علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی چیست؟ آیا با نحوه باز کردن لوله ظرفشویی آشنا هستید؟ متاسفانه با غفلت در نگهداری از این دستگاه مهم، خروجی آب ماشین ظرفشویی آسیب می‌بیند. لوله فاضلاب برای باز شدن به تکنیک‌های مختلفی نیاز دارد. در این مقاله برای پاسخ به «برای بازکردن لوله ظرفشویی چه باید کرد» به بررسی ۴ روش موثر پرداخته‌ایم. با مطالعه این مقاله علاوه‌بر آشنا شدن مراحل و چگونگی باز کردن لوله ظرفشویی، می‌توانید با راه‌های جلوگیری از این مشکل نیز آشنا شوید.

۱- خرابی لوله فاضلاب؛ علت برگشت آب از لوله فاضلاب لباسشویی

آب استفاده‌شده برای شستشوی ظروف کثیف از طریق لوله فاضلاب مشترک ماشین لباسشویی و ظرفشویی یا سینک خارج می‌شود. در صورتی‌که مسیر لوله فاضلاب ظرفشویی به هر دلیلی مسدود شود، آب در داخل دستگاه باقی خواهد ماند و عمل شستشو انجام نخواهد شد.

اولین اقدام برای باز کردن لوله ظرفشویی، خاموش کردن دستگاه است. سپس ماشین را کمی جلو بکشید تا به لوله فاضلاب آن دسترسی پیدا کنید. لوله فاضلاب را از نظر ظاهری بررسی کنید. هرگونه تا‌شدگی و گره می‌تواند منجر به جلوگیری خروج آب از دستگاه شود. در‌صورتی‌که ظاهر لوله مشکلی داشت، به مراکز معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید تا قطعه‌ای اورجینال را جایگزین لوله خراب بکنند.

بازگشت آب از فاضلاب ماشین ظرفشویی؛ نشان‌دهنده گرفتگی لوله فاضلاب

۲- استفاده از آب گرم؛ بررسی سلامت خروجی آب ماشین ظرفشویی

در‌صورتی‌که لوله فاضلاب از نظر ظاهری کاملا سالم و بدون مشکل بود، دلیل گرفتگی لوله فاضلاب را باید در داخل آن باید جستجو کرد. بهترین و ساده‌ترین روش باز کردن لوله ماشین ظرفشویی استفاده از آب گرم است. برای رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با آشنایی در‌مورد نحوه اتصال فاضلاب ماشین ظرفشویی، آن را از فاضلاب اصلی جدا کنید.
  2. ظرف مناسبی در زیر لوله قرار دهید تا آب‌های موجود در داخل آن کاملا خارج شود.
  3. آب را کاملا داغ کنید و به آرامی در داخل لوله بریزید.
  4. سر لوله را به سمت بالا نگه دارید تا برای چند ثانیه آب داغ در داخل لوله باقی بماند.
  5. آب را در داخل ظرف خالی کنید.

این مراحل را چندین مرتبه انجام دهید تا چربی‌ها و آشغال‌های موجود در لوله کاملا خارج شود. این مشکل برای همه برند‌های ماشین ظرفشویی پیش خواهد آمد. به‌همین دلیل، آشنایی با مراکز معتبر تعمیر ظرفشویی بوش، ال جی و سایر برند‌ها در زمان نیاز به شما کمک خواهد کرد.

۳- استفاده از سرکه و آب گرم به‌دلیل انسداد چربی؛ رفع گرفتگی ماشین ظرفشویی

درصورتی‌که انسداد فاضلاب ظرفشویی به‌دلیل تجمع چربی‌های غذا باشد، بهترین راه‌حل، استفاده از سرکه و آب گرم خواهد بود. برای این‌کار ابتدا مقداری سرکه به آب گرم اضافه کنید و مراحل باز کردن لوله ظرفشویی به روش آب گرم را انجام دهید. به کمک سرکه همه چربی‌های موجود در لوله فاضلاب از بدنه آن جدا خواهد شد و گرفتگی لوله رفع می‌شود.

در تعمیر ماشین ظرفشویی آاگ، آشنایی با نحوه اتصال فاضلاب ماشین ظرفشویی برای رفع انسداد لوله بسیار اهمیت دارد. از‌این‌رو، اگر آشنایی کافی با دستگاه ندارید، از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

رفع انسداد و گرفتگی لوله ماشین ظرفشویی؛ استفاده از سرکه و آب گرم

۴- لوله ظرفشویی گرفته چیکار کنم؟ استفاده از فنر دستی یا برقی

گرفتگی لوله ظرفشویی، مهم‌ترین علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش است. زیرا آب جمع‌شده داخل دستگاه امکان تخلیه نخواهد داشت. حال، شاید از خود بپرسید برای بازکردن لوله ظرفشویی چه باید کرد؟ یا چه زمانی در ماشین ظرفشویی را باز کنیم که آب جمع‌شده بیرون نریزد؟

آخرین اقدام برای باز کردن لوله ظرفشویی استفاده از فنر دستی با برقی است. برای این‌کار پیشنهاد می‌شود از یک تعمیر‌کار کمک بخواهید. با‌این‌حال، اگر تخصص در تعمیر لوازم برقی دارید، با انجام مراحل زیر می‌توانید برای باز کردن لوله ماشین ظرفشویی اقدام کنید:

  1. ابتدا بست فلزی لوله فاضلاب بسته‌شده به ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  2. آب موجود در داخل لوله را به یک ظرف مناسب انتقال دهید و از خالی بودن شلنگ تا حد‌امکان مطمئن شوید.
  3. فنر را به داخل لوله هدایت کنید تا به محل انسداد لوله برخورد کند.
  4. فنر را بچرخانید تا علت انسداد لوله را از بین ببرد.
  5. پس از چند چرخش فنر را بیرون بیاورید تا تکه‌های آشغال به همراه آن خارج شود.
  6. پس از تمیز کردن فنر، آن را دوباره به داخل هدایت کنید و عمل چرخش را انجام دهید.
  7. این مرحله را تا جایی ادامه دهید که لوله به صورت کامل باز شود.

در مرحله آخر، آب نسبتاً گرمی را در داخل لوله بریزید تا هر‌چه داخل آن باقی‌مانده است، به‌صورت‌کامل خارج شود. در‌صورتی‌که ابزار لازم برای فنر‌زنی لوله فاضلاب را ندارید، با نمایندگی ماشین ظرفشویی خود تماس بگیرید تا با ارسال تعمیرکار به شما کمک کند.

برای بازکردن لوله ظرفشویی چه باید کرد؛ باز کردن بست فلزی لوله ظرفشویی

راه‌های جلوگیری از گرفتگی لوله تخلیه ماشین ظرفشویی

از آنجایی که باز کردن لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی، مانند تعمیر جاروبرقی بوش کاری سخت و طاقت‌‌فرسا محسوب می‌شود، بهتر است با رعایت چند نکته ساده از بسته شدن لوله فاضلاب دستگاه جلوگیری کنید:

  • استفاده از جرم‌گیر ماشین ظرفشویی به صورت منظم
  • تمیز کردن سطحی ظروف بسیار کثیف و چرب قبل از قرار دادن داخل ماشین
  • جلوگیری از ورود آشغال‌های درشت به داخل دستگاه مانند: هسته خرما و دیگر میوه‌ها
  • استفاده از برنامه‌های شستشو با دمای بالای آب
  • تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت منظم

علاوه‌بر این، سرویس مرتب دستگاه یکی از مواردی است که جلوی هر‌گونه خرابی و آسیب جدی به ماشین ظرفشویی را خواهد گرفت.

آیا علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی با بوش متفاوت است؟

در‌واقع مشکلات متداول برای هر یک از برند‌های ماشین ظرفشویی مشترک است. تنها تفاوت آن‌ها در احتمال رخ دادن این مشکل خواهد بود. برای مثال، ممکن است در ظرفشویی ال جی تخلیه نشدن آب ظرفشویی بیشتر دیده شود. با‌این‌حال، علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی ال جی با بوش کاملاً یکسان است. شما می‌توانید برای سهولت کار با مرکز تعمیرات لوازم خانگی تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

شباهت باز کردن لوله ظرفشویی برند‌های مختلف ماشین ظرفشویی

راهنمایی تعمیر انواع مشکلات ماشین ظرفشویی در تعمیر آنلاین

در این مقاله به بررسی نحوه باز کردن لوله ظرفشویی پرداختیم. با گرفتگی لوله ماشین ظرفشویی، آب کثیف به‌درستی تخلیه نمی‌شود. از آن‌جایی که رفع گرفتگی لوله فاضلاب باعث مشکلات متعدد، مانند تخلیه نشدن آب داخل دستگاه، کثیف ماندن ظروف و آسیب به پمپ تخلیه می‌شود، بهتر است با انجام راه‌های جلوگیری، از این اتفاق پیشگیری کنید.

تیم تعمیر آنلاین به‌صورت تخصصی، اقدام به تعمیر انواع برند‌های ماشین ظرفشویی کرده است. در‌صورت بروز هر‌گونه مشکل می‌توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید. همچنین، اگر در‌خصوص این مقاله سوالی داشتید، در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن، شما را راهنمایی کنند.