احتمالا نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت باعث شده است تا در حال مطالعه این مطلب باشید. چرخ گوشت یکی از لوازم برقی کوچک است که کارهای مهمی اعم از چرخ کردن گوشت، تهیه سوسیس و کالباس و… را انجام می‌دهد. اگرچه به دلیل کمبود وقت برخی تمایل دارند به صورت آماده این مواد را بخرند؛ اما اگر به دنبال کیفیت و سلامت کامل موادغذایی خود هستید باید خودتان دست به کار شوید و از این دستگاه استفاده کنید.

نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت

چرخ گوشت نیز مانند دیگر لوازم برقی نیاز به نگهداری و استفاده درست دارد و ممکن است در برخی موارد نیاز به تعمیر چرخ‌گوشت و یا تعویض برخی از قطعات آن باشد. یکی از مشکلات رایجی که برای چرخ گوشت اتفاق می‌افتد، نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت است. پس با ما همراه باشید چرا که در این مطلب تصمیم داریم علت برزو این مشکل و روش رفع آن را به شما معرفی کنیم.

چرا اسکرول یا مارپیچ چرخ گوشت نمی چرخد؟

در برخی موارد مشاهده می‌شود که علی رغم اینکه چرخ گوشت روشن شده است اما فرآیند چرخ شدن گوشت به مشکل برمی‌خورد. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث این مشکل می‌شود این است که اسکرول یا مارپیچ چرخ گوشت نمی‌چرخد. در برخی موارد دیده شده که با روشن شدن چرخ گوشت، اسکرول شروع به چرخیدن می‌کند اما به محض ورود گوشت به داخل دستگاه، مارپیچ از حرکت می‌ایستد.

از مهم‌ترین علت های نچرخیدن اسکرول چرخ گوشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ هرز شدن آرمیچر

در چرخیدن اسکرول، آرمیچر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از برق به حرکت در می‌آید و با چرخشی که دارد اسکرول را نیز به چرخش در می‌آورد. هرز شدن آرمیچر باعث می‌شود تا عملا چرخش آرمیچر بی‌نتیجه بماند و باعث نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود.
در این مرحله نیاز به تعمیر چرخ گوشت است و باید از نمایندگی چرخ گوشت خود و یا متخصصان تعمیر آنلاین تماس بگیرید تا یک تعمیرکار ماهر این قطعه را برای شما تعویض کند.

2_ ساییدگی انتهای مارپیچ

در انتهای اسکرول یا همان مارپیچ، قطعه‌ای شش گوش از جنس فلز مستحکم وجود دارد. اگرچه ساییده شدن و خرابی این قطعه به دلیل استحکام بالایی که دارد کمتر اتفاق می‌افتد اما ممکن است به دلیل استفاده غیر اصولی و طولانی مدت سبب ساییده شدن آن شوید. در اکثر اوقات این مشکل با مقداری تراشکاری حل می‌شود اما ممکن است تعمیرکار تشخیص دهد این قطعه باید تعویض شود.

خرابی چرخ گوشت

3_ خرابی چرخ دنده گیربکس

چرخ دنده گیربکس به صورت 6 ضلعی است که مارپیچ را در خود جای می‌دهد و آن را در حرکت کردن درست و اصولی هدایت می‌کند. در صورت خرابی، شکستگی یا ساییده شدن این قطعه مارپیچ قادر به چرخیدن نیست. شما می‌توانید با تماس با مرکز تعمیر چرخ گوشت و تعویض این قطعه این مشکل را برطرف کنید.

اما بهتر است برای جلوگیری از این اتفاق موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده از تکه‌های کوچک گوشت برای چرخ شدن
  • نریختن استخوان و گوشت به همراه پوست در داخل چرخ گوشت
  • فشار ندادن بیش از حد گوشت به داخل دستگاه
  • استفاده از چرخ گوشت در زمان کوتاه

یکی از نشانه های این مشکلات صدای بلند چرخ گوشت می باشد.

4_ خرابی پین فنر یا شفت موتور

پین فنر و شفت موتور از جمله مواردی است که شکستگی و آسیب دیدن آن می‌تواند باعث نچرخیدن مارپیچ چرخ گوشت شود. از انجا که این قطعات تخصصی هستند بهتر است با نمایندگی چرخ گوشت خود تماس بگیرید و درخواست یک تعمیرکار مجرب کنید.