چرخ گوشت یکی از لوازم برقی هر خانه‌ایست که اعضای آن علاقه و زمان زیادی برای آشپزی در خانه دارند. این وسیله پرمصرف به طور معمول جهت چرخ کردن گوشت حیوانات استفاده می‌شود. از دیگر کاربردهای چرخ گوشت می‌توان به درست کردن سوسیس، کالباس، فلافل و… اشاره کرد. ما نیز در این مقاله به موضوع مهم چرخ نشدن گوشت خواهیم پرداخت.

با این حال چرخ گوشت نیز مانند دیگر لوازم برقی، جهت افزایش عملکرد خود به مراقبت و سرویس شدن منظم نیاز دارد. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر چرخ گوشت ایجاد شود، چرخ نشدن گوشت به طور کامل و پیچیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت است. این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد که در برخی از مواقع نیاز به تعمیر چرخ گوشت است.

پیچیدن گوشت در چرخ گوشت

از مهم‌ترین دلایل بروز پیچیدن گوشت به دور تیغه چرخ گوشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  نصب اشتباه اجزای چرخ گوشت

اگر به تازگی چرخ گوشت خود را خریده‌اید و یا تا به حال با آن کار نکرده‌اید، احتمال اینکه دلیل چرخ نشدن درست گوشت نصب اشتباه اجزای چرخ گوشت باشد بالاست. بر عکس قرار دادن تیغه‌ها و یا هر یک از دیگر اجزای موجود در چرخ گوشت می‌تواند منجر به له شدن گوشت و درست چرخ نشدن آن شود.

  •  کند بودن تیغه‌ و پنجره

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث چرخ نشدن گوشت به طور کامل شود کند بودن تیغه‌ و پنجره است. به طور کلی این اجزاء باید به صورت سالیانه جهت تیز شدن سرویس شود و توصیه می‌شود این کار را به مرکز تعمیر چرخ گوشت برند خود بسپارید. نگهداری در مکانی خشک و شستشوی مناسب آنها نیز می‌تواند در تیز ماندنشان بسیار موثر باشد.

پیچیدن گوشت در تیغه چرخ گوشت

  • مسدود بودن مسیر چرخ گوشت

یکی دیگر از دلایل رایج در چرخ نشدن گوشت مسدود بودن مسیر چرخ گوشت است. دلایل مختلفی می‌تواند باعث پیدا شدن این مشکل کند:

    • وجود جسمی خارجی

وجود استخوان و یا جسمی کوچک و سخت می‌تواند روند چرخ شدن و عبور از چرخ گوشت را با مشکل روبرو کند و آن را کند گرداند. برای حل این مشکل بهتر است چرخ گوشت را خاموش کرده و اجزای آن را باز کنید تا شی مزاحم را پیدا و خارج کنید.

    • کثیف بودن اجزاء چرخ گوشت

در صورتی که پس از چرخ شدن مواد غذایی توسط چرخ گوشت اجزاء آن به صورت کامل تمیز نشده باشد، می‌تواند منجر به بسته شدن مسیر چرخ شدن گوشت شود. به همین دلیل باید پس از هر بار استفاده تمامی تیغه و پنجره‌های آن به طور کامل تمیز شود و تمامی منافذ خالی گردد. در صورتی که گوشت چرخ شده از منافذ پنجره چرخ گوشت خارج نشود خشک و بسیار سخت می‌شود. البته جای نگرانی نیست چرا که می‌توانید این مشکل را با مقداری آبلیمو و روغن زیتون برطرف کنید.

  • چربی زیاد گوشت

در صورتی که میزان چربی موجود در گوشت بیش از حد باشد می‌تواند باعث کند شدن تیغه و درست چرخ نشدن گوشت کند. این مشکل در برخی مواقع باعث می‌شود تا گوشت به دور تیغه و اسکرول
چرخ گوشت بچید. دلیل بروز این مشکل این است که چربی زیاد گوشت سطح تیغه‌ها را به طور کامل می‌پوشاند و از تیزی و برندگی آن کم می‌کند.این مساله باعث می‌شود تا گوشت به راحتی چرخ نشود و خروج آن با مشکل روبرو گردد.

چرخ نشدن گوشت

  • وجود رگ و پوست در گوشت

یکی از دلایل مهم چرخ نشدن درست گوشت و پیچیدن آن به دور تیغه، وجود رگ، پی و پوست در گوشت مورد نظر شماست. از آن جایی که این قسمت‌ها چرخ نشدنی هستند و خاصیت کشسانی زیادی دارند به دور تیغه و اسکرول رخ گوشت می‌چرخند و روند چرخ شدن گوشت را با مشکل روبرو می‌کنند. لذا توصیه می‌شود از قسمت‌های خاصی از حیوانات جهت چرخ کردن استفاده کنید که رگ و پی نداشته باشند و پوست آن به طور کامل گرفته شود.

  • خرابی واشرها

یکی دیگر از دلایل پیچیدن گوشت در داخل اسکرول یا تیغه، خرابی یا وجود آسیب در واشرهای پشت محور چرخ حلزونی است. جهت تعمیر چرخ گوشت خود بهتر است با نمایندگی مجاز چرخ گوشت تماس بگیرید تا واشرهای آن را برای شما تعویض کنند.

  • فشار بیش از حد

فشار دادن بیش از حد به گوشتکوب چهت بالا رفتن سرعت چرخ شدن گوشت می‌تواند باعث پیچیده شدن گوشت به دور تیغه و اسکرول شود و به موتور فشار آورد. به همین دلیل بهتر است که قبل از ریختن گوشت در داخل دستگاه آنها را به تکه‌های ریز تبدیل کرده و به صورت کم کم وارد دستگاه کنید.

در صورتی که با مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل چرخ گوشت را برطرف نمایید با کارشناسان ما در تعمیر آنلاین تماس بگیرید.