ماشین ظرفشویی نیز مانند سایر وسایل برقی، مسئولیت‌های روزمره را بسیار کمتر کرده است. برنامه‌های مختلف در ماشین ظرفشویی این امکان را فراهم می‌کند که انواع ظرف‌ها با مقدار کثیفی مختلف به‌راحتی و با مصرف کمترین میزان آب شسته شوند. با‌وجود همه آسودگی که ماشین ظرفشویی برای انسان ایجاد کرده است، در طول مدت با مشکلاتی نیز مواجه می‌شود. یکی از این مشکلات ماندن کف در ماشین ظرفشویی است. این مشکل چند دلیل دارد که رفع آن بسیار آسان خواهد بود. اگر شما نیز قصد جلوگیری از تجمع کف در ماشین ظرفشویی را دارید، این مقاله را مطالعه کنید تا با رعایت نکات گفته‌شده سلامت دستگاه تضمین شود.

استفاده از مواد شوینده نامناسب و پر‌بودن مخزن آن

مصرف مواد شوینده تقلبی و غیر‌استاندارد با تولید کف بیشتر از ظرفیت ماشین ظرفشویی، به دستگاه شما آسیب وارد کند. از‌این‌رو، استفاده از مواد شوینده مرغوب عمر دستگاه را افزایش داده و نیازی به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا نخواهید کرد. علاوه‌بر این، با استفاده بیش‌از‌حد از مواد شوینده، یکی دیگر از دلایل علت ماندن کف در ماشین لباسشویی است. ظرفیت هر دستگاه روی محفظه جاپودری حک شده و باید متناسب با دستور‌العمل ماشین ظرفشویی، مقدار مناسبی از قرص یا مایع شوینده استفاده شود.

مواد شوینده نامناسب؛ افزایش کف و آسیب به ظروف

مسدود شدن پمپ تخلیه؛ علت تخلیه نشدن کف ماشین ظرفشویی

هر دستگاه ماشین ظرفشویی پمپ تخلیه‌ای دارد که کف و مواد شوینده را در مرحله خشک‌شویی، از داخل ماشین ظرفشویی تخلیه می‌کند. در‌صورتی‌که این پمپ مسدود باشد، تخلیه آب نیز صورت نمی‌گیرد. معمولاً این مشکل در بسیاری از برند‌ها دیده می‌شود. برای مثال، تعمیر ظرفشویی الجی برای ماندن کف در ماشین ظرفشویی، پمپ تخلیه به‌دلیل تجمع آشغال و باقی مانده غذا‌، مسدود شده و تخلیه آب و کف به‌طور کامل انجام نخواهد شد. برای جلوگیری از این مشکل، باید باقی‌مانده غذا را از ظرف‌ها جدا کنید و از وصل بودن لوله تخلیه آب به دستگاه ظرفشویی مطمئن شوید.

خرابی پمپ تخلیه؛ باقی ماندن آب و کف در ماشین ظرفشویی

خرابی دریچه ورودی آب؛ باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

دریچه ورودی آب ماشین ظرفشویی، باعث ورود آب برای شستشوی ظرف‌ها می‌شود. یکی از علل ماندن کف در ماشین ظرفشویی نیز خرابی دریچه ورودی آب است. هنگامی که آب به‌درستی وارد ماشین ظرفشویی نشود، کف و مواد شوینده از روی ظرف‌ها شسته نمی‌شوند و ظرف کثیف و کفی باقی می‌ماند. علاوه‌بر این، در تعمیر ماشین ظرفشویی بوش نیز، مسدود بودن یا گرفتگی این دریچه باعث باقی ماندن کف در دستگاه می‌شود. بهتر است خمیدگی شلنگ آب ورودی و سلامت شیر ورودی را نیز بررسی کنید.

تنظیم نبودن برنامه انتخابی با میزان مایع

نکته قابل توجه این است که برای هر برنامه شستشو باید میزان مناسبی مایع استفاده شود. برای مثال، در برنامه QUICK یا شستشوی سریع، اگر مایع شستشو زیاد استفاده شده باشد، کف در دستگاه باقی می‌ماند. اگر پس از پایان برنامه متوجه باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی شدید، با انتخاب برنامه تخلیه Drain، از تمیز شدن کف داخل دستگاه مطمئن شوید. مواد شوینده نامرغوب یا بیشتر از مقدار لازم، تنها دلیل خرابی دستگاه نیست. بلکه، آسیب به ماشین ظرفشویی در صورت استفاده نامنظم نیز وارد می‌شود. حتی اگر استفاده‌ای از دستگاه ندارید، هفته‌ای یک‌بار، آن را به صورت خالی روشن کنید تا فعالیت داشته باشد.

خراب بودن پمپ گردش آب؛ تمیز نشدن صحیح ظرف‌ها

پس از ورود آب به داخل ماشین ظرفشویی، گردش آب باید از طریق پمپ مخصوصی که در قسمت پایین دستگاه قرار دارد، انجام می‌شود. چنانچه پمپ، حجم آب مناسبی را به درون مخزن پمپاژ نکند، در نتیجه کف روی ظروف و در درون محفظه ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند. برای رفع این مشکل، باید پمپ را بررسی کرده تا در‌صورت نیاز آن را تعمیر کنید. علاوه‌بر این، ممکن است مشکل از اتصالات پمپ باشد که به سادگی قبل حل خواهد بود. ولی اگر پمپ گردش آب مشکلی نداشت، باید با استفاده از قرص ماشین ظرفشویی فینیش در مقدار مناسب، از ماندن کف در داخل ماشین ظرفشویی جلوگیری کنید.

پمپ گردش آب؛ تنظیم حجم آب برای شستشوی ظروف

نحوه تمیز کردن کف از ماشین ظرف شویی

اولین گام برای تمیز کردن کف از ماشین ظرفشویی، برنامه شستشو با آب سرد است تا کف‌ها شسته شوند. شما می‌توانید برای رفع کف‌های موجود به میزان نصف فنجان نمک خوراکی در کف مخزن ریخته تا این امر بهتر صورت گیرد. حال اگر با این تفاسیر باز کف و آب در ظرفشویی ماند، باید دستگاه را خاموش کرده و خیس بودن ماشین ظرفشویی را برطرف کنیم.

برای رفع کف‌های باقی‌مانده از حوله یا اسفنج نرم استفاده کرده و ظرفشویی را به‌طور‌کامل خشک کنید. همچنین، علت ماندن کف در ماشین ظرفشویی را پیدا کنید. برای عیب‌یابی و رفع این مشکل، پیشنهاد می‌شود که از یک تعمیر‌کار مجرب کمک بگیرید. رفع مشکل و عیب‌یابی در تعمیر آنلاین فقط مختص ماشین ظرفشویی نیست؛ بلکه، تعمیرات لباسشویی بوش، سامسونگ و سایر برند‌ها در طیف گسترده‌ای انجام خواهد شد.

تعمیر ماشین ظرفشویی انواع برند‌ها در تعمیر آنلاین

ماندن کف در ماشین ظرفشویی علل مختلفی دارد که برای همه برند‌ها یکسان است. ولی شاید پیدا کردن علت اصلی آن برای هر شخص به‌سادگی انجام نشود. به‌همین دلیل، بهتر است برای رفع این مشکل به تعمیر‌کار مجرب و با‌تجربه مراجعه کنید. در تعمیر آنلاین تیمی از متخصصین تعمیر انواع برند ماشین ظرفشویی گرد هم آمده‌اند تا خدمت‌رسانی به متقاضیان سریع و به‌راحتی انجام پذیرد. اگر سوالی در‌خصوص تعمیر ماشین ظرفشویی و باقی‌ماندن کف در دستگاه دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.