اگر ماشین لباسشویی آاگ دارید حتما درباره کدخطاهای آن شنیده‌اید. بهتر است در هنگام مواجهه با ارور ماشین لباسشویی آاگ به دنبال علت بروز آن باشید و مشکل را کاملا حل کنید.

اگر درباره این کدخطاها چیزی نمی‌دانید یا به دفترچه راهنمای دستگاهتان دسترسی ندارید با ما همراه باشید تا هر ارور لباسشویی آاگ را به صورت اختصاصی بررسی کنیم.

 

بررسی ارور لباسشویی آاگ

در ماشین لباسشویی‌های جدید آاگ از یک نمایشگر کوچک استفاده شده که به کاربر در انتخاب برنامه شستشو و تنظیمات کمک می‌کند. در هنگام بروز مشکل، برد دستگاه محدوده مشکل را با استفاده از کد خطایی شامل حروف انگلیسی و اعداد به کاربر اطلاع می‌دهد تا روند تشخیص و رفع مشکل کوتاه‌تر شود.

به همین دلیل بسیار مهم است که شما معنای هر ارور لباسشویی آاگ را بدانید تا بتوانید سریع‌تر برای رفع آن اقدام کنید. لازم به ذکر است که در هر مدل لباسشویی ارورها متفاوت هستند و با یکدیگر فرق دارند. اما در این مطلب رایج‌ترین ارور ماشین لباسشویی آاگ به شما معرفی می‌شود:

 

ارور E10

ارور E10 لباسشویی آاگ مربوط به قطعات مرتبط با ورودی‌های لباسشویی است و خبر از عدم ورود آب به داخل دستگاه می‌دهد. برای رفع این مشکل تمامی قطعات مربوطه مثل شیر برقی، شلنگ ورودی و… باید بررسی شود.

 

ارور E20 لباسشویی آاگ

این کد خطا مربوط به وجود مشکل در خروج آب از داخل دیگ به فاضلاب است. دلایل زیادی در بروز این مشکل دخیل هستند. بهتر است قطعات فیلتر، شلنگ خروجی و فاضلاب بررسی شوند. این ارور میتواند سبب نیامدن آب درون لباسشویی شود.

کد خطای لباسشویی آاگ

کدخطای E22 لباسشویی آاگ

ارور E22 یکی دیگر از کد خطاهای آاگ است که به وجود مشکل در پر شدن محفظه دیگ لباسشویی از آب اشاره می‌کند. خرابی شیر برقی، سنسور سطح آب و شلنگ ورودی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

 

ارور E23

این ارور ماشین لباسشویی آاگ به خرابی پمپ تخلیه اشاره دارد و احتمالا آب در داخل دیگ باقی می‌ماند. در اکثر مواقع پمپ نیم سوز شده اما ممکن است گرفتگی گمگ با آشغال‌های موجود در آب موجب بروز این کد خطا شود. این ارور میتواند باعث عدم تخلیه آب لباسشویی شود.

 

ارور E30 یا EFO

هنگامی که عوامل داخلی در کف لباسشویی با مشکل روبرو شوند کاربر با این ارور ماشین لباسشویی آاگ مواجه خواهد شد. مشکل اصلی می‌تواند نشتی آب در کف دستگاه باشد در غیر این صورت دلایلی مشابه این موضوع باعث بروز مشکل در کف لباسشویی شده است.

 

ارور E40

به طور کلی کد خطای E40 ماشین لباسشویی آاگ مربوط به قطعات مرتبط با درب دستگاه است. هر مشکلی که باعث شود تا درب دستگاه به درستی بسته نشود، این ارور لباسشویی آاگ روشن می‌شود خرابی میکروسوییچ و برد از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند.

 

ارور E50

ارور E50 لباسشویی آاگ مربوط به مواقعی است که مشکلی پیچیده برای لباسشویی پیش امده باشد و احتمالا به خرابی برد اینورتر موتور مربوط می‌شود. در ان حالت فعالیت موتور و دیگ به درستی صورت نمی‌پذیرد و برای رفع آن باید برد تعمیر یا تعویض شود. هر گونه ایراد در موتور دستگاه میتواند سبب ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود

 

ارور E60 لباسشویی آاگ

این ارور ماشین لباسشویی آاگ مربوط به وجود مشکل در هیتر یا المنت لباسشویی است که باعث گرم نشدن آب لباسشویی جهت شستشوی لباس‌ها می‌گردد. در این حالت شستشو متوقف می‌شدود و ارور مربوط هبر روینمایشگر ظاهر می‌شود. البته در برخی از مواقع علت بروز این مشکل به سنسور آب گرم بازمی‌گردد که دما را به درستی به اطلاع برد نمی‌رساند.

ارور ماشین لباسشویی آاگ

ارور E80

یکی از مهم‌ترین کد خطاهای آاگ، ارور E80 است که مربوط به خرابی برد لباسشویی می‌شود. برد به عنوان مغز دستگاه وظیفه مدیریت فعالیت هر بخش را دارد و در صورتی که خراب یا نیم‌سوز شود این ارور بر روی نمایشگر ظاهر می‌گردد.

 

کد خطای E90 ماشین لباسشویی آاگ

خراب بودن برد و عدم توانایی در ارسال دستور و دریافت اطلاعات از قطعات داخلی، موجب بروز ارور E90 بر روی نمایشگر می‌شود که باید تکنسین‌کار برای رفع این ارور ماشین لباسشویی آاگ به تعویض قطعه و تعمیر ماشین لباسشویی بپردازد.

 

ارور E9F

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی آاگ، کد خطای E9F است که مربوط به قطعی اتصال میان برد اصلی و برد اینورتر می‌شود. بالا بودن نوسانات شدید برقی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل است با این حال جهت بررسی دقیق‌تر رفع مشکل نیاز به مراجعه افراد خبره در این زمینه است.

 

ارور C1

این کد خطا مربوط به وجود مشکل در ورود اب به دخل دستگاه است و برای رفع ارور ماشین لباسشویی آاگ باید فشار آب شهری، سلامت شیر برقی و شلنگ ورودی چک شود.

 

ارور C2 در لباسشویی آاگ

یکی دیگر از کد خطاهای آاگ که مربوط به خرابی پمپ تخلیه می‌شود، ارور C2 است. این ارور به طور معمول بر روی نمایشگر مدل‌های Lavamot ظاهر می‌شود.

 

ارور C3

این ارور لباسشویی آاگ به باز نشدن درب لباسشویی به دلیل فعال بودن میکروسوئیچ اشاره دارد. برای رفع ارور ماشین لباسشویی آاگ باید عملکرد پمپ تخلیه و برد دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خطای ماشین لباسشویی آاگ

ارور C5

یکی دیگر از ارورهای ماشین لباسشویی آاگ ارور C5 است که در مواقع داغ بودن بیش از حد لباسشویی به کار می‌افتد. دراین حالت باید عملکرد سنسور دما، هیتر و موتور بررسی گردد.

 

ارور C7

اگر هیتر یا همان المنت لباسشوی با مشکل روبرو شود، کد خطای C7 را بروی نمایشگر خواهید دید. در این حالت شما باید هیتر را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

 

ارور C8

این ارور لباسشویی آاگ مربوط به خرابی سنسور دمای اب یا همان NTC می‌شود در این حالت اطلاعات متناقضی درباره دمای آب به برد مخابره می‌گردد. به همین خاطر فرآیند شستشو ابتدا متوقف سپس کد خطای C8 بر روی نمایشگر ظاهر می‌گردد.

 

ارور C9 ماشین لباسشویی آاگ

این کد خطا به طور انحصاری برای قطعه تاخو در موتور اختصاص داده شده است. برای بررسی مشکل بهتر است سرعت سنج موتور و سیم پیچ تاخو به طور کامل بررسی شود.

 

ارور CB

یکی دیگر از کد خطاهای لباسشویی آاگ که بسیار مهم است کد خطای CB می‌باشد. این ارور در هنگام ورود بیش از حد آب به داخل دستگاه روشن می‌شود و برای رفع آن باید عملکرد شیر برقی و سنسور سطح آب بررسی شود.

 

ارور CD

این کد خطا مربوط به خرابی میکروسوئیچ یا همان قفل درب است. در این حالت قفل درب وطیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد و فرآیند شستشو آغاز نمی‌شود. جهت رفع این ارور راهی به جز تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ و بررسی سیم‌های مربوط به این قطعه نیست.

ارور لباسشویی آاگ

ارور CF

این ارور ماشین لباسشویی آاگ به بهم خوردن تنظیمات ماژول اصلی اشاره دارد و برای رفع آن باید برد اصلی دستگاه بررسی شود. در بخی از مواقع این مشکل با تعویض کنترل اصلی ماژول قابل حل است.

 

نمایندگی تعمیر آنلاین

در این مطلب به بررسی علت نمایش و رفع ارور ماشین لباسشویی آاگ پرداختیم. اگر هر یک از این کد خطاها را بر روی صفحه نمایشگر دستگاه مشاهده کردید و موفق به رفع ارور نشدید، می‌توانید از طریق تماس با تکنسین‌کاران متخصص تعمیر ماشین لباسشویی آاگ به رفع ایرادات دستگاه خود بپردازید.