معنی هر ارور لباسشویی زیرووات از دیگری متفاوت است و هریک به مشکلی خاصی در دستگاه اشاره می‌کند. از این رو دارندگان لباسشویی zerowatt باید در هنگام مواجهه با هر کد خطا، معنای دقیق آن را بفهمند سپس در پس رفع آن باشند.

اگر درباره پیغام اصلی هر یک از خطاهای لباسشویی زیرووات اطلاعات زیادی ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

معنی کد خطاهای لباسشویی زیرووات

کدخطا یا همان ارور متشکل از حروف انگلیسی و اعداد است که در صورت لزوم بر روی نمایشگر ظاهر شده و به طور معمول با صدای آلارم دستگاه همراه است. در اکثر مواقع با بروز ارور بر روی نمایشگر، دستگاه از شروع یا ادامه فرآیند شستشو باز می‌ماند و تا وقتی که مشکل برطرف نشود، شستشوی لباس‌ها امکان‌پذیر نیست.

لذا باید به سرعت در پی تشخیص مشکل اصلی و رفع آن باشید. کد خطاهای لباسشویی زیرووات عبارتند از:

 

ارور لباسشویی زیرووات

 

ارور E01 لباسشویی زیرووات

این ارور به وجود مشکل در آب ورودی اشاره دارد و در اکثر مواقع به آب گیری نکردن لباسشویی منجر میشود. از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث بروز این مشکل شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطع بودن آب شهری
  • خرابی شیر برقی
  • کم بودن فشار آب شهری
  • مسدود بودن فیلتر شیر برقی
  • تا شدن شلنگ آب

پس در هنگام مشاهده این ارور ابتدا از وجود آب شهری در ساختمان و فشار قابل قبول آن اطمینان پیدا کرده سپس به بررسی شیر برقی بپردازید. توصیه می‌شود جهت جلوگیری از مسدود شدن فیلر شیر برقی، هر 6 ماه یک بار لباسشویی خود را جرمگیری نمایید.

 

کد خطا E02 لباسشویی زیرووات

در میان تمامی خطاهای لباسشویی زیرووات، ارور E2 مختص قطعه هیدرواستات در دستگاه است. هیدرواستات قطعه‌ای است که میزان آب موجود در داخل دیگ را اندازه گیری کرده و اطلاعات آن را به برد ارسال می‌کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که از میزان آب موجود در دااخل دستگاه اطلاعی به برد نرسد و یا میزان آن به اشتباه اندازه‌گیری شود.

برای جلوگیری از بروز این کد خطا پیشنها می‌شود که از شوینده‌های باکیفیت استفاده کنید و هیچ‌گاه بیشتر از مقدار استاندارد از آن استفاده ننمایید؛ چرا که کف بیش از حد می‌تواند عملکرد هیدرواستات را مختل کند.

در صورتی که مشکل از خرابی هیدرواستات باشد شما راهی جز تعمیر یا تعویض این قطعه ندارید به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که تعمیر لباسشویی زیرووات خود را به متخصصان موجود در این زمینه بسپارید.

 

ارور E03 لباسشویی ZEROWATT

کد خطای E03 یکی از مهم‌ترین کدخطاهای لباسشویی زیرووات است که به دلیل وجود مشکل در تخلیه آب ظاهر می‌شود. دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود تا این ارور بر روی نمایشگر دستگاه شما ظاهر گردد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرابی پمپ تخلیه

یکی از رایج‌ترین دلایل بروز این ارور لباسشویی زیرووات، خرابی پمپ تخلیه است.ذر این حالت آب در داخل دیگ باقی می‌ماند و باعث عدم تخلیه آب لباسشویی میشود.

 

تمیز کردن فیلتر تخلیه

 

  • کثیفی بیش از حد فیلتر

پس از هر قسمت از شستشو، آب از داخل دیگ به سمت فاضلاب هدایت می‌شود تا دوباره آب تمیز به داخل دیگ وارد گردد. در این مسیر فیلتری وجود دارد که تمامی آشغال‌ها را به خود جذب می‌کند و از ورود آن به پمپ تخلیه جلوگیری می‌شود.

در صورتی که فیلتر را هر 6 ماه یک بار تمیز نکنید، احتمالا فیلتر به دلیل تجمع بیش از آشغال‌ها مسدود خواهد شد و آب توانایی خروج از آن ورود به فاضلاب را نخواهد داشت. جهت تمیز کردن فیلتر لباسشویی تنها کافیست دریچه کوچک موجود در قسمت پایینی لباسشویی را باز کرده و درب فیلتر را بازنمایید.

پس از خارج کردن فیلتر آن را با آب گرم و شوینده ملایم تمیز نمایید سپس در جای خود قرار دهید. لازم به ذکر است که با جرم‌گیری مستمر لباسشویی نیز این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

  • مسدود بودن شلنگ تخلیه

تا شدگی شلنگ تخلیه و تجمع چربی وآشغال در داخل آن، از مهم‌ترین دلایل مسدود شدن شلنگ تخلیه لباسشویی هستند و می‌توانند این ارور ماشین لباسشویی ZEROWATT را بر روی نمایشگر ظاهر کنند.

  • خرابی هیدرواستات

در برخی موارد آب تخلیه شده اما به علت خرابی هیدرواستات، برد تصور می‌کند که آب هنوز درداخل دیگ باقی مانده است.

  • خرابی برد

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند این ارور لباسشویی زیرووات را بر روی نمایشگر ظاهر کند، خرابی برد است. در این حالت برد به پمپ تخلیه دستور خروج آب را صادر نمی‌کند و آب در داخل دیگ باقی می‌ماند.

 

برای آشنایی بیشتر با مشکلات متداول دستگاه مقاله “علت خشک نکردن ماشین لباسشویی” را مطالعه فرمایید.

 

کد خطای E04 لباسشویی زیرووات

این ارور لباسشویی زیرووات مشابه کدخطای E03 است و به وجود آب در داخل دیگ اشاره دارد. در برخی از موارد این کد خطا به دلیل وجود بیش از حد آب در داخل دیگ اتفاق می‌افتد. خرابی شیر برقی، هیدرواستات و برد از مهم‌ترین دلایل بروز این کدخطاست.

کدخطای E05

این ارور ماشین لباسشویی ZEROWATT به دلیل خرابی ترموستات اتفاق می‌افتد و در اکثر مواقع آب به اندازه کافی گرم نشده است. در این حالت باید از سلامت سنسور دما، ترموستات ترمیستور و سیم‌کشی‌های بین این قطعات و برد بررسی شود. پیشنهاد می‌گردد جهت تشخیص دقیق مشکل و رفع آن از یک تکنسین کمک بخواهید.

ارور E06

این کدخطا به معنای ولتاژ نامناسب در داخل دستگاه است و علت اصلی آن می‌تواند به سیم کشی فرسوده داخلی، خرابی برد و یا نوسانات شدید برقی مربوط شود. پیشنهاد می‌شود جهت جلوگیری از بروز مکرر این ارور لباسشویی زیرووات، دستگاه را در زمان‌هایی روشن کنید که در زمان اوج کم‌باری برق است.

کد خطای E07 لباسشویی زیرووات

این ارور ماشین لباسشویی ZEROWATT به وجود مشکلی فنی در موتور دستگاه دلالت دارد و به همین دلیل به محض رویت این کد خطا باید دستگاه را خاموش کرده و در صدد رفع آن برآیید. ایراد در موتور دستگاه میتواند باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود. این ارور می‌تواند به دلیل خرابی هریک از موارد زیر در داخل موتور اتفاق بیفتد:

  • فرسودگی در سیم‌کشی‌های داخلی موترو به زغال و تاکو
  • وجود مشکل در اتصالات دورسنج
  • خرابی سوکت‌ها و کانتورهای موتور

 

لباسشویی zerowatt

 

کدخطای E08

این ارور لباسشویی زیرووات مشابه ارور E07 است و به مشکلات فنی موتور مربوط می‌شود.

ارور E09 لباسشویی زیرووات

این کد خطا نیز به وجود مشکل در عملکرد موتور اشاره دارد و باید سیم‌کشی‌های داخلی موتور و عملکرد ژنراتور تاچو بررسی گردد.

کد خطای E12

در صورتی که برد لباسشویی خراب شود یا بسوزد شما با این ارور مواجه خواهید شد. از آنجا که برد با دریافت و صدور دستور به دیگر قطعات، عملکرد دستگاه را مدیریت می‌کند، خرابی آن به منزله خرابی کل ماشین لباسشویی است.

ارور E13

این کد خطای ماشین لباسشویی ZEROWATT نیز به خرابی برد دستگاه اشاره دارد و مضمون پیغام مشابه ارور E12 است. جهت جلوگیری از بروز این ارور پیشنهاد می‌شود که دستگاه را در هنگام نوسانات شدید برقی روشن نکنید و داغ شدن بیش از حد لباسشویی خودداری نمایید.

ارور E14

این کد خطا به وجود مشکل در گرم شدن آب ورودی اشاره دارد و علت آن می‌تواند به خرابی المنت‌ها یا سنسور دمای آب مربوط باشد. البته پیشنهاد می‌شود در هنگام مواجهه با این ارور لباسشویی زیرووات، سیم‌کشی بین آب گرم‌کن و ترمیستور نیز بررسی شود.

ارور E15 لباسشویی زیرووات

این کد خطا مربوط به وجود مشکل در برد است و بهتر است در هنپام مواجهه با آن دستگاه را برای 24 ساعت خاموش کرده سپس روشن نمایید. در صورتی که مشکل رفع نشد باید از یک تکنسین ماهر کمک بخواهید.

کد خطای E16 لباسشویی زیرووات

در صورتی که در داخل دستگاه اتصالات برقی رخ داده باشد، این ارور لباسشویی زیرووات بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود. خاموش کردن سریع لباسشویی و بررسی سیم‌کشی‌های داخلی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به سرعت جهت رفع این مشکل انجام دهید.

ارور E18

این ارور لباسشویی زیرووات مربوط به وجود مشکل در فرکانس ورودی برد دستگاه است.و باید فرکانس و سیم‌کشی برد به طور کامل بررسی شود. در صورتی که مشکل اصلی پیدا نشد باید منبع برق ورودی و ماژول کنترل نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

از آنجا که بررسی و تعمیر لباسشویی نیاز به اطلاعات و ابزارهای تخصصی دارد پیشنهاد می‌شود در صورتی که اطلاعات فنی زیادی ندارید از کارشناسان زیرووات در این زمینه کمک بخواهید.

در هنگام مواجه با هر ارور لباسشویی زیرووات، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و معنی آن کد خطا را بیابید در صورتی که قادر به برطرف کردن مشکل نیستید، حتما از یک تکنسین کمک بگیرید.