احتمالاً شما نیز کلمه جاروبرقی مرکزی را حداقل یک‌بار شنیده‌اید. جاروبرقی مرکزی دستگاهی صنعتی است که مکش بالایی دارد و در آپارتمان‌های لوکس استفاده می‌شود. این جاروبرقی صنعتی، در برج‌ها با تعداد بالای واحد مسکونی، بیشترین کاربرد را دارد. ما در این مقاله به بررسی مزایای استفاده جاروبرقی مرکزی در ساختمان، معایبی که ممکن است با آن روبه‌رو شوید و هزینه نصب جاروبرقی مرکزی می‌پردازیم. اگر قصد خرید این جاروی صنعتی را دارید یا می‌خواهید در‌مورد نحوه استفاده آن بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

جاروبرقی مرکزی چیست و چه کاربردی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی، نظافت منزل از قبل ساده‌تر شده است و نیازی به داشتن یک جاروبرقی اختصاصی در خانه و اشغال فضا برای نگهداری از آن نیست. جاروبرقی مرکزی موتور بزرگ و قدرتمندی در بیرون از خانه، مثل بالکن یا زیرزمین دارد. این دستگاه با موتور قدرتمندی که دارد، همه آشغال‌ها را با کمترین فشار، جمع می‌کند. برای استفاده از جاروبرقی مرکزی در ساختمان باید پریز‌های مخصوصی در سراسر اتاق‌های خانه نصب شود تا شما بتوانید با نصب لوله خرطومی مخصوص روی پریز، به نظافت منزلتان بپردازید.

امکان نصب جاروبرقی مرکزی در سراسر خانه

مزایای جاروبرقی مرکزی؛ ساده‌ترین راه برای نظافت خانه

همه افراد دوست دارند تا مراحل نظافت خانه را به آسانی انجام دهند. حمل یک جاروبرقی از اتاقی به اتاق دیگر و هم‌چنین، کشیدن آن از برق، برای بسیاری از افراد کار دشوار و زمان‌بری محسوب می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مراحل جارو کشیدن نیز آسان‌تر شده است. جاروبرقی مرکزی، علاوه‌بر آسان‌ کردن نظافت خانه، مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد.

تولید سر و صدای کمتر؛ لذت بردن از خانه‌ای تمیز و آرام

در نظر برخی از افراد، صدای زیاد جاروبرقی یکی از بزرگ‌ترین معضلاتی است که در حین روشن بودن جارو با آن مواجه می‌شوند. با‌توجه‌به اینکه موتور باید مکش قدرتمندی داشته باشد، صدای ناخوشایندی از آن در حین استفاده به گوش می‌رسد که تحملش برای بسیاری از افراد حساس غیرممکن است. یکی از مزایای داشتن جاروبرقی سراسری در ساختمان این است که به دلیل دور بودن موتور دستگاه از خانه، عملاً صدای بلندی در حین جارو کشیدن به گوش شما نخواهد رسید.

جارو برقی مرکزی در ساختمان؛ لذت نظافت بدون ایجاد صدا

رعایت بهداشت بیشتر؛ حذف غبار در خانه بدون ایجاد حساسیت

متاسفانه هنگام جارو کشیدن با جاروبرقی‌های معمولی، همیشه قسمتی از گرد‌و‌خاک از دستگاه در محیط خانه پخش می‌شود. این مساله می‌تواند باعث بروز حساسیت‌های تنفسی برای کودکان و افراد مسن شود. با داشتن جاروبرقی مرکزی همه گرد‌و‌خاک کشیده شده به داخل دستگاه، به قسمت مخزن مرکزی می‌رود که در بیرون از خانه قرار دارد. بدین ترتیب احتمال انتشار گرد‌وغبار در فضای خانه با این مدل از جاروبرقی‌های مدرن به صفر خواهد رسید که در نوع خود بی‌نظیر است.

طول عمر بالا؛ بی‌نیاز از مراجعه به تعمیرکار

جاروبرقی‌های سراسری نوعی جاروبرقی‌های بزرگ و صنعتی هستند که عمر قطعات آن بسیار بالا است و به راحتی خراب نمی‌شود. این مساله می‌تواند نیاز مکرر شما برای تعمیر جاروبرقی را به حداقل برساند و امکان استفاده از آن بدون خرابی برای شما وجود خواهد داشت.

جمع شدن هر چیزی از روی زمین، بدون گرفتگی لوله جارو

حتماً شما هم با مشکل گرفتگی لوله جاروبرقی در‌حین استفاده از آن مواجه شده‌اید. این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که شما قصد برداشتن آشغال‌های حجیم و نسبتا بزرگ را با استفاده از جاروبرقی دارید. با داشتن یک جاروبرقی سراسری در خانه، احتمال گرفتگی لوله‌های مکش به حداقل می‌رسد؛ چراکه دهانه لوله بزرگ‌تر از مدل‌های معمولی است.

نحوه کارگذاری لوله‌های مکش از موتور به خانه نیز به گونه‌ای است که آشغال‌های ریز و درشت بدون هیچ مانعی به مخزن هدایت شوند. این مساله می‌تواند احتمال سوختن موتور جاروبرقی به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد به دستگاه را تا حد بالایی کاهش دهد.

نصب جاروبرقی مرکزی در آپارتمان و امکان استفاده از دستگاه در چند واحد

به‌طورمعمول جاروبرقی‌های مرکزی در ساختمان‌های چندطبقه و برج‌ها استفاده می‌شود؛ زیرا به‌دلیل قدرت بالای موتور، امکان استفاده از آن در چندین واحد وجود دارد. از‌این‌رو، در هر واحد آپارتمان فقط با تهیه لوازم جانبی جاروبرقی، مانند لوله خرطومی و سری پارویی جاروبرقی و نصب آن‌ها به پریز مخصوص امکان استفاده از دستگاه جاروبرقی مرکزی فراهم می‌شود.

قدرت بالای مکش جاروبرقی مرکزی؛ امکان استفاده در چند واحد

معایب جارو برقی مرکزی چیست؟

هر دستگاهی در کنار مزایایی که دارد، معمولا با یک مشکل هم همراه است. علاوه‌بر مزیت‌هایی که برای جاروبرقی مرکزی گفته شد، امکان استفاده از جاروبرقی مرکزی در چند واحد از یک آپارتمان معایبی به همراه دارد. شاید بزرگ‌ترین مشکل جاروبرقی مرکزی، قدرت مکش بالای آن باشد؛ زیرا هر وسیله‌ای از  لوله خرطومی آن رد می‌شود و اگر از سری مناسب استفاده نشود، امکان گم‌شدن وسایل شما وجود خواهد داشت. از طرفی استفاده از دستگاه به‌طور همزمان ممکن است باعث کم و زیاد شدن قدرت جاروبرقی شود. در ادامه به بررسی سایر معایب جاروبرقی مرکزی می‌پردازیم.

کاهش مکش؛ استفاده همزمان چند کاربر از دستگاه

مکش جاروبرقی‌های سراسری و مرکزی نسبت به مدل‌های معمولی بهتر است؛ ولی در برخی از مدل‌ها ممکن است میزان مکش در قسمت‌های خاصی از خانه کاهش پیدا کند. علت این مساله نصب نادرست لوله‌های جارو برقی مرکزی در ساختمان است. علاوه‌بر این، در برخی از مدل‌های قدیمی جاروبرقی مرکزی، مکش در هنگام استفاده همزمان از دستگاه توسط چند کاربر کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین نصب نادرست و استفاده همزمان چند نفر دو دلیل مکش نداشتن جاروبرقی محسوب می‌شوند. البته این مشکل در مدل‌های جدیدتر برطرف شده است. برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی، تعویض پاکت یا بررسی گرفتگی لوله‌ها مفید خواهد بود. با شستن کیسه جاروبرقی هرچند ماه یک‌بار به بهبود عملکرد دستگاه کمک کنید.

بیشتر شدن تعداد پریزهای روی دیوار؛ برهم خوردن نظم معماری داخلی خانه

با داشتن یک جاروبرقی سراسری تعداد پریزهای موجود روی دیوار بیشتر خواهد شد. البته پریز جاروبرقی در پایین دیوار نصب می‌شود و هم‌راستا با پریز برق نیست. با‌این‌حال، ظاهر پریز‌های سراسر خانه را از نظم خارج کرده و حالتی نا‌منظم ایجاد خواهد کرد.

قیمت جاروبرقی مرکزی؛ هزینه لوله کشی جاروبرقی مرکزی

جاروبرقی مرکزی، متناسب با متراژ ساختمان و با توان موتور مختلف نصب می‌شود. کمترین توان موتور جاروبرقی مرکزی ۳۰۰۰ وات و بیشترین آن معادل ۶۰۰۰ وات است. این جارو‌های صنعتی، یک مخزن خاک با بدنه استیل، فیلتر و کیسه مخصوص دارند که کیفیت آن‌ها، در قیمت نهایی جارو‌برقی صنعتی تاثیر دارد.

قطعات و متراژ لوله مکش جاروبرقی؛ عوامل موثر در قیمت جاروبرقی مرکزی

تعمیرآنلاین؛ مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی مرکزی

در این مقاله به سوال جارو مرکزی چیست پاسخ دادیم و به بررسی ویژگی‌های جاروبرقی مرکزی پرداختیم. استفاده از این جاروبرقی صنعتی مزایای متعددی دارد که مهم‌ترین آن، نظافت آسان خانه است. به دلیل همین ویژگی، بسیاری از افراد از معایب آن چشم‌پوشی می‌کنند. در وبلاگ تعمیر آنلاین، همه نکات نگهداری و نحوه تعمیر جاروبرقی گفته شده است تا شما به‌راحتی و با رعایت همین نکات، طول عمر دستگاه برقی خود را افزایش دهید. همچنین درصورت نیاز به خدمات تعمیرات جاروبرقی مرکزی، فقط کافی است درخواست خود را از طریق فرم ثبت سفارش برای ما ارسال کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید. کارشناسان ما در کمتر از یک ساعت با شما تماس گرفته و در محل حاضر می‌شوند.

اگر شما نیز تجربه‌ای در‌خصوص استفاده از جاروبرقی مرکزی دارید، در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.