تقریبا تمامی کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده کرده‌اند تا به حال با این مشکل نیز مواجه شده‌اند که آب به خوبی وارد دستگاه نمی‌شود و ظرف‌ها را تمیز نمی‌کند. در چنین موقعیتی، پاسخ به این سوال که چرا ماشین ظرفشویی آبگیری نمی‌کند دشوار است. چرا که عوامل مختلفی می‌توانند در این مشکل دخیل باشند. در این مقاله، در خصوص مهم‌ترین دلایل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی توضیح خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

دلایل نیامدن آب در ماشین ظرفشویی

با توجه به پیچیدگی سیستم این دستگاه، معمولا پیشنهاد می‌شود تا کار عیب یابی و معاینه‌ی ماشین ظرفشویی را به یک فرد متخصص واگذار کنید. با این وجود، برای آشنایی بیشتر، در ادامه ۵ مورد از مهم‌ترین علت‌های وارد نشدن آب در ماشین ظرفشویی را بیان کرده‌ایم.

– شاید شیلنگ‌های آب ماشین ظرفشویی پاره شده باشند.

ساده‌ترین دلیلی که می‌تواند باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شود، مسدود یا سوراخ بودن شیلنگ‌های آب دستگاه می‌باشد. در اولین قدم، طبق دفترچه راهنمای ظرفشویی، مطمئن شوید که تمامی شیلنگ‌ها به خوبی در جای درست بسته شده‌اند. در صورتی که پیچ و خم غیرعادی یا نشت آب از شیلنگ‌ها مشاهده می‌کنید باید نسبت به تعمیر یا تعویض شیلنگ‌ها اقدام کنید تا مشکل کاملا برطرف شود.

– ممکن است شیر برقی ماشین ظرفشویی دچار مشکل شده باشد.

شیر برقی ظرفشویی که با نام شیر ورودی آب این دستگاه نیز شناخته می‌شود. وظیفه‌ی اصلی این شیر، کنترل جریان آب بین دو شیلنگ ورودی و خروجی است تا آب با فشار مناسب و به میزان کافی وارد دستگاه شده و پس از اتمام کار شست و شوی ظروف به صورت کامل خارج شود. جریان برق و فشار آب را بررسی کنید. اگر سیم کشی مشکلی ندارد و جریان برق متصل است باید شیر برقی را تعویض کنید.

 

نیامدن آب در ماشین ظرفشویی

 

– از سالم بودن برد الکترونیکی و تایمر ماشین ظرفشویی اطمینان خاطر کسب کنید

در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی، یکی دیگر از مهم‌ترین قطعات تایمر یا برد دستگاه است. این قطعه حکم مغز و مدیر اصلی وسیله را به عهده دارد و می‌تواند تعیین کند که در چه زمانی و با چه میزانی آب وارد دستگاه شود. بنابراین بهتر است در صورت نیامدن آب داخل ماشین ظرفشویی و سالم بودن شیر برقی دستگاه، در ابتدا این قطعه را بررسی کنید. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در اکثر مواقع، اگر مشکل از برد الکترونیکی باشد، تعمیر آن غیرممکن است و باید این قطعه به کلی تعویض شود.

– ممکن است شناور دستگاه خراب و یا مسدود شده باشد.

این یکی از مشکلات رایجی است که حتی برای بهترین مدل‌های ظرفشویی سامسونگ، آاِگ و… نیز به وجود می‌آید. این قطعه وظیفه‌ی یک نوع سوپاپ اطمینان را ایفا می‌کند و زمانی که حجم آب وارد شده در دستگاه کافی باشد، دستور قطع جریان آب را صادر می‌کند. بنابراین خراب بودن شناور می‌تواند منجر به قطع کامل جریان آب و آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی شود. راه حل این مشکل این است که ابتدا شناور را که یک قطعه‌ی گنبد شکل در کف ماشین ظرفشویی است بررسی کنید. در صورتی که تکه‌های غذا یا زباله در آن گیر کرده‌اند باید آن را کاملا تمیز کنید. پس از برطرف شدن انسداد، در صورتی که مشکل حل نشد، از متصل بودن جریان برق مطمئن شوید.

– احتمال دارد که سوییچ قفل در وسیله خراب شده باشد.

سوییچ در باعث می‌شود تا بسته بودن در تضمین شود و فرایند شست و شو آغاز گردد. خرابی این قطعه می‌تواند منجر به نیامدن آب در ماشین ظرفشویی شود. این سوییچ در پنل پشت در قرار گرفته است و در صورت بروز مشکل، سلامت قطعه و وصل بودن جریان برق به آن را بررسی کنید و در صورت نیاز نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

انتخاب یک مرکز تعمیر که در خصوص تمامی برندها، از ظرفشویی بوش گرفته تا ظرفشویی پاکشوما اطلاعات کافی دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. شما عزیزان می‌توانید در صورت بروز مشکل آبگیری نکردن ماشین ظرفشویی، با کارشناسان تیم تعمیر آنلاین تماس برقرار کنید. این تیم در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین قیمت دستگاه شما را تعمیر می‌کند. از همراهی شما سپاسگزاریم.