایراد می شود و فیوز پریدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. لطفا اطلاعات دستگاه خود را برای ما ارسال نمایید و یا جهت اعزام تعمیرکار سفارش خود را ثبت نمایید.

      پاسخ
  • پروانه محمدی 2021/06/08

    سلام صبح بخیر لبایشویی بوش دارم 12سال پیش خریدم تا الان مشکلی نداشت بعد ازشستن لباس ارور میده وآب رو تخلیه نمیکنه ماشین رواز برق کشیدم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/08

      ابتدا مسیر تخلیه اب را بررسی کرده و سپس فیلتر لباسشویی را تمیز کنید. در لباسشویی های بوش فیلتر در پایین و سمت راست قاب جلوی دستگاه قرار دارد. خلاف عقربه های ساعت فیلتر را بچرخانید و آن را تمیز کنید. در صورت عدم رفع مشکل تخلیه لباسشویی، پمپ نیاز به سرویس و یا تعویض دارد. با تعمیرانلاین تماس بگیرید.

      پاسخ
  • شهرام چیوائی 2021/06/07

    سلام وقت بخیر ماشین لباسشویی من بعد از شستشو ابکشی نمیکنه و ثابت میمونه علتش چی هست

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/20

      در این مقاله به صورت کامل در مورد همین موضوع صحبت شده است. ابتدا مسیر فاضلاب و سپس فیلتر را تمیز کنید و در صورت عدم رفع عیب درخواست مراجعه تعمیرکار دهید.

      پاسخ
  • پرویز شاپمانی 2021/06/01

    سلام لباسشویی پاناسونیک اتومات درب از بالا خرطومی تخلیه روی زمین باشد تخلیه انجام میشود در غیر این صورت تخلیه انجام نمیشود آیا تخلیه این مدل از لباسشویی فقط از کف میباشد

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/06/01

      اینکه آب وقتی شلنگ روی زمین است تخلیه می شود امری عادی است. به احتمال زیاد پمپ لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد. البته قبل از درخواست تعمیرکار فیلتر لباسشویی را تمیز کنید.

      پاسخ
  • محسن 2021/04/22

    سلام خسته نباشید
    لباسشویی هفت کیلویی سامسونگ دارم تخلیه اول آب رو انجام میده ولی تخلیه بعدی(آبکشی) رو انجام نمیده و آب داخل لباسشویی میمونه فیلتر رو چک کردم تمیزه مشلکلش چیه؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/11

      با توجه به اینکه پمپ لباسشویی های سامسونگ در سری 7 کیلویی مگنتی می باشد و در هنگام نفوذ اب به مگنت، پمپ قدرت خود را از دست می دهد، به احتمال زیاد پمپ لباسشویی شما باید تعویض شود.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/04/13

    با سلام لباسشویی ۶ کیلویی سامسونگ درب از بالا دارم اب در مخزن جمع نمیشود و تخلیه میگردد.دوروز پیش یه ظرفشویی خریدم ونصاب محل تخلیه اب هردو روداخل یک خروجی کرده است و امروز که ماشین لباسشویی رو روشن کردم اب در مخزن جمع نمیشود .علت چیست؟؟؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/11

      شلنگ لباسشویی باید از سطح زمین 70 سانتی متر ارتفاع داشته باشد. احتمالا نصابی که برای ظرفشویی شما امده است این نکته را برای لباسشویی رعایت نکرده است. این ایراد فنی نبوده و با ایجاد ارتفاع برای شلنگ خروجی اب قابل حل می باشد.

      پاسخ
  • امیر 2021/04/08

    با سلام خدمت کارشناسان عزیز
    لباسشویی ما قشنگ کار میکردولی از دیروز اب میزنه ولی ابش رو تخلیه نمیکنه فیلترش و شلنگش رو تمیز کردیم ولی همین طور ابش رو تخلیه نمیکنه
    میشه یه راهنمایی کنید؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/15

      لطفا مسیر فاضلاب و خروج آب ماشین لباسشویی را بررسی نمایید. توجه داشته باشید که در صورتی که فیلتر و مسیر فاضلاب دچار گرفتگی نباشد، پمپ و قطعات داخلی باید توسط کارشناس بررسی شود.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/04/08

    با سلام خسته نباشید
    ماشین لباسشویی ما قشنگ کار میکرد یهویی دیگه کار نکرد و از 15به پایین نمیره و ابش رو تخیلیه نمیکنه
    فیلترش و شالنگش رو تمیز کردیم ولی همین طوره آبش رو تخیلیه نمیکنه
    میشه یه راهنمایی کنید؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/15

      به احتمال زیاد پمپ ماشین لباسشویی شما نیاز به سرویس و یا تعویض دارد. علاوه بر آن احتمال گرفتگی در خرطومی های داخلی لباسشویی نیز وجود دارد.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/04/04

    درود بر شما ماشین لباسشویی تخلیه آب میکنه ولی خشک نمیکنه یعنی دور بالا نمیچرخه
    مشکل چه؟ ممنون

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/15

      دلایل متنوعی باعث بروز این عیب در داخل ماشین لباسشویی می شود. از جمله خرابی های موتور، عدم تراز لباس، خرابی شفت لباسشویی و …
      برای این ایراد بررسی توسط کارشناس لازم است. با 45396-021 تماس بگیرید.

      پاسخ
  • بوالحسنی 2021/03/09

    با سلام.ماشین من پاکشومای قدیمی هستش .بعد شستن لباسا اب ماشین تخلیه نمیشه.چرا؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/22

      ابتدا مسیر خروج آب و شلنگ را چک کنید. سپس فیلتر دستگاه را تمیز کنید تا مسیر خروج اب باز شود. در صورت عدم رفع عیب پمپ لباسشویی باید تعویض شود.

      پاسخ
  • سعید 2021/02/23

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    من لباسشویی سامسونگ Q1495S دارم تخلیه آب لباسشویی به درستی و بدون مشکل انجام میشه ولی وقتی بعد از اتمام کار و خاموش کردن لباسشویی شیلنگ کنار درپوش فیلتر آب رو باز میکنم تا اب از طریق همون شیلنگ کوچک بطور کامل تخلیه بشه آب خیلی خیلی به آرامی تخلیه میشه! ظاهرا گرفتگی داره! قبلا آب با سرعت خیلی بیشتر تخلیه میشد
    ممکنه راهنمایی بفرماییید مشکل از کجا میتونه باشه ؟
    با تشکر

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/17

      البته موردی که می فرمایید غیر طبیعی نیست و بنظر نمی رسه مشکلی داشته باشه ولی با این وجود برای اطمینان خاطر دریچه فیلتر رو باز کنید و قسمت داخلی آن را تمیز کنید.

      پاسخ
  • میرزائی 2021/02/17

    لباسشویی ما الجی هست و هفت کیلویی هست
    وقتی که خاموشه داخل لباسشویی آب جمع میشه، چکار باید بکنیم؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/17

      یا مسیر فاضلاب دچار گرفتگی شده است و یا اینکه شیربرقی (سنسور ورود اب ) خراب شده است و نیاز به تعویض دارد.

      پاسخ
  • احمدی 2021/02/11

    سلام ماشین لباسشویی کندی ۸کیلوئی آب را تخلیه نمیکند پمپ سالم است هیچ گرفتگی ندارت فیلتر تمیزاست شیلنگ تمیزاست کارنمی کند چیکار باید کرد

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      اگر برق سر پمپ ماشین لباسشویی می آید قطعا پمپ خراب شده و نیاز به تعویض دارد. در صورتی که برق سر پمپ نیاید می تواند مشکل از تایمر و یا برد دستگاه باشد.

      پاسخ
  • نیلوفر 2021/02/11

    باسلام من ماشین لباسشویی اوشن دارم.تمام مراحل شستشو انجام میشه ولی در آخر که لباس ها رو بر میدارم دکه کارش تموم شدهبه اندازه ۲لیوان آب داره..ایراد از کجاست ممنونم

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کرده و مسیر خروج اب را هم بررسی نمایید. در صورت عدم رفع عیب احتمال دارد پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی نیاز به تعویض داشته باشد.

      پاسخ
  • مجید 2021/02/08

    سلام ماشین لباسشویی دوو دارم سر یک دقیقه پایانی گیر میکنه و خاموش نمیشه . درشم باز نمیشه قفل میمونه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/22

      به احتمال زیاد آب هم داخل دیگ لباسشویی مانده است.
      این ایراد مربوط به المان های خروج آب می باشد. ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید و در صورت عدم رفع پمپ دستگاه باید تعویض شود.

      پاسخ
  • وحید 2021/01/30

    با سلام وخدا قوت.۲ الی ۳ ساعت بعد شتشوی لباس اب تمیز داخل لباس شویی میاد بالا.شما گفتید احتمالا از شیر برقی باشه.ایا شما احتمال میدید از جای دیگه باشه.با تشکر از شما

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/22

      با توجه به اینکه آب تمیز جمع می شود قطعا ایراد از شیربرقی لباسشویی شما می باشد و باید سرویس و یا تعویض شود.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/01/28

    سلام وقت بخير
    ماشين لباسشويي ال جي ٩ كيلويي دارم كه اخيرا موقع شروع به شستن آب وارد جاي شوينده نميشه … مشكل چيه خيلي نگرانم ماشينم نو هست و تو اين مدتي كه برقا قطع ميشد بدون محافظ بوده ولي الان وصله به محافظه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      این ایراد مربوط به قطع و وصل برق نمی باشد و احتمالا شلنگ ورود اب و یا شیربرقی دچار مشکل شده است. ابتدا شیر ورود اب و شلنگ آب را بررسی کنید و در صورت عدم رفع عیب می بایست دستگاه توسط تعمیرکار بررسی شود.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/01/22

    سلام ماشین ما اب تخلیه نمیکنه وکار نمیکنه فقط صدا میده،وقتی اب تخلیه کردیم راه میفته

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      پمپ لباسشویی آب را تخلیه نمی کند . در مرحله اول فیلتر لباسشویی را کاملا تمیز کنید و در صورت عدم رفع مشکل پمپ دستگاه باید تعویض شود.

      پاسخ
  • ناشناس 2021/01/20

    باسلام.لباسشویی آزمایش مدل 2001دارم عمل تخلیه انجام نمیده ولی اگه شیلنگ تخلیه را روی زمین بزاری تخلیه انجام میشه ولی لباس ها اصلا تمیز نمیشن

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      اینکه با گذاشتن شلنگ روی زمین آب تخلیه می شود امری طبیعی است و مرتبط با عملکرد پمپ نبوده و این امر باعث اختلال در عملکرد دستگاه می شود.
      اگر مسیر فاضلاب و فیلتر لباسشویی شما دچار گرفتگی نشده است می بایست پمپ لباسشویی را تعویض نمایید. معمولا عمر مفید پمپ های لباسشویی آزمایش ده سال می باشد.

      پاسخ
  • سمیره 2021/01/04

    سلام.علت جمع شدن آب تو مخزن جا پودری چیه البته فقط مخزن وسط که مربوط به نرم کننده هست اب جمع میشه. و اصلا بوی نرم کننده روی لباسها مثل قبل اثر نداره.

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2021/05/31

      جاپودری را از جایگاه خود خارج کرده و با دقت بشویید از طرفی پایه های جلوی لباسشویی را کمی باز کنید تا به سمت بالا زاویه بگیرد. مشکل دستگاه حل خواهد شد.

      پاسخ
  • مجتبی 2020/11/11

    سلام من ماشین لباسشویی سامسونگ دارم بعد از اتمام شستشو بعد از یکی دو ساعت اب مجمع میشو د. لطفا راهنمایی فرمایید

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/11/11

      به احتمال زیاد شیربرقی لباسشویی شما دچار ایراد شده است. وظیقه این قطعه کنترل ورود و خروج آب به داخل دستگاه می باشد.

      پاسخ
  • نیایش غلامی 2020/11/09

    سلام موقع ابکشی لباس اب ب تدریج خارج میشه و کلا دیگه کار نمیکنه مشکلش چیه ماشین لباسشویی الجی هشت کیلویی

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/11/09

      به احتمال زیاد پمپ ماشین لباسشویی شما نیم سوز شده است و نیاز به سرویسو یا تعویض دارد.

      پاسخ
  • شمس 2020/11/08

    سلام خسته نباشید ببخشید آب لباسشویی تخلیه نمیشه چطور خالیش،کنم؟که بتونم بعدش،فیلتر رو تمیز کنم تا نصفه آب داره چند ساعته ولی تخلیه نمیکنه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/11/08

      همواره در کنار فیلتر یک شلنگ برای تخلیه آهسته وجود دارد. به کمک این شلنگ آب را به مرور زمان خالی کند و سپس فیلتر را تمیز کنید.

      پاسخ
  • رحمانی 2020/10/31

    باسلام لباسشویی من داشت کارمی کرد یهوای ازکارافتاد روشن میشه ولی اصلا آبشوخالی نمیکنه خاموشش کردم ودوباره روشنش کردم ولی همین جوریه دلیلش چی میتونه باشه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/11/01

      با توجه به شرایطی که گفتید به احتمال زیاد مسیر خروج آب از لباسشویی دچار گرفتگی شده است. ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تخلیه کنید و آن را تمیز کنید و در صورت عدم رفع عیب تماس بگیرید.

      پاسخ
  • حقجو 2020/10/31

    باسلام وخسته نباشید ماشین لباسشویی ۷کیلویی پاکشوما با ارورe21 مشکلش چی هست بعد ماشین ابکشی نمیکنه یعنی فقط همان بار اول ابگیری میکنه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/10/31

      احتمالا پمپ ماشین لباسشویی شما نیاز به سرویس و یا تعویض دارد. ابتدا فیلتر را تمیز کنید و در صورت عدم رفع عیب با ما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • دانیال 2020/10/29

    سلام ماشین لباس شویی من عمل شستن رو انجام میده اما موقع اب کشی و خشک‌کردن تایمر ایست میکنه دیگه کم نمیشه.حالت ویزه میکنه ماشین بعد علامتE32میادش و خاموش میشه ماشین.اب توش هست وقتی خاموشه مشکلش چیه

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/10/30

      با توجه به شرایطی که توضیح دادید به احتمال زیاد پمپ ماشین لباسشویی شما سوخته است. ابتدا فیلتر را تمیز کنید و در صورت عدم رفع عیب ثبت سفارش را انجام دهید.

      پاسخ
  • پیمان 2020/10/14

    سلام ،امکان دارد تخلیه نشدن آب به علت خرابی موتور خود ماشین لبسشویی باشد؟

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/10/19

      معمولا این اتفاق رخ نمی دهد و از موارد بسیار نادر می باشد. در اینگونه مواقع اکثرا ایراد از پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می باشد.

      پاسخ
  • مقداد 2020/06/08

    سلام من ماشین لباسشوس سامسونگ دارم بعد از شستشو عمل خشک کن انجام نمیشه وخطای 5e را نمایش میده مشکلش کجاست

    پاسخ
    • تعمیر آنلاین؛ تعمیرات لوازم خانگی در تهران 2020/10/21

      این ارور مربوط به عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی سامسونگ می باشد.
      1- مسیر خروج آب و فاضلاب دچار گرفتگی شده است.
      2- فیلتر را تمیز کنید
      در صورت عدم رفع عیب احتمالا پمپ لباسشویی نیاز به تعویض دارد.

      پاسخ
  • عاطفه ارجمندی 2019/11/24

    سلام
    وقت بخیر
    ما یک ماشین لباسشویی بوش داریم. ۷ کیلویی !
    وقتی کار لباسشویی تموم میشه یه مقدار آب در دستگاه میمونه که بعد از حدود ۲-۳ ساعت خالی میشه! ولی خب همین مشکل ایجاد کرده برامون و خشک کن عملا لباس ها را خشک تحویل نمیده !
    مشکل از چی میتونه باشه؟ چیکار باید بکنیم ؟

    پاسخ
    • میثم خاتمی 2019/12/06

      طبق گفته های شما در پایان کار آب داخل لباسشویی مانده و تخلیه نمی شود. معمولا در اینگونه مواقع می بایست ارور F18 و یا پمپ بلاک PUMP BLOCKED بر روی صفحه ظاهر شود. با تاوجه به گفته های شما، ما احتمال خرابی پمپ لباسشویی را می دهیم.
      در ابتدا فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. مسیر خروج آب فاضلاب را بررسی نمایید.
      در صورتی که مشکل دستگاه شما با موارد بالا حل نشود می بایست تکنسین لباسشویی شما را بازدید نماید.

      پاسخ
    • دشتی 2020/04/11

      با سلام و خسته نباشید
      ماشین لباسشویی سامسونگ 8 کیلویی دارم به تازگی بعد از اتمام کار داخل واشر پلاستیکی ماشین مقدار زیادی آب جمع میشه. مشکل چیه؟و چکار کنم؟
      با تشکر

      پاسخ
ثبت سفارش خدمات
۰۲۱-۴۵۳۹۶
کاربر گرامی دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد.
جهت ثبت سفارش تعمیرات
لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.
یا با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید

سوالات متداول

01چه زمانی با من تماس خواهید گرفت؟

پس از ثبت فرم در کمتر از 60 دقیقه(در ساعات کاری) با شما تماس خواهیم گرفت.

 

اگر ساعت کاری تعمیرآنلاین به پایان رسیده باشد در ابتدای روز کاری بعد اپراتور با شما تماس خواهد گرفت.

ساعت کاری مجموعه:
شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه ها ۹ الی ۱۵

02آیا پس از ثبت فرم، تعمیرکار بدون هماهنگی مراجعه می کند؟

خیر. ابتدا اپراتور از دفتر مرکزی با شما تماس خواهد گرفت و پس از تکمیل اطلاعات، درخواست شما برای تعمیرکار ارسال خواهد گردید.

03آیا سرویس دهی به تمام مناطق ایران انجام می شود؟

در حال حاضر شرکت تعمیرانلاین فقط به مناطق ۲۲ گانه تهران سرویس دهی دارد و هیچ شعبه ای در هیچ شهر دیگری ندارد.

توجه: پس از ثبت درخواست در کمتر از 30 دقیقه (در ساعات کاری) با شما تماس خواهیم گرفت.