اسنوا (Snowa)، یکی از برندهای معروف ایرانی است که در حوزه تولید و عرضه لوازم خانگی فعالیت می‌کند. این شرکت ایرانی که در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است، به تولید لوازم خانگی چون تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اجاق گاز، یخچال فریزر و… می‌پردازد.

تجربه مهندسان این کمپانی و بهره‌گیری از تکنولوژی و فناوری‌های به روز دنیا در ساخت محصولات این برند، باعث محبوبیت و معروفیت آن در میان مشتریان شده است. همچنین مناسب بودن قیمت تلویزیون اسنوا نیز مزیت برتری دیگری را برای ترجیح انتخابی مشتریان این برند به وجود آورده است.

 

در این مطلب قصد داریم که به بررسی کیفیت تلویزیون اسنوا و مشخصات آن بپردازیم و در آخر بهترین مدل این برند را همراه با مزایا و معایب آن معرفی نماییم. پس تا انتها همراه تعمیر آنلاین باشید.

بررسی کیفیت تلویزیون اسنوا

بررسی کیفیت تلویزیون اسنوا و معرفی مشخصات آن

در حال حاضر تلویزیون‌های اسنوا در ۱۳ مدل از انواع 4K ،Full HD ،HD و در اندازه‌های ۳۲ اینچ، ۴۳ اینچ، ۴۹ اینچ، ۵۰ اینچ و ۵۵ اینچ تولید و روانه بازار شده است. هر یک از این مدل‌های تلویزیون اسنوا با مشخصات و کیفیت ساخت متفاوت که امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تولید شده است و یکی از بهترین تلویزیون ایرانی است.

کیفیت تلویزیون اسنوا مدل HD قابل مقایسه با مدل‌های Full HD و 4K نبوده، اما با توجه به مدل خود برخی امکانات و مزایای لازمه را دارا می‌باشد. این مدل تلویزیون‌های اسنوا در سایز ۳۲ اینچ و با رزولوشن ۷۲۰*۱۰۸۰ تولید می‌شوند. زاویه دید ۱۷۸ درجه در این مدل باعث ارتقای کیفیت تصویر از زوایای مختلف خواهد شد.

وجود ساختار پنل IPS با کیفیت A+ و نخ بازسازی ۱۰۰ هرتزی شفافیت بالای نمایش تصاویر و عدم ایجاد هاله و لکه‌های نوری را به همراه خواهد داشت. از این رو وجود این تکنولوژی‌ها، کیفیت تلویزیون اسنوا را در بعد نمایش عالی تصاویر در حد بالا و مورد قبول قرار داده است.

 

مقاله پیشنهادی تعمیر آنلاین: تلویزیون 4k بخریم یا full HD

 

در حوزه درگاه‌های ارتباطی، این مدل تلویزیون اسنوا دارای ۱ پورت USB 2.0، ۲ ورودی HDMI 1.4، یک رابط کامپوزیت، یک رابط کامپوننت، اتصال تلفن همراه، خروجی هدفون، خروجی صدای دیجیتال Coaxial و آنتن RF می‌باشد. کیفیت صدای این مدل تلویزیون اسنوا نیز با تعداد ۲ بلندگو که توان خروجی ۱۵ وات را فراهم می‌کند و وجود تکنولوژی دالبی دیجیتال برای این مورد تکمیل شده است.

در مجموع با توجه به مشخصات تلویزیون اسنوا HD و برخی از محدودیت‌ها چون عدم وجود تکنولوژی HDR و سیستم عامل اندروید، عدم قابلیت اتصال به اینترنت و وای فای، محدودیت در پورت‌های ورودی و… این مدل دستگاه با توجه به کاربری مورد نظر، طرفداران خود را دارد.

کیفیت تصویر تلویزیون اسنوا Full HD، در حوزه نمایش تصاویر، صدا، درگاه‌های ارتباطی و به صورت کلی از قابلیت‌ها و امکانات بالاتری نسبت به تلویزیون‌های مدل HD این برند برخوردار می‌باشد. این مدل تلویزیون LED اسنوا دارای ساختار پنل IPS با کیفیت A+ و نرخ بازسازی ۱۰۰ هرتز می‌باشد. رزولوشن تصویری ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ بوده و زاویه دید ۱۷۸ درجه آن، کیفیت صفحه نمایش را در حد قابل قبول و مورد نظر کاربران قرار داده است.

انواع تلویزیون اسنوا مدل فول اچ دی مجهز به تکنولوژی دالبی دیجیتال و ۲ عدد بلندگو می‌باشد که توان صوتی هر بلندگوی دستگاه ۱۰ وات بوده و در مجموع توان خروجی ۲۰ وات صدا را فراهم می‌کند. امکانات مربوط به درگاه‌های ارتباطی دستگاه نیز به وجود ۲ عدد پورت USB 2.0، سه ورودی HDMI 1.4، یک رابط کامپوزیت و یک رابط کامپوننت، خروجی صدای دیجیتال Coaxial و آنتن RF می‌باشد.

در حوزه سایر مشخصات تلویزیون اسنوا Full HD می‌توان به قابلیت‌های راهنمای الکترونیکی برنامه‌ها، قابلیت ضبط برنامه، گیرنده دیجیتال، قابلیت خاموش شدن اتومات دستگاه، قفل کودک، پشتیبانی از تلتکست و… اشاره کرد. از این رو می‌توان با توجه به وجود قابلیت‌های به روز و امکانات عالی این مدل از انواع تلویزیون اسنوا را جزو بهترین و محبوب‌ترین مدل‌های دستگاه به شمار آورد.

تلویزیون‌های 4K اسنوا مجهز به فناوری HDR 10 بوده که منجر به نمایش با کیفیت تصاویر و وضوح بالای جزئیات با کنتراست بالا می‌شود. همچنین وجود پنل IPS کانال با کیفیت A+ نرخ تازه سازی ۴۰۰ هرتز و زاویه دید ۱۷۸ درجه، باعث می‌شود که تصاویر را بدون افت کیفیت در نمایش رنگ‌ها مشاهده نمایید. در مورد رزولوشن نیز کیفیت تلویزیون‌های اسنوا 4K چهار برابر مدل Full HD بوده که رزولوشن ۲۱۶۰*۳۴۸۰ گویای این امر می‌باشد.

در کنار نمایش تصاویر با کیفیت و شفاف، صدای این مدل تلویزیون‌های 4K اسنوا نیز دارای کیفیت لازمه و بالا می‌باشد. این دستگاه دو کاناله اسنوا دارای دو اسپیکر در قسمت پایینی تلویزیون می‌باشد که توان هر بلندگو ۱۵ وات بوده و توان خروجی کلی ۳۰ وات صدا را فراهم می‌کند.

کیفیت تلویزیون اسنوا 4K با دارا بودن درگاه‌های ارتباطی چون ۲ پورت USB، سه ورودی HDMI، یک ورودی Compisite و یک ورودی Component، ورودی آنتن، خروجی هدفون، خروجی صدای دیجیتال در نوع کواکسیال، یک پورت LAN، اتصال بی‌سیم (wifi) و… تکمیل شده است. این مدل از انواع تلویزیون اسنوا 4K به دلیل برخورداری از پورت HDMI ARC که می‌توانید با یک کابل HDMI سینماهای خانگی آن را به یک رابط متصل کنید و از صدا و تصویر عالی و با کیفیت آن لذت ببرید، از دیگر قابلیت‌های این نوع مدل دستگاه می‌باشد.

خرابی‌های تلویزیون اسنوا و ایراداتی که می‌توان برای آن نام برد، به عدم وجود سیستم عامل هوشمند در برخی از این مدل‌های دستگاه، عدم برخورداری از پورت‌های اپتیکال و VGA، عدم پشتیبانی از امکانات ارتقای کیفیت تصاویر دستگاه (upscaling) می‌باشد که در مقایسه با برندهای قوی تلویزیون سامسونگ و ال جی عقب بوده و قابلیت‌ها و امکانات محدودتری در مقایسه با آنها دارد.

تلویزیون اسنوا

مزایا و معایب تلویزیون اسنوا

تلویزیون‌های اسنوا از نظر کیفیت تصویر و صدا در حد عالی و قابل قبولی بوده و با دارا بودن تکنولوژی‌های به روز توانسته است رضایت مشتریان را در این دو بعد اصلی دستگاه جلب نماید. با این وجود که این رده تلویزیون‌های ایرانی دارای کیفیت عالی و طول عمر بالا با کارکرد مناسب هستند، اما خرابی‌های تلویزیون اسنوا جزو پارامترهایی است که باید آن را در نظر بگیرید.

این مدل دستگاه نیز مانند هر وسیله برقی دیگری دارای مزایا و معایبی می‌باشد که در ادامه به ذکر آن خواهیم پرداخت.

 

مزایا تلویزیون اسنوا

  • طراحی ظاهری شیک تلویزیون با صفحه تخت
  • کیفیت مناسب نمایش تصاویر تلویزیون
  • مناسب و به صرفه بودن قیمت تلویزیون اسنوا
  • مقاومت حد بالا نمایشگر دستگاه در برابر وارد شدن ضربه

معایب تلویزیون اسنوا

  • وجود سرعت کم درعملکرد تلویزیون (روشن و شروع به کار شدن دستگاه)
  • عملکرد ضعیف ریموت کنترل اصلی
  • فاقد قابلیت ارتقای کیفیت تصاویر (upscaling)
  • فاقد حسگر نور محیطی دستگاه
  • محدودیت در حجم صدای خروجی تلویزیون
  • عدم دسترسی آسان و راحت به پورت‌های دستگاه
  • محدودیت در وجود پورت‌های ورودی تلویزیون اسنوا
کیفیت تلوزیون اسنوا

معرفی بهترین تلویزیون اسنوا

تلویزیون ال ای دی اسنوا مدل S37BLDT2 از نظر کیفیت تصویر، طراحی عالی ظاهر، کیفیت صدا، دارا بودن قابلیت‌ها و امکانات لازمه جزو بهترین تلویزیون اسنوا در انواع مدل‌های این برند قرار گرفته است. از نظر طراحی ظاهری به دلیل وجود حاشیه‌های کم در اطراف صفحه نمایش تلویزیون، حس عالی را در زمان تماشای فیلم و تصاویر به کاربران انتقال می‌دهد. برند اسنوا در قسمت پایین و وسط دستگاه حک شده است و ۲ پایه محکم و همرنگ بدنه تلویزیون، اطمینان برای ایستادگی دستگاه را تضمین خواهد کرد.

صفحه نمایش Full HD و سایز ۵۵ اینچ این مدل تلویزیون اسنوا رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل را فراهم می‌کند که با این حد رزولوشن دستگاه، کیفیت عالی تصاویر و شفافیت را برای شما به دنبال خواهد داشت. همچنین مجهز به پنل IPS با قابلیت انطباق تصویر ۱۰۰ هرتز و زاویه دید ۱۷۸ درجه بوده که تصاویر را با روشنایی بالاتر و محدوده گسترده‌تر از رنگ‌ها نمایش می‌دهد.

سیستم صوتی این مدل تلویزیون اسنوا، قادر به پشتیبانی از تکنولوژی‌های مدرن Dolby ،Dolby Digital و Dolby Digital Plus بوده که صدای با کیفیت بالا و رساتر را به خصوص در زمان تماشای فیلم‌های سینمایی فراهم می‌کند.

سیستم صوتی دو کاناله این دستگاه با قدرت خروجی ۱۰ وات صوت می‌باشد که بلندگوها نیز در لبه پایینی پشت پنل تعبیه شده است.

در قسمت پورت‌ها و راه‌های ارتباطی نیز همان طور که جزو بهترین تلویزیون اسنوا قرار گرفته است، در این مورد نیز دارای پورت‌های ورودی HDMI ،USB، ورودی‌های کامپوزیت و کامپوننت، خروجی‌های هدفون، صدای دیجیتال کواکسیال، قابلیت اتصال گوشی همراه (MHL) و… می‌باشد.

 

نکته آخر در مورد قیمت تلویزیون اسنوا این مدل می‌باشد که با توجه به وجود قابلیت‌ها و امکاناتی که در این نوع دستگاه اسنوا و در طراحی آن وجود دارد، باید گفت که ارزش خرید این محصول همراه با امکانات آن بالا بوده و ترجیح انتخابی را دارا می‌باشد.