احتمالا شما هم با مشکل چرخ نکردن چرخ گوشت مواجه شدا اید؛ له شدن گوشت و سرعت پایین در چرخ شدن از رایج‌ترین مواردی است باعث می‌شود احساس کنید که چرخ گوشت، گوشت را به خوبی چرخ نمی‌کند و مشکلی وجود دارد. اگر تمایل دارید با تمامی عواملی که باعث خوب چرخ نکردن چرخ‌گوشت می‌شود آشنا شوید با ما همراه باشید.

اینکه چرا چرخ‌گوشت خوب چرخ نمی کند، مشکلی است که ممکن است برای هر کاربر چرخ‌گوشت پیش بیاید. دلایل مختلفی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که البته جای نگرانی نیست و به راحتی قابل رفع است.

علت خوب چرخ نکردن چرخ گوشت چیست؟

چرخ گوشت یکی از مهم‌ترین لوازم برقی در هر آشپزخانه است که با استفاده از آن گوشت حیوانات را به راحتی و در کسری از ثانیه چرخ می‌کنیم. برخی از افراد از این دستگاه جهت چرخ کردن حبوباتی مانند نخود برای تهیه فلافل نیز استفاده می‌کنند. بدین ترتیب کار کردن درست و بی‌عیب چرخ گوشت اهمیت زیادی دارد چرا که ممکن است به بد شکل شدن گوشت و هدر رفتن آن منتهی شود.

9 علت از مهمترین دلایلی که باعث خوب چرخ نکردن چرخ گوشت می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ نصب اشتباه تیغه

توصیه می‌کنیم قبل از هر بار استفاده از چرخ گوشت تمامی اجزا دستگاه مخصوصا تیغه چرخ گوشت را با دقت چک کنید تا به درستی در جای خود قرار گرفته شده باشد. نصب برعکس تیغه باعث می‌شود تا کارایی خود را از دست بدهد و در چرخ کردن درست گوشت ناموفق باشد.

2_ چرخ کردن گوشت به همراه پوست و پی

قسمت‌هایی از بدن حیوانات به خصوص گوسفند دارای رگ و پی است که باعث می‌شود به دور قطعات داخلی چرخ گوشت بپیچد و چرخ شدن گوشت به مشکل بخورد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است از قسمت‌هایی استفاده کنید.

خرابی چرخ گوشت

3_ چرخ کردن گوشت یخ نزده

اگر تصمیم دارید گوشت حیوانی که تازه ذبح شده را چرخ کنید، بهتر است برای بهتر چرخ شدن آن برای چند ساعت آن را در فریزر قرار دهید سپس به چرخ کردن آن اقدام کنید. خنک بودن نسبی گوشت باعث می‌شود تا مسیر چرخ شدن به راحتی و بدون مشکل صورت بگیرد.

4_ چرخ کردن گوشت به همراه استخوان

یکی دیگر از دلایل مهم خوب کار نکردن چرخ گوشت، وجود استخوان در گوشت‌هاست. از آنجا که استخوان از استحکام بیشتری نسبت به گوشت برخوردار است؛ خرد شدن آن به زحمت و قدرت بیشتری احتیاج دارد.

این مساله باعث می‌شود تا روند چرخ شدن با مشکل روبرو شود و احساس کنید چرخ گوشت خوب چرخ نمی‌کند. برای تعمیر چرخ گوشت خود تنها کافیست دستگاه را خاموش کنید و گوشت‌های داخل آن را بیرون بیاورید و استخوان را از آن خارج کنید. یکی از نشانه های دیگر این مسئله صدای بلند چرخ گوشت نیز است.

6_ کند بودن پنجره و تیغه چرخ گوشت

در صورتی که تیغه و یا پنجره چرخ گوشت بر اثر گذشت زمان و یا استفاده اشتباه کند شده باشد، سرعت و کیفیت چرخ شدن گوشت کاهش پیدا می‌کند. برای رفع این مشکل نیاز به تعمیر چرخ گوشت خود دارید و باید با نمایندگی تعمیر چرخ گوشت یا متخصصان تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا قطعه مورد نظر را تیز کند.

7_ استفاده از تکه‌های بزرگ گوشت

یکی دیگر از دلایل مهم در اینکه چرخ گوشت خوب چرخ نمی‌کند استفاده از تکه‌های بزرگ گوشت است. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود تکه‌های گوشت را کوچک کنید تا فشار زیادی به دستگاه وارد نشود و به گوشت به خوبی چرخ شود.

8_ استفاده از دستگاه در مدت زمان طولانی

برخی از افراد عادت دارند تا چرخ کردن گوشت‌های مصرفی خانه را در یک نوبت انجام دهند. این روش باعث می‌شود که مدت زمان طولانی‌ای از چرخ گوشت خود استفاده کنید. روشن ماندن طولانی مدت می‌تواند آسیب‌های زیادی را به دستگاه شما وارد کند.

داغ شدن دستگاه و چرخ کردن مقدار زیادی از گوشت، می‌تواند یکی دیگر از دلایلی باشد که چرخ گوشت خوب چرخ نمی‌کند. لذا بهتر است در این شرایط دستگاه را خاموش کنید تا خنک شود و در همین حین اجزای داخلی آن را باز کرده و کاملا تمیز کنید.

9_ چرخ کردن پیاز و برخی میوه‌ها

چرخ کردن پیاز و میوه‌هایی مانند پرتغال گوجه و یا هر ماده اسیدی می‌تواند در کند شدن اعضای داخلی چرخ گوشت تاثیر زیادی داشته باشد و چرخ شدن گوشت را با مشکل روبرو کند.

شما می توانید با خواندن مطلب چرا گوشت به دور تیغه چرخ گوشت می پیچد اطلاعات بیشتری در این زمینه بدست آورید.