یکی از مهم‌ترین لوازم برقی موجود در خانه هر کدبانو، چرخ گوشت است. این دستگاه نیز مانند تمامی وسایل برقی منزل ممکن است خراب شود و نیاز به نگهداری مناسب و در برخی موارد تعمیر دارد. یکی از رایج تریت مشکلات که ممکن است شما در حین استفاده از چرخ گوشت با آن مواجه شوید، روشن نشدن چرخ گوشت شما است.
خاموش شدن چرخ گوشت
از مهم‌ترین مواردی که منجر به این اتفاق می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. عدم وجود برق در پریز

از آنجا که چرخ گوشت یک وسیله پرمصرف برقی است، ممکن است فشار زیادی به جریان برق منزل شما وارد کند و فیوز اصطلاحا بپرد. در این شرایط که برق در پریز وجود ندارد، چرخ گوشت به ناگاه خاموش می‌شود و روشن نمی‌گردد. لذا بهتر است در هنگام روشن نشدن دوباره چرخ گوشت، ابتدا از وجود در برق در پریز خود با استفاده از یک ولت‌متر مطمئن شوید.

2. خراب شدن سیم چرخ گوشت

نگهداری اشتباه و یا گذشت زمان باعث می‌شود که اختلالاتی در جریان دوشاخه و سیم چرخ گوشت پدید آید. در برخی از موارد این عیب در سیم به صورت ناگهانی خود را نشان می‌دهد. به بیان ساده‌تر در هنگامی که چرخ گوشت در حال کار کردن است اتصال قطع شده و چرخ گوشت دیگر روشن نمی‌شود. لذا پس از اطمینان از وجود برق در پریز توصیه می‌شود از سلامت کامل سیم و دوشاخ چرخ گوشت اطمینان پیدا کنید. در صورتی خرابی، پارگی و مشکل در سیم بهتر است به تعویض آن اقدام کنید.
جهت جلوگیری از پارگی و خرابی سیم و دوشاخ چرخ گوشت، بهتر است موارد زیر را در نگهداری از آن انجام دهید:
  • جمع کردن سیم به صورت مرتب پس از اتمام کار
  •  عدم قرار دادن وسایل تیز یا سنگین بر روی سیم
  •  قراردادن چرخ گوشت در مکانی نزدیک به پریز جهت جلوگیری از کشیده شدن سیم
  • نکشیدن و بلند نکردن چرخ گوشت با استفاده از سیم
  • جلوگیری از داغ شدن بیش از حد سیم

3. خرابی موتور

در صورتی که از وجود برق و سلامت سیم چرخ گوشت اطمینان پیدا کردید می‌بایست دلیل روشن نشدن چرخ گوشت را در داخل دستگاه جستجو کنید.یکی از رایج‌ترین علت‌های داخلی روشن نشدن چرخ گوشت، خرابی موتور است. این قطعه که نقش قلب دستگاه را دارد وظیفه به حرکت در آوردن دستگاه را دارد. بروز مشکل برای هر قسمت از چرخ گوشت مانند زغال‌ها، آرميچر و يا قطب‌های هسته می‌تواند در روشن نشدن چرخ گوشت نقش داشته باشند. برای تعمیر چرخ گوشت می‌توانید با کارشناسان تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

چرخ گوشت خاموش شده

4. اورلود

در بیشتر چرخ گوشت‌های امروزی جهت محافظت موتور از اضافه بار الکتریکی و اتصال کوتاه از قطعه‌ای به نام اورلود استفاده می‌شود. این المنت که از جنس کرم نیکل است با روشن شدن دستگاه به دمای خاصی می‌رسد. در صورتی که جریان الکتریکی بیش‌تر از حد عادی باشد اورلود بیش از حد گرم شده و مسیر مدار الکتریکی چرخ‌ گوشت را قطع می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود که روشن شدن دوباره چرخ گوشت با مشکل روبرو شود. علاوه بر جریان الکتریکی بالا موارد دیگری نیز می‌تواند منجر به قطع شدن برق در چرخ گوشت توسط اورلود شود که عبارتند از :
  • گیر کردن گوشت در دستگاه
  • قرار دادن استخوان در چرخ گوشت
  • روشن بودن بیش از حد دستگاه 
  •  کار کشیدن بیش از حد از چرخ گوشت
  • داغ شدن دستگاه
  • قرار دادن دستگاه در کنار یک وسیله گرمایشی
  • مسدود کردن مسیر تهویه هوای داخل چرخ گوشت

5. اتصالات داخلی

یکی دیگر از مشکلات رایج روشن نشدن چرخ گوشت قطع شدن اتصالات داخلی دستگاه است. این مشکل کمی تخصصی است و توصیه می‌کنیم برای تعمیر آن با نمایندگی تعمیر چرخ گوشت خود برای برقراری و وصل دوباره اتصالات داخلی تماس بگیرید.