معمولا ارور LE و E9 در لباسشویی سامسونگ به دلیل نشتی آب در دستگاه به وجود می‌آید. این ارور از ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ، در اغلب موارد به صورت LE ظاهر می‌شود و در برخی از مدل‌های محدود، آن را به صورت E9 خواهید دید. در هر صورت این ارورها کد خطای بسیار مهمی هستند که نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

چرا که نشت کردن آب به بیرون از ماشین لباسشویی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به قطعات داخلی و برق گرفتگی شود. پس اگر با کد خطای LE یا E9 در لباسشویی سامسونگ خود مواجه شده‌اید، با تعمیر آنلاین تا انتهای این مطلب همراه باشید تا از دلایل بروز و بهترین روش رفع آن مطلع شوید.

رفع ارور le در لباسشویی سامسونگ

 

معنی ارور LE یا E9 لباسشویی سامسونگ و روش رفع آن

امروزه ماشین لباسشویی‌های جدید مجهز به نمایشگر LCD کوچکی در قسمت بالای دستگاه هستند که به کاربر اجازه می‌دهد برنامه شستشو را به راحتی انتخاب و تنظیم نماید و از زمان باقی مانده و مراحل شستشوی لباس خود آگاهی یابد.

این پنل علاوه بر موارد ذکر شده می‌تواند با استفاده از اعداد و حروف انگلیسی کدخطاهای مختلفی را نشان دهد که هریک دارای پیغام خاصی است. این ارورها با اطلاع دادن در مورد محدوده و نوع مشکل پیش آمده برای دستگاه می‌توانند به کاربر کمک کنند تا مشکل را با سرعت بیشتری تشخیص دهد و برای رفع آن توسط خود یا تکنسین اقدام نماید.

اگرچه نشتی آب ماشین لباسشویی دلیل اصلی به وجود آمدن ارور LE و ارور E9 لباسشویی سامسونگ بر روی نمایشگر دستگاه است؛ اما موارد زیادی می‌تواند باعث به وجود آمدن این مشکل برای دستگاه باشند. لذا برای پیدا کردن علت اصلی مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود باید تمامی موارد زیر را در نظر بگیرید و آن را بررسی کنید.

رفع ارور E9 لباسشویی سامسونگ

وجود کف زیاد

یکی از رایج‌ترین دلایل بروز ارور LE لباسشویی سامسونگ، وجود کف بیش از حد در دستگاه است. به طور معمول این مشکل در ابتدا خود را با ارور SUD در ماشین لباسشویی سامسونگ نشان می‌دهد. اما اگر به آن توجهی نشود و یا با خروج کف، آب زیادی نیز از دستگاه سرازیر گردد ارور LE و E9در لباسشویی سامسونگ جایگزین آن می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل وجود کف بیش از حد در ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده
  • استفاده از شوینده‌های دستی
  • استفاده از مواد شوینده نامرغوب

بهترین روش جهت رفع این مشکل این است که پس از خاموش کردن ماشین لباسشویی، درب دستگاه را باز کرده و تمامی لباس‌ها را حارج کنید و با چند دستمال تمیز دیگ لباسشویی را از هرگونه کف و مواد شوینده خالی کنید.

این مشکل به طور معمول در هنگام شستن پارچه‌های نازکی چون حریر و مخمل پیش می‌آید که در آن کاربر جهت تمیز شدن هرچه بیشتر پارچه مواد شوینده زیادی در داخل دستگاه می‌ریزد. این در حالی است که این جنس از پارچه به چیزی در حدود یک چهارم میزان معمولی به مواد شوینده نیاز دارد و بیشتر از آن به صورت کف از دستگاه خارج می‌شود.

کد خطای LE یا ارور E9 لباسشویی سامسونگ

بیشتر بخوانید: ارور SUD ماشین لباسشویی سامسونگ

 

پارگی خرطومی

خرطومی و شلنگ ماشین لباسشویی وظیفه ورود و خروج آب از داخل ماشین لباسشویی را برعهده دارد. استفاده نادرست و فرسودگی این قطعه باعث می‌شود که آب به بیرون نشت پیدا کند و ارور ارور LE لباسشویی سامسونگ بر روی نمایشگر ظاهر شود. تنها راه رفع این مشکل تعویض این قطعه است که باید توسط یک تعمیرکار لباسشویی سامسونگ انجام شود.

 

پارگی قطعات پلاستیکی داخلی

قطعات پلاستیکی داخلی ماشین لباسشویی مانند پلاستیک دور درب، از جمله مواردی است که از نشتی آب ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند و پارگی‌اش باعث بروز خطای E9 ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود.

این قطعات به طور معمول از طول عمر بالایی برخوردار هستند اما اگر اجسام تیز در داخل لباس‌ها وجود داشته باشد و یا اینکه در اکثر مواقع از برنامه‌های شستشویی با دمای بسیار بالا استفاده کنید، عمر این قطعات را به میزان زیادی کاهش خواهید داد.

 

سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل نشتی آب و ظاهر شدن ارور LE و E9 در لباسشویی سامسونگ سوراخ شدن دیگ یا درام آن است. این مشکل که به ندرت اتفاق می‌افتد باعث می‌شود که آب در داخل محفظه دیگ باقی نمایند و به بیرون نشت کند.

از جمله مواردی که می‌تواند باعث رخابی و سوراخ شدن دیگ ماشین لباسشویی شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

خرابی پمپ آب دستگاه

پمپ آب در ماشین لباسشویی وظیفه پمپاژ کردن و خروج آب به بیرون از دستگاه را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب در داخل ماشین لباسشویی باقی بماند و با ورود آب جدید به دستگاه باعث نشتی آب به یبرون از ماشین لباسشویی شود.

در این حالت ارور LE لباسشویی سامسونگ و E9 در لباسشویی سامسونگ ظاهر می‌شود و برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود باید با نمایندگی آن تماس بگیرید تا پمپ آب را برای شما تعمیر یا تعویض نمایند.

خطای e9 در لباسشویی سامسونگ

بيشتر بخوانيد:ارور OE در ماشین لباسشویی سامسونگ به چه معناست؟ + روش رفع آن

 

خرابی هیدرواستات ماشین لباسشویی

هیدرواستات قطعه‌ای کوچک اما مهم در ماشین لباسشویی است که وظیفه تنظیم آب موجود در داخل دستگاه را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که در تنظیم آب به مشکل برخورد کند و آب بیشتر از حد نیاز و ظرفیت وارد دستگاه شود. در این حالت آب به بیرون سرازیر می‌شود و شما با خطای LE ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه خواهید شد.

خرابی برد ماشین لباسشویی

برد قطعه‌ای کوچک اما بسیار مهم در ماشین لباسشویی است که نقش مغز را برای دستگاه ایفا می‌کند. تمامی قطعات اکتریکی دستگاه به این برد وصل هستند و دستور شروع و پایان خود را از آن دریافت می‌کنند و گزارش آن را به برد می‌دهند.

خرابی برد باعث می‌شود که در ارسال دستور و یا دریافت اطلاعات از قطعات اشتباه رخ دهد و در برخی از موارد باعث جمع شدن بیش از حد آب در دستگاه و ریزش آن به بیرون شود. در این حالت ارور LE و E9 در لباسشویی سامسونگ ظاهر می‌شود و از آن جایی که تعمیر لباسشویی نیاز به ابزار و اطلاعات تخصصی دارد باید با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید.

 

خرابی سنسور تشخیص نشتی آب

یکی دیگر از دلایل بروز خطای LE در لباسشویی سامسونگ خرابی سنسور نشتی آن است. از آنجا که نشتی آب مساله بسیار مهمی است و باید به سرعت از بروز آن جلوگیری کرد، ماشین لباسشویی‌های جدیدتر به سنسور تشخیص نشتی آب مجهز شده‌اند. این قطعه توانایی تشخیص ترشح و انتشار آب به بیرون از دستگاه و خبر دادن آن به برد را دارد.

خرابی این قطعه باعث می‌شود که اطلاعات غلطی درباره نشت آب به بیرون برای برد ارسال شود و ارور LE لباسشویی سامسونگ و یا ارور E9 به اشتباه بر روی نمایشگر ظاهر گردد. در این حالت اگرچه هیچ‌گونه ریزش آب به بیرون اتفاق نیفتاده اما این کد خطا تا تعویض سنسور از بین نخواهد رفت.

 

نمایندگی تعمیرآنلاین

ارور LE و E9 یکی از ارور های ماشین لباسشویی سامسونگ است که به دلیل نشتی آب در دستگاه پدید می آید. برای برطرف کردن ارور LE و E9 در لباسشویی سامسونگ می توانید در ابتدا برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی دستگاه را از برق بکشید، تا خاموش شود.

اگر دلیلی نشتی مشخص نبود، برای رفع این خطا حتما با یک تکنسین تماس بگیرید. ما تعمیرکاران متخصص و ماهر تعمیر آنلاین را به شما توصیه می کنیم.