در این مقاله، شما عزیزان با لیست ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت و راه‌های رفع آن آشنا خواهید شد. بنابراین، در ادامه با تعمیر آنلاین همراه باشید.

 

یکی از مسائلی که هر روزه با آن سر و کله می‌زنیم، کار با لوازم الکترونیکی و خانگی است. امروزه این وسیله‌های پیشرفته سعی بر راحت تر کردن زندگی ما انسان‌ها دارند.

 

کد خطا یا ارور در یخچال فریزر یا ماشین ظرفشویی چیست؟

کد خطا یا ارور عبارت است از یک سری کد و رمز که به هنگام بروز هر گونه مشکل و اختلال بر روی صفحه نمایش وسیله الکترونیکی مانند یخچال فریزر یا ماشین ظرفشویی ظاهر می‌شود. در صورتی که شما این کدها را بدانید می‌توانید نسبت به رفع ارور ظرفشویی یا هر نوع وسیله برقی خود اقدام کنید و یا برای تعمیر ماشین ظرفشویی ایندزیت خود از یک متخصص کمک بخواهید.

ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت

لیست کد های خطای ماشین ظرفشویی ایندزیت

در ادامه تمامی کدهای اروری که ممکن است در ماشین ظرفشویی خود مشاهده کنید را به دو گروه تقسیم بندی کرده ایم که به شرح زیر است:

دسته ی اول:

کد خطای F01

این کد نشانگر سر ریز شدن آب است. باید لوله ها و دریچه های دستگاه بررسی شوند.

کد خطای F02

این ارور مربوط به شیر برقی است. یا خود شیر مشکل پیدا کرده است و یا سنسورهای حسی سطح آب دستگاه دچار اختلال شده اند.

کد خطای F03

این کد زمانی نشان داده می شود که کار شستشوی دستگاه تمام شده است ولی آبی که مورد استفاده قرار گرفته بوده هنوز تخلیه نشده است. در چنین شرایطی اولین و محتمل ترین گزینه، مسدود بودن لوله های تخلیه است.

کد خطای F04

اگر ترموستات دستگاه دچار مشکلی شده باشد، این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت نشان داده می شود. همان طور که احتمالا اطلاع دارید، ترموستات قطعه ای در وسایل الکترونیکی است که دمای داخلی دستگاه را زیر نظر می گیرد. در صورتی که ترموستات افزایش شدید دما را مشاهده کند، جهت جلوگیری از خراب شدن موتور و سایر قطعه ها به صورت خودکار دستور خاموشی دستگاه را می‌دهد.

ارور ظرفشویی ایندزیت

کد خطای F06

این کد با کد خطای F03 شباهت هایی دارد. اما فرق این دو کد این است که این ارور زمانی نشان داده می شود که محفظه ی داخلی در زمان مناسبی پر نمی شود و بیشتر از حالت استاندارد طول می کشد. در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شده اید، در ابتدا فشار آب را بررسی کنید و اگر فشار آب درون لوله های ورودی مناسب بود، لوله ها را نگاهی بیندازید تا مطمئن باشید ارتفاع آن ها درست است و گره ای نخورده اند.

کد خطای F07

در صورتی که ماشین ظرفشویی شما با استفاده از بخار به شستشوی ظرف ها بپردازد، احتمال دارد که با این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت مواجه شده باشید. این کد نشان می دهد که توربین های داخل ماشین ظرفشویی بخاری دچار مشکل شده اند.

کد خطای F08

معمولا این کد به مناسب نبودن دمای آب اشاره دارد که ممکن است ناشی از خرابی برد یا موتور دستگاه باشد.

کد خطای F09

وقتی با این خطا روبرو می شوید، اولین چیزی که به آن نیاز دارید این است که محل قرارگیری ماشین ظرفشویی را تغییر دهید.

کد خطای F10

این خطا زمانی نشان داده می شود که المنت حرارتی دچار مشکل شده باشد. اولین کاری که می توانید پس از دیدن این خطا انجام دهید، بررسی در دستگاه است.

ارور ظرفشویی ایندزیت

کد خطای F11

احتمالا این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت را زمانی می بینید که ظرف ها به خوبی شسته نمی شوند. این ارور به معنای مشکل داشتن پمپ شستشو است.

کد خطای F12

یکی از رایج ترین خطا ها و ارور ها کد خطای F12 است. این کد ارور به معنای مشکل داشتن صفحه نمایشگر و قطع شدن رابطه میان صفحه نمایشگر دستگاه و برد آن است.

کد خطای F13

زمانی که این کد را مشاهده می کنید، به احتمال زیاد لازم است که به یک کارشناس متخصص برای تعمیر برد دستگاه خود مراجعه کنید.

کد خطای F15

اگر چنین کد خطایی توسط ماشین ظرفشویی شما نشان داده شود به این معناست که سنسور مجازی دستگاه شما خراب شده است.

 

دسته ی دوم

کد خطای A1

این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت نشان دهنده خرابی و مشکل دار بودن موتور است. البته ممکن است مشکل از برد دستگاه نیز باشد.

کد خطای A2

زمانی که دستگاه این خطا را به شما نشان می‌دهد، در واقع قصد دارد که هرچه سریع‌تر به شما بفهماند که در فرایند آب گیری و پر کردن محفظه داخلی خود دچار مشکل شده است. فشار آب و باز بودن راه لوله‌ها را بررسی کنید. اگر هیچ کدام مشکلی نداشتند، برد و سیم کشی‌ها را نیز بررسی کنید.

کد خطای A3

این ارور مربوط به زمانی است که کار ماشین ظرفشویی تمام شده است ولی آب های کثیف و استفاده شده تخلیه نمی‌شوند. لوله های تخلیه و برد دستگاه باید بررسی شود.

کد خطای A4

زمانی که ترموستات دچار مشکل شده باشد و دمای آب مناسب نباشد این کد نمایش داده می‌شود. اگر ترموستات سالم بود، بهتر است برد دستگاه نیز بررسی شود.

ارور ظرفشویی ایندزیت

کد خطای A5

زمانی که این کد را بر روی ماشین ظرفشویی مشاهده می‌کنید، احتمالا به این دلیل است که دستگاه در مرحله آبگیری با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند. احتمالا یا اصلا آبگیری صورت نمی‌گیرد و یا حجم آب بیشتر از مقدار مورد نیاز است.

کد خطای A6

زمانی که شیر برقی دستگاه شما بسوزد و یا دچار مشکلی شود، ماشین ظرفشویی ایندزیت با نشان دادن چنین کدی به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

کد خطای A7

اگر این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت را بر روی دستگاه خود مشاهده کردید احتمالا دلیلی به جز خرابی هیت پمپ ندارد. البته در چنین مواقعی لازم است سیم کشی و برد اصلی دستگاه نیز بررسی شود.

کد خطای A8

زمانی که این خطا را در ماشین ظرفشویی خود مشاهده کردید، المنت یا هیتر دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که المنت سالم باشد، بهتر است سیم کشی‌ها و برد طبق روال همیشگی بررسی شوند‌.

کد خطای A9

این ارور نشان دهنده خراب بودن برد اصلی دستگاه شما می‌باشد. بهتر است با کمک یک کارشناس حرفه‌ای، نسبت به تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

کد خطای A99

در زمان نشان داده شدن این کد نیز به دلیل برقرار نشدن ارتباط بین تایمر و برد دستگاه، لازم است سیم کشی‌ها بررسی شود و همچنین مطمئن شوید که برد دستگاه مشکلی ندارد.

کد خطای A01

این خطا معمولا همراه با نشتی آب همراه است. برای رفع این ارور باید سیم کشی‌های دستگاه را بررسی کنید و در صورت سالم بودن، احتمالا با خرابی برد مواجه شوید.

کد خطای A03

زمانی که این خطا داده می‌شود نشان دهنده این است که چه به دلیل سوختن پمپ تخلیه و چه به علت خرابی برد اصلی، سیستم تخلیه ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده است.

کد خطای A04

این ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت به شما این موضوع را می‌فهماند که دمای آب درون محفظه داخلی دستگاه شما از حد استاندارد بیشتر است.

کد خطای A05

به احتمال خیلی زیاد فیلتر‌های دستگاه شما گرفته‌اند و باعث شده‌اند تا این کد خطا برای شما ظاهر شود.

کد خطای A06

این خطا نشان می‌دهد که آب ورودی به دستگاه دچار مشکل شده است، قطعاتی مانند برد اصلی، شیر ورودی و شیر برقی را بررسی کنید.

کد خطای A08

این خطا نشان می‌دهد که دمای آب داخل ماشین ظرفشویی به اندازه ی کافی بالا نیست. باید سیم کشی‌ها، هیتر‌ها و برد دستگاه خود را به دقت بررسی کنید.

کد خطای A10

این ارور ظرفشویی ایندزیت نیز مربوط به زمانی است که المنت یا هیتر دستگاه دچار مشکل شده است.

کد خطای A11

این کد ارور، یک کد بسیار جدی است. در صورتی که ماشین ظرفشویی چنین کدی را نمایش دهد به این معناست که پمپ ظرفشویی کاملا از بین رفته است و خراب شده است.

کد خطای A12

زمانی که ماشین ظرفشویی در شناسایی نرم افزار دچار مشکل می‌شود چنین اخطاری می‌دهد.

کد خطای A13

این خطا نشان می‌دهد که برد اصلی دستگاه دچار مشکل شده است.

امیدواریم لیستی که از ارور ماشین ظرفشویی ایندزیت فراهم آورده ایم برای شما مفید بوده باشد. با تشکر از همراهی شما عزیزان.