امروزه کولرهای گازی به عنوان سیستم‌های خنک کننده در فصل تابستان و گرمایشی در فصل زمستان، به عنوان بهترین و عالی‌ترین سیستم تهویه مطبوع در تمام ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این رو وجود این قابلیت‌ها و امکان تنظیم باد گرم کولر گازی باعث محبوبیت و طرفداری این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع در بین اکثر افراد شده است.

در این مطلب قصد داریم که نحوه تنظیم باد گرم کولر گازی و تنظیم گرمایش اسپیلت را توضیح دهیم و همچنین توضیحات لازمه را در مورد این که چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند را بیان کنیم.

 

نحوه تنظیم باد گرم کولر گازی

نکته قابل توجهی که باید در مورد تنظیم باد گرم کولر گازی مد نظر داشته باشید، آگاهی از وجود قابلیت گرمایشی در کولر گازی می‌باشد. در واقع اکثر کولرهای گازی، در مدل‌های دوفصله تولید شده و هر دو حالت گرمایش و سرمایشی را دارا می‌باشند. با این وجود باید ابتدا به بررسی مدل دستگاه خود اقدام نمایید تا از وجود این قابلیت در کولر گازی اطمینان پیدا کنید.

برای بررسی این مورد می‌توانید از طریق چک کردن دفترچه راهنما کولر گازی، برچسب فنی دستگاه، اطلاع از قابلیت‌های مدل کولر گازی در سایت رسمی برند دستگاه و در نهایت مشورت و پرس‌وجو از کارشناسان مرکز فروش و نمایندگی‌های برند کولر گازی این قابلیت دستگاه را بررسی نمایید.

تنظیم باد گرم کولر گازی

اگر در دفترچه راهنمای کولر گازی و یا بر روی برچسب فنی دستگاه، مشخصات سرمایش (COOLING INPUT, COOLING CURRENT) و گرمایشی (HEATING INPUT, HEATING CURRENT) را مشاهده کردید، نشان از وجود این قابلیت در دستگاه بوده و می‌توانید به تنظیم باد گرم کولر گازی در زمستان و همچنین تنظیم سرمایش دستگاه در تابستان بپردازید.

برای تنظیم باد گرم کولر گازی، باید تنظیمات دستگاه را چک کرده و آن را از حالت سرمایشی به گرما تغییر و کنترل کنید. از این رو ابتدا پنل منو (MENU) و یا MODE را فشار دهید تا بتوانید به بخش تنظیمات دستگاه و تغییر حالت‌های مختلف کولر گازی دسترسی پیدا کنید.

در قسمت تنظیمات کولر گازی، حالت‌های سرمایشی و گرمایشی با عناوین فن (FAN)، گرما (HEAT)، سرما (COOL)، خشک (DRY) و خودکار (AUTO) نشان داده شده‌اند. همچنین این حالت‌های تنظیمات بر روی نمایشگر ریموت کنترل کولر گازی، به ترتیب با اشکالی به صورت پنکه، خورشید، دانه برف، قطره آب و چند فلش مدور نمایش داده شده‌اند.

با توجه به این موارد و حالت‌های مختلف دستگاه می‌توانید به تنظیم باد گرم کولر گازی اقدام نمایید. از این رو تنها لازم است که بعد از روشن کردن دستگاه، دکمه MODE را فشار داده و گزینه HEAT کولر گازی را انتخاب و نهایی سازید.

بعد از زدن این دکمه پنل تنظیمات کولر گازی، می‌توانید به انتخاب و تنظیم درجه گرمایشی دستگاه بپردازید.

به طور معمول متعادل‌ترین و بهترین دمای گرمایشی کولر گازی که برای افراد مناسب باشد، در محدوده ۲۵ درجه سانتی‌گراد است. البته حداکثر درجه گرمایشی دستگاه، تا دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز قابل تنظیم می‌باشد. اما با توجه به دمای بیان شده به عنوان مناسب‌ترین دما برای بدن انسان، توصیه می‌کنیم که تنظیم دمای کولر گازی در محدوده‌ی بیان شده و حداکثر ۲۶ درجه سانتی‌گراد انجام شود.

نکته قابل ذکر در مورد تنظیم باد گرم کولر گازی، مدت زمان صرف شده برای تغییر حالت دستگاه و عملکرد درست آن می‌باشد. در واقع بعد از انجام تنظیمات دستگاه و تغییر حالت سرمایش به گرمایش کولر گازی، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا تغییرات انجام شده نهایی شود و عملکرد دستگاه در حالت گرمایشی شروع به کار کند.

تنظیم گرمایش اسپیلت

از این رو اگر با انجام اقدامات بیان شده و گذشت زمان تعیین شده، تنظیمات دستگاه تغییری نکرد و حالت گرمایشی کولر گازی فعال نشد، احتمالا نشان از وجود مشکلی در دستگاه بوده که باید برای تعمیر کولرگازی با نمایندگی‌های برند کولر تماس بگیرید.

 

چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند؟

در مورد پاسخ به این سوال که چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند، باید با نحوه عملکرد سیستم گرمایشی دستگاه آشنا شوید، تا در صورت بروز مشکل و ایراد در کولر گازی بتوانید به رفع آن و عیب‌یابی دستگاه اقدام نمایید.

این که چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند، به این صورت است که گاز داغ خروجی از قطعه کمپرسور به سمت اواپراتور پنل داخلی کولر گازی حرکت داده می‌شود. از این رو بعد از گرم شدن لوله‌های اواپراتور و کار کردن فن داخلی این قطعه، هوای اتاق به مرور گرم خواهد شد.

بعد از رسیدن دمای محیط به مقدار تنظیم شده در حالت گرمایشی کولر گازی، فن داخلی دستگاه خاموش و متوقف شده و بعد از افت دما، دستگاه مجددا شروع به کار کرده و حالت گرمایشی آغاز می‌شود.

از این رو اگر متوجه کار نکردن یکسره و مداوم کولر گازی در حالت گرمایشی دستگاه شدید، این امر را نشان از وجود مشکل و ایراد دستگاه در نظر نگیرید. بنابراین توجه داشته باشید که همان طور که عملکرد کولر گازی در حالت سرمایش، بعد از رسیدن دمای اتاق به مقدار تنظیم شده، متوقف و یا بر روی دور کند قرار خواهد گرفت، در حالت گرمایشی نیز همین روال وجود خواهد داشت و نشان از وجود ایراد در دستگاه نخواهد بود.

تعمیر آنلاین

با توجه به موارد بیان شده و این که چگونه کولر گازی باد گرم می‌زند و همچنین تنظیم این عملکرد در دستگاه، اگر این حالت گرمایشی کولر گازی با مشکل و ایرادی روبرو شده بود و تنظیم این قابلیت دستگاه دچار مشکل شده باشد، می‌توانید با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس گرفته و این مشکل و ایراد دستگاه را سریع و اصولی برطرف نمایید.