عامل اصلی ارور ie لباسشویی ال جی وارد نشدن آب به داخل دستگاه است. این ارور به طور معمول در همان ابتدای فرآیند شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و دستگاه قادر به ادامه شستشوی لباس‌ها نیست. جهت رفع این مشکل نیاز است که علت اصلی دقیق آن مشخص شود.

به همین خاطر در این مطلب تعمیر آنلاین، تصمیم داریم تمامی دلایل احتمالی بروز ارور IE و نحوه برطرف کردن آن را به شما معرفی کنیم.

ارور LE ماشین لباسشویی

کد خطای ie در لباسشویی ال جی ال جی به چه معناست؟

امروزه ماشین لباسشویی‌ های جدید و پیشرفته از یک نمایشگر LCD بهره می‌برند که کاربر با استفاده از آن می‌تواند برنامه‌ شستشوی مورد نظر خود را راحت‌تر انتخاب کند و یا حتی تغییر دهد. این نمایشگر قادر است با استفاده از حروف انگلیسی و در برخی از موارد اعداد، کد خطا یا ارورهایی را به کاربر نشان دهد که محدوده بروز مشکل را به او اطلاع‌رسانی می‌کند.

ارور IE لباسشویی ال جی یکی از مهم‌ترین کدهای خطاست که باید به سرعت آن را بررسی کرد. رفع خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی بسته به نوع مشکل متفاوت است و در برخی از موارد نیاز به تعمیر لباسشویی ال جی و رفع مشکل توسط یک تکنسین ماهر خواهید داشت.

علت های رایج خطای ie در لباسشویی ال جی

قطع بودن آب شهری

یکی از اولین اقداماتی که در هنگام برخورد با ارور ie لباسشویی ال جی باید انجام دهید، چک کردن آب شهری ساختمان است. در بسیاری از موارد قطع بودن آب باعث روشن شدن این ارور لباسشویی ال جی می‌شود. برای رفع این مشکل تنها کافیست لباسشویی خود را خاموش کنید و تا وصل شدن آب شهری از آن استفاده ننمایید.

فشار کم آب

اگر فشار آب بسیار کم‌تر از حد عادی باشد زمان زیادی طول می‌کشد تا آب مورد نیاز دستگاه تامین شود. به همین دلیل برد لباسشویی پس از گذشت مدت زمانی معین و پر نشدن دیگ از آب، ارور IE را به نمایش درمی‌آورد و دستگاه تا حل نشدن مشکل از ادامه شستشو باز می‌ایستد.

خرابی شلنگ ورودی

اگر خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی به دلیل مشکلات آب شهری به وجود نیامده باشد باید ابتدا شلنگ ورودی لباسشویی را چک کنید. تا شدن پارگی شلنگ باعث می‌شود که آب نتواند وارد دستگاه شود. در این حالت ماشین لباسشویی بیشتر از حد مجاز به دیوار چسبانده می‌شود و یا به صورت شلنگ به صورت نادرستی به لوله آب نصب شده است که موجب پیچ‌خوردگی و مشکل برای مسیر ورودی آب می‌شود.

خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی

مسدود بودن فیلتر ورودی آب

از آنجا که آب شهری دارای املاح و رسوبات است در ابتدای ورود آب به داخل دستگاه فیلترهای خاصی تعبیه می‌شود که تمامی این املاح و رسوبات را به خود جذب می‌کند تا علاوه بر شستشویی تمیزتر، عمر قطعات داخلی دستگاه نیز تا حد زیادی افزایش یابد.

سختی آب بیش از حد و عدم تعویض به موقع فیلترها موجب مسدود شدن آنها می‌شود و از ورود آب به داخل دیگ جلوگیری می‌کند. در این حالت ارور IE لباسشویی الجی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و برای رفع آن باید تمامی فیلترهای ورودی آب تمیز و در برخی از موارد تعویض شوند.

یخ‌زدگی شیر آب ورودی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند از ورود آب به داخل ماشین لباسشویی کند، یخ‌زدگی شیر آب ورودی است. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در فصول سرد سال، آب لوله‌کشی دچار یخ‌زدگی می‌شود، احتمالا تا به حال با ارور ie لباسشویی ال جی مواجه شده‌اید. این مشکل راه‌حل خاصی ندارد و با باز شدن مسیر آب مشکل برطرف خواهد شد.

خرابی شیر برقی

شیر برقی قطعه‌ای الکترونیکی در ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل آب ورودی به داخل دیگ را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب به میزان کافی به داخل دیگ وارد نشود و فرآیند شستشو متوقف شود. برای رفع خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی به دلیل خرابی شیربرقی نیاز به مراجعه تعمیرکار لباسشویی الجی است و نیاز به قطعات و ابزار تخصصی دارد.

خرابی برد

برد قطعه‌ای نسبتا کوچک اما مهم در ماشین لباسشویی است که به عنوان مغز دستگاه شناخته می‌شود. وظیفه برد مدیریت شستشو و ارسال دستور شروع و پایان کار به تمامی قطعات ماشین لباسشویی است.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که برد به اشتباه عدم وجود آب کافی در دستگاه را تشخیص دهد و ارور ie لباسشویی ال جی بر روی نمایشگر ظاهر شود. از آنجا که تعمیر برد لباسشویی کاری بسیار تخصصی است پیشنهاد می‌شود برای تعمیر لباسشویی الجی با نمایندگی آن تماس بگیرید تا تعمیرکاران مجرب خود را اعزام کنند.

نحوه ی رفع ارور ie لباسشویی ال جی

بهتر است که به عنوان اولین کار آب ورودی خانه را چک کنید و مطمئن باشید که شیرآب ورودی کاملا باز باشد. در مرحله‌ی بعدی چک کنید که شیرآب مشکلی نداشته باشد (مثل تا خوردگی یا آسیب دیدگی) و در نهایت نیز از سالم بودن شیربرقی اطمینان حاصل کنید.

به این نکته هم توجه کنید که گاهی با ریست کردن دستگاه خطای ie در لباسشویی ال جی برطرف میشود.

جمع بندی

توجه داشته باشید که قبل از هر گونه بررسی ماشین لباسشویی ال جی، باید دستگاه را از برق بکشید، زیرا ممکن است که خطر برق گرفتگی شما را تهدید کند و این که در بعضی مواقع با برطرف کردن تمامی مشکلات باز هم این ارور برطرف نمیشود و نیاز به تکنسین برای برطرف کردن مشکل می باشد.