شستن حوله در ماشین‌های لباسشویی پیشرفته فوت‌و‌فن خاص خود را دارد! برای شستشوی حوله در لباسشویی باید نکات مهمی را رعایت کنید تا به بافت پارچه آسیبی وارد نشود. حوله‌ها وسایل شخصی و مهمی هستند که مستقیماً با پوست انسان در ارتباط‌اند؛ بنابراین نحوه شست‌وشوی آن‌ها اهمیت بسیاری دارد. در مقاله پیش رو به سوالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد تا با خیال راحت حوله‌های خود را شسته و از آن‌ها استفاده کنید. با صرف دقایقی کوتاه و مطالعه این مقاله، اطلاعات مفیدی درباره نحوه شستن حوله در ماشین لباسشویی به دست خواهید آورد.

از برنامه مخصوص شستن حوله در ماشین لباسشویی استفاده کنید

اغلب ماشین‌ها گزینه شستشوی حوله در لباسشویی را دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا حوله‌های خود را با استفاده از برنامه‌ای مخصوص بشویید. برای مثال برنامه شستشوی حوله در لباسشویی سامسونگ در اغلب مدل‌ها با دکمه‌ای به نام towel  نمایش داده شده است که کار شستن حوله‌ها را آسان‌تر می‌کند. در سایر برندها نیز با تنظیم مناسب دمای آب، سرعت چرخش و دور خشک کن، حوله های خود را به‌راحتی بشویید.

همچنین در نظر داشته باشید که باید از مقدار مناسب مایع یا پودر شوینده برای شستشوی حوله در لباسشویی استفاده کنید. استفاده بیش از اندازه از پودر یکی از دلایل باقی ماندن پودر روی لباس است. البته استفاده از مایع لباسشویی برای حوله‌ها و بافت نرم آن‌ها بیشتر توصیه می‌شود.

استفاده از برنامه شستن حوله در ماشین لباسشویی برای شست‌وشویی بهتر

برای شستشوی حوله در لباسشویی از آب داغ استفاده نکنید

یکی از نکات مهمی که هنگام شستشوی حوله در لباسشویی باید آن را رعایت کنید، استفاده از درجه آب مناسب است. معمولا دمای مناسب برای شستن لباس حوله  یا پتو در ماشین لباسشویی حدود ۳۰ تا ۴۰ درجه در نظر گرفته می‌شود. البته این دما باتوجه‌به نوع پارچه نیز کمی متفاوت است. حوله‌ها را هرگز با آب داغ نشویید؛ زیرا دمای بالای آب باعث کف کردن بیش از حد مواد شوینده و سنگین شدن حوله می‌شود و همچنین یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در استفاده از ماشین لباسشویی به شمار می‌رود.

دمای آب 30 تا 40؛ بهترین درجه شستشوی حوله در ماشین لباسشویی

با دور خشک کن معمولی، حوله‌ها دیگر چروک نمی‌شوند

حوله‌ها نیز مانند لباس‌ها نیاز به خشک شدن دارند. برای این کار از دور عادی خشک کن که بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ است، استفاده کنید. این درجه برای خشک کردن کلیه لباس‌ها نیز توصیه می‌شود، زیرا از چروک شدن جلوگیری می‌کند و همچنین تعادل ماشین لباسشویی را بر هم نمی‌زند. استفاده از دور بالای خشک کن تاثیر چندانی در میزان رطوبت حوله نخواهد داشت و فقط باعث ایجاد لرزش‌های شدید ماشین و صدمه‌های احتمالی به آن می‌شود. اگر هنگام استفاده از لباسشویی نکات لازم را رعایت کنید، کمترین نیاز را به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت.

نرم‌کننده ممنوع! نرم‌کننده‌ها به بافت حوله آسیب می‌زنند

برای شستن حوله در ماشین لباسشویی سامسونگ، دوو، بوش و سایر برندها، بهتر است از نرم‌کننده استفاده نکنید یا مقدار بسیار کمی از آن را به کار ببرید. نرم‌کننده‌ها تاثیر خوبی روی الیاف پارچه حوله ندارند و با گذشت زمان باعث کاهش میزان جذب، زبری و زمختی حوله می‌شوند. اگر حوله‌های شما اغلب اصطکاک دارند، از مقدار بسیار کمی نرم‌کننده استفاده کنید؛ در غیر این صورت هنگام شستشوی حوله این مواد را کنار بگذارید.

آسیب به بافت حوله با استفاده از نرم‌کننده برای شستشوی حوله در لباسشویی

توپ بیسبال؛ راهکاری عجیب‌و‌غریب برای خشک شدن سریع حوله

هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی می‌توانید از توپ بیسبال استفاده کنید. شاید این کار کمی عجیب به نظر برسد؛ اما استفاده از این توپ باعث نرم شدن و خوش‌حالتی حوله‌ها می‌شود و مدت زمان خشک شدن آن‌ها را نیز کاهش می‌دهد. همچنین اگر قصد شست‌وشوی تعداد کمی حوله به‌صورت جداگانه را داشته باشید نیز این توپ‌ها به کمک شما می‌آیند تا تعادل دیگ ماشین لباسشویی را حفظ کنند.

در صورت ایجاد هرگونه مشکل در ماشین لباسشویی با همکاران ما در تعمیر آنلاین تماس بگیرید. متخصصان ما لوازم منزل شما را تعمیر کرده و آن‌ها را بهتر از روز اول به شما تحویل می‌دهند.

نرمی و لطافت حوله با استفاده از توپ بیسبال هنگام شستن حوله در ماشین لباسشویی

پس از شستن حوله در ماشین لباسشویی، آن را در آفتاب خشک کنید

پس از شستن حوله در ماشین لباسشویی آن را در آفتاب خشک کنید. حوله خیس بهترین مکان برای رشد کپک و قارچ است. پس حتماً حوله‌ها را در هوای آزاد خشک کنید. این موضوع برای کلیه حوله‌های دست و صورت و تن‌پوش صدق می‌کند. بهتر است حوله‌های خود را هر دو هفته یکبار با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید و آنها را در معرض نور خورشید قرار دهید. در این صورت، حوله‌ها عاری از هرگونه میکروب و باکتری می‌شوند و به پوست شما آسیب وارد نمی‌کنند.

خشک کردن حوله در آفتاب؛ برای از بین بردن باکتری‌ها

تعمیر آنلاین؛ حرفه‌ای در تعمیر ماشین لباسشویی و انواع لوازم منزل

در این مقاله از تعمیر آنلاین نحوه شستشوی حوله در لباسشویی را شرح دادیم و نکات لازم را بیان کردیم تا شما عزیزان حوله‌های خود را به بهترین نحو و با کوچکترین آسیب در ماشین لباسشویی بشویید. در صورت رعایت نکات مهم هنگام شست‌و‌شوی لباس، حوله، پرده، کفش و سایر لوازم با استفاده از ماشین لباسشویی هم بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید و هم طول عمر وسیله برقی خود را افزایش می‌دهید.

تعمیر آنلاین همواره در تلاش است تا پاسخ‌گوی نیازهای مشتری باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل‌های آن‌ها را برطرف کند. اگر تجربه استفاده از خدمات تعمیر آنلاین را دارید، لطفاً آن را با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات نیز همین حالا با شماره ۴۵۳۹۶-۰۲۱ تماس بگیرید.