آیا در‌ مورد طریقه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی، مقدار لازم آن و جایگزین نمک اطلاعاتی دارید؟ در‌ واقع نمک ماشین ظرفشویی مهم‌ترین ماده شوینده در این دستگاه است که بدون آن ظرف‌ها به‌مرور زمان کدر شده و جلای خود را از دست می‌دهند. در این مقاله از وب سایت تعمیر لوازم خانگی در تهران “تعمیر آنلاین”، مرحله‌به‌مرحله در‌ مورد نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی پرداختیم و هر آن‌چه باید در‌‌خصوص آن بدانید را بیان کردیم.

مرحله اول؛ محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی، نقش مهمی در سلامت ظرف‌های شسته‌شده در ماشین دارد. استفاده از نمک ماشین ظرفشویی غیر‌اورجینال، علاوه‌بر آسیب به ظروف باعث می‌شود تا در مدت کوتاهی نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی پیدا کنید. پس از خرید نمک ظرفشویی اورجینال باید جای نمک در ماشین ظرفشویی را پیدا کنید. در دستگاه ماشین ظرفشویی قسمتی برای ریختن نمک تعبیه شده که روی آن کلمه salt حک شده است. در ابتدا باید درب قسمت ویژه نمک را باز کنید. محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی در هر برند متفاوت است. با‌این‌حال، محفظه آن با عکس یا نوشته قابل تشخیص خواهد بود.

جای نمک ماشین ظرفشویی

مرحله دوم؛ مشخص کردن مقدار ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

طرز ریختن نمک در ماشین ظرفشویی و مقدار آن نیز بسیار اهمیت دارد. اگر کمتر از میزان مورد‌نیاز نمک بریزید، عملکرد ماشین با مشکل روبه‌رو می‌شود. برای این‌کار، قیف را بر روی محفظه نمک بگذارید و درون آن را از نمک پر کنید. نکته مهم در این مرحله این است که بالای دریچه باید به اندازه دو بند انگشت جا داشته باشد. یعنی، نمک را تا جایی بریزید که دو بند انگشت بالای آن خالی بماند. در ماشین ظرفشویی برند‌های مختلف، برخی از مشکلات به‌طور متداول دیده می‌شود. اگر نیاز به تعمیر ظرفشویی در برندهای مختلف از جمله تعمیرات ظرفشویی ایندزیت، تعمیر ظرفشویی بوش، تعمیر ظرفشویی سامسونگ و یا غیره داشتید می توانید با تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

مقدار نمک ماشین ظرفشویی بوش

مرحله سوم؛ بهترین روش ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

پس از آشنایی با طریقه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی و انجام مراحل گفته‌شده، باید در محفظه نمک را ببندید. سپس برنامه ظرفشویی را فعال کنید. در این مرحله اگر نشانگر نمک دوباره فعال نشد، یعنی مقدار نمک ریخته‌شده کافی بوده است.

در تعمیرات ظرفشویی زیمنس شاید با مشکل شستشوی ناقص ظروف مواجه شده باشید. در‌واقع این ایراد، علت‌های مختلفی دارد؛ با‌این‌حال، مهم‌ترین دلیل استفاده نکردن از مواد شوینده با‌کیفیت است. اگر از نمک اصل استفاده نکنید، ظروف به‌درستی تمیز نخواهند شد.

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی به کمک قیف

مزایای ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

مزایای استفاده نمک ماشین ظرفشویی نیز مانند مزایا و معایب قرص ماشین ظرفشویی است. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره کرده‌ایم.

  1. هدف استفاده از نمک حذف سختی آب است.
  2. نمک موجب جلوگیری از تشکیل رسوب روی ظروف می‌شود.
  3. نمک ظرفشویی رزین‌های داخل دستگاه را می‌شوید.

با آشنا شدن در‌خصوص طریقه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی و هدف استفاده از آن، نسبت به اهمیت اصل‌بودن نمک آگاه شدید. به‌طور‌کل می‌توان گفت استفاده از مواد شوینده نا‌مرغوب باعث کاهش عمر ماشین ظرفشویی می‌شود.

تفاوت جای نمک ماشین ظرفشویی بوش با سایر برند‌ها

محل ریختن نمک ماشین ظرفشویی بوش و سایر برند‌ها اکثراً زیر محل قرار دادن ظرف‌های قرار دارد. برای ریختن نمک در ماشین ظرفشویی باید ظرف‌ها را خالی کنید سپس، در محفظه نمک را باز کنید. البته در برخی از مدل‌ها، محفظه نمک در کنار جای قرص و جلا‌دهنده، روی در اصلی ماشین قرار گرفته است. ولی، طریقه نمک ریختن در ماشین ظرفشویی همه برند‌ها یکسان خواهد بود. البته مقدار نمک ماشین ظرفشویی بوش با سایر برند‌ها، تفاوت اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

اگر قصد استفاده نکردن از ماشین ظرفشویی را در مدت طولانی دارید، بهتر است از مرکز تعمیر ظرفشویی بوش در تهران درخواست کمک از یک تکنسین را ثبت کنید. زیرا یکی از مراحل آماده کردن ماشین ظرفشویی برای استفاده نکردن از آن، تخلیه مخزن نمک و جلا‌دهنده آن است.

برند‌های معروف نمک ماشین ظرفشویی کدام است؟

پس از آشنایی با طریقه نمک ریختن در ماشین ظرفشویی نوبت به بررسی برند‌های محبوب موجود در بازار ایران می‌رسد. برخی از برند های معروف نمک ماشین ظرفشویی عبارتند از:

  • کلارو Claro
  • فینیش Finish
  • لودویک ludwik
  • ناتار اکتیو‌شده Natar

نحوه استفاده نمک ماشین ظرفشویی فینیش با سایر برند‌ها یکسان است. همه برند‌های گفته‌شده جزو نمک‌های اصل با کیفیت بالا هستند. به‌همین دلیل، می‌توان در هر یک از برند‌های ماشین ظرفشویی از آن‌ها استفاده کرد.

توجه به کیفیت مواد شوینده باعث می‌شود تا کمتر نیاز به تعمیر‌کار پیدا کنید. با‌این‌حال، تعمیر آنلاین مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و سایر لوازم برقی در کنار شما است تا هر مشکلی را به‌راحتی رفع کند.

 ویژگی‌های بهترین برند نمک ماشین ظرفشویی

نحوه تشخیص نمک اصل از نمک ماشین ظرفشویی تقلبی

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی اصل را بررسی کردیم. با‌این‌وجود، نمونه‌های تقلبی برند‌های معروف مواد شوینده ظرفشویی در بازار به‌وفور دیده می‌شود. استفاده از نمک تقلبی باعث صدمه زدن به ماشین ظرفشویی، کدر شدن، خش افتادن ظرف‌ها و ایجاد سختی آب خواهد شد. بنابراین از مکان‌های معتبر خرید خود را انجام دهید تا مشکلی برای ماشین ظرفشویی شما پیش نیاید و ظروفتان نیز از درخشندگی نیفتد. سایر راه‌های تشخیص نمک اصل از تقلبی نیز به شما کمک می‌کند تا کلاهی سرتان نرود!

جایگزین نمک ماشین ظرفشویی چیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند در‌صورت نداشتن نمک، می‌توانند از جایگزین دیگری استفاده کنند. این تفکر کاملاً اشتباه است. نمک خوراکی یا سایر مواد به‌هیچ عنوان جایگزین نمک ظرفشویی نیستند. در‌صورت استفاده از جایگزین نمک ظرفشویی، دستگاه به‌شدت آسیب خواهد دید. از‌این‌رو، بهتر است تا خرید نمک ظرفشویی از دستگاه استفاده نکنید. البته می‌توان از پودر‌ها و قرص‌های مخصوص استفاده کرد؛ ولی هیچ ماده‌ای بهتر از نمک ماشین ظرفشویی نخواهد بود. در حقیقت بهتر است ماشین ظرفشویی خود را بدون استفاده از نمک مخصوص روشن نکنید.

 استفاده نکردن از جایگزین نمک ماشین ظرفشویی

رفع ایرادات ظرفشویی؛ وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی

در این مقاله، طریقه نمک ریختن در ماشین ظرفشویی و مقدار کافی آن پرداختیم. بهتر است برند نمک مناسب با ماشین ظرفشویی خود را در سایت رسمی شرکت تولید‌کننده آن جستجو کنید تا شستشویی مطمئن و بی‌ضرر داشته باشید. گاهی اوقات افراد مختلف، از وجود آب در مخزن نمک ماشین ظرفشویی خبر می‌دهند. این اتفاق در برخی از برند‌های ظرفشویی، مانند ال جی و سامسونگ دیده شده است. برای رفع این مشکل می‌توانید نمک را در مقداری آب حل کنید.

علاوه‌بر این، می‌توانید سایر مشکلات مربوط به ماشین ظرفشویی را در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان تعمیر آنلاین در کوتاه‌ترین شما را راهنمایی کنند.