آیا می‌دانستید یکی از دلایل صدای زیاد ماشین لباسشویی، تراز نبودن آن است؟ احتمالاً بسیاری از شما مخاطبان تعمیر آنلاین با مشکل لرزش و صدای زیاد ماشین لباسشویی مواجه شده‌اید. یکی از مشکلات ماشین‌های لباسشویی در طولانی‌مدت، لرزیدن و حرکت کردن آن است. اگر ماشین لباسشویی را تراز نکنید، دستگاه شما آسیب‌های جدی می‌بیند. در این مقاله از تعمیر آنلاین، قرار است به سوال پرتکرار شما عزیزان درباره نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی پاسخ دهیم. تراز کردن برندهای مختلف ماشین‌های لباسشویی ازجمله بوش، ال جی، سامسونگ، دوو، کنوود و سایر مارک‌ها مشابه یکدیگر است. اگر شما نیز نمی‌دانید که چگونه باید ماشین لباسشویی را تراز کنید، خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

تراز کردن ماشین لباسشویی با تنظیم پایه‌های جلویی

هر ماشین لباسشویی، دو پایه در جلو و دو پایه در عقب دارد که قابل‌تنظیم است. برای تراز کردن ماشین لباسشویی، باید ابتدا پایه‌های جلویی دستگاه را تنظیم کنید. درصورتی‌که پایه‌های جلویی ماشین لباسشویی بلند هستند، پیچ‌های پایه‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. بعد از تنظیم کردن پایه‌هایی جلویی لباسشویی، مهره قفل زیر بدنه را سفت کنید تا از چرخش پایه جلوگیری کند.

لوازم خانگی، ازجمله ماشین لباسشویی، نیازمند مراقبت بیشتری هستند؛ بنابراین با احتیاط پایه‌ها را تنظیم کنید. اگر هرکدام از لوازم شما دچار مشکل شدند، برای تعمیرات لوازم خانگی حتماً به تعمیرکاران متخصص و خبره مراجعه کنید.

تراز کردن پایه‌های جلویی ماشین لباسشویی

نحوه تراز كردن ماشين لباسشويي با بررسی پایه‌های عقب دستگاه

علاوه‌بر تراز کردن پایه‌های جلویی لباسشویی، باید پایه‌های عقبی دستگاه را نیز تنظیم کنید. برای تنظیم کردن پایه‌های عقبی لباسشویی، دستگاه را روی پایه‌های جلو کج کنید. سپس با چرخاندن پیچ‌ها به تنظیم پایه‌ها بپردازید. پایه‌های عقب ماشین لباسشویی باید حدوداً 4 اینچ با کف زمین فاصله داشته باشند. درصورتی‌که پایه‌های جلو و عقب لباسشویی پوسیده یا شکسته باشند، حتماً پایه‌ها تعویض کنید.

ما به شما توصیه می‌کنیم که هرچندوقت‌‌یک‌بار تراز بودن پایه‌های لباسشویی را بررسی کنید. با خرید یک دستگاه ترازسنج، به‌راحتی می‌توانید از تراز بودن ماشین لباسشویی خود مطمئن شوید. دستگاه‌های تراز حبابی دارند که باید در وسط قرار بگیرند. اگر حباب دستگاه تراز در وسط قرار داشت، به معنای تراز بودن ماشین لباسشویی شماست. متاسفانه تراز نبودن لباسشویی در طولانی‌مدت به سلامت دستگاه شما آسیب می‌رساند و باید برای تعمیرات ماشین لباسشویی اقدام کنید.

استفاده از ترازسنج برای مشاهده تراز بودن  ماشین لباسشویی

چگونگی تراز كردن ماشين لباسشويي ال جی با پدهای ضدلرزش

فرقی ندارد مارک لباسشویی شما چه باشد. نحوه تراز کردن کلیه برندهای لباسشویی ازجمله ال جی، سامسونگ، بوش، کنوود و سایر برندها مشابه با یکدیگر است. برخی از ماشین‌های لباسشویی قدیمی ال جی، پایه تنظیم ندارند. همچنین ممکن است که پایه‌های لباسشویی شما پوسیده شده باشند. برای کاهش لرزش، رفع ارتعاش و سروصدای ماشین لباسشویی از چوب، مقوا، پدهای ضدلرزش یا یک تکه سرامیک یا سنگ مسطح استفاده کنید.

همچنین برخی از ماشین‌های لباسشویی در مرحله خشک‌کن صدای آزاردهنده‌ای دارند. برای کاهش صدای لباسشویی، پدهای ضدلرزشی مخصوص این دستگاه را از بازار خریداری کنید. اگر با تنظیم پایه‌ها و تراز کردن ماشین لباسشویی باز هم مشکل شما حل نشد، با یک تعمیرکار ماهر مشورت کنید. تعمیر آنلاین یک مرکز تخصصی و معتبر برای تعمیر ماشین لباسشویی کنوود و برندهای دیگر است.

استفاده از یک تکه سرامیک یا سنگ مسطح برای تراز کردن ماشین لباسشویی

باز کردن ضامن قفل پایه‌ها برای تراز كردن ماشين لباسشويي بوش

ماشین‌های لباسشویی بوش و سایر برندها، روی دو پایه جلویی و دو پایه عقبی خود قرار گرفته‌اند. در بیشتر دستگاه‌های لباسشویی بوش، ضامنی برای تغییر ارتفاع و پیچ کردن پایه‌ها در زیر لباسشویی قرار دارد که باید آن را باز کنید. فراموش نکنید که بعد از تنظیم پایه‌های لباسشویی، حتماً ضامن را ببندید.

اگر لباسشویی بوش در هنگام خشک کردن صدای آزاردهنده‌ای دارد، حتماً برای تعمیرات ماشین لباسشویی بوش اقدام کنید. درصورتی‌که لباسشویی را به تعمیرکاران نابلد بسپارید، ممکن است دستگاه شما مجدداً نیاز به تعمیر داشته باشد. گاهی اوقات با تعمیر اشتباه، ماشین لباسشویی شما دیگر کارکرد گذشته را ندارد و باید برای خرید دستگاه جدیدی اقدام کنید.

نحوه تراز كردن ماشين لباسشويي سامسونگ با سفت کردن لگن لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما تراز نیست، اصلاً نگران نباشید. گاهی دلیل تراز نبودن لباسشویی، شل شدن لگن آن است. برخی اوقات ممکن است با تنظیم پایه جلو و عقب لباسشویی، لگن آن تکان بخورد. همچنین استفاده طولانی‌مدت از ماشین لباسشویی نیز باعث شل شدن لگن دستگاه می‌شود. برای کاهش صدای لباسشویی سامسونگ یا برندهای دیگر، نگاهی به لگن آن بیندازید تا در صورت شل بودن، آن را سفت کنید.

تراز کردن انواع ماشین لباسشویی برای کاهش صدای آزاردهنده آن

تعمیر تخصصی انواع ماشین‌های لباسشویی را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مقاله از مجله تعمیر آنلاین، نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی در برندهای مختلف را به شما آموزش دادیم. اگر ماشین لباسشویی تراز نباشد، در طولانی‌مدت به دستگاه شما آسیب می‌رساند. یکی از دلایل لرزش زیاد و سروصدای آزاردهنده ماشین لباسشویی نیز تراز نبودن آن است. در صورتی که با راه‌حل‌های این مقاله مشکل لباسشویی شما حل نشد، حتماً با یک تعمیرکار خبره مشورت کنید.

تعمیر آنلاین، مرکز تخصصی نصب و تعمیرات لوازم خانگی در ایران محسوب می‌شود و مجری تخصصی خدمات پس از فروش برندهای مطرح جهان است. کلیه قطعه‌های استفاده‌شده برای تعمیر انواع لوازم خانگی، اصل هستند و گارانتی نیز دارند. درصورتی‌که هرگونه سوال یا مشکلی دارید، با شماره تلفن 45396-021 تماس بگیرید.