ماشین ظرفشویی bosch، با دارا بودن بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا سعی دارد که کیفیت شستشوی ظروف را تا حد زیادی افزایش دهد. به همین دلیل برای تشخیص سریع‌تر و ساده‌تر مشکلات دستگاه خود، از کد خطا یا ارور ظرفشویی بوش استفاده می‌کند. اگر درباره ارورهای ظرفشویی بوش چیزی نمی‌دانید و یا تا به حال با برخی از آنها برخورد کرده‌اید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش

ارور یا کد خطا متشکل از اعداد و حروف انگلیسی هستند که هریک معنای مختص به خود را دارند و در هنگام بروز مشکلی خاص برای دستگاه بر روی نمایشگر lcd نمایش داده می‌شوند. در برخی از موارد رفع ارورهای ظرفشویی بوش توسط کاربر امکان پذیر است و نیازی به مراجعه تعمیر کار نیست. اما در برخی از موارد، کد خطاها خبر از خرابی برخی از قطعات مهم دستگاه را می‌دهند و تا درست نشدن آن قطعه، استفاده از ماشین ظرفشویی غیرممکن است و شما نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی بوش خود توسط تعمیرکاران مجرب خواهید داشت.

در صورتی که معنا و دلیل اصلی بروز ارورهای ظرفشویی بوش را بدانید، با سرعت بیشتری می‌توانید آن را رفع نمایید. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم تمامی کد خطاهای ماشین ظرفشویی بوش را برای شما لیست کنیم و علت اصلی و روش رفع آن را به اختصار توضیح دهیم:

 

معرفی لیست ارور ظرفشویی بوش

 

ارور E01 یا F01 ظرفشویی بوش

ارور e01 به دلیل گرم نشدن آب مخزن به دمای مورد نیاز برای شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و دلایل زیادی می‌تواند باعث بروز این مشکل شود که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی هیتر
  3. خرابی سنسور دما

از انجا که رفع ارور e01، نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد، پیشنهاد می‌شود از یک تعمیرکار مجرب کمک بخواهید.

 

 

ارور E02 یا F02ظرفشویی بوش

بر اساس لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور E02 کاملا مشابه ارور E01 است و به گرم نشدن آب داخل دستگاه جهت شستشوی ظروف اشاره دارد. در صورتی که به این ارور توجه نکنید، ظروف کثیف و چرب به خوبی تمیز نمی‌شوند و باید دوباره آنها را بشویید. خرابی برد، سنسور و هیتر گرمایشی ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این کد خطا هستند.

 

 

ارور E03 یا F03 ظرفشویی بوش

این ارور تا حد زیادی شبیه دیگر ارورهای ظرفشویی بوش مثل ارور E01 و E02 است و به گرم نشدن آب مورد نیاز ماشین ظرفشویی اشاره دارد. با این حال برخی از متخصصان معتقدند که این کد خطا ممکن است به دلیل وجود مشکل در ورود آب به داخل دستگاه نیز بر روی نمایشگر ظاهر شود. به همین دلیل علاوه بر وضعیت برد، هیتر و سنسور دما موارد زیر را نیز باید بررسی کنید:

  1. سالم بودن شلنگ ورودی
  2. تمیز بودن فیلتر
  3. سالم بودن سنسور سطح آب
  4. سالم بودن شیر برقی

 

ارور E04 یا F04 ظرفشویی بوش

ارور E04 یکی از کد خطاهایی است که به ندرت بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می‌شود چرا که در اغلب اوقات، مشکل دستگاه با استفاده از ارورهایی چون E01، E02 و E05 به اطلاع کاربر می‌رسد. با این حال در لیست ارورهای ظرفشویی بوش ارور E04 نیز وجود دارد و به گرم نشدن آب ورودی دستگاه اشاره دارد و در برخی از اوقات پر نشدن مخزن دستگاه نیز باعث می‌شود تا کاربر این ارور را ببیند.

 

خرابی برد از مهم‌ترین دلایل بروز ارور E04 است اما ممکن است موارد زیر نیز باعث بروز این مشکل شوند:

  1. خرابی سیستم گرمایشی
  2. خرابی حسگر تنظیم فشار آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. گرفتگی آب پاش‌ها
  5. خرابی سنسور سطح آب
  6. خرابی سنسور دما

 

ارور E25 ظرفشویی بوش

 

ارور E05 یا F05 ظرفشویی بوش

ارور E05مشابه ارور E04 است و به وجود مشکل در گرم شدن آب و پر نشدن مخزن از آب به مقدار مورد نیاز اشاره دارد. خرابی برد، شیربرقی و برخی از سنسورهای ماشین ظرفشویی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

 

ارور E06یا F06 ظرفشویی بوش

این ارور مربوط به درب ماشین ظرفشویی می‌شود و تا رفع نشدن این کد خطا، ادامه یافت فرآیند شستشوی ظروف غیرممکن است. از مهم‌ترین دلایل بروز ارور e06 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باز بودن درب ماشین ظرفشویی
  2. خرابی میکروسوئیچ
  3. چیدمان نادرست ظروف
  4. خرابی برد
  5. قطع بودن اتصالات داخلی

در صورتی که کد خطای e06 ظرفشویی بوش به دلیل باز بودن درب یا چیدمان غیراصولی ظروف در داخل دستگاه اتفاق افتاده باشد، برای رفع این ارور کافیست ظروف را به صورت استاندارد بچینید تا از بسته شدن درب جلوگیری نکنند و تمامی موانع میان درب و دستگاه حذف شود.

 

ارور E07 یا F07 ظرفشویی بوش

یکی از ارورهای ظرفشویی بوش، ارور E07 است که خیلی متداول نیست و احتمال کمی وجود دارد که آن را بر روی نمایشگر ببینید. این ارور به خرابی فن گرمایشی اشاره دارد و از آنجا که در مدل‌های جدید ماشین ظرفشویی بوش از تکنولوژی‌های جدیدی استفاده شده وجود مشکل برای فن گرمایشی به حداقل رسیده و ظروف خیس و تمیز در عرض چند دقیقه خشک خواهند شد.

 

ارورهای ظرفشویی

 

ارور E08 یا F08 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از کد خطای ماشین ظرفشویی بوش که به نسبت دیگر ارورها کمتر دیده می‌شود، کد خطای E08 است. این ارور برای مواقعی طراحی شده که سطح آب کمتر از میزان مورد نیاز دستگاه برای شستشوی ظروف است. از جمله دلایلی که می‌تواند این مشکل را به وجود اورد می‌توان به موارد زیر شااره کرد:

  1. خرابی برد
  2. خرابی سنسور آب
  3. خرابی شیر برقی
  4. تجمع رسوب در مسیر ورودی آب

برای رفع این ارور احتمالا نیاز به تعویض قطعات خراب شده خواهید داشت با این حال در صورتی که تجمع رسوبات این مشکل را به وجود آورده باشند، جرم‌گیری کلی ماشین ظرفشویی مشکل را به طور کامل برطرف خواهد کرد.

 

ارور E09 یا F09 ظرفشویی بوش

یکی از متداول‌ترین ارورها، ارور E09 ظرفشویی بوش است که به طور معمول در انتهای شستشو ظاهر می‌شود. در هنگام بروز این کد خطا، ظروف کاملا خیس هستند و به دلیل شسته شدن با آب سرد، آنها را در انتهای شستشوکثیف و چرب می‌بینید. دلایلی که می‌تواند باعث بروز این ارور شوند خرابی هیتر و فن گرمایشی هستند و تا تعمیر نشدن این قطعات، ماشین ظرفشویی شما کیفیت شستشوی بالایی نخواهد داشت.

 

ارور E10 یا E10 ظرفشویی بوش

این کد خطا با اینکه یکی از ارورهای ظرفشویی بوش محسوب می‌شود اما تنها مختص برخی مدل‌هاست که از تکنولوژی زئولیت برای خشک کردن ظروف استفاده می‌کنند. خرابی زئولیت باعث می‌شود که عمل گرمایش به درستی انجام نشود و ارور E10 بر روی نمایشگر ظاهر شود. برای رفع این کد خطا باید یک تکنسین مجرب به برسی زئولیت بپردازد و در صورت نیاز آن را تعویض کند.

 

ارور E11 یا F11 ظرفشویی بوش

اگرچه این کد خطا خیلی متداول نیست، اما نباید از مهم بودن آن غافل شد چرا که می‌تواند آسیب‌های بیشتری را به دستگاه شما بزند. ارور E11 ظرفشویی بوش مربوط به دمای آب دستگاه است که باید بر اساس برنامه شستشوی انتخاب شده توسط کاربر تنظیم شود. هرگونه ناهماهنگی دمایی، این کد خطا را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند. دلایلی که می‌تواند باعث شود شما این کد خطا را در نمایشگر دستگاه خود مشاهده کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خرابی ترموستات
  2. خرابی برد
  3. سوختن محافظ‌های امنیتی سنسور

ارور E12 یا F12 ظرفشویی بوش

اگر با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید علت آن گرد و خاک گرفتن المنت دستگاه شما است. در برخی مدل های ظرفشویی بوش المنت دستگاه قابل برداشتن است و شما میتوانید پس از گزدگیری و تمیز کزدن قطعه آن را مجددا سرجای آن قرار دهید.

ارور EQ3 یا F13  ظرفشویی بوش

اگر با این ارور در ماشین ظرفشویی خود مواجه شدید علت مای بالای ـب ورودی به ماشین ظرفشویی است. برای حل آن کافی است بررسی کنید که آب ورودی به دستگاه به آب گرم متصل نباشد.

ارور E14 یا F14 ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین ارورهای ظرفشویی بوش، ارور E14 است. این کد خطا به خرابی آب شمار دستگاه مربوط می‌شود که تشخیص اشتباه در میزان ورود و خروج آب به دستگاه را به همراه دارد. برای رفع این مشکل نیاز است تا آب شمار تعمیر یا تعویض شود و برای انجام آن باید با تکنسین‌های ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید. برای توضیحات بیشتر به مقاله ارور E14 ظرفشویی بوش مراجعه کنید.

 

ارور E15 یا F15 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ارورهای مهم و متداول در لیست کدخطاهای ماشین ظرفشویی بوش، ارور E15 ظرفشویی بوش است. ورود آب به کف دستگاه می‌تواند باعث شود برد دستور روشن شدن این کد خطا بر روی نمایشگر صادر کند. از جمله مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برگردانده شدن آب از فاصلاب
  2. ورود بیش از حد آب به مخزن
  3. سوراخ شدن بدنه دستگاه
  4. کف کردن بیش از حد مواد شوینده
  5. پارگی شلنگ خروجی آب
  6. خرابی آب پاش
  7. سوختگی یا خرابی برد

 

انواع ارور ظرفشویی بوش

 

ارور E16 یا F16 ظرفشویی بوش

وارد شدن بدون برنامه آب به داخل دستگاه باعث می‌شود که کاربر کد خطای E16 ظرفشویی بوش را بر روی نمایشگر مشاهده کند. در این حالت ممکن است آب بیشتر از حد نیاز وارد دستگاه شود و یا اینکه به مقدار لازم برای شستشوی ظروف آب در مخزن موجود نباشد. بروز این کد خطا نیز مانند دیگر ارورهای ظرفشویی بوش دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  1. خرابی آب شمار
  2. خرابی شیر برقی
  3. وجود کف بیش از حد در داخل دستگاه
  4. خرابی برد

 

ارور E17 و F17 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ارورهای ظرفشویی بوش، کد خطای E17 است که به پر شدن بیش از حد مخزن از آب اشاره دارد. دلایل بروز  ارور E17 ظرفشویی بوش به مواردی مانند موارد زیر بازمی‌گردد:

  1. خرابی هیدرواستات
  2. خرابی آب شمار
  3. خرابی شیر برقی
  4. خرابی برد

ارور E18 یا F18 ماشین ظرفشویی بوش

علت نمایش این ارور در ماشین ظرفشویی بوش کاهش سطح آب داخل دستگاه است برای حل این مشکل و اطمینان از وجود آب کافی در دستگاه شیر آب ورودی به ماشین ظرفشویی و شیر برقی را بررسی نمایید.

ارور E19 یا F19 ظرفشویی بوش

مشکل در جاقرصی ماشین ظرفشویی سبب نمایش این ارو روی دستگاه است. برای حل این مشکل به بررسی و تعمیر اتصالات جاقرضی بپردازید.

ارور E20 یا F20 در ظرفشویی بوش

دلیل نمایان شدن ارور یا کد خطا E20 یا F20 بر روی صفحه نمایش ظرفشویی بوش، مربوط به مشکل در سیم پیچ مقاومت در گردش گسل پمپ است، کنترل کوتاه و یا یک استراحت در یک سیم پیچ به پمپ گردش اصلی و یا موتور اصلی ماشین ظرفشویی شناسایی شده است.

ارور E21 یا F21 ظرفشویی بوش

یکی از مهم‌ترین کدخطاهای ظرفشویی بوش، کد خطای E21 است که به دلیل اهمیت زیادی که دارد چندین ارور مشابه مانند E21, E22, E23, E24 و E25 را به آن اختصاص داده‌اند. به طور معمول کاربر در هنگام مشاهده هر یک از این ارورها، با عدم تخلیه آب در دستگاه مواجه می‌شود. این مساله می‌تواند بر روی کیفیت شستشو تاثیر به سزایی داشته باشد و احتمالا یکی از قطعات مربوط به فرآیند تخلیه آب دچار مشکل شده است. این قطعات عبارتند از:

  1. پمپ تخلیه
  2. فیلتر آب
  3. شلنگ تخلیه
  4. گرفتگی فاضلاب
  5. خرابی برد

 

ارور E22 یا F22 ظرفشویی بوش

در لیست ارورهای ماشین ظرفشویی بوش این ارور مشابه کد خطای E21 است که به ماندن آب در داخل ماشین ظرفشویی اشاره دارد. قرار دادن ظروف کثیف بدون جدا کردن اجسام و مواد غذایی‌های درشت از آن، از مهم‌ترین دلایل گرفتگی آب در دستگاه است. از دیگر مواردی که می‌تواند کاربر را با این کد خطا یا دیگر ارورهای ظرفشویی بوش مثل ارور E21, E23, E24, E25 مواجه سازد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کثیفی بیش از حد فیلتر آب
  2. گرفتگی فاضلاب
  3. تا خوردگی شلنگ تخلیه
  4. مسدود بون شلنگ تخلیه
  5. خرابی برد
  6. نیم سوز بودن پمپ آب

 

همه ارور ظرفشویی بوش

 

ارور E23 یا F23 ظرفشویی بوش

کد خطای E23 یکی دیگر از کد خطای ماشین ظرفشویی بوش است که مشابه ارور e22 محسوب می‌شود و فرقی با دیگر ارورهای E21, E24, E25 ندارد. این کد خطا به عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی پس از اتمام شستشوی ظروف اشاره دارد و در اغلب موارد کاربر پس از باز کردن درب دستگاه با مقداری آب و کف مواجه می‌شود. تمیز نشدن کامل ظروف نیز از دیگر پیامدهای بروز این کد خطاست که دلیل آن به یکی از موارد زیر بازمی‌گردد:

  1. گرفتگی فاضلاب
  2. خرابی شلنگ تخلیه یا تا شدن آن
  3. خرابی پمپ آب
  4. کثیفی و مسدود بودن فیلتر خروجی
  5. خرابی برد

 

ارور E24 یا F24 ظرفشویی بوش

این کد خطا به عدم تخلیه کامل آب ماشین ظرفشویی اشاره دارد و کاربر با باز کردن درب دستگاه با مقداری آب کثیف در کف دستگاه مواجه خواهد شد. مواردی مختلفی می‌تواند باعث شود این کد خطا یا دیگر ارورهای ظرفشویی بوش که مشابه آن هستند مثل E21, E22, E23 و E25 بر روی نمایشگر ظاهر شود. برای پیدا کردن دلیل اصلی این مشکل باید سلامت هریک از موارد زیر بررسی گردد:

  1. شلنگ تخلیه
  2. پمپ آب
  3. گرفتگی فاضلاب
  4. تمیزی فیلتر خروجی آب
  5. برد

 

ارور E25 یا F25 ظرفشویی بوش

این کد خطا یکی از رایج‌ترین ارورهای ظرفشویی بوش است که دلیل مشابهی مانند ارورهای E21, E22, E23 و E24 دارد. ارور E25 ظرفشویی بوش به عدم تخلیه آب موجود در مخزن ماشین ظرفشویی بازمی‌گردد و یکی از موارد زیر دلیل اصلی بروز این کد خطاست:

  1. گرفتگی فضلاب
  2. تا شدگی شلنگ تخلیه
  3. مسدود شدن شلنگ تخلیه
  4. نیم سوز بدن پمپ آب
  5. مسدود شدن پمپ آب
  6. خرابی برد
  7. کثیفی بیش از حد فیلتر

ارور E26 یا F26 در ماشین ظرفشویی بوش

علت ارور E26 در ظرفشویی بوش مربوط به وجود مشکل در سوئیچ/تنظیم کننده آب میباشد، برای رفع مشکل به بررسی سوئیچ آب بپردازید.

ارور E27 یاF27 ظرفشویی بوش

یکی دیگر از ارورهای ظرفشویی بوش، کد خطای E27 ظرفشویی است که به خرابی قطعات داخلی بازنمی‌گردد و به دلیل نوسانات شدید برقی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. بهترین راه‌حل برای رفع این ارور نصب یک محافظ برق یا ترانس مخصوص ماشین ظرفشویی است تا دستگاه به طور مستقیم به منبع برق ساختمان متصل نشود و از شوک‌های الکتریکی شدید در امان بماند.

ارور E28 یا F28 در ظرفشویی بوش

علت نملیش این ارور در ماشین ظرفشویی وارد نشدن آب کثیف به دستگاه و تمیز نشدن ظروف است

جرمگیر ماشین ظرفشویی

 

ارور E31 یا F31 در ماشین ظرفشویی بوش

بروز ارور E31 یا F31 در ماشین ظرفشویی نشان دهنده بروز اختلال در هیتر یا پمپ حرارتی قسمت زئولیت دستگاه است. بروز این ارور میتواند باعث نشتی آب در این قسمت و آسیب به قطعات ذکر شده شود. در صورت مواجه شدن با این ارور در ماشین ظرفشویی بوش ابتدا اتصالات هیتر و سیم کشی های منتهی به آن را بررسی کنید و از سلامت و متصل بودن کابل ها اطمینان حاصل کنید. سپس به کمک ولت متر یا اهم متر مقدار ولتاژ قطعه را اندازه گیری کنید. اگر مشکل پیش آمده با انجام این کار برطرف نشد برای جل مشکل نیاز به تعویض قطعه خواهید داشت.

ارورهای جایگزین در برخی مدل های ماشی ظرفشویی بوش

در برخی مدل های ماشین ظرفشویی بوش ارورها و کدخطاها با شکل و فرمتی متفاوت نشان داده میشوند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم:

ارور A یا B در ماشین ظرفشویی بوش

بروز کد خطا A یا B در ماشین ظرفشویی بوشمربوط به خرابی سنسور آب دستگاه است. هنگام بروز این دو کد خطا هرگونه نشتی آب در دستگاه را بررسی کنید و از فعال بودن آکوا استاپ (سطح حفاظتی ضد سرریز) مطمئن شوید.

ارور C ظرفشویی بوش

بروز این کد خطا نشان دهنده مشکل در سرعت سنج یا تاخوی دستگاه است. باتوجه به دخیلی بودن موتور در این ارور بهتر است بررسی، عیب یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در این مورد را به تکنسیت متخصص بسپارید. اقدام مهم در این هنگام بروز این ارور بررسی کامل موتور و اتصالات آ و همچنین قطعه تاخو است.

ارور D شرفشویی بوش

این کد خطا مربوط به سیم کشی و تریاک موتور دستگاه است. برای حل این مشکل بررسی کامل سیم کشی در  PCB و موتور و هم چنین بررسی نریاک در PCB راهگشا خواهد بود.

ارور E در ماشین ظرفشویی بوش

هنگام مشاهده این ارور دریچه مقسم آب ماشین ظرفشویی شما دچار ایراد شده است. از دریچه مقسم آب زمانی استفاده میشود که بخواهید آب را تنها به بخش خاصی از دستگاه هدایت کنید. برای رفع این ارور باید دریچه مقسم و سیم کشی آن را مورد بررسی قرار دهید.

ارور  F در ظرفشویی بوش

اگر ماشین ظرفشویی شما مشکل تاخیر در آبگیری کردن و رسیدن آب به سطح موردتیاز برای شروع به کار را دارد احتمالا با این حطا مواجه میشوید. برای رفع تین مشکل بهتر است پمپ و مسیرهای ورودی آب به دستگاه را بررسی کنید.

ارور G در ظرفشویی بوش

این کد خدا مربوط به اختلال در مقسم تریاک است. برای رفع این کد خطا بررسی تریاک بر روی PCB و سیم کشی آن موثر است.

کد خطا H و K در ماشین ظرفشویی بوش

این کد خطا مربوط گرم نشدن آب در ماشین ظرفشویی است که میتواند باعث تمیز نشدن ظروف شود. برای حل این مشکل المنت، هیتر، ترموستات و سیم کشی های آنان را بررسی کنید. مشکل گرم نشدن آب به دلیل خرابی و اختلال در عملکرد یکی از این قطعات است.

ارور O در ظرفشویی بوش

این کد خطا به دلیل ایراد در سنسور فشار دستگاه ایجاد میشود. برای رفع تین ارور کافیست سنسور فشار و سیم کشی آن را بررسی و ایراذ را پیدا کنید.

نحوه پیشگیری از بروز ارورهای ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی مانند دیگر لوازم برقی خانگی تنها یک دستگاه است که قطعات آن عمر محدودی دارند و پس از گذشت چند سال به تدریج فرسوده می‌شوند. در این حالت مشکلات دستگاه از طریق ارورهای ظرفشویی بوش به اطلاع کاربر می‌رسد تا او به رفع آن کد خطا اقدام کند.

 

با این حال انجام برخی از کارها می‌تواند تا حد زیادی عمر قطعات ماشین ظرفشویی BOSCH شما را افزایش دهد و از بروز زودهنگام ارورهای ظرفشویی بوش جلوگیری نماید. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم مواردی را به شما معرفی کنیم که با انجام آن از خرابی دستگاه خود تا حد زیادی جلوگیری کنید:

  • در صورتی که هنوز ماشین ظرفشویی خود را خریداری نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌هایی را انتخاب کنید که کمترین مصرف انرژی را دارند. این انتخاب باعث می‌شود نوسانات برق ساختمان شما با روشن شدن ماشین ظرفشویی افزایش پیدا نکند.
  • روشن کردن دستگاه در زمان کم باری باعث می‌شود که میزان شوک و نوسانات الکتریکی به دستگاه تا حد زیادی کاهش یابد و عمر قطعات الکترونیکی داخلی به خصوص برد تا حد زیادی افزایش پیدا کند.
  • استفاده از مواد شوینده اصل و مرغوب علاوه بر تاثیر مثبتی که در تمیز شدن ظروف شما دارند، باعث افزایش عمر قطعات داخلی نیز می‌گردد.
  • استفاده از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی نیز باعث می‌شود که سختی آب تا حد زیادی گرفته شود و از تجمع رسوبات در قطعات داخلی جلوگیری کند.
  • جرم گیری کردن مستمر ماشین ظرفشویی با استفاده از مواد جرمگیر مخصوص، یکی از الزاماتی است که باید هر 6 ماه یک بار انجام شود چرا که وجود جرم بیش از حد، باعث بروز بسیاری از ارورهای ظرفشویی بوش است. برای انجام این کار کافیست برچسب روی جرم گیر را بردارید و در درون ظبقه بالای ماشین ظرفشویی خالی خود قرار دهید.سپس طولانی مدت‌ترین برنامه شستشو را انتخاب نمایید تا تمامی قطعات داخلی به خوبی جرم گیری شوند. انجام این کار عمر پمپ تخلیه، شیربرقی، سنسورها و آب پاش‌ها را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
  • برای داشتن ظروفی تمیز و خوشبو نیاز است که هر ماه یک بار فیلتر خروجی آب را تمیز کنید. چرا که این قسمت، محل بسیار خوبی برای تجمع آشغال، چربی و اشیا سخت است و تاثیر زیادی در روند تخلیه آب کثیف و تمیزی ظروف می‌گذارد.
    برای انجام این کار کافیست دریچه فیلتر را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و فیلتر را از جای خود بیرون بکشید. سپس با یک مسواک کوچک و اندکی مواد شوینده ملایم آن را تمیز کنید و به جای خود بازگردانید.
  • اگرچه ماشین ظرفشویی BOSCH از بالاترین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است اما استفاده اصولی و صحیح از دستگاه باعث می‌شود که خرابی‌های آن تا حد زیادی کاهش یابد و شما با ارورهای ظرفشویی بوش کمتر مواجه شوید. در برخی از موارد استفاده پی در پی از دستگاه باعث می‌شود که کد خطا به اشتباه بر روی نمایشگر ظاهر شود. در این حالت ریست کردن دستگاه مشکل را حل خواهد کرد. در غیر این صورت باید به دنبال دلایل بروز آن باشید.

سخن پایانی

ارور ظرفشویی بوش انواع مختلفی دارد که در مقاله به توضیح هریک از آنها و بررسی راه حل های آن پرداختیم. همانطور که در متن گفته شد اگر مشکل مربوط به قعطات حساس و تخصصی مانند برد، پمپ و … باشد حصور تکنسین متخصص جهت عیب یابی و تعمیر ضروری بوده و اقدامات خودسرانه میتواند سبب بروز آسیب های جدی تر به دستگاه شود. مجموعه تعمیر آنلاین انواع خدمات تعمیر ظرفشویی بوش را با کیفیت عالی، قیمت مناسب و با استفاده از قطعات اورجینال را به مشتریان خود ارائه میدهد.