طبق آمار منتشر شده در مجله statista، خرید ماشین ظرفشویی اولین گزینه در لیست افرادی است که قصد خرید لوازم خانه را دارند. این آمار نشان می‌دهد ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی‌ترین وسیله‌های ضروری آشپزخانه است که افراد احساس نیاز بسیاری نسبت به آن دارند. اما یکی از چالش‌های اصلی برای خرید ماشین ظرفشویی، انتخاب مدل مناسب است. برندهای بسیاری در حال حاضر ماشین ظرفشویی تولید می‌کنند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. همین امر انتخاب را برای کاربران سخت کرده است؛ اما نیازی به نگرانی نیست.

برای پیدا کردن بهترین ماشین ظرفشویی باتوجه‌به نیاز و بودجه‌تان، فقط کافی است این مقاله را مطالعه کنید تا با بهترین ظرفشویی بازار ایران آشنا شوید.

معرفی انواع ماشين ظرفشويی بر اساس ظرفیت دستگاه

ماشین‌های ظرفشویی به سه دسته رومیزی، ایستاده و توکار تقسیم می‌شوند. ماشین‌ ظرفشویی‌های تو کار که داخل کابینت یا قفسه‌ها نصب می‌شوند، در ظرفیت‌های  2، 4، 6، 8، 12، و 14 طراحی می‌شوند که مخاطبان باتوجه‌به نیاز خود ظرفیت مناسب را انتخاب می‌کنند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی معمولا کوچک هستند و ظرفیت آن‌ها بین 2، 4، 6 تا 8 نفره است. این ماشین‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک بهترین ماشین ظرفشویی خواهند بود.

 ماشین ظرفشویی‌های ایستاده نیز برای ظرفیت‌های  12 و 14 نفره طراحی می‌شوند و برای آشپزخانه‌های بزرگ مناسب هستند. ماشین‌های ظرفشویی رومیزی برای شستن ظروف کوچک مناسب بوده و ظرفیت شستن قابلمه را ندارند. ظرفیت‌های ماشین ظرفشویی را باید باتوجه‌به فضای آشپزخانه انتخاب کرد، اما در حالت عادی مدل 8 نفره بهترین ماشین ظرفشویی محسوب می‌شود. ناگفته نماند هزینه تعمیر این دستگاه‌ها نیز مناسب است و پیدا کردن تعمیر کار ماشین ظرفشویی بسیار راحت خواهد بود. 

نکاتی که باید برای خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی در نظر بگیرید

برای خرید ماشین ظرفشویی، باید به نکات بسیاری توجه کنید، اما 3 مورد از آن‌ها بسیار مهم هستند. برای پیدا کردن بهترین مدل ماشین ظرفشویی باتوجه‌به نیاز خود باید این فاکتورها را در اولویت گذاشته و قبل خرید بررسی کنید. علاوه‌بر این، شما باید نکات دیگری مانند نمایندگی را نیز در نظر بگیرید. برای مثال خدمات تعمیر ظرفشویی بوش تهران به‌راحتی یافت می‌شود، اما شاید در سایر شهرهای ایران اینطور نباشد. 

ظرفیت دستگاه؛ یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین ظرفشویی

یکی از مواردی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید ظرفیت ماشین ظرفشویی است که باید مناسب با تعداد خانواده شما باشد. ماشین ظرفشویی‌ با ظرفیت بالا برای خانواده‌های پرجمعیت و خانواده‌هایی که مهمانی‌های متعددی برگذار می‌کنند مناسب است.

ماشین ظرفشویی‌های کوچک نیز بهترین ظرفشویی برای خانواده‌های کم جمعیت است. ناگفته نماند هرچه دستگاه شما بزرگ‌تر باشد، هزینه خرید مواد شوینده و آب مورد نیاز برای شستشوی ظرف‌ها بیشتر خواهد شد. البته یکی از مشکلاتی که در ماشین‌ ظرفشویی‌های بزرگ دیده می‌شود، کثیف شدن فیلتر ظرفشویی است؛ زیرا حجم بیشتری خرده غذا وجود دارد. این مشکل در ماشین‌های الکترولوکس بیشتر دیده می‌شود. توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل به مراکز تعمیر ظرفشویی الکترولوکس مراجعه کنید. 

ماشین ظرفشویی‌های استیل؛ بهترین ظرفشویی بازار

علاوه‌بر در نظر گرفتن میزان جمعیت، در هنگام خرید دستگاه باید به جنس بدنه نیز توجه کنید. اگر بدنه دستگاه استیل باشد، در مدت زمان کمتری زنگ می‌زند و آب آسیب کمتری به آن وارد می‌کند. این امر باعث شده تا نیازی به صرف هزینه‌های تعمیر بدنه ماشین ظرفشویی نباشد. البته ماشین ظرفشویی‌های تیتانیوم نیز مقاومت خوبی دارند، اما استیل گزینه بهتری است. ناگفته نماند جنس و کیفیت بدنه در ماشین‌های لباسشویی نیز مهم است. علاوه‌بر این اگر از ماشین لباسشویی یا ظرفشویی به‌خوبی استفاده شود، به ندرت نیاز به تعمیرگاه لباسشویی یا ظرفشویی خواهید داشت. 

قابلیت‌های دستگاه؛ عاملی تاثیر گذار روی قیمت ماشین ظرفشویی

هرچه ماشین ظرفشویی قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال ماشین ظرفشویی با پروانه‌های آب‌پاش قوی‌تر، نسبت به مدل‌های معمولی گران‌تر است. البته شما می‌توانید بهترین مدل ماشین ظرفشویی سامسونگ یا سایر مدل‌ها را باتوجه‌به نیاز خود خریداری کنید. 

علاوه‌بر این، برخی از مدل‌های پرفروش ترین ماشین ظرفشویی ایرانی قیمت بسیار خوبی داشته و ویژگی‌های آن‌ها نیز کاربرپسند است. با در نظر گرفتن میزان بودجه و فضای آشپزخانه و قابلیت‌های دستگاه، می‌توانید بهترین ظرفشویی بازار را خریداری کنید. به‌صورت کلی قابلیت‌های دستگاه روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. ناگفته نماند هرچه دستگاه پیچیده‌تر باشد، هزینه تعمیر آن نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال تعمیرات جاروبرقی در مدل‌های خاص، هزینه بیشتری نسبت به مدل‌های ساده یا قدیمی دارد؛ زیرا قطعات آن‌ها نیز سخت پیدا می‌شود. 

معرفی بهترین ماشین ظرفشویی بازار از برندهای داخلی و خارجی

حال که با نکاتی برای خرید بهترین ماشین‌ ظرفشویی آشنا شده‌اید، در ادامه قصد داریم پر فروش‌ترین مدل ماشین ظرفشویی ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. 

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل DW80J7550US

این ماشین ظرفشویی سامسونگ، یکی از بی‌صداترین مدل‌ها است، حتی شما می‌توانید زمانی که قصد خوابیدن دارید، دستگاه را روشن کنید و هیچ صدایی شما را آزار نخواهد داد. ماشین ظرفشویی DW80J7550US که لقب برترین ماشین ظرفشویی بازار را یدک می‌کشد، به کاربر اجازه می‌دهد قدرت شستشو را مشخص کند تا سرسخت‌ترین لکه‌ها نیز پاک شوند. در این ماشین ظرفشویی تکنولوژی دیوار‌ آب به‌ کار رفته که با استفاده از بازوهای روی دیوارها، ماشین ظرفشویی ذرات ریز غذا را از بین می‌برد، یعنی نیازی نیست ظرف‌ها برای قرار دادن داخل ماشین آبکشی کنید. 

این ماشین ظرفشویی سامسونگ که بهترین ظرفشویی بازار نیز شناخته می‌شود، با استفاده از 239 کیلووات ساعت برق و 10 لیتر آب برای هر برنامه شستشو کار می‌کند؛ این ماشین ظرفشویی یکی از به‌صرفه‌ترین مدل‌ها است. جنس بدنه این ظرفشویی فولاد ضد زنگ است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به سبدهای انعطاف پذیر، عملکرد آرام، کنترل پنل مخفی و طراحی مدرن اشاره کرد. علاوه‌بر این، اگر زمانی دستگاه ارور دهند، با خواندن دفترچه می‌توانید به‌راحتی ارور ظرفشویی سامسونگ را از بین ببرید. 

ماشین ظرفشویی بوش سری 500

بوش که به‌عنوان یکی از بهترین برندهای تولید ماشین ظرفشویی شناخته می‌شود، همواره ماشین ظرفشویی‌های بسیار قدرتمندی با قیمت مناسب به فروش می‌رساند. یکی از بهترین ماشین‌های ظرفشویی، بوش سری 500 است که از یک فیلتر هوشمند برای از بین بردن مواد سخت غذایی استفاده می‌کند. مصرف انرژی این سری از ظرفشویی‌ها حداقل ممکن است و جزو کم صدا‌ترین ماشین‌های ظرفشویی هستند. ناگفته نماند میزان مصرف آب در این مدل به کمتر از ۱۲ لیتر می‌رسد. ماشین‌ ظرفشویی‌های سری 500 از برنامه شستشو بهداشتی (ضدعفونی کننده) برخوردارند و بدنه آن‌ها فولادی و ضد زنگ است.

ماشین ظرفشویی ال جی LDT7808ST 

اگر به‌دنبال بهترین مدل ظرفشویی هستید که صدای بسیار کمی نیز داشته باشد، مدل LDT7808ST بهترین گزینه برای شماست. این ماشین ظرفشویی با یک بدنه مستحکم و با جنس فلز ضد زنگ طراحی شده تا مقاومت خود را از دست ندهد. این مدل هنگام استفاده از برنامه‌های شستشوی سنگین از بخار آب برای شستشوی بهتر ظروف استفاده می‌کند. 

اگر میزان ظرف‌های شما برای شستشو کم است، ظرفشویی ال جی LDT7808ST قابلیت استفاده از نصف ظرفیت ماشین را فراهم می کند. یعنی عملیات شستشو فقط برای یکی از سبدها انجام شود. سبدهای با قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم شروع برنامه شستشو با تاخیر از جمله ویژگی‌های ماشین ظرفشویی LDT7808ST هستند. 

ماشین ظرفشویی پاکشوما مدل MDF-15301

اگر به دنبال بهترین مدل ماشین ظرفشویی پاکشوما هستید، MDF-15301 بهترین گزینه برای شماست. این ماشین ظرفشویی دو قفسه برای قرارگیری ظروف دارد و از 9 برنامه شستشو برخوردار است. مصرف آب و برق کمتر نسبت به سایر ماشین‌های ظرفشویی، برنامه‌های متنوع برای شستشوی دستی و شستشو با قدرت بالا، ویژگی‌های ماشین ظرفشویی پاکشوما هستند. 

ماشین ظرفشویی اسنوا مدل SWD-126:

برند اسنوا به‌عنوان یکی از برندهای موفق ایرانی، بهترین ماشین ظرفشویی‌ بازار در مدل‌های ایرانی را می‌سازد.. این ماشین ظرفشویی رتبه مصرف انٰرژی A++ دارد که مصرف انرژی را بهینه تر می‌کند. علاوه‌بر این، یک صفحه نمایش LED دارد و پنل آن لمسی است. از ویژگی‌های این ماشین ظرفشویی می‌توان به شستن و خشک کردن ظرف‌ها، برنامه‌های متنوع برای شستشو و قیمت بسیار مناسب اشاره کرد. 

بهترین ماشین ظرفشویی را باتوجه‌به نیاز خودتان بخرید!

در این مقاله انواع ماشین ظرفشویی را به شما گفتیم و ویژگی‌های محبوب‌ترین ماشین ظرفشویی را بررسی کردیم. علاوه‌بر این، 5 مدل از پرفروش‌ترین ماشین ظرفشویی‌ ایرانی و خارجی را به شما معرفی کردیم تا انتخاب بهتری داشته باشید. برای خرید ماشین ظرفشویی، حتما نیاز خود را در اولویت بگذارید.