پیشرفت تکنولوژی، علاوه بر این که کار افراد را از جهت‌های مختلف آسان کرده است، از بسیاری از دردسرهای احتمالی روزمره‌ی انسان‌ها نی کاسته است. چند سالی است که اکثر وسایل برقی، برای ایمنی بیشتر کودکان، قابلیتی تحت عنوان قفل کودک را به طراحی‌های خود اضافه کرده‌اند. اگر دوست دارید بیشتر با این قابلیت آشنا شوید، پس این متن مخصوص شما است.

قفل کودک در واقعیت چقدر موثر است؟

همان طور که از اسم آن نیز مشخص است، قفل کودک قابلیتی است که به وسایل برقی اضافه شد تا خیال خانواده‌ها از بابت فرزندان کوچک خود آسوده شود. شما با فعال کردن قفل کودک، در واقع کودک خود را از یک سری دسترسی خاص یا تمامی دسترسی‌های مربوط به یک وسیله‌ی برقی محدود می‌کنید. به طوری که برخی از دکمه‌های مخصوص آن وسیله و یا حتی کل دکمه‌ها غیرفعال می‌شوند و حتی در صورت فشار داده شدن عمل نخواهند کرد.

با توجه به این که اکثر کودکان در یک دوره‌ی سنی خاص، بازیگوش و کنجکاو هستند و در اکثر مواقع به حرف شما گوش نمی‌دهند، قفل کودک بهترین گزینه‌ی شما خواهد بود. با استفاده از این قابلیت، علاوه بر این که محیط اطراف فرزند خود را امن می‌کنید به او اجازه دهید تا به ماجراجویی‌های کوچکش در گوشه و کنار خانه برسد.

در کنار همه‌ی این‌ها، به این موضوع نیز توجه داشته باشید که مایکروفر حاوی اشعه‌ها و تشعشعاتی است که می‌توانند برای کودکان خطرناک باشند. پس بهتر است با استفاده از قفل کودک، دسترسی فرزند خود را به این وسیله محدود کنید.

 اگر حالا این سوال برایتان پیش آمده است که نحوه‌ی فعال کردن قفل کودک مایکروفر شما به چه صورت است، در ادامه‌ی این متن همراه ما شوید.

روش های فعال کردن قفل کودک مایکروفر

لزوم استفاده از قفل کودک ماکروفر

 از زمانی که ماکروفر به بازار آمده است توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. هرچند این دستگاه هم مثل بسیاری از وسایل برقی دیگر نکات مهمی دارد که باید رعایت شوند. به طور مثال، ممکن است کمی طول بکشد تا به استفاده از ماکروفر عادت کنید و در روزهای اول، گرم نشدن غذا در مایکروفر اذیت کننده باشد.

 همچنین استفاده از ماکروفر، کار شما را در انتخاب جنس ظروف چندان آسان نخواهد کرد. باید دقت داشته باشید  که انتخاب نادرست ظرف می‌تواند مهم‌ترین علت جرقه زدن مایکروفر باشد. با این وجود، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که با این همه، فواید استفاده از این وسیله به دردسرهایش می‌چربد.

بنابراین، در صورتی که قصد دارید از این وسیله استفاده کنید، بهتر است نحوه‌ی فعال کردن قفل کودک آن را یاد بگیرید تا بتوانید بدون نگرانی، از این دستگاه استفاده کنید.

فعال کردن قفل کودک مایکروفر به چه صورت است؟

در ابتدا لازم است ذکر کنیم که تمامی این نکات مخصوص به برند و مدل ماکروفر شما، در دفترچه‌ی راهنمای محصول که در زمان خرید دریافت کرده اید موجود است. بنابراین، در صورت نیاز می‌توانید از این دفترچه نیز کمک بگیرید. از آن جایی که برخی از مدل‌های خاص ماکروفر، از این قابلیت برخوردار نیستند، شما می‌توانید با جستجوی مدل دقیق دستگاه یا خواندن دفترچه، از این موضوع مطمئن شوید.

در این بخش، به آموزش فعال کردن قفل کودک مایکروفر در تمامی برندها خواهیم پرداخت. به خاطر داشته باشید که در برخی مدل‌ها و برندهای خاص ماکروفر، در صورتی که در زمان فعال بودن حالت قفل کودک، فرزند شما تلاشی برای باز کردن در داشته باشد، یک کد ارور بر روی صفحه نمایش ماکروفر شما به نمایش در خواهد آمد. برای رفع این کد، باید حالت قفل کودک را غیر فعال کنید.

 در صورتی که پس از غیر فعال کردن حالت قفل کودک، کد ارور همچنان نمایش داده می‌شد و از بین نرفت پیشنهاد می‌کنیم با یک تعمیرکار خبره تماس بگیرید تا او این مشکل را بررسی کند.

فعال کردن قفل کودک در ماکروفر برند سامسونگ

 برند سامسونگ سال‌ها است که به ایمنی و امنیت لوازم برقی خود توجه زیادی نشان می‌دهد. برای فعال کردن قفل کودک مایکروفر سامسونگ، باید ابتدا دکمه ای با عنوان clock پیدا کنید و آن را به همراه دکمه‌ی more / less در یک زمان فشار دهید و نگه دارید. پس از سه ثانیه نگه داشتن این دو دکمه با هم، قفل کودک ماکروفر شما فعال خواهد شد.

چگونه قفل کودک مایکروفر را فعال کنیم؟

فعال کردن قفل کودک در ماکروفر برند ناسیونال

مایکروفر ساخت برند ناسیونال، یکی از ساده‌ترین روش‌های فعال کردن قفل کودک را دارد. برای این که قفل مخصوص کودک را در ماکروفرهای ساخت این برند فعال کنید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که در عرض کمتر از 10 ثانیه، دکمه‌ی start را سه بار پشت سر هم فشار دهید.

فعال کردن قفل کودک در ماکروفر برند ال جی

برند ال جی نیز یکی دیگر از برندهایی است که همواره ایمنی وسایل برای افراد را جزو اولویت‌های خود قرار داده است. برای فعال کردن قفل کودک در ماکروفرهای برند ال جی، دکمه‌ی stop / clear را به مدت پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

فعال کردن قفل کودک در ماکروفر برند پاناسونیک

درست مانند برندهای دیگر، فعال کردن قفل کودک مدل‌های مختلف ماکروفر که ساخت این برند هستند نیز بسیار آسان است. برای فعال کردن این قابلیت، دکمه‌ی start را به مدت سه ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا دکمه‌های وسیله غیرفعال شوند.

فعال کردن قفل کودک مایکروفر به صورتی که گفته شد به شما اجازه می‌دهد تا حین استفاده از این دستگاه، بدون نگرانی به کارهای دیگر خود برسید.

 در صورتی که برای تعمیر فر و ماکروفر خود به یک تیم حرفه‌ای نیاز دارید، تعمیر آنلاین می‌تواند به شما کمک کند. متخصصان این تیم با داشتن تجربه و مهارت در خصوص مدل‌ها و برندهای مختلف مایکروفر و فر، مشکل شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل خواهند کرد. از توجه شما سپاسگزاریم.