ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش، کد خطای بسیار مهمی است که در صورت نادیده گرفتن شدن، مشکلات بزرگتری را برای کاربر ایجاد می‌کند. با خواندن این مطلب این مشکل را برطرف کنید.

با اختراع ماشین لباسشویی شستن لباس‌ها و پارچه‌ها با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شد و نیازی به تلاش فیزیکی افراد برای تمیز شدن آن نیست.

از این دستگاه به طور معمول در یک خانواده عادی حداقل هفته‌ای دوبار استفاده می‌شود به همین دلیل خراب شدن آن می‌تواند کابوس بزرگی برای افراد خانواده باشد. چرا که شستن لباس‌ها با دست، کاری خسته‌کننده و طاقت فرساست.

ارور F43 لباسشویی بوش

به همین دلیل بهتر است که با استفاده درست و اصولی از ماشین لباسشویی و نگهداری کردن از آن عمر دستگاه را افزایش دهیم و نیازی به تعمیر و تعویض قطعات آن نداشته باشیم. یکی از موارد مهمی که می‌تواند در این راستا به شما کمک کند، توجه به کد خطا و ارور لباسشویی بوش است. پس اگر با ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش خود برخورد کرده‌اید و معنای آن را نمی‌دانید با ما همراه باشید ولی حتما با مرکز تعمیرات بوش در ارتباط باشید.

علت بروز ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش یکی از برند‌های نام آشنا در بازار لوازم برقی خانگی است که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در تولید محصولات خود استفاده می‌کند.

تمامی ماشین لباسشویی‌های بوش مجهز به یک نمایشگر LCD هستند که انتخاب نوع شستشو را برای کاربر آسان می‌کنند و به صورت علایم اختصاری حروف انگلیسی و اعداد ارورهای موجود در دستگاه را به کاربر اطلاع می‌دهند. برخی از ارورها در میان شستشوی لباس‌ها اتفاق می‌افتد و برخی دیگر از زمان روشن شدن دستگاه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

ارور F43 در تعمیر ماشین لباسشویی  از آن کدهای خطایی است که به طور معمول با روشن شدن دستگاه بر روی نمایشگر قابل رویت است. علت اصلی بروز این ارور مشکلات موتور و اتصالات موتوری ماشین لباسشویی است.

از مهم‌ترین علت‌های بروز ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1_ زغال موتور ماشین لباسشویی

زغال موتور یک قطعه مصرفی در ماشین لباسشویی است که بسته به مصرف کاربر عمر 5 تا 20 ساله دارد. شکسته شدن، خرابی و یا تمام شدن این قطعه باعث می‌شود که اختلالاتی در عملکرد موتور به وجود آید و ارور F43 بر روی نمایشگر ظاهر شود.

  2_ خرابی کلکتور موتور

کلکتور یا همان COLLECTOR یکی دیگر از قطعات موجود در موتور ماشین لباسشویی است که وظیفه بسیار مهمی در عملکرد موتور دارد. بروز هرگونه مشکل برای این قطعه می‌تواند باعث شود تا زغال بر روی کلکتور موتور به خوبی متصل نشود و موتور و دیگ به خوبی گردش نکنند. از مهم‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای کلکتور پیش آید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• خط و خش افتادن کلکتور
• ساییدگی کلکتور
• فرسودگی

 

3_ تاخوی موتور

یکی دیگر از قطعات مهم در موتور ماشین لباسشویی تاخو است. تاخو وظیفه تنظیم گردش موتور و عملکرد درست بخش چرخان ماشین لباسشویی را به عهده دارد. این قطعه آهنربایی که در انتهای موتور قرار دارد با استفاده از میدان مغناطیسی که به وجود می‌آورد حرکات چپ و راست دیگ موتور را به وجود می‌آورد. اگر چه احتمال بروز ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش بسیار پایین است اما باید آن را به عنوان آخرین دلایل در نظر داشته باشید.

ارور F43 در لباسشویی بوش

آیا به تنهایی می‌توانیم ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش را رفع کنیم؟

اگرچه برخی مشکلات و ارورها بدون نیاز به متخصص قابل رفع شدن هستند اما ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش در این دسته محسوب نمی‌شود. لذا توصیه می‌کنیم به محض رویت این ارور در نمایشگر دستگاه خود، ماشین لباسشویی را خاموش کرده و از ریستارت کردن آن خودداری کنید. زیرا خاموش و روشن کردن دوباره آن باعث پریدن برنامه‌های موجود بر روی برد دستگاه می‌شود و باید علاوه بر هزینه تعمیر مشکل بروز ارور F43، هزینه دیگری را برای برنامه‌ریزی مجدد ماشین لباسشویی خود تقبل کنید.

برخی از افراد به دلیل داشتن اطلاعات فنی اندک در زمینه ماشین لباسشویی اقدام به تعویض زغال یا کلکتور می‌کنند اما باز هم این ارور از روی صفحه نمایش پاک نمی‌شود. علت این مساله کمبود اطلاعات در زمینه رفع این مشکل است که می‌تواند به پاک شدن برنامه‌های روی برد دستگاه بیانجامد. لذا کم‌هزینه‌ترین روش رفع ارور F43 در ماشین لباسشویی بوش تماس با مرکز تعمیر لباسشویی بوش و درخواست یک متخصص در این زمینه است.