چرخ گوشت یکی از بهترین لوازم برقی خانگی برای افرادی است که دوست دارند گوشت چرخ کرده مصرفی منزل را خودشان درست کنند. امروزه از چرخ گوشت در مواردی مانند درست کردن سوسیس، کالباس، فلافل و… نیز استفاده می‌شود. این وسیله برقی پرمصرف است و صدای نسبتا بلندی دارد؛ در برخی مواقع صدای بلند چرخ گوشت غیر معمولی بوده و باعث ایجاد صدای ناهنجاری می شود که 8 دلیل آن را در ادامه مقاله خواهید دید:

 

صدای بلند چرخ گوشت

 

1. آسیب فیزیکی

افتادن چرخ گوشت از ارتفاع و یا تغییر فیزیکی بدنه دستگاه به دلایل مختلف، می‌تواند روند کار کردن چرخ گوشت را با اختلال روبه‌رو کند. این اختلال منجر به بروز سر و صداهای ناهنجار در هنگام روشن شدن می‌شود.

برای تعمیر چرخ گوشت خود به دلیل آسیب فیزیکی بهتر است که با نمایندگی تعمیر چرخ گوشت برند خود و یا با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید و برخی از قطعات آن را تعویض کنید.

2. گیر کردن جسم خارجی در چرخ گوشت

در برخی از موارد دلیل صدای بلند چرخ گوشت به دلیل وجود جسمی سخت در داخل دستگاه است که دستگاه توانایی چرخ کردن آن را ندارد. این مساله باعث فشار آمدن به موتور دستگاه می‌شود که موجب افزایش صدای موتور می‌گردد. در این حالت توصیه می‌شود به سرعت دستگاه را خاموش کنید و جسم خارجی را خارج کنید چرا که امکان سوختن موتور چرخ گوشت بالاست.

صدای زیاد چرخ گوشت

 

3. پروانه‌های خنک‌کننده

پروانه‌های خنک‌کننده در چرخ گوشت وظیفه دارند تا با تهیه هوا از بالا رفتن بیش از حد دمای چرخ گوشت جلوگیری کنند. در اثر گذشت زمان و یا استفاده نامناسب، می‌تواند مشکلاتی از قبیل هرز شدن، شکستن، ساییده شدن و یا کج شدن برای پروانه‌های خنک‌کننده اتفاق بیفتد. در این مورد برای تعمیر چرخ گوشت، بایستی که پروانه‌ خنک‌کننده معیوب توسط نمایندگی تعمیر چرخ گوشت تعویض شود.

4. تغییر شکل در نحوه مونتاژ

تغییر شکل درنحوه مونتاژ یکی از عوامل مهم در تولید صدای بلند در چرخ گوشت است که باید به سرعت اصلاح شود. جهت اصلاح مونتاژ و تعمیر چرخ گوشت روند مونتاژ را از ابتدا چک کنید و در صورت حل نشدن مشکل با یک کارشناس تعمیر چرخ گوشت تماس بگیرید.

5. چرخ دنده‌ها

یکی از مهم‌ترین چرخ دنده‌های موجود در چرخ گوشت، چرخ دنده گیربکس دستگاه است. در صورتی که این چرخ دنده به دلایلی مانند فشار بیش از حد و… شکسته یا ساییده شود می‌تواند صدای بلندی را در چرخ گوشت ایجاد کند.

لازم به ذکر است که بروز مشکل در دیگر چرخ دنده‌‌های موجود در چرخ گوشت نیز می‌تواند صدای ناهنجاری در چرخ گوشت ایجاد کند. برای تعمیر چرخ گوشت خود به دلیل خرابی چرخ دنده لازم است تا چرخ دنده معیوب تعویض شود.

چرخ گوشت

 

6. عایق موتور

عایق موتور در چرخ گوشت وظیفه دارد تا صدای بلند موتور را تا اندازه‌ای که می‌تواند کاهش دهد. در اثر گذشت زمان و یا استفاده بیش از حد و طولانی از چرخ گوشت این عایق از بین می‌رود. نبود عایق باعث می‌شود تا صدای واقعی تولید شده از موتور چرخ گوشت بدون هیچ مانعی منتشر شود و به نظر برسد که از چرخ گوشت صدای بلندتری نسبت به دفعات گذشته به گوش می‌رسد. لذا بهتر است که برای تعویض عایق با نمایندگی چرخ گوشت خود تماس بگیرید.

7. یاتاقان موتور

یکی دیگر از دلایل تولید صدای بلند در چرخ گوشت خرابی یاتاقان موتور است. در این صورت باید چرخ گوشت را باز کنید و یاتاقان موتور را تعویض نمایید.

8. جعبه دنده

در برخی از موارد دلیل بلند بودن صدای چرخ گوشت وجود مشکل در جعبه دنده است. در صورتی که هیچ یک از موارد اشاره شدن در این مطلب دلیل اصلی مشکل شما نبود بهتر است که جعبه دنده را باز کنید و ایراد آن را پیدا کنید.

یکی از رایج‌ترین مشکلات جعبه دنده چرخ گوشت کاهش میزان گریس است. در صورتی که گریس جعبه دنده چرخ گوشت پایین‌تر از حد استاندارد بود باید مقداری گریس نسوز اضافه کنید.