شرکت دوو (DAEWOO)، یکی از بهترین و معروفترین برند کره‌ای لوازم خانگی است. این شرکت در حوزه تولیدات لوازم خانگی چون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، فر، ماکرویو، یخچال فریزر و ساید بای ساید فعال می‌باشد. کیفیت بالای محصولات این برند و دارا بودن قابلیت‌ها و امکانات مدرن و به روز باعث کسب رضایت مشتریان و سهم بازار مطلوب در میان رقبا شده است.

ماشین ظرفشویی دوو نیز در دو مدل رومیزی و ایستاده با ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید شده که به امکانات مدرن چون سیستم تاخیر زمان شستشو، سیستم شستشو با نصف ظرفیت، سیستم خشک‌کن، نمایش کد خطا و ارور دستگاه و… مجهز شده است. هر یک از انواع ارور ماشین ظرفشویی دوو، نشان از وجود یک ایراد و خرابی در قطعات دستگاه بوده که باید برای رفع ارور به تعمیر ماشین ظرفشویی بپردازید.

در این مطلب قصد داریم که به بررسی کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو بپردازیم و در نهایت راهکارهای رفع هر یک از ارورهای دستگاه را بیان کنیم.

ارور ماشین ظرفشویی دوو

بررسی ارور ماشین ظرفشویی DAEWOO

انواع ارور و یا همان کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو متشکل از حروف انگلیسی و اعداد بوده که هر یک از این اعداد، معنا و مفهوم خاصی داشته و به معیوب بودن و خرابی یک قطعه و یا قطعات دستگاه اشاره دارند. برای رفع ارور ماشین ظرفشویی دوو باید به عیب‌یابی دستگاه پرداخته و با توجه به نوع ارور نمایش داده شده در صفحه نمایشگر دستگاه به بررسی قطعه مورد نظر پرداخته و در صورت لزوم به تعمیر و یا تعویض قطعات بپردازید.

از این رو کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو، مهمترین منبع دستگاه جهت شناسایی عیب و ایرادات ظرفشویی بوده که از این طریق می‌توانید به رفع سریع ایرادات دستگاه بپردازید. از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی دوو نیز که تمام ارورهای دستگاه را بیان کرده، می‌توانید جهت رفع سریعتر مشکلات و ایرادات دستگاه کمک بگیرید.

نکته قابل توجه نیز اقدام سریع جهت رفع کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو و تعمیر دستگاه می‌باشد. چرا که عدم توجه به این امر باعث ایجاد مشکلات بیشتر در ظرفشویی و صرف هزینه بالاتر خواهد شد.

برخی از ارورهای ماشین ظرفشویی دوو را می‌توانید خودتان در منزل چک و رفع نمایید. اما برخی دیگر از ارور‌های دستگاه که مربوط به قطعات حساس ظرفشویی می‌باشد، باید حتماً توسط تکنسین‌کاران مجرب چک و بررسی شده و در صورت لزوم با قطعات فابریک و اصل برند تعویض گردد.

کد خطای ماشین ظرفشویی دوو

انواع کد خطاهای ماشین لباسشویی دوو

کد خطای E1 ماشین ظرفشویی دوو

نمایش کد خطای E1 ماشین ظرفشویی دوو بیانگر عدم ورود آب به دستگاه و طولانی شدن زمان آگیری در ظرفشویی می‌باشد. دلایل بروز این کد خطا ممکن است به خاطر عدم باز بودن شیر آب، کم بودن فشار آب، پیچ‌خوردگی و یا انسداد شلنگ آب، خرابی شیر برقی آب و یا ایرادات سیم‌کشی دستگاه رخ داده باشد.

از این رو ابتدا باید موارد گفته شده را به ترتیب چک نمایید تا در صورت وجود ایراد در هر یک به رفع آن بپردازید. به عنوان مثال اگر ایراد به وجود آمده به خاطر پیچ‌خوردگی و یا انسداد شلنگ آب باشد، می‌توانید با رفع کردن پیچ‌خوردگی و یا تمیز کردن و رفع گرفتگی و آشغالهای داخل شلنگ مشکل به وجود آمده را رفع نمایید.

اما اگر این کد خطا به دلیل خرابی شیر برقی آب و یا ایرادات سیم‌کشی دستگاه به وجود آمده باشد، توصیه می‌کنیم که برای رفع آن با تعمیرکاران مجرب نمایندگی تماس بگیرید تا ایرادات به وجود آمده در قطعات را برطرف نمایند.

 

کد خطای E2 ماشین ظرفشویی دوو

این ارور ظرفشویی دوو به خاطر وجود مشکل در ورودی آب دستگاه نمایش داده شده است. برای رفع این کد خطا باید قطعات فیلتر و شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی را چک و بررسی نمایید. گاهی اوقات مسدود شدن فیلتر ورودی آب ظرفشویی با آشغالها و یا باقی‌مانده مواد غذایی در ظروف می‌تواند باعث ایجاد مشکل در دستگاه و نمایش این ارور ماشین ظرفشویی شده باشد.

در ابتدا باید شلنگ ورودی آب را در پشت ماشین ظرفشویی باز کرده و سپس فیلتر دستگاه را جدا و چک نمایید و در صورت وجود انسداد و گرفتگی در این قطعه، آن را تمیز بشویید و اشغالهای جمع شده در آن را با یک مسواک پاک کنید. اما در صورت خرابی قطعه شیر ورودی آب ماشین ظرفشویی، باید این قطعه را تعویض نمایید.

 

کد خطای E3 ماشین ظرفشویی دوو

نمایش این ارور ماشین ظرفشویی DAEWOO بیانگر ایراد و خرابی قطعه المنت حرارتی آب دستگاه می‌باشد. در واقع به دلیل معیوب بودن این قطعه، دمای آب برای شستشوی ظروف به مقدار تعیین شده نمی‌رسد و به دلیل وجود اختلال در عملکرد دستگاه، این ارور در نمایشگر ظرفشویی ظاهر خواهد شد. رفع این کد خطا و تعویض قطعه باید توسط تکنسین‌کاران صورت گیرد.

انواع ارورهای ماشین ظرفشویی دوو

کد خطای E4 ماشین ظرفشویی دوو

نمایش این ارور ظرفشویی دوو به خاطر وجود نشتی آب در دستگاه می‌باشد. البته محل دقیق نشتی در هیچ یک از قطعات مااشین ظرفشویی مشخص نمی‌باشد. ازاینرو تکنسین‌کار باید پنل جلو و عقب دستگاه را باز کرده و محل دقیق نشتی را پیدا کرده و رفع نماید. به همین دلیل در صورت مشاهده این کد خطا بر روی ماشین ظرفشویی بهتر است که از دستکاری کردن دستگاه اجتناب کرده و بررسی و عیب‌یابی ماشین ظرفشویی را به تعمیرکاران بسپارید.

 

کد خطاهای E6 و E7 ماشین ظرفشویی دوو

نمایش این کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو، بیانگر خرابی قطعه ترمیستور و یا برد ‌دستگاه می‌باشد. تکنسین‌کار باید سیم‌های مربوط به ترمیستور را چک کرده و در صورت وجود ایراد، سنسور را تعویض نماید.

 

کد خطای E8 ماشین ظرفشویی دوو

این ارور ماشین ظرفشویی DAEWOO به دلیل وجود مشکل در مسیر شیر توزیع دستگاه نمایش داده می‌شود. دلیل این ایراد نیز به خاطر شکستگی شیر توزیع و یا خطای مدار می‌باشد که تکنیسین‌کار باید آن را چک کرده و قطعات معیوب شده را تعویض نماید.

 

کد خطای E9 ماشین ظرفشویی دوو

این ارور ماشین ظرفشویی دوو به خاطر 2 علت؛ ایراد در صفحه لمسی نمایشگر دستگاه و یا فشار بیش از ۳۰ ثانیه یکی از کلیدهای ماشین ظرفشویی نمایش داده خواهد شد. اگر این کد خطا به خاطر ایراد مورد اول باشد، باید تکنسین‌کار به تعمیر دستگاه اقدام نماید.

 

کد خطای ED ماشین ظرفشویی دوو

نمایش این ارور ظرفشویی دوو، بیانگر وجود اختلال در اتصال بین برد اصلی و برد صفحه نمایشگر دستگاه می‌باشد. در صورت مشاهده این کد خطا از دستکاری کردن دستگاه اجتناب نمایید و با نمایندگی تعمیرات دوو جهت بررسی و رفع ایراد ظرفشویی تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر آنلاین

با توجه به موارد گفته شده و رفع کد خطاهای ماشین ظرفشویی دوو، اگر قادر به رفع ایرادات دستگاه نبودید؛ می‌توانید جهت رفع ارورهای ظرفشویی با نمایندگی تعمیر آنلاین تماس بگیرید.