پکیج لورچ یکی از برندهای معتبر لوازم خانگی ایرانی بوده که در ۵ مدل پکیج لورچ مدل آدنا، پکیج لورچ مدل آریان، مدل هرما، مدل هیرو و مدل آرتمن تولید و عرضه بازار شده است. وجود قابلیت‌ها و امکانات مدرن و به روز در این پکیج تولید داخل کشور، باعث ترجیح انتخابی در بین بسیاری از مشتریان شده است.
طراحی سیستم عیب‌یابی الکترونیکی که برای شناسایی انواع ارور پکیج لورچ می‌باشد، به عنوان هشداردهنده ایرادات احتمالی و نمایش کد خطاها در برد الکترونیکی دستگاه تعبیه شده است. در واقع ایرادات در هر یک از قطعات پکیج، از طریق سنسورهای موجود در برد مرکزی دستگاه شناسایی شده و برای هر ایراد نیز، یک ارور به اصطلاح کد خطای پکیج لورچ در نظر گرفته شده است.
در این مطلب قصد داریم که به بیان تمام ارورهای پکیج لورچ در ۵ مدل ذکر شده بپردازیم و راهکارهای رفع هر یک را نیز توضیح دهیم.
لورچ

انواع کد خطای پکیج لورچ و راهکارهای رفع آن

کد خطای E0 پکیج لورچ

نمایش این ارور پکیج لورچ نشان‌دهنده وجود خطای ارتباط کنترل از راه دور و یا ایراد در ترموستات دستگاه می‌باشد. رفع این کد خطای دستگاه حتما باید توسط تعمیرکار مجرب نمایندگی لورچ صورت گیرد، چرا که تعمیر و تعویض قطعه ترموستات نیاز به تخصص لازمه می‌باشد.

کد خطای E1 پکیج لورچ

کد خطای E1، نشان‌دهنده عدم فعال شدن جرقه زنی در پکیج و یا وجود اختلال در فرآیند جرقه زدن به اشتعال پنکه دستگاه می‌باشد. راهکار رفع این ارور پکیج لورچ، فشار دادن دکمه C دستگاه بوده که مشکل برطرف می‌شود. در صورت عدم رفع کد خطا باید یک تکنسین‌کار مسیر گاز، هواگیری مسیر، شیر کنترل گاز، تنظیم شعله و جرقه زن پکیج را بررسی و چک کند تا به رفع کد خطای دستگاه بپردازد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله بررسی علت بوی گاز پکیج و روش‌های رفع آن را مطالعه کنید.

کد خطای E2 پکیج لورچ

این ارور پکیج لورچ، نشان از وجود ایراد در قطعه سوئیچ فشار هوای دستگاه می‌باشد. در این وضعیت پکیج در حالت قفل شدن قرار گرفته که می‌توانید با فشار دادن دکمه C، قفل دستگاه را رفع نمایید. برای برطرف کردن این کد خطای پکیج لورچ نیز بهتر است که یک تعمیرکار به بررسی دستگاه پرداخته و ایراد به وجود آمده را رفع نماید.

کد خطای E3 پکیج لورچ

کد خطای E3 پکیج لورچ، به علت ایراد و مشکل سنسور دما و یا NTC سیستم گرمایشی دستگاه نمایش داده می‌شود. برای این ارورهای پکیج لورچ نیز می‌توانید دکمه C دستگاه را فشار دهید تا دستگاه از حالت قفل خارج شود. البته برای برطرف کردن این ارور لازم است که سنسور سیستم گرمایشی و سیم‌کشی‌های آن چک و بررسی شود تا در صورت لزوم تعمیر و یا تعویض گردد.
مقاله پیشنهادی تعمیر آنلاین: مقایسه پکیج لورچ با بوتان؛ کدام را بخریم؟

کد خطای E4 پکیج لورچ

این ارور پکیج لورچ، علامتی از وجود مشکل در سنسور دما یا NTC آب گرم مصرفی دستگاه می‌باشد. البته در این صورت و وجود این ایراد شاهد قدرت حرارتی کمتر دستگاه نیز خواهید بود. برای رفع این ارور لازم است که سیم‌کشی‌ها چک شده و در صورت لزوم سنسور مدار آب گرم مصرفی پکیج تعویض گردد.

کد خطای E5 پکیج لورچ

این کد خطای پکیج لورچ به دلیل وجود مشکل در قطعه مدولاسیون شیر گاز نمایش داده می‌شود. در این صورت معمولاً پکیج در حالت مینیمم شعله کار خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است که ابتدا شیر گاز پکیج، سوکت‌های مدولاسیون و سیم‌کشی‌ها را چک کنید تا در صورت بروز مشکل در هر یک به رفع آن بپردازید.
ارورهای پکیج لورچ

کد خطاهای E6 و E9 پکیج لورچ

اگر سنسور سیستم گرمایشی پکیج، دمایی بالاتر از حد معمول و حداکثری را تشخیص و شناسایی کند، به صورت اتومات متوقف و خاموش می‌شود. این ارورهای پکیج لورچ نیز به همین دلیل بوده است. در واقع اگر سنسور سیستم گرمایشی، دمایی بالاتر از ۹۰ درجه سانتیگراد را تشخیص دهد، مدار گرمایش پکیج به صورت اتوماتیک خاموش شده، اما آب گرم مصرفی دردسترس می‌باشد. برای برطرف کردن این ارورهای پکیج لورچ باید سنسور گرمایش، سنسور حد، تنظیم فشار پکیج، مبدل دستگاه و دور پمپ پکیج را بررسی کنید و وجود ایراد را در هر یک از قطعات شناسایی و رفع نمایید.

کد خطای E7 پکیج لورچ

این کد خطای پکیج لورچ به خاطر وجود اختلال در عملکرد سوئیچ فشار هوا نمایش داده شده است. برای رفع این ارور باید به تعویض قطعه پرشر سوئیچ هوا پکیج اقدام کنید.

کد خطای E8 پکیج لورچ

کد خطای E8 پکیج لورچ به دلیل افت بیش‌ازحد فشار آب سیستم گرمایشی دستگاه رخ داده است. برای برطرف کردن این ارور باید وجود نشتی در سیستم لوله‌کشی رادیاتور، تامین فشار آب ورودی کافی، چک کردن پمپ پکیج و یا هواگیری مدار سیستم گرمایش را چک کنید تا در صورت وجود ایراد و مشکل در هر مورد آن را برطرف کنید.

کد خطای E10 پکیج لورچ

این کد خطای پکیج لورچ به دلیل افزایش بیش‌ازحد فشار در سیستم شوفاژ دستگاه نمایش داده شده است. برای رفع آن بسته بودن شیر پرکن پکیج، پمپ دستگاه و سیم‌کشی‌های آن را بررسی نمایید.

کد خطای E12 پکیج لورچ

کد خطای E12 پکیج لورچ به دلیل عدم عملکرد درست کنترل از راه دور دستگاه نمایش داده می‌شود. برای رفع آن تنها لازم است که پکیج را ریست کرده و آن را خاموش و روشن کنید.

کد خطای E13 پکیج لورچ

این ارور پکیج لورچ به دلیل نقص در برد دستگاه به وجود آمده است که باید این قطعه توسط تکنیسین‌کار تعویض گردد.

کد خطای E26 پکیج لورچ

علت نمایش کد خطای E26، نقص الکترونیکی در شیر برقی شیر گاز می‌باشد که برای رفع این ارور، باید این قطعه توسط تکنیسین‌کار بررسی و تعمیر شود.
ارور پکیج لورچ

کد خطای E28 پکیج لورچ

این کد خطای پکیج لورچ به دلیل وجود مشکل در سنسور گرماسنج و یا سنسور دمای آب گرم بهداشتی دستگاه نمایش داده می‌شود. در این صورت باید سیستم گرمایشی و سنسورهای آب مصرفی چک شده و در صورت لزوم تعویض شود.

کد خطای E31 پکیج لورچ

ارور E31 پکیج لورچ به خاطر ایراد در قطعه ترموستات و تنظیمات آن نمایش داده شده است که باید این قطعه تعویض گردد تا ارور برطرف شود.

کد خطای E40 پکیج لورچ

نمایش کد خطای E40 بر روی صفحه نمایشگر پکیج نشان از وجود مشکل در سیستم گرمایشی دستگاه می‌باشد. این بخش پکیج باید توسط تکنیسین‌کار کنترل شده و برطرف شود.

کد خطای E77 پکیج لورچ

این ارور پکیج لورچ نشان از وجود مشکل در ترموستات مخزن می‌باشد که باید کنترل و بررسی شده تا ایرادات آن برطرف شود.

کد خطای E99 پکیج لورچ

کد خطای E99 پکیج لورچ نشان از وجود مشکل در تنظیم برنامه دستگاه می‌باشد که رفع این ارور باید توسط کارشناسان برند دستگاه صورت گیرد.