احتمالا شما در مواجه با ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ به این صفحه هدایت شده اید. در این مطلب ما درباره این ارور صحبت کرده و دلایل ممکن برای نمایش این کد خطا را بیان کرده ایم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی برقی، ماشین لباسشویی است. این دستگاه تا حدی جای خود را در سبک زندگی انسان‌ها باز کرده است که زندگی کردن و شستن لباس‌ها بدون آن، به کاری بسیار سخت و طاقت فرسا تبدیل می‌شود.

این موضوع باعث شده که افراد در نگهداری و تعمیر ماشین لباسشویی حساسیت بالایی به خرج دهند و سعی کنند تا با استفاده درست و سرویس شدن به موقع از خراب شدن آن جلوگیری کنند. خوشبختانه ماشین لباسشویی‌های تمام اتوماتیک، حاوی صفحه نمایش LCD  هستند که استفاده از آن را ساده‌تر می‌کند.

از مهم‌ترین کاربرد صفحه نمایش ماشین لباسشویی می‌توان به ارسال کد خطا و پیدا کردن مشکل ماشین لباسشویی اشاره کرد. یکی از رایج‌ترین ارور‌های ماشین لباسشویی سامسونگ، ارور de است. اما این کد خطا چه معنایی دارد و چه باید کرد؟

ارور de لباسشویی سامسونگ

اگر در گذشته برای فهمیدن عیوب ریز و درشت ماشین لباسشویی نیاز به آزمون و خطا و یا تعمیرکار ماهر بود، امروزه تنها با استفاده از صفحه نمایش ماشین لباسشویی می‌توان به عیب کلی دستگاه پی برد و در برخی از موارد بدون نیاز به تماس با نمایندگی ماشین لباسشویی عیب آن را برطرف کرد.

ارور de که یکی از رایج‌ترین ارورهایی است که ممکن است برای کاربران پیش آید، مخفف door error می‌باشد و همان‌طور که مشخص است محدوده مشکل دستگاه، همان درب ماشین لباسشویی است.

در این حالت دستگاه توانایی روشن شدن و تنظیم شدن بر روی برنامه شستشو را دارد اما هنگام فشردن دکمه شروع به کار این ارور بر روی صفحه پدیدار شده و اجازه شروع به کار نمی‌دهد.

کد خطا یا ارور de  در ماشین لباسشویی سامسونگ در شرایط متفاوتی ممکن است بر روی صفحه نمایش ظاهر شود که مهم‌ترین آن به شرح زیر است:

1_ فرسودگی و خرابی میکروسوییچ

یکی از مهم‌ترین دلایل ظاهر شدن ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ فرسودگی و خرابی میکروسوییچ است. میکروسوییچ قطعه ای است که وظیفه قفل شدن درب ماشین لباسشویی پس از شروع به کار را دارد. به عبارت ساده‌تر میکروسوییچ همان قفل کودک ماشین لباسشویی است که از باز شدن درب دستگاه در هنگام شستشو لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

در صورت خرابی این قطعه، میکروسوییچ پس از دکمه شروع به کار دستگاه،  فرمان قفل کردن درب را دریافت نمی‌کند و یا توانایی قفل کردن درب را ندارد. بدین ترتیب ماشین لباسشویی سامسونگ به جای شروع به کار کردن، ارور de  را ظاهر می‌کند.

در این حالت برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ توصیه می‌شود که با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین  برای تعویض میکروسوییچ تماس حاصل فرمائید.

ارور door لباسشویی سامسونگ یکی از کد خطاهای رایج دستگاه است.

نکته : لازم به ذکر است که میکروسوییچ تمامی برندهای لباسشویی عمر معینی دارند و پس از گذشت زمان فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند. با این حال تلاش برای باز کردن درب ماشین لباسشویی در حین قفل بودن درب می‌تواند به میکروسوییچ آسیب بزند و از عمر مفید آن بکاهد.

2_ خرابی برد ماشین لباسشویی

در بسیاری از موارد میکروسوییچ مشکل خاصی ندارد و فرمان را دریافت می‌کند و انجام می‌دهد؛ اما قسمتی که مربوط به برد دستگاه است و فرمان تایید قفل شدن و باز شدن درب دستگاه و انجام وظیفه میکروسوییچ را دریافت می‌کند با مشکل روبرو شده است. تعمیر این قطعه به طور قطع نیاز به تعمیرکار ماشین لباسشویی سامسونگ دارد و باید با نمایندگی معتبر لباسشویی سامسونگ تماس گرفته شود.

3_ باز ماندن درب ماشین لباسشویی یا ارور door در لباسشویی سامسونگ

در صورتی که درب ماشین لباسشویی سامسونگ به طور کامل بسته نشده باشد، قفل شدن درب توسط میکروسوییچ ناممکن است. به همین دلیل به محض مشاهده ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ ابتدا از بسته شدن کامل درب و گیر نکردن لباس در لای آن اطمینان پیدا کنید.

باز ماندن درب لباسشویی در برخی موارد تحت عنوان ارور door نمایش داده میشود. این ارور همانطور که از نام آن پیدا است مربوط به بار ماندن درب لباسشویی و قفل نشدن آن توسط میکروسوئیچ ها میشود. در بعضی مدل های لباسشویی سامسونگ باز ماندن درب با ارور door و در برخی مدل ها با ارور de یا dc نمایش داده میشود. در صورت بسته نشدن کامل درب لباسشویی سامسونگ خود مقداری پنبنه را به الکل آغشته و به درب و بدنه دستگاه در محل تماس درب با آن بمالید اگر ایراد ذکر شده برطرف نشود بهتر است برای تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ ها با تکنسین متخصص تماس بگیرید.

اگر ارور de لباسشویی سامسونگ به علت خرابی برد باشد بهتر است از هرگونه اقذام خودسرانه بپرهیزید.

4_ شلنگ تخلیه

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند منجر به ارور de در ماشین لباسشویی سامسونگ شود، شلنگ تخلیه است. در هنگام نصب و چک کردن شلنگ تخلیه باید موارد زیر بررسی شود:

  • انتهای شلنگ تخلیه به طور معمول باید کوتاه و کم باشد
  • نگهدارنده شلنگ تخلیه باید سالم باشد و به خوبی شلنگ را برای انجام وظیفه نگه دارد. لازم به ذکر است که در صورتی که نگهدانده شلنگ آسیب دیده باشد باید به سرعت تعویض شود.
  • انتهای شلنگ تخلیه باید در آب غوطه‌ور باشد.

سخن آخر

ماشین لباسشویی یکی از پرکاربردترین لوازم برقی های خانگی است که به سبب استفاده فراوان مستعد اختلال و خرابی میباشد. یکی از رایج ترین ارورهای گزارش شده در لباسشویی سامسونگ ارور de لباسشویی سامسونگ است. در این مقاله شما را با علل بروز این ارور آشنا کردیم. اگر بما به هردلیلی قادر به رفع این ارور نیستید بهتر است عیب یابی و تعمیر دستگاه خود را به کارشناسان باتجربه تعمیر آنلاین بسپارید.