به دلیل تنوع زیادی که در انواع برندهای مختلف ماشین لباسشویی در بازار وجود دارد، خریداران در هنگام انتخاب و خرید بهترین و با کیفیت‌ترین ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و نمی‌توانند بهترین مدل را انتخاب نمایند. از این رو اکثر خریداران با توجه به برندهای معروف چون بوش، ال جی، سامسونگ و… کارایی و کیفیت آنها را مد نظر قرار داده و درصدد جستجوی بهترین نوع ماشین لباسشویی در بین گزینه‌های معروف دستگاه در بازار می‌باشند.

انتخاب دو برند ماشین لباسشویی بوش و ال جی که بسیار معروف و با کیفیت بوده نیز همیشه جزو دغدغه‌های خریداران می‌باشد. از این رو مقایسه لباسشویی بوش و ال جی و توجه به تفاوت‌های عملکردی این دو برند و امکانات و قابلیت‌های مختلف آنها می‌تواند انتخاب شما را سریع‌تر و مطمئن‌تر سازد.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی این مسئله که ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی بپردازیم و نکات لازمه را در زمان خرید این دو برند معروف و پرطرفدار در بازار بیان کنیم.

 

مقایسه لباسشویی بوش و ال جی

 

مقایسه ماشین لباسشویی بوش و ال جی

عملکرد موتور ماشین لباسشویی بوش و ال جی

موتور ماشین لباسشویی‌ها به ۲ نوع موتور تسمه‌ای و بدون تسمه‌ای تقسیم می‌شوند. موتور تسمه‌ای، ارتباط بین موتور و دیگ دستگاه را از طریق تسمه ایجاد می‌کند. این نوع موتور باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی و لرزش دستگاه میشود. در مدل موتور بدون تسمه‌ای که قطعات اضافی حذف شده و سایش بین قطعات دستگاه از بین رفته است، لرزش و سروصدای بسیار کمی دارد.

در ابتدا برند ال جی در تولید ماشین لباسشویی‌های خود از مدل موتور بدون تسمه استفاده کرد و بعدها سایر شرکت‌ها نیز این تغییر را در تولید ایجاد کردند. به نظر شما ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟

 

طراحی ظاهری ماشین لباسشویی بوش و ال جی

به طور کلی طراحی ظاهری ماشین لباسشویی‌ها در ۳ مدل درب از جلو تمام اتوماتیک، درب از بالا پرتابل و درب از بالا دوقلو صورت می‌گیرد. ماشین لباسشویی‌های مدل درب از جلو جزو بهترین و پرطرفدارترین مدل بوده که سروصدای کمی نیز دارد.

فرآیند شستشو و خشک‌کن این مدل دستگاه تمام اتوماتیک می‌باشد. ماشین لباسشویی‌های درب از بالا، دارای یک محفظه بوده که آب و مواد شوینده برای انجام سیکل شستشو در آن قرار می‌گیرد. این مدل دستگاه سروصدای زیادی داشته و همچنین مصرف آب بالایی نیز دارد.

بیشتر بخوانید: “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش

در آخر نیز ماشین لباسشویی‌های درب از بالا دوقلو نیز دارای دو محفظه که یکی برای سیکل شستشو و دیگری برای خشک‌کن دستگاه می‌باشد. با توجه به مدل‌های گفته شده ماشین لباسشویی‌های بوش و ال جی، بهترین مدل دستگاه این دو برند، طراحی درب از جلو تمام اتوماتیک می‌باشد که مقایسه لباسشویی بوش و ال جی را راحت‌تر کرده است.

 

لباسشویی بوش یا ال جی

 

میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در هنگام مقایسه لباسشویی بوش و ال جی از نظر میزان مصرف انرژی باید بگوییم که هر دو برند در رده انرژی A و پایین‌تر بوده که در نتیجه مصرف بسیار پایین انرژی را به دنبال خواهد داشت. در واقع به دلیل مصرف انرژی بسیار پایین این نوع دستگاه‌ها، مصرف میزان آب ماشین لباسشویی نیز بدون افت کیفیت شستشوی دستگاه پایین بوده و در مجموع مصرف انرژی بسیار مناسب را جهت مدیریت هزینه‌های خانوار به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ارورهای ماشین لباسشویی بوش

 

ظرفیت و وزن ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در مورد تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی‌ها، غالباً ظرفیت بین ۵ تا ۶ کیلوگرم برای خانواده‌های یک و دو نفره، ظرفیت ۷ کیلوگرم برای خانواده‌های دو و سه نفره، ظرفیت ۸ کیلوگرم برای خانواده‌های چهار نفره و ظرفیت ۹ کیلوگرم و بالا برای خانواده‌های پنج نفره و بیشتر مناسب می‌باشد.

انتخاب وزن مناسب براساس تعداد اعضای خانواده در کاهش مصرف انرژی و آب دستگاه بسیار موثر می‌باشد. از این رو ظرفیت کمتر را برای خانواده‌هایی با جمعیت کم و ظرفیت بالا را برای خانواده‌های پرجمعیت در هنگام خرید و مقایسه لباسشویی بوش و ال جی مد نظر قرار دهید.

 

بوش بهتر است یا ال جی

 

امکانات و قابلیت‌های ماشین لباسشویی بوش و ال جی

در نهایت برای پاسخ به سوال ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی، باید به امکانات و قابلیت‌های هر ۲ برند توجه داشته باشید تا انتخاب مطمئن و عالی صورت گیرد. ماشین لباسشویی‌های بوش دارای قابلیت‌هایی چون تعیین زمان شروع شستشو (Time Delay)، شستشوی سریع البسه (Mixed Load)، شستشوی قوی یک ساعته البسه Power Wash 60، سیستم بهینه‌سازی مصرف انرژی و زمان (Vario Perfect)، صفحه نمایشگر دیجیتالی، حداکثر دور موتور ۱۶۰۰ دور در دقیقه، فناوری لکه‌بری AntiStain جهت از بین بردن ۱۶ نوع لکه سخت البسه در برنامه‌های شستشو، قابلیت اضافه کردن لباس در حین کار، سیستم تشخیص میزان کف دستگاه، فناوری آب‌پاشی ۳ بعدی جهت نفوذ بهتر آب به البسه، بدنه ضد لرزش AntiVibration، زنگ هشدار پایان برنامه شستشو و… می‌باشد.

وجود سیستم ضد نشت آب در ماشین لباسشویی بوش (Aqua Stop)، از نشت آب در دستگاه جلوگیری کرده و از وارد شدن آب به محفظه و ایجاد نشتی جلوگیری می‌کند.

ماشین لباسشویی‌های ال جی دارای قابلیت‌هایی چون مجهز به ۶ حرکت شستشوی بهینه (06 Motion)، شستشوی سریع البسه (Turbo Wash)، مجهز به برنامه شستشو ضد آلرژی (Allergy Care)، قابلیت اضافه کردن لباس در حین کار، مجهز به سیستم عیب‌یاب هوشمند (Smart Diagnosis)، صفحه نمایش LED با پنل تمام لمسی، دور موتور ۱۴۰۰ در دقیقه، دارای ۱۴ برنامه شستشو و اضافه کردن ۱۴ برنامه انتخابی، قابلیت ضد چروک لباس (Crease Care)، سنسور هوشمند اندازه‌گیری وزن البسه و… می‌باشد.

شستشوی سریع و تمیز البسه با تکنولوژی Turbo Wash زمان کلی سیکل شستشو را کاهش داده، لباس هار را تمیزتر و درخشان‌تر می‌کند و همچنین مصرف انرژی بسیار کمتری را نیز به دنبال خواهد داشت.