بروز ارورها در نمایشگر لباسشویی ها چیزی است که باید رفع شود. ارور AE لباسشویی سامسونگ یکی از مهم‌ترین کد خطاهای ماشین لباسشویی است که باید به سرعت به آن رسیدگی شود. علت کلی بروز این ارور، وجود مشکل در ارتباط بین برد و قطعات دیگر است.

اگر درباره دلایل بروز این مشکل و همچنین راهکارهایی برای رفع آن هیچ‌گونه اطلاعاتی ندارید با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت بروزارور AE لباسشویی سامسونگ

 

کد خطا AE ماشین لباسشویی سامسونگ به چه معناست؟

استفاده نادرست و فرسودگی قطعات از مهم‌ترین دلایل بروز مشکل در ماشین لباسشویی هستند. عدم تعمیر به موقع باعث می‌شود که دستگاه با مشکلات بزرگتری روبرو شود و هزینه‌ تعمیرات لباسشویی تا حد قابل توجهی افزایش یابد.

امروزه هر ماشین لباسشویی دارای پنل LCD کوچکی است انتخاب برنامه شستشو را راحت‌تر می‌کند. این پنل قادر است با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد، کدخطاهای خاصی را به کاربر نمایش دهد تا تشخیص محدوده و نوع مشکل برای او راحت و سریع‌تر شود.

ارور AE لباسشویی سامسونگ یکی از ارورهایی است به ندرت ممکن است آن را بر روی نمایشگر خود ببینید؛ با این حال توصیه می‌شود که به محض دیدن آن، برای تعمیر لباسشویی سامسونگ خود اقدام کنید.

شما ممکن است این ارور را در برخی دیگر از مدل‌های لباسشویی سامسونگ به صورت کد خطای E13، AC، یا AC6 ببینید؛ اما نوع مشکل و معنای آن در تمامی مدل‌های لباسشویی سامسونگ، کاملا مشابه یکدیگر هستند.

از مهم‌ترین دلیل بروز کد خطا AE لباسشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 ارور AE لباسشویی سامسونگ و رفع آن

قطعی ارتباط بین برد اصلی و برد SUB

برد قطعه‌ای حیاتی در ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل فعالیت قطعات مختلف دستگاه را دارد. این قطعه با استفاده از اتصالات الکترونیکی که با قطعات دارد، دستور شروع و پایان کار را صادر می‌کند. این دستورات بر اساس برنامه شستشوی منتخب کاربر برنامه‌ریزی می‌شوند و وظیفه برد انجام آنها در بهترین حالت و جلوگیری از هرگونه تداخل است.

برد SUB، برد کوچکی است که در پشت پنل قرار می‌گیرد. این برد بر اساس انتخاب کاربر و دکمه‌های فشرده شده توسط او اطلاعات را به برد اصلی مخابره می‌کند تا برنامه شستشوی منتخب، آغاز شود.

قطع بودن سیم‌های بین این دو برد باعث می‌شود که هیچ‌گونه اطلاعاتی از سمت برد SUB به برد اصلی مخابره نشود و پس از گذشت چند دقیقه ارور مربوطه بر روی نمایشگر ظاهر شود.

جهت رفع ارور AE لباسشویی سامسونگ به دلیل قطعی ارتباط بین این دو برد، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. لباسشویی را کاملا خاموش کنید و از منبع برق جدا کنید.
  2. پنل لباسشویی را از جای خود بیرون بکشید و برد SUB را از آن جدا کنید.
  3. سیم‌های بین برد اصلی و برد SUB را چک کنید و از سالم بودن سیم‌ها و وصل بودن تمامی آنها به یکدیگر مطمئن شوید.
  4. در صورت جدا بودن هریک سیم‌ها آن را به جای اصلی خود لحیم کاری کنید.
  5. برد SUB را به پنل بچسبانید و پنل را د ر جای خود قرار دهید.
  6. لباسشویی را دوباره روشن کنید و با امتحان کردن یکی از برنامه‌های شستشو از رفع مشکل اطمینان پیدا کنید.
علت ارور AE سامسونگ

اتصالات اشتباه کانکتورها یا سوکت‌ها

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث بروز ارور AE لباسشویی سامسونگ شود، وجود اتصالات اشتباه سیم‌های رابط دو برد به یکدیگر یا خرابی کانکتورهای آن است. به طور معمول در صورت وجود اتصالات اشتباه کانکتورها با یکدیگر، این مشکل در اولین دفعه استفاده از دستگاه خود را نشان می‌دهد.

برای رفع آن نیاز است که مراحل زیر انجام شود:

 

  1. دستگاه را خاموش کرده و از منبع برق جدا کنید.
  2. پنل بالایی را باز کنید تا به برد SUB دسترسی پیدا کنید.
  3. سیم‌های پنل را دنبال کنید تا برد اصلی را بیابید.
  4. تمامی کانکتورها و سوکت‌های موجود بر سر راه را چک کنید که به درستی به سیم متصل شده باشند.
  5. در صورت هرگونه قطعی یا لحیم‌کاری اشتباه، مشکل را برطرف کنید.
  6. سیم‌هایی که به صورت اشتباه به یکدیگر متصل شده‌اند را پیدا کرده و به جای صحیح خود بازگردانید.
  7. پنل را برد SUB وصل کنید و آن را با دقت در جای خود قرار دهید.
  8. لباسشویی را روشن کنید و با یکی از برنامه‌های شستشو را انتخاب کرده و منتظر شروع شدن فرآیند شستشو بدون ظاهر شدن کدخطا شوید.

 

پیدا کردن اتصالات اشتباه و بازگرداندن آن به جای صحیح خود نیازمند اطلاعات تخصصی است که ممکن است شما نداشته باشید. لذا توصیه می‌شود برای رفع ارور AE لباسشویی سامسونگ از یک تکنسین مجرب کمک بخواهید.

ارور ae ماشین لباسشویی سامسونگ

 

خرابی برد SUB

خرابی برد SUB یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند منجر به عدم برقراری ارتباط با برد اصلی شود. در این مشکل علی‌رغم روشن بودن دستگاه، هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره برنامه شستشوی منتخب به برد اصلی داده نمی‌شود. از طرفی برد اصلی نیز هیچ نوع از علامتی مبنی بر سالم بودن برد SUB دریافت نخواهد کرد.

در این حالت به دلیل دریافت نشدن برنامه شستشو و خرابی برد SUB، شما با ارور AE لباسشویی سامسونگ بر روی صفحه مواجه می‌شوید و برای رفع آن نیاز است که به تعمیر یا تعویض برد بپردازید.

از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند باعث بروز این مشکل برای دستگاه شما شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • فرسودگی قطعات
  • وارد شدن آب به برد SUB از طریق دکمه‌ها
  • وجود بیش از حد آب در دیگ لباسشویی
  • نگهداری از لباسشویی در محیط گرم و مرطوب
  • فشردن بیش از حد دکمه‌ها
  • نوسانات بیش از حد برق شهری

 

خرابی برد اصلی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند لباسشویی شما را با مشکل عدم برقراری ارتباط بین دو برد مواجه کند، خرابی برد اصلی است. این مشکل اگرچه خیلی رایج نیست اما ممکن است به دلیل استفاده نادرست از لباسشویی و عدم نگهداری اصولی از آن اتفاق بیفتد.

در برخی از موارد خرابی برد تنها شامل قسمتی از برد می‌شود که با تعمیر برد مشکل کاملا حل خواهد شد. اما ممکن است خرابی برد شامل تمامی قسمت‌های برد شود که در این صورت نیاز است که این قطعه به صورت کامل تعویض شود.

از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند دچار خرابی کلی یا جزئی برد و ارور AE لباسشویی سامسونگ شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده مکرر و بیش از حد از ماشین لباسشویی در یک روز
  • روشن کردن لباسشویی در اوج مصرف برق
  • وجود نوسانات زیاد در برق شهری
  • نگهداری لباسشویی در محیط بسیار گرم با تهویه هوای کم
  • وجود کف بیش از حد در ماشین لباسشویی
خرابی ماشین لباسشویی و خطای ae

نمایندگی تعمیرآنلاین

کد خطاهایی هستند که ما را از وجود اشکال و ایرادی که در سیستم ماشین لباسشویی وجود دارد، مطلع می سازد. در این مقاله در مورد ارور AE لباسشویی سامسونگ و همچنین راهکار هایی برای رفع آن صحبت کردیم.
به یاد داشته باشید که ارور لباسشویی سامسونگ را حتما رفع کنید. در صورتی که برای رفع خطای لباسشویی سامسونگ می توانید با همکاران متخصص ما در تعمیرآنلاین تماس بگیرید.