نشتی و آبریزش ماشین لباسشویی آب از دستگاه، یکی از شایع‌ترین مشکلات و ایراداتی است که ممکن است در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی رخ دهد.

در واقع این ایراد و مشکل، مخصوص به برند و مدل خاصی از ماشین لباسشویی نبوده که صرفاً به خاطر کیفیت پایین دستگاه رخ دهد.

از این رو اگر ایرادی در هر یک از قطعات مربوط به آبکشی ماشین لباسشویی به وجود بیاید، باعث بروز این مشکل در دستگاه خواهد شد که باید به تعمیر ماشین لباسشویی و رفع ایراد دستگاه بپردازید.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت نشتی آب ماشین لباسشویی بپردازیم و روش‌های رفع این ایراد و مشکل دستگاه را ذکر کنیم.

علل آبریزش ماشین لباسشویی

 

۷ علت نشتی آب ماشین لباسشویی

در این بخش به بررسی علل بروز نشتی آب ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد: تا انتها همراه ما باشید.

  • ایراد در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

اولین و رایج‌ترین علت آبریزش ماشین لباسشویی، مربوط به وجود ایراد در لاستیک دور درب دستگاه می‌باشد. معمولا ممکن است که لاستیک دور درب ماشین لباسشویی به خاطر فرسودگی، پاره شدن لاستیک، خرابی قفل و یا زبانه درب دچار ایراد و مشکل شود.

از این رو این ایراد باعث اختلال در عملکرد دستگاه و نشتی آب ماشین لباسشویی خواهد شد. به همین دلیل ابتدا این ایراد در ماشین لباسشویی را چک کرده و اگر این مشکل در دستگاه وجود داشت، باید به تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی بپردازید.

همچنین ممکن است که پرز لباس‌ها در دور لاستیک درب ماشین لباسشویی جمع شده باشد. از این رو بهتر است که در زمان‌های منظم به تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی بپردازید تا مشکلی در این قطعه دستگاه رخ ندهد.

نشتی آب ماشین لباسشویی

 

  • ایراد در شلنگ ورودی و خروجی آب ماشین لباسشویی

علت بعدی که باعث آبریزش ماشین لباسشویی می‌شود، وجود ایراد در اتصال ۲ شلنگ تخلیه و ورودی آب به لباسشویی می‌باشد. در واقع اگر شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی به درستی وصل نشده باشد و یا گرفتگی و شکافی در آن وجود داشته باشد، باعث خروج آب از لباسشویی و جمع شدن آب در کف زمین آشپزخانه خواهد شد. از این رو باید به بررسی شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی بپردازید تا اگر گرفتگی و انسدادی در این بخش به وجود آمده باشد آن را رفع نمایید.
شلنگ ورودی ماشین لباسشویی نیز وظیفه انتقال آب از قسمت شیر برقی لباسشویی به مخزن جاپودری را بر عهده دارد.

اگر این قسمت ماشین لباسشویی نیز دچار ایراد و مشکل شود، در زمان آبگیری ماشین لباسشویی، شاهد نشتی آب ماشین لباسشویی و خارج شدن آب از دستگاه خواهید بود. از این رو باید به بررسی این شلنگ ورودی آب دستگاه نیز بپردازید و ایراد را برطرف کنید.

علت نشتی آب ماشین لباسشویی چیست

 

  • ایراد در جاپودری ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع به دلیل رسوب گرفتن منافذ جاپودری، ترک خوردن قطعه جاپودری و یا جدا شدن اتصالات این قطعه باعث آبریزش ماشین لباسشویی و بروز این مشکل در دستگاه خواهد شد.

در واقع به دلیل این که آب با فشار زیاد از قطعه شیر برقی به مخزن جاپودری وارد می‌شود، اگر مشکل و ایرادی در این قسمت به وجود بیاید، باعث نشتی آب ماشین لباسشویی خواهد شد.

از این رو باید به تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی و رفع رسوبهای این قطعه و یا به تعویض آن بپردازید.

توصیه می‌کنیم که برای جلوگیری از بروز مشکل در این قطعه حتما از پودرهای مخصوص و مناسب ماشین لباسشویی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که مقدار استاندارد پودر را در داخل محفظه جاپودری بریزید. زیرا مقدار بیش از حد پودر باعث خروج آن و آسیب به سایر قطعات خواهد شد.

همچنین می‌توانید در زمان‌های منظم، جاپودری را با استفاده از یک مسواک و کمی مواد شوینده تمیز کنید.

دلایل نشتی آب ماشین لباسشویی

 

  • ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی

علت دیگر آبریزش ماشین لباسشویی، ایراد در پمپ تخلیه آب دستگاه می‌باشد .

در واقع اگر در زمان شستشوی ماشین لباسشویی، متوجه نشتی آب از زیر دستگاه شدید، این ایراد و مشکل به خاطر خرابی پمپ تخلیه آب دستگاه می‌باشد.

از این رو باید به بررسی قسمت پمپ ماشین لباسشویی و رفع خرابی این قطعه بپردازید. توجه داشته باشید که قبل از چک کردن پمپ و سایر قطعات لباسشویی، حتما برق دستگاه را قطع کنید.

 

  • ایراد در دیگ ماشین لباسشویی

وجود مشکل در دیگ ماشین لباسشویی، از دیگر دلایل نشتی آب دستگاه می‌باشد.

در واقع به دلیل تراز نبودن ماشین لباسشویی و تکان خوردن بیش از حد دستگاه در زمان کارکرد لباسشویی، این ایراد باعث ضربه به دستگاه و به وجود آمدن شکاف و سوراخ خواهد شد.

همچنین قرار دادن حجم بسیار زیاد لباس در ماشین لباسشویی باعث ایجاد اختلال در عملکرد لباسشویی و در نهایت نشت آب در دستگاه می‌شود.

از این رو بهتر است که بررسی این قطعه ماشین لباسشویی و رفع ایراد دستگاه را به تکنسین کار مجرب بسپارید تا مشکل لباسشویی به درستی رفع شود.

علت آبریزش لباسشویی

 

  • ایراد در سوئیچ فشار و هیدرواستاد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل آبریزش ماشین لباسشویی، مشکل در سوئیچ فشار و هیدرواستات دستگاه می‌باشد. در واقع قطعه سوئیچ فشار ماشین لباسشویی وظیفه کنترل میزان آب در دیگ دستگاه را دارد.

از این رو با پر شدن به اندازه دیگ از آب و رسیدن فشار هوا به نقطه تنظیم شده، قطعه سوئیچ باز شده و شیر برقی را قطع کرده تا از وارد شدن بیشتر آب به داخل دیگ لباسشویی جلوگیری کند.

در صورت بروز ایراد و مشکل در هر یک از این قطعات ماشین لباسشویی، باعث ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه شده و در نهایت باعث نشتی آب و مشکلات دیگر خواهد شد.

از این رو به بررسی این قطعات لباسشویی پرداخته و در صورت به تعمیر ماشین لباسشویی و تعویض قطعات معیوب دستگاه بپردازید.

 

  • ایراد در کاسه نمد مخزن ماشین لباسشویی

آخرین دلیل نشتی آب ماشین لباسشویی، وجود ایراد در کاسه نمد مخزن دستگاه می‌باشد.

در واقع در ماشین لباسشویی قطعه کاسه نمد مخزن، که ما بین موتور و مخزن دستگاه تعبیه شده است، وظیفه جلوگیری از نشتی آب در محل تلاقی مخزن و دستگاه را بر عهده دارد.

از این رو بروز مشکل و ایراد در این قطعه باعث نشت آب و وارد شدن آب به بلبرینگ موتور خواهد شد. برای بررسی ایراد این قطعه باید قاب پشتی ماشین لباسشویی را باز کنید و اتصالات میله گرداننده و مخزن بلبرینگ را چک کنید.

اگر نشتی در این قطعات مشاهده کردید، باید به تعویض کاسه نمد ماشین لباسشویی بپردازید. در ابتدا توصیه می‌کنیم که بررسی و تعویض این قطعه ماشین لباسشویی نیاز به دانش تخصصی و تجربه لازمه می‌باشد.

از این رو اگر در زمینه قطعات لباسشویی دانش و تجربه لازمه را ندارید، بهتر است که از دستکاری کردن ماشین لباسشویی اجتناب کرده و تعمیر ماشین لباسشویی را به تکنسین های مجرب بسپارید.

دلیل آبریزش لباسشویی چیست

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین سعی کردیم که به بررسی تمام علت‌های نشتی آب ماشین لباسشویی پرداخته و همچنین نحوه رفع هر یک را شرح بدهیم.

برطرف کردن برخی از علت‌های آبریزش ماشین لباسشویی همچون ایراد در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی، شلنگ ورودی و خروجی دستگاه و یا ایراد در جاپودری لباسشویی بوده که تشخیص و رفع آن سخت و مشکل نبوده و می‌توانید با کمی دقت، به رفع این مشکلات لباسشویی بپردازید.

البته رفع دیگر ایرادات ماشین لباسشویی چون تعویض پمپ تخلیه آب دستگاه، دیگ ماشین لباسشویی، سوئیچ فشار و هیدرواستات و… که نیاز به دانش و تجربه لازم بوده، بهتر است که رفع این مشکلات را به تکنسینکار…. مجرب برند دستگاه خود بسپارید.

با این وجود اگر با توجه به مطالب گفته شده، نتوانستید به رفع مشکل و ایراد آبریزش ماشین لباسشویی بپردازید، می‌توانید با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس گرفته و به تعمیر ماشین لباسشویی خود بپردازید.