اگرچه احتمال دیدن ارور e08 ظرفشویی بوش بر روی نمایشگر بسیار کم است اما نباید از دلایل بروز آن غافل شد. این ارور به میزان سطح آب در داخل دستگاه بازمی‌گردد و وجود مشکل در این زمینه به منزله عدم شستشو درست و تمیز ظروف است. پس اگر درباره دلایل بروز این کد خطا در ماشین ظرفشویی‌های bosch چیزی نمی‌دانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

ارور e08 ظرفشویی بوش به معنای چیست؟

کد خطا یا همان ارور ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد است که هریک معنا و مفهوم خود را دارد. شما با استفاده از این کد می‌توانید با سرعت بیشتری مشکل را تشخیص داده و برای تعمیر دستگاه اقدام کنید.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، ارور e08 ظرفشویی بوش خبر از وجود مشکل در قسمت آبگیری و میزان کم آب در داخل مخزن ماشین ظرفشویی می‌دهد. این ارور به طور معمول در همان ابتدای شروع فرآیند شستشو ظاهر می‌شود و شما تا هنگامی که برای رفع ارور e08 ظرفشویی بوش اقدام نکنید، امکان استفاده از دستگاه را نخواهید داشت.

دلایل بروز این مشکل شباهت زیادی به ارور e05 ماشین ظرفشویی بوش دارد.

در برخی از موارد، از بین بردن کد خطا نیازی به کمک گرفتن از افراد متخصص ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن مشکل را برطرف نمایید. اما رفع ارور e08 ماشین ظرفشویی بوش نیاز اندکی به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد و بهتر است نیاز با نمایندگی تماس بگیرید.

از مهم‎‌ترین دلایل بروز ارور e08 ظرفشویی بوش می‌توان به موارد زیراشاره کرد:

 

خرابی سنسور

سنسور کوچکی در ماشین ظرفشویی جهت اندازه‌گیری اندازه آب در داخل مخزن وجود دارد. این سنسور در هنگام ورود آب به داخل مخزن روشن می‌شود و پس از رسیدن آب به میزان مورد نیاز، دستور خاموش شیر آب و عدم ورود آب بیشتر به داخل مخزن را صادر می‌کند. خرابی این قطعه در اثر فرسودگی یا نوسانات شدید برقی اتفاق می‌افتد و به طور معمول نیاز به تعویض دارد. پس اگر برای رفع ارور e08 ظرفشویی بوش باید سنسور خود را تعویض کنید بهتر است از یک تکنسین کمک بخواهید تا از قطعات اورجینال استفاده کند.

ارور e08 ظرفشویی بوش

خرابی برد

برد قطعه‌ای نسبتا کوچک اما کارآمد در تمامی ماشین ظرفشویی‌های بوش است که وظیفه مدیریت تمامی فعالیت‌های دستگاه، در حین انجام برنامه شستشو را دارد. این قطعه به تمامی قطعات داخلی از طریق اتصالات الکترونیکی وصل است و در هنگام نیاز به آنها دستور شروع به کار و توقف را ارسال می‌کند.
خرابی برد به طور معمول بر اثر موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • فرسودگی
  • نوسانات بالای برق شهری
  • فشردن بیش از حد و بدون دلیل دکمه‌ها
  • ضربه خوردن به برد

خرابی یا سوختن برد می‌تواند باعث شود که برد به اشتباه میزان آب موجود در مخزن را کمنر از حد مورد نیاز تصور کند و ارور e08بر روی نمایشگر ظاهر شود. برای رفع این کد خطا نیاز به تعمیر برد ماشین ظرفشویی بوش دارید و پیشنهاد می‌شود از یک تکنسین متخصص در این زمینه کمک بخواهید.

 

خرابی شیر برقی

شیر برقی همان شیر ورودی آب به داخل مخزن است که با دریافت فرمان شروع به کار از طرف برد، ورودی آب سرد به داخل دستگاه را باز می‌کند. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب کمتر از حد لازم وارد مخزن شود و برد دستگاه از ادامه فرآیند شستشو جلوگیری به عمل آورد. از آنجا که دسترسی به شیر برقی اندکی دشوار است و تشخیص مشکل و رفع آن نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد پیشنهاد می‌شود تعمیر ماشین ظرفشویی bosch خود را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

 

خرابی اتصالات و سیم کشی‌های داخلی

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث بروز ارور e08 شود، خرابی اتصالات موجود میان سنسور و برد است. لازم به ذکر است که در برخی از مواقع خرابی اتصالات میان برد و شیر برقی نیز می‌تواند مشکل‌ساز شود و در میزان آب ورودی به داخل مخزن تاثیر بگذارید.

قطع شدن سیم کشی‌های بین دو قطعه می‌تواند به خاطر یکی از دلایل زیر باشد:

  • اتصال سست
  • تکان‌های شدید دستگاه
  • جابه جایی غیر اصولی
  • نوسانات شدید برق
  • استفاده بیش از حد از دستگاه
  • گرم بودن بیش از حد هوای محیط
جرمگیری ظرفشویی

وجود رسوبات بیش از حد در مسیر آب ورودی

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث شود آب به میزان مورد نیاز در مخزن وارد نشود، وجود رسوبات بیش از حد در داخل دستگاه و لوله‌هاست. این رسوبات از ورود راحت آب به داخل دستگاه جلوگیری می‌کنند و بدین ترتیب در مدت زمان تعیین شده مخزن پر نخواهد شد. برای رفع این مشکل باید دستگاه به طور کامل جرم‌گیری شود. رفع ارور e08 ظرفشویی بوش به دلیل وجود رسوبات توسط کاربر معمولی نیز ممکن است.

تنها کافیست یک جرمگیر مخصوص ماشین ظرفشویی بخرید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • تمامی ظروف موجود در داخل دستگاه را خارج کنید.
  • پوسته برچسب مانند روی درب جرمگیر را بکنید و کاری به لایه نازک روی سوراخ نداشته باشید.
  • بطری جرمگیر را به طور وارونه در داخل سبد بالایی قرار دهید به طوری که فشار آب نتواند آن را وارونه کند ( بهترین مکان برای بطری جرمگیر، محل قرارگیری کاسه‌ها در دستگاه است).
  • درب دستگاه را ببندید و بدون وجود هیچ‌گونه ظرف در داخل آن برنامه شستشو را انتخاب کنید.
  • بهترین برنامه شستشو برای جرمگیری، بلند مدت‌ترین برنامه‌ای است که با بالاترین دمای آب کار می‌کند.
  • پس از پایان شستشو، بطری جرمگیر را از دستگاه خارج کرده و درب ماشین ظرفشویی را باز بگذارید تا کاملا خشک و خنک شود.

 

چند نکته مهم:

  1. یکی از مهم‌ترین مواردی که برای جلوگیری از بروز این کد خطا باید انجام دهید؛ عدم استفاده از دستگاه در هنگام اوج مصرف برق است. همچنین می‌توانید برای کاهش نوسانات برقی از محافظ برق مخصوص استفاده نمایید.
  2. واضح است که نگهداری و استفاده اصولی از تمام لوازم خانگی برقی، عمر انها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. لذا توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل احتمالی، از وارد شدن ضربات محکم به دستگاه، جا به جایی‌های مکرر، استفاده پی در پی و بدون وقفه از دستگاه خودداری کنید.
  3. رفع ارور e08 ظرفشویی بوش به دلیل وجود رسوبات در داخل قطعات داخلی دستگاه، یکی از معمول‌ترین مشکلات است که با جرم‌گیری دستگاه هر 6 ماه یک بار می‌توان از آن کاملا پیشگیری کرد.

 

اگر به هر دلیل با استفاده از روش گفته شده، مشکل شما حل نشد شما می‌توانید برای رفع این کد خطا با نمایندگی ماشین ظرفشویی bosch تماس بگیرید تا تکنسین‌های آنها با استفاده از مواد و ابزار قوی‌تر، این جرم‌گیری کلی را برای شما انجام دهند.