اگر درب لباسشویی بوش شما قفل شده است و باز نمی شود و لباس ها داخل دستگاه مانده است به شما توصیه می کنیم که این مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید. در این مقاله ابتدا دلایل قفل شدن درب لباسشویی بوش را بررسی کرده و سپس راه باز کردن درب لباسشویی بوش و تعویض دستگیره آن را به شما آموزش خواهیم داد.

چرا درب لباسشویی بوش قفل شده و باز نمی شود؟

اگر به هر دلیلی در حین کار به دستگیره درب لباسشویی فشار وارد شود، دستگیره آسیب دیده و درب باز نمی شود. اگر این آسیب جدی باشد احتمال دارد زه و در مواردی خاص حتی میکروسوئیچ نیز آسیب می بیند
برای مثال اگر پمپ ماشین لباسشویی بوش دچار آسیب شده باشد و آب داخل دستگاه بماند درب باز نمی شود و پمپ نیاز به سرویس و تعویض دارد اما اگر در همین حین به دستگیره نیز فشار وارد شود دستگیره آسیب خواهد دید.

چگونه در لباسشویی بوش را باز کنیم؟

یکی از سوالاتی که اینجا مطرح است این است که در لباسشویی قفل شده را چگونه باز کنیم.
در زیر به صورت کامل به شما آموزش می دهیم که چگونه درب لباسشویی بوش را باز کنید و خودتان دستگیره را تعویض نمایید.
در این ویدئو امید اسماعیلی مدیر فنی بخش تعمیرات لباسشویی بوش، به صورت کامل به شما موارد ذکر شده را آموزش خواهد داد.
نکته اول: معمولا در مواردی که دستگیره لباسشویی آسیب می بیند و نیاز به تعویض دارد، دستگیره حالت لقی و آزاد شدگی دارد و حالت فنری خودش را از دست داده است.
نکته دوم: توجه کنید که این روش تنها برای مواردی می باشد که دستگیره و یا زه آسیب دیده است و در مواردی که عیب از ایرادات دیگر باشد به هیچ وجه از روش آموزش داده شده در فیلم در تعمیر ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
نکته سوم: در بسیاری از موارد در صورتی که دستگاه ارور بزند درب به صورت خودکار قفل می شود و به هیچ وجه به دستگیره مربوط نمی شود، چندین مورد از رایج ترین ارورهای ماشین لباسشویی بوش مربوط به ایرادات درب دستگاه است، در این صورت این روش جوابگو نمی باشد و زه سالم است. در این مورد برای باز کردن باید نوار اضطراری باز کردن درب را به سمت پایین بکشیم و در همین حین دستگیره را باز کنیم.

باز کردن درب لباسشویی بوش

توجه داشته باشید که موارد ذکر شده تنها برای باز کردن درب لباسشویی بوده و پس از خارج کردن لباس ها از داخل دیگ لباسشویی، به منظور انجام تعمیرات با نمایندگی بوش به شماره 45396-021 تماس بگیرید و یا به صورت 24 ساعته فرم آنلاین درخواست تعمیرات را تکمیل نمایید.