حتما بارها پیش آمده است که در حال نظافت منزل با جاروبرقی بوده‌اید، اما متوجه شده‌اید که زمین آن‌طور که باید تمیز نمی‌شود. یکی از مشکلات اصلی که بسیاری از افراد هنگام جارو کشیدن خانه با آن روبه‌رو می‌شوند، کم شدن قدرت مکش جاروبرقی است. در این مقاله قرار است ضمن بیان علت کم شدن مکش جاروبرقی، راهکارهای عالی برای حل این مشکل به شما پیشنهاد دهیم. با انجام چند کار ساده تغییر را هنگام نظافت منزل احساس خواهید کرد.

۱- تعویض کیسه؛ اولین راهکار افزایش قدرت مکش جاروبرقی

هر موقع احساس کردید قدرت مکش جاروبرقی کم شده است، قبل از هرچیز کیسه آن را بررسی کنید. یکی از اصلی‌ترین دلایل کم شدن مکش جاروبرقی، پر شدن کیسه آن است.  تعویض نکردن به‌موقع کیسه نه‌تنها باعث کم شدن قدرت مکش جاروبرقی می‌شود، بلکه در طولانی‌مدت باعث خواهد شد که به تعمیر جاروبرقی نیاز پیدا کنید.

توصیه می‌کنیم هرگاه حدود ۷۰ درصد کیسه‌ جاروبرقی پر شد، آن را تعویض کنید. به‌این‌ترتیب، ضمن جلوگیری از کاهش مکش جاروبرقی، آسیبی هم به موتور آن وارد  نخواهد شد.بااین‌حال اگر هنوز کیسه پر نشده، اما مکش جارو برقی کاهش پیدا کرده است، حتما آن را یک بار سلامت آن را بررسی کنید. گاهی اوقات پارگی و وجود سوراخ‌های ریز باعث بروز چنین مشکلی در جاروبرقی‌ها می‌شود.

۲- افزایش قدرت مکش جاروبرقی با تعویض فیلتر

جاروبرقی‌های امروزی معمولا دو فیلتر دارند؛ یکی از فیلترها جلوی ورود گردوغبار به موتور جاروبرقی را می‌گیرد و دیگری از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری می‌کند. کثیف شدن فیلترهای هوا و هپای دستگاه اصلی‌ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی است. ازهمین‌رو برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی بوش، سامسونگ و سایر برندها باید هر ۶ ماه یک‌بار فیلترها را عوض کنید. کثیف شدن فیلترها باعث وارد شدن فشار بیش از حد به موتور می‌شود و شما را مجبور به هزینه کردن برای تعمیر جاروبرقی بوش یا برندهای دیگر می‌کند.

باتوجه‌به اینکه اکثر فیلترها قابل‌شست‌وشو هستند، بر اساس دستورالعمل موجود در دفترچه راهنما می‌توانید آن‌ها را شسته و بعد از خشک شدن، استفاده کنید؛ اما در صورت استفاده از فیلترهای یک‌بار مصرف باید بلافاصله بعد از کثیف شدن، به فکر تعویض فیلتر جاروبرقی باشید. فیلترهای قابل‌شست‌وشو معمولا با یک علامت شیر آب از سایر فیلترها متمایز می‌شوند.

بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی با تعویض به‌ موقع فیلتر و کیسه

۳- استفاده از بالاترین قدرت مکش جاروبرقی با تنظیم صحیح دستگاه

تنظیم دستگاه جاروبرقی روی عملکرد آن موثر است؛ بنابراین هنگام استفاده از جاروبرقی باید ارتفاع دسته را به‌درستی تنظیم کرده و میزان قدرت دستگاه را مطابق با جنس محل موردنظرتان انتخاب کنید. طبیعی است که با قدرت لازم برای جارو کشیدن سرامیک نمی‌توان روی فرش را تمیز کرد.

همچنین اگر ارتفاع کفی جاروبرقی از سطح بیشتر باشد، مکش جارو برقی کاهش پیدا می‌کند. برای تمیز کردن سطوح سخت مثل سرامیک و چوب جاروبرقی باید در سطح پایین‌تری قرار گرفته باشد. برای تنظیم ارتفاع کفی می‌توانید از دکمه یا اهرمی که روی آن تعبیه شده است، استفاده کنید.

توجه کنید که ارتفاع کفی را در کمترین حالت خود قرار ندهید؛ زیرا ممکن است هنگام استفاده روی فرش باعث گیر کردن جاروبرقی شود. اگر تنظیمات دستگاه را به‌درستی انجام داده‌اید و هنوز هم دستگاهتان مکش کافی را ندارد، احتمالا باید به فکر تعمیر جاروبرقی باشید. توصیه می‌کنیم برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ به نمایندگی یا مرکز مجاز محصولات سامسونگ مراجعه کنید تا درصورت نیاز به تعویض قطعات، از قطعات اصل برای تعمیر دستگاه استفاده شود.

۴- باز کردن مسیر مکش هوا؛ راهی برای افزایش قدرت مکش جارو برقی

طرز مکش جاروبرقی به این صورت است که ابتدا جریان هوا پس از روشن شدن دستگاه بلافاصله به سمت بالا حرکت می‌کند و همه‌چیز را به همراه خود به بالا می‌کشد. وجود مانع یا گرفتگی در جاروبرقی علت کاهش قدرت مکش جاروبرقی است که باید برطرف شود.

برای رفع گرفتگی لوله‌های جاروبرقی، دسته را از دستگاه جدا کرده و آن را بررسی کنید. با استفاده از پیچ گوشتی می‌توانید برس چرخنده را از لوله جدا کرده، سپس گرفتگی‌ها را باز کنید. معمولا تکه‌های کاغذ یا مو می‌توانند باعث ایجاد این گرفتگی و کاهش قدرت مکش جارو برقی شوند؛ پس به‌دنبال چیزهای عجیب یا بزرگ نباشید.

اگر بعد از برطرف کردن انسداد لوله‌ها و تعویض پاکت و فیلتر باز هم نتوانستید از بالاترین قدرت مکش جاروبرقی استفاده کنید، وقت تعمیر جاروبرقی است. تعمیر آنلاین تعمیر انواع محصولات ایرانی و خارجی از جمله تعمیر جاروبرقی پارس خزر را با ضمانت ۶ ماهه انجام می‌دهد.

افزایش قدرت مکش جاروبرقی با برطرف کردن گرفتگی لوله‌ها

۵- اهمیت تمیز بودن برس پارویی را در مکش جارو برقی نادیده نگیرید!

وظیفه برس پارویی جمع کردن گرد و غبار از روی زمین است. تمیز نبودن این قطعه باعث اختلال در عملکرد جاروبرقی می‌شود که اصلی‌ترین علت کم شدن مکش جاروبرقی سطلی و مدل‌های جدید است. اگر می‌پرسید چگونه مکش جاروبرقی را زیاد کنیم، باید بگوییم که برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی بوش یا سایر برندها فقط کافی است برس پارویی را جدا و آن را تمیز کنید. به‌این‌ترتیب متوجه تاثیر آن در افزایش مکش جاروبرقی خواهید شد.

۶- تعمیر موتور؛ آخرین راه‌حل افزایش قدرت جاروبرقی

ضعیف شدن موتور جاروبرقی آخرین علت کم شدن قدرت جاروبرقی است. اگر همه راه‌حل‌ها را امتحان کردید، اما هنوز هم قدرت جاروبرقی مطلوب نیست، باید برای حل مشکل به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. مراکز مجاز و تخصصی در این حوزه قادر به تعمیر موتور جاروبرقی فیلیپس، سامسونگ، ال جی و سایر برندهای مطرح هستند که با بالاترین کیفیت ممکن، خدمات تعمیراتی انجام می‌دهند.

تعمیر موتور جاروبرقی؛ موثرترین راه افزایش قدرت مکش

رفع علت مکش نداشتن جاروبرقی با تعمیر و مخزن‌شویی

در این مقاله به معرفی راهکارهای مفید برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی پرداختیم. توجه کنید که بعضی از مدل‌های جاروبرقی قدرت مکش بالایی ندارند و با استفاده از هیچ راه‌حلی نمی‌توان این مشکل را برطرف کرد؛ اما در برخی از دستگاه‌ها کاهش قدرت مکش ناشی از ضعیف شدن موتور جاروبرقی است. در چنین مواقعی تعمیر موتور چاره کار است.

متخصصان تعمیر لوازم خانگی در تعمیر آنلاین با گذراندن دوره‌های تخصصی هر برند قادر به رفع انواع مشکلات جاروبرقی هستند؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید برای برطرف کردن مشکل قدرت مکش و تعمیر جاروبرقی ال جی، تعمیر جارو برقی بوش ، فیلیپس، پارس خزر و سایر برندها به ما مراجعه کنید. در نهایت اگر در این زمینه تجربه یا سوال خاصی دارید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر مخاطبان تعمیرآنلاین به اشتراک بگذارید.