آیا تا به حال شاهد خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی خود بوده‌اید؟ دلیل این اتفاق چیست؟ آیا راهکاری برای جلوگیری از آن سراغ دارید؟ عوامل متعددی همچون میزان فشار آب داخل جاپودری باعث بیرون زدن آب از آن می‌شوند. در این مقاله، ابتدا به معرفی جاپودری لباسشویی و قطعات آن می‌پردازیم و سپس علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی را بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، با مطالعه مقاله پیش رو روش‌هایی ساده اما بسیار کاربردی برای مقابله با نشت آب از ماشین لباسشویی آشنا خواهید شد.

با بخش‌های مختلف جاپودریی لباسشوی آشنا شوید

پیش از آشنایی با دلایل خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی، بهتر است در ابتدا بخش‌های مختلف آن را بشناسیم. جاپودری ماشین لباسشویی شامل سه قسمت اصلی می‌شود. بخش اول Prewash نام دارد و مخصوص شست‌وشوی لباس بیش از یک دور است؛ یعنی اگر می‌خواهید لباس‌های خود را دو دور شسته و آب‌کشی کنید، در این قسمت باید مقداری پودر یا مایع لباسشویی بریزید.

قسمت میانی که عکس یک گل روی آن کشیده شده، مخصوص نرم‌کننده است. بسیاری از افراد زمان مناسب استفاده از نرم‌کننده را نمی‌دانند. از همان ابتدا مایع را به میزان لازم در جای مناسب بریزید، در نیم ساعت پایانی آب‌کشی، این مایع به سمت لباس‌ها سرازیر خواهد شد.

بخش سوم جاپودری نیز به پودر لباسشویی اختصاص دارد. این قسمت معمولا با علامت یک ظرف و دو خط نشان داده می‌شود و در سیکل شست‌وشو پودر را به طرف دیگ ماشین لباسشویی هدایت می‌کند. این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که مایع لباسشویی را کجا بریزیم؟ مایع نیز در همین قسمت ریخته می‌شود. شما می‌توانید برای شست‌وشوی لباس‌های خود از پودر یا مایع لباسشویی استفاده کنید. نحوه ریختن مایع لباسشویی در ماشین لباسشویی نیز ترفند خاصی ندارد و باید به میزان لازم و باتوجه‌به حجم لباس‌ها استفاده شود.

علامت‌های جاپودری ماشین لباسشویی در کلیه دستگاه‌ها مشابه هستند تا استفاده از آن برای همه افراد آسان باشد. بعد از معرفی جاپودری لباسشویی وقت آن است که به علت آب دادن لباسشویی از جاپودری ماشین بپردازیم.

آشنایی با علامت‌های جاپودری ماشین لباسشویی

آشنایی با 7 مورد از دلایل خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی

خروج آب از جاپودری دلایل مختلفی دارد که با برطرف کردن آن‌ها می‌توانیم از بروز این مشکل جلوگیری کنیم. از اصلی‌ترین این دلایل می‌توان به نصب غیر اصولی، فشار آب داخل جاپودری، خرابی هیدروستات و برخی عوامل دیگر اشاره کرد. در بخش‌های بعدی به بررسی مختصر هریک از این عوامل خواهیم پرداخت.

۱- نصب غیر‌اصولی؛ علت نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی

نصب ماشین لباسشویی باید توسط یک فرد متخصص در این زمینه انجام شود. نصب اشتباه مشکلاتی مانند خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی و سروصدای بیش از حد را به همراه خواهد داشت. اگر ماشین لباسشویی خود را به‌تازگی خریداری کرده‌اید، برای نصب آن حتما از متخصص کمک بگیرید تا با نصب غیراصولی شاهد چنین مشکلاتی نباشید. شما می‌توانید در صورت بروز هرگونه مشکل در وسایل منزل خود با متخصصان ما در تعمیر آنلاین تماس بگیرید؛ اما بهتر است از همان ابتدا از ایجاد این مشکلات کوچک جلوگیری کنید.

۲- مسدود شدن جاپودری؛ یکی از مهم‌ترین دلایل آب دادن لباسشویی از جاپودری

آب مورد‌نیاز برای شست‌وشو از طریق جاپودری به دیگ لباسشویی منتقل می‌شود. اگر این مسیر مسدود باشد، آب داخل جاپودری انباشته شده و به بیرون نشت می‌کند. برخی از مهم‌ترین عوامل که باعث انسداد این مسیر می‌شوند، به شرح زیر هستند:

  • استفاده از شوینده‌های بی‌کیفیت
  • استفاده از پودر دستی
  • تمیز نکردن منظم جاپودری
  • گیر کردن اجسام کوچک در مسیر آب
  • انباشته شدن پودر داخل جاپودری

دلایل ذکرشده از مهم‌ترین عوامل نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی هستند. در صورت رسیدگی صحیح و نگهداری از ماشین لباسشویی تا جای ممکن از بروز این مشکلات جلوگیری خواهد شد.

۳- شکستگی و فرسودگی جاپودری ماشین لباسشویی، باعث خروج آب از آن می‌شود

وقتی سال‌ها از یک وسیله استفاده کنید، کاملا طبیعی است که برخی قطعات آن دچار شکستگی یا پوسیدگی شوند. یکی از دلایل دیگر آب دادن لباسشویی از جاپودری، همین مسئله است. در صورت نشت آب به بیرون، ابتدا جاپودری را از لباسشویی خارج کرده و مقداری آب درون محفظه آن بریزید. اگر آب راهی برای خروج پیدا کرد، حتما جاپودری دچار شکستگی یا فرسودگی شده است. در این مواقع باید با نمایندگی ماشین لباسشویی تماس بگیرید و با درخواست تعویض جاپودری، مشکل خود را به‌آسانی برطرف کنید. قیمت جاپودری ماشین لباسشویی سامسونگ، دوو، ال جی و سایر برندها به نوع و مدل ماشین بستگی دارد.

۴- فشار آب داخل جاپودری؛ از دلایل مهم جمع شدن آب در مخزن لباسشویی

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که فشار آب بیش از حد معمول است یا موتور پمپ ساختمان حجم بالایی از آب را پمپاژ می‌کند، احتمالا با مشکل خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی مواجه شده‌اید. در این مواقع نیازی به تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی نیست و باید با تنظیم آب ورودی ساختمان و میزان پمپاژ موتور به کنترل فشار آب ساختمان بپردازید. حجم نامناسب آب می‌تواند علت ماندن آب در جاپودری ماشین لباسشویی و نشت آن به بیرون باشد. این مشکل باعث مصرف بی‌رویه آب و سروصدای غیرمعمول پکیج نیز می‌شود که باید هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کنید.

۵- خرابی هیدرواستات؛ علت آبریزش ماشین لباسشویی

علت جمع شدن آب در مخزن پودر لباسشویی مربوط به خرابی هیدرواستات نیز می‌شود. هیدرواستات یک قطعه بسیار ضروری در ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل حجم آب ورودی به داخل ماشین را برعهده دارد. با آسیب دیدن این قطعه، آب بیش از حد نیاز به داخل دیگ وارد می‌شود و از طریق جاپودری به بیرون می‌ریزد. با تعمیر هیدرواستات این مشکل برطرف خواهد شد. برای این کار حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

خرابی هیدرواستات؛ علت بیرون ریختن آب از لباسشویی

۶- مواد شوینده نامناسب؛ علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی

تا به حال فکر کرده‌اید که چرا کف از ماشین لباسشویی بیرون می‌آید؟ برخی افراد تصور می‌کنند هرچه لباس‌ها کثیف‌تر باشند، به پودر یا مایع بیشتری نیاز دارند. بله، علت بیرون زدن کف از ماشین لباسشویی همین موضوع است. اگر جاتایدی لباسشویی یا همان مخزن مواد شوینده را کاملا پر کنید، آب و کف از آن به بیرون نشت خواهد کرد. اگر لباس‌های شما بسیار کثیف هستند و نیاز به شست‌وشوی حسابی دارند، آن‌ها را دو دور بشویید. در این صورت باید از مخزن سومی که جای پودر و مایع اضافه است، استفاده کنید.

۷- تکان‌های مداوم ماشین لباسشویی، مسیر ورود شوینده را به داخل دیگ مسدود می‌کند

جا‌به‌جایی و تکان‌های مداوم ماشین لباسشویی می‌تواند باعث مسدود شدن مسیر ورود آب و شوینده به داخل دیگ ماشین باشد. برای رفع این مشکل باید قسمت جلویی دستگاه را باز کرده و پیچ‌وتاب‌ها را برطرف کنید. البته بهتر است برای تعمیر ماشین لباسشویی از افراد متخصص کمک بگیرید تا مشکلی برای دستگاه شما ایجاد نشود.

تکان‌های مداوم ماشین لباسشویی؛ دلیل اصلی جلوگیری از ورود آب به داخل دیگ

آشنایی با روش صحیح تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

یک علت جمع شدن آب در جاپودری ماشین لباسشویی و نشت آن به بیرون، تمیز نکردن صحیح جاپودری است. اگر هرچندوقت یک‌بار این مخزن را تمیز نکنید، مواد باقی‌مانده در آن مانع از ورود آب و ماده شوینده به داخل دیگ ماشین لباسشویی می‌شوند. در ابتدا باید جاپودری را از محل خود خارج کنید. نحوه درآوردن جاپودری لباسشویی پاکشوما، ال جی، سامسونگ و سایر برندها معمولا مشابه یکدیگر است. در اغلب این مدل‌ها یک شاسی در کنار مخزن وجود دارد که با فشار دادن آن جاپودری بیرون می‌آید.

در ابتدا قطعات جاپودری را با دقت جدا کرده و سپس هر قسمت را با استفاده از اسفنج و شوینده کاملا تمیز کنید. همچنین باید مخزنی که جاپودری در آن قرار می‌گیرد را نیز بشویید تا از هرگونه پودر و مایع شوینده پاک شود. بهتر است این کار را یک بار در ماه و با آب داغ انجام دهید تا کلیه باکتری‌ها و جرم‌ها از بین بروند.

اگر قصد شستن پتو با لباسشویی را دارید، مقاله “شستشوی پتو با ماشین لباسشویی” از بلاگ تعمیر آنلاین می تواند برای شما مفید باشد.

نحوه در آوردن جاپودری لباسشویی و شست‌وشوی اصولی آن

تعمیر آنلاین، همراه همیشگی شما در تعمیر و نگهداری لوازم منزل

در این مقاله از تعمیر آنلاین به دلایل خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی پرداختیم و عوامل موثر در این موضوع از قبیل فشار آب داخل جاپودری، شوینده نامناسب و مسدود شدن مسیر جاپودری را بررسی کردیم. این مشکل بسیار رایج است و اغلب افراد حداقل یک‌بار با آن مواجه شده‌اند. با رعایت نکات لازم از بروز چنین مواردی جلوگیری خواهید کرد.

تعمیر آنلاین همواره در تلاش است تا راهنمای استفاده صحیح از لوازم منزل را در اختیارتان قرار دهد و لوازم آسیب‌دیده شما عزیزان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل تعمیر کند. اگر قصد تعمیر لوازم خانگی از جمله تعمیرات لباسشویی بوش و تعمیرات لباسشویی سامسونگ خود را دارید می توانید با ما تماس بگیرید، همچنین اگر تجربه استفاده از خدمات تعمیر آنلاین را دارید، لطفا آن را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.