ارور F2 در ماشین ظرفشویی کنوود اروری بسیار مهم‌ است که تا رفع نشدن آن، به شما اجازه استفاده از ماشین ظرفشویی را نمی‌دهد. لذا توصیه می‌شود به محض دیدن این کد خطا برای برطرف کردن آن اقدام کنید. به طور معمول این ارورها به صورت ترکیبی از اعداد انگلیسی و اعداد بر روی نمایشگر LCD دستگاه ظاهر می‌شود و ماشین ظرفشویی از شروع یا ادامه شستشو سر باز می‌زند. شما می‌توانید معنای این کد خطا را در دفترچه راهنمای دستگاه بیابید اما اگر تمایل دارید درباره دلایل بروز این ارور و نحوه رفع آن نیز اطلاعات داشته باشید با وب سایت تعمیر لوازم خانگی تعمیر آنلاین همراه باشید.

ارور F2 ماشین لباسشویی کنوود

معنی ارور F2 در ماشین ظرفشویی کنوود

ارور F2 در ماشین ظرفشویی کنوود مربوط به عدم تخلیه آب از داخل دستگاه است. در اکثر مواقع در این کد خطا کف ماشین ظرفشویی پر از آب کثیف است و نمی‌تواند تخلیه می‌شود. ماشین ظرفشویی همانند هر دستگاه دیگری نیاز به نگهداری و استفاده درست و اصولی دارد و اگر در این کار کوتاهی شود احتمال روشن شدن کد خطای F2 بر روی نمایشگر بسیار زیاد است. از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گرفتگی فاضلاب

برای پیدا کردن علت بروز ارور F2 در ماشین ظرفشویی کنوود ابتدا فاضلاب و لوله‌های زیر سینک را چک کنید. هرگونه گرفتگی و تجمع آشغال‌ در این قسمت می‌تواند از تخلیه آب ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

خرابی یا سوختگی پمپ

پمپ قطعه‌ای الکترونیکی در ماشین ظرفشویی است که با دریافت فرمان از برد دستگاه، به خارج کردن آب موجود در ماشین ظرفشویی اقدام می‌کند. این قطعه در اثر گذشت زمان و استفاده غیر اصولی از ماشین لباسشویی خراب شده و می‌سوزد. به همین دلیل در هنگام آبکشی ظروف آب کثیف از دستگاه خارج نمی‌شود و ارور F2 در ماشین ظرفشویی کنوود به نمایش درمی‌آید. شما باید در این شرایط اقدام به تعمیر ماشین ظرفشویی خود کنید.

ارور ماشین ظرفشویی کنوود

خرطومی داخلی

شلنگ تخلیه یا خرطومی داخلی وظیفه دارد آب کثیف موجود در ماشین ظرفشویی که توسط پمپ ارسال شده است را به سمت فاضلاب هدایت کند. هرگونه گرفتگی در این مسیر توسط ذرات موادغذایی، چربی و… می‌تواند از عبور آب جلوگیری کند.

در صورتی که مسیر فاضلاب کاملا باز باشد بهتر است برای پیدا کردن علت اصلی ماشین ظرفشویی را از جای خود خارج کنید و خرطومی داخلی را در داخل سطل قرار دهید. در صورتی که تخلیه آب کثیف ممکن شود خرطومی سالم است در غیر این صورت باید علت گرفتگی لوله را بیابید. لازم به ذکر است که در برخی از موارد تا شدگی لوله تخلیه نیز می‌تواند علت اصلی عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی باشد.

کثیفی فیلتر

فیلتر قطعه‌ای مهم در ماشین ظرفشویی است که با منافذ ریز و درشت خود از ورود آشغال و ذرات مواد غذایی به داخل دستگاه و گرفته شدن مسیر تخلیه آب جلوگیری می‌کند. به همین دلیل باید فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت منظم تمیز شود و آشغال‌ها خارج گردند. هسته خرما و هسته زیتون بیشترین گرفتگی را در لوله‌ خرطومی و فیلتر ایجاد می‌کنند. لذا پیش از قرار دادن ظروف کثیف در داخل ماشین ظرفشویی آشغال‌های آن را بگیرید.

کدخطا F2 ماشین ظرفشویی کنوود

برای تمیز کردن فیلتر تنها کافیست سبد پایینی ماشین ظرفشویی را به بیرون بکشید و بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت درب فیلتر را بچرخانید تا خارج شود. سپس با استفاده از مسواک و مواد شوینده مناسب آن را کاملا تمیز کنید و به جای خود برگردانید.

عدم جرم‌گیری منظم

سختی بالای آب و ته‌نشین شدن رسوبات بر روی قطعات داخلی ماشین ظرفشویی اعم از المنت‌ها و پمپ آب از دیگر دلایل بروز F2 در ماشین ظرفشویی کنوود است. جسبیدن جرم و رسوبات آب بر روی پمپ آب، می‌تواند باعث شود که پمپ در تخلیه آب ناتوان بماند و کد خطای F2 ظاهر شود. استفاده از مواد جرم‌زدای مخصوص ماشین ظرفشویی در هر سه ماه، می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری مند و عمر پمپ آب را نیز افزایش دهد.

ماشین ظرفشویی کنوود

معیوب شدن برد

اگرچه احتمال بسیار کمی وجود دارد که منشا خطای F2 در ماشین ظرفشویی کنوود به برد دستگاه برگردد، اما بهتر است این احتمال را نادیده نگیرید. در صورتی که تمامی دلایلی که در این مطلب بیان شد را بررسی کرده و باز هم با کد خطای F2 در ماشین ظرفشویی کنوود روبرو شده‌اید، بهتر است به کمک یک کارشناس حرفه‌ای، به مشکل خود رسیدگی کنید.

از جمله دلایلی که می‌تواند باعث خرابی برد ماشین ظرفشویی شود، نوسانات الکتریکی، فرسایش طولانی مدت و استفاده نادرست از دستگاه می‌باشد. برد نقش مغز دستگاه را بازی می‌کند و با ارسال جریان الکتریکی، دستور شروع و توقف کار را صادر می‌کند. به دلیل اینکه تعمیر این قطعه نیاز به دانش فوق تخصصی دارد، پیشنهاد می‌کنیم مشکل خود را با نمایندگی ماشین ظرفشویی کنوود در میان بگذارید، تا یک تکنسین ماهر برای بررسی دستگاه شما اعزام گردد.