ماشین ظرفشویی کثیف‌ترین ظروف را نیز براق و تمیز می‌کند. این کیفیت تمیزی به نوع ماده شوینده به‌کار‌رفته بستگی دارد. مایع جلا دهنده ظرفشویی، قرص، پودر، ژل و نمک ماشین ظرفشویی از انواع شوینده‌هایی هستند که در دستگاه ظرفشویی استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید که بعد از هر وعده شستشو، ظروف کاملاً بی‌نقص و بدون هیچ لکه‌ای در ماشین ظرفشویی شسته شوند، باید مایع جلا دهنده را به برنامه ظرفشویی اضافه کنید. برای آشنایی با ساختار جلا دهنده ظرفشویی و نحوه استفاده از آن این مقاله را مطالعه و نکات گفته‌شده در آن را رعایت کنید تا عمر دستگاه و ظروف افزایش یابد.

وظیفه مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی

شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی با شدت آب انجام می‌شود. سختی آب نیز باعث آسیب به ظروف و ماشین خواهد شد. مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی، ساختار آب را می‌شکند و باعث جریان یکنواخت آب روی ظروف می‌شود. در واقع مایع جلادهنده موجب تنظیم سختی آب ماشین ظرفشویی شده تا جای قطرات آب پس از خشک شدن ظروف روی آن‌ها باقی نماند. برای شستشوی ظروف به‌طور‌کل به سه ماده اصلی نیاز است:

  • پودر ماشین ظرفشویی
  • مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی
  • نمک ماشین ظرفشویی

علاوه‌بر پودر، می‌توان از قرص و ژل نیز استفاده کرد. استفاده نکردن از ماده شوینده با‌کیفیت موجب آسیب به دستگاه شده و در مدت زمان کوتاهی باید برای تعمیرات ماشین ظرفشویی به تکنسین مراجعه کنید.

وظیفه مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی

استفاده از مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی چه مزایایی دارد؟

وظیفه جلادهنده ظرفشویی شکستن سختی آب است. این کار مزایایی دارد که در ادامه آن را بیان کرده‌ایم:

  • جلوگیری از باقی ماندن لکه‌های آب روی ظروف
  • محافظت از ظروف شیشه‌ای و بلورین در مقابل خط و خش
  • ایجاد درخشندگی بیشتر در ظروف
  • افزایش سرعت فرایند خشک شدن ظروف

برخی از برند‌های ماشین ظرفشویی مانند سامسونگ بدون جلادهنده و نمک ظرفشویی، برنامه شستشو را آغاز نمی‌کنند. به‌همین دلیل با دیدن ارور روی اسکرین ماشین نترسید و ابتدا پر بودن مخزن نمک و جلاسنج ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. شما می‌توانید در صفحه تعمیر ظرفشویی سامسونگ با انواع مشکلات و خطا‌های این برند آشنا شوید.

مضرات جلادهنده ماشین ظرفشویی

جلاسنج ماشین ظرفشویی یکی از مهم‌ترین مواد شوینده است که استفاده از آن برای سلامت دستگاه و ظروف بسیار اهمیت دارد. ولی در‌صورتی‌که قصد استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی برای مدت طولانی را دارید باید نسبت به آسیب‌های جلادهنده آگاه باشید.

این ماده در طولانی مدت باعث انجام واکنش‌های شیمیایی و آسیب به دستگاه خواهد شد. این مشکل به عنوان علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی نیز شناخته شده است. در‌نتیجه قبل از خاموش کردن دستگاه برای مدت طولانی باید از یک تکنسین برای خالی کردن جلاسنج و نمک ماشین ظرفشویی کمک بگیرید.

مضرات جلادهنده ماشین ظرفشویی

جلا دهنده ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

ژل ماشین ظرفشویی مخزن جلادهنده روی در داخلی ماشین ظرفشویی قرار دارد. باید به میزان کافی مخزن مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی را پر کرده و طبق راهنمای دستگاه، درجه آن را تنظیم کنید. معمولاً بعد از هر چند بار استفاده از ماشین ظرفشویی، باید مخزن پر شود.

هر زمان که مایع جلادهنده در داخل دستگاه تمام شود، چراغ مخصوص آن روی نمایشگر ظرفشویی روشن می‌شود. روشن شدن چراغ جلادهنده ماشین ظرفشویی نشان‌دهنده کمبود این مایع در دستگاه است. با دیدن این علامت باید به مقدار لازم مایع جلادهنده درون مخزن بریزید. برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی با خالی بودن مخزن جلا دهنده روشن نمی‌شوند. چراغ جلادهنده ماشین ظرفشویی روی صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی به شکل یک ستاره است.

جلا دهنده ماشین ظرفشویی را کجا بریزیم؟

قیمت جلا دهنده ماشین ظرفشویی

برای خرید جلادهنده ماشین ظرفشویی باید حتما از برند‌های معتبر استفاده کنید. فینیش، پریل، فیری، هوم پلاس و سایر برند‌های موجود در بازار برای جلادهنده ماشین ظرفشویی استفاده می‌شوند. هر یک از این برند‌ها قیمت متفاوتی نیز دارند. استفاده از برند نامرغوب و تاریخ گذشته باعث بوی بد ماشین ظرفشویی و تمیز نشدن ظروف می‌شود.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی تعمیر آنلاین

در این مقاله به بررسی عملکرد و وظیفه جلا دهنده ماشین ظرفشویی پرداختیم. این ماده شوینده برای افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی و ظروف بسیار اهمیت دارند.

نمایندگی تعمیر آنلاین در کنار خدمات تعمیر، عیب‌یابی و سرویس‌دهی ماشین ظرفشویی، آماده خدمت‌رسانی و پاسخ به سوالات شما در مورد عملکرد ماشین ظرفشویی نیز خواهد بود. برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود می‌توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای رفع مشکل دستگاه، شما را راهنمایی کنند.