کمپانی بکو (Beko)، یک برند معروف و معتبر جهانی است که در حوزه تولید لوازم خانگی در ترکیه فعال می‌باشد. این برند جهانی به تولید لوازم خانگی چون یخچال و ساید بای ساید، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، اجاق گاز، تلویزیون و… می‌پردازد. کیفیت بالای محصولات این برند و طراحی عالی آن باعث جلب رضایت مشتریان و کسب ترجیح انتخابی بالا از سوی مصرف‌کنندگان شده است.

یکی از قابلیت‌های این برند، بهره‌مندی از صفحه نمایش دیجیتال می‌باشد که هر نوع مشکل و ارورهای ماشین ظرفشویی بکو را نمایش می‌دهد که راحتی و اطمینان خاطر مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی کدهای خطای ظرفشویی بکو بپردازیم و در نهایت راهکارهای رفع آنها را نیز ذکر کنیم.

ارورهای ماشین ظرفشویی بکو

بررسی کدهای خطای ماشین ظرفشویی بکو

ماشین ظرفشویی‌های بکو هم از نظر کیفیت و کارآمد بودن و هم از نظر طراحی و زیبایی ظاهری، یک محصول به صرفه و بی‌نقص می‌باشد. وجود انواع قابلیت‌ها و فناوری‌های به روز در این دستگاه باعث امتیاز مثبت و بالای این برند و ترجیح انتخابی بالای مشتریان شده است.

ماشین ظرفشویی‌های بکو مجهز به سیستم خشک‌کن موثر، صرفه‌جویی در انرژی A+++، حسگر میزان کثیفی، ظرفیت XL، کارکرد بی‌صدا، برنامه شستشو انعطاف‌پذیر، تعیین زمان شستشو، نمایش کد خطا بر روی نمایشگر ظرفشویی و… می‌باشد.

از این رو اگر مشکل و خرابی در هر یک از قطعات ماشین ظرفشویی بکو و یا ایرادی در زمان کارکرد شستشوی ظروف در دستگاه چون دمای پایین آب، گرفتگی و انسداد فیلترها، تخلیه نکردن آب و… رخ دهد، ماشین ظرفشویی این مشکلات و ایرادات دستگاه را به صورت یک کد خطا و ارور مشخص و معین که به قطعه معیوب شده اشاره دارد، بر روی صفحه نمایشگر ظرفشویی نشان خواهد داد.

شما می‌توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی بکو و یا چک کردن سایت‌های نمایندگی معتبر این برند از معنی و مفهوم هر کد خطا اطلاع یابید و خودتان و یا تکنسین‌کار این مشکلات دستگاه را رفع نمایید. از این رو با در نظر گرفتن هر کد خطا و ارور که به یک قطعه معیوب اشاره دارد، می‌توانید به ‌راحتی علت ارورهای ماشین ظرفشویی بکو  را شناسایی و با تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب شده، مشکل و کد خطا را پاک نمایید.

 

انواع کدهای خطا ماشین ظرفشویی بکو

کد خطای H2 ماشین ظرفشویی بکو

ماشین ظرفشویی بکو مجهز به سنسور رطوبت بوده که میزان رطوبت مواد شوینده را مشخص می‌کند. از این رو اگر میزان رطوبت ماشین ظرفشویی بیش‌ازحد مشخص دستگاه باشد، ظرفشویی کد خطای H2 را نمایش می‌دهد. این سنسور در زیر دستگاه قسمت انتهایی نصب شده است که باید این قطعه را در صورت مشاهده این کد خطا چک و بررسی نمایید. سنسور را جدا کرده و اگر سوخته باشد، آن را باید تعویض کنید.

کد خطای ماشین ظرفشویی بکو

کد خطای H3 ماشین ظرفشویی بکو

این ارور ظرفشویی بکو به معنای وجود ایراد و خرابی قطعه شیر دایورتر دستگاه می‌باشد. قطعه دایورتر وظیفه کنترل هدایت آب به بازوی اسپری بالا و پایین دستگاه را برعهده دارد. در صورت وجود ایراد و مشکل‌ در این قطعه، ماشین ظرفشویی کد خطای H3 را نمایش خواهد داد. برای رفع این کد خطا باید قطعه شیر دایورتر را باز کرده و مدار و سیم‌کشی‌های آن را بررسی کنید و مشکلات این قطعه را رفع نمایید.

 

کد خطای H4 ماشین ظرفشویی بکو

این ارور ماشین ظرفشویی Beko بیانگر خطای سنسور دما و یا خطای NTC می‌باشد. با وجود این مشکل در قطعه، ماشین ظرفشویی قادر به خواندن سنسور دما نخواهد بود. برای رفع این ارور، تکنسین‌کار باید سیم‌ها و سنسور دما را چک کرده و مشکلات آن را برطرف نماید.

 

کد خطای H5 ماشین ظرفشویی بکو

این ارور ماشین ظرفشویی بکو به معنای عدم توقف در آب ورودی به دستگاه می‌باشد. به این معنا که آب به صورت مداوم و بی‌وقفه وارد دستگاه شده و سیستم عمل توقف را صادر نمی‌کند. این مشکل به خاطر وجود ایراد در قطعه شیر برقی ماشین ظرفشویی، که میزان آب ورودی به دستگاه را کنترل می‌کند، رخ می‌دهد. از این رو باید شیر برقی دستگاه بررسی شده و به تعمیر و یا تعویض آن بپردازید.

شیر برقی

کد خطای H6 ماشین ظرفشویی بکو

این ارور ماشین ظرفشویی Beko بیانگر عدم ورود آب به دستگاه می‌باشد. علت این مشکل و نمایش کد خطا می‌تواند به خاطر گرفتگی لوله‌های ورودی آب به ظرفشویی و یا نشتی و ترکیدگی لوله‌ها باشد. از این رو باید این قسمت را چک و بررسی نمایید و نقص ورودی آب را برطرف کنید.

 

کد خطای H7 ماشین ظرفشویی بکو

این ارور ظرفشویی بکو به معنای نرسیدن آب به دمای مجاز دستگاه برای شستشوی ظروف می‌باشد. در واقع آب ماشین ظرفشویی برای شروع و انجام شستشوی ظروف باید به دمای ایده‌آل و معین خود برسد که کمتر و یا بیشتر از این دما، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد و ارور مشخص را نمایش خواهد داد. برای رفع این کد خطا باید قطعه هیتر و سیم‌کشی‌ها را چک و بررسی نمایید و مشکلات دستگاه را برطرف کنید.

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

در مجموع به بررسی تمام کدهای خطای ظرفشویی بکو پرداختیم و معنای کد خطا و نحوه رفع هر یک را نیز بیان کردیم. اگر تجربه و مهارت لازمه را جهت تعمیر ماشین ظرفشویی دارید، خودتان می‌توانید به رفع کدهای خطای ظرفشویی بکو بپردازید. در غیر این صورت بهتر است که انجام این کار و رفع کدهای خطای ظرفشویی بکو را به نمایندگی‌های این برند بسپارید تا تکنسین‌کاران مجرب نمایندگی بتوانند با تعمیر کامل قطعات و یا تعویض قطعات فابریک و اصل، ارورهای ماشین ظرفشویی بکو را به درستی و کامل برطرف نمایند.